Gå till innehåll

Partyjack - Tillbaka på kända jaktmarker.

Partyjack

Vad gäller för dig?  

62 medlemmar har röstat

1. 1. Vad gäller för dig?

• Det skulle vara skoj med ännu en 2,5/5-DB och jag kommer hjälpa till med kritik och analyser.
      39
    • Nej för fan, nu är det alldeles för jävla mkt dagböcker från SvS.
      23

Recommended Posts

• Svars 3,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Kanske dags för mig att börja prova lite smått vid valda tillfällen på 2.5/5. Har 31.147:- eller nästan 78 inköp på 1/2.

Hade tänkt att få upp rullen i 50k först. Får se hur jag gör. Tror jag fortsätter och grinda hela den här månaden på 1/2 till att börja med iaf.

Nog bäst och vänta tills du har 100k iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske dags för mig att börja prova lite smått vid valda tillfällen på 2.5/5. Har 31.147:- eller nästan 78 inköp på 1/2.

Hade tänkt att få upp rullen i 50k först. Får se hur jag gör. Tror jag fortsätter och grinda hela den här månaden på 1/2 till att börja med iaf.

Hehe.. Du har ju redan >6000BB för 2,5/5, så det är nog absolut läge att pröva på.

Du kan ju testa att börja blanda in ett par 2.5/5-bord tillsammans med dina 1/2-bord. Kan vara bra att känna på nivån lite innan man går upp ordentligt.

+1

Som du säger ang handen så tar du nog den sämsta linjen här.

Vore kul å höra vilket alternativ av leda/checksyna ni andra skulle välja här? Och gärna motiveringar till det :)

Handen är ett bra bevis på hur jävla paranoid och skadad man kan bli av några månaders motrigg. Jag visste direkt när han foldade att jag gjort ett skitdåligt spel.. Men i ren rädsla/säkerhet åkte checkraisen fram ändå.

checksyn och led ut en fjärtig inducerbet på turn imo. Alla fiskar gör så. Jag dubblar alltid upp dem

Det är så jag skulle vilja/borde ha gjort.

Nog bäst och vänta tills du har 100k iaf.

Lolla mig!!

Länk till kommentar

Dagens hyfsade plus får verkligen tillskrivas ett stort tålamod.. Skulle tro att mina nerver är hyfsat överbelastade efter alla vredesattacker som det blivit.

Det är verkligen sjukt frustrerande att vinna en stor pott i timmen och bara titta på när pengarna försvinner i alla småpotter som man antingen blir cp-beatad i eller mer vanligt utsugen.

Var verkligen extremt nära att stänga ner skiten ett flertal gånger då jag åkte jojjo minst 5-6 gånger inom loppet av två timmar.. Höll i och till slut vann jag två stora potter i rad utan att förlora 29 småpotter emellan, därför står sig ett dagsplus på +1400:- .

Känns jättebra mtp hur det har sett ut hela dagen, har som sagt verkligen fått tokgrinda och får smäll på smäll och rätt vad det är så settar man och stackar och sen börjar helvetet om igen.

Vääldigt missnöjd med hur jag spelade denna;

Fi lägger KK skriver han i chatten, och efteråt ser jag ju hur bedrövligt jag spelar den. Tyckte fi verkade tillräckligt actionkåt för att det ska åka in mot AA eller KK här, därav min linje.

Både leda ut och sen ställa mot omslag, eller bara checksyna måste väl vara en bättre linje eller?

***** Hand History for Game 913482435 *****

$500 NL Texas Hold'em - Monday, January 12, 14:41:08 ET 2009

Table Diana Turbo 15 (Real Money)

Seat 2 is the button

Total number of players : 4

Seat 4: anna74 ( $1139.53 )

Seat 5: Partyjack ( $2007.88 )

Seat 3: C# ( $1743.77 )

Seat 2: Leggo ( $1603.64 )

anna74 posts small blind [$2.5].

Partyjack posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ Th Tc ]

Leggo calls [$5].

C# raises [$22.5].

anna74 folds.

Partyjack raises [$75].

Leggo folds.

C# raises [$217.5].

Partyjack calls [$160].

** Dealing Flop ** [ 2s, Td, 2h ]

Partyjack checks.

C# bets [$340].

Partyjack raises [$715].

C# folds.

Partyjack does not show cards.

Partyjack wins $1527.5

Game#913483271 starts.

#Game No : 913483271

Ska ta tag i tvättstugan om några timmar, kanske blir det lite mer spel medan jag väntar på maskinerna.. Får se om jag hinner till tjejen en sväng innan det är tvättdags.

Edit; +5892:- för månaden.

Jag hade bettat 70% pot på flop och troligen fått omslag. Grejen är hur man får bäst betalt på turn och river.Checkraise skriker styrka i det läget och en duktig FI kommer inte syna det med sin AA/KK. Betta halvpott kanske?

Länk till kommentar

***** Hand History for Game 913482435 *****

$500 NL Texas Hold'em - Monday, January 12, 14:41:08 ET 2009

Table Diana Turbo 15 (Real Money)

Seat 2 is the button

Total number of players : 4

Seat 4: anna74 ( $1139.53 )

Seat 5: Partyjack ( $2007.88 )

Seat 3: C# ( $1743.77 )

Seat 2: Leggo ( $1603.64 )

anna74 posts small blind [$2.5].

Partyjack posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ Th Tc ]

Leggo calls [$5].

C# raises [$22.5].

anna74 folds.

Partyjack raises [$75].

Leggo folds.

C# raises [$217.5].

Partyjack calls [$160].

** Dealing Flop ** [ 2s, Td, 2h ]

Partyjack checks.

C# bets [$340].

Partyjack raises [$715].

C# folds.

Partyjack does not show cards.

Partyjack wins $1527.5

Game#913483271 starts.

#Game No : 913483271

Tycker det är en fold preflop, hade nog synat i position dock. På flopp är nog check/syn en bra linje, men jag fattar inte hur han kan folda KK på den brädan.

Länk till kommentar

Jag hade bettat 70% pot på flop och troligen fått omslag. Grejen är hur man får bäst betalt på turn och river.Checkraise skriker styrka i det läget och en duktig FI kommer inte syna det med sin AA/KK. Betta halvpott kanske?

Ja det är min tanke också, checksyn känns nästan mer alarmerande än om jag skulle betsyna och sen försöka få in degen på turn..

Ni har förvisso sjukt djupa stackar, men nog måste han ändå haft en ganska nitig read på dig för att betfolda KK på den brädan :)

Håller dock med alla som förespråkar checksyn.

Haha.. Blev rätt paff själv faktiskt, men tänker man efter så finns det ingen normalt balanserad spelare som gör så med sämre än KK efter att ha synat fyrbet oop. Så jag förstår honom också.

Ska ju till en ännu värre donk än mig för att checkraisa JJ/QQ på den brädan i den potten..

Tycker det är en fold preflop, hade nog synat i position dock. På flopp är nog check/syn en bra linje, men jag fattar inte hur han kan folda KK på den brädan.

Med TT i ett 4 handat CG, semi tight va? :roll:

Ser gärna en lite djupare motivation till fold preflop, har ju fortfarande fina implicita odds iom att vi är så pass djupa..

Tror jag står närmare Ekstrom i detta fallet, finns inte många spelare i världen jag lägger TT mot 4handat med de stackarna.. Inte ens oop.

Ska göra två timmars grind nu iaf, sen springa ner och tömma tvättmaskinerna en sista gång och sen köra lite mer grind hade jag tänkt.

Provtagning och städning flyttar jag till imorgon iom att jag har ett sjujävla spelsug just nu.

Länk till kommentar

Grindat 2.5/5 sh en vecka nu och mött dig en del :D

Vilka spelare tycker du man skall söka upp och lira mot? vilka reggs som är sämst och ger enkel action?

Dom som kännts enklast att möta hitils har vare AlvarHanso och payback1 som båda är fantastiskt usla :lol:

Aja har du några tips?

Länk till kommentar

tja man!

Varit i Thailand senaste veckorna och därför missat om det varit några regelfrågor eller sådant jag borde svara på. bara posta nu så ska jag göra mitt bästa!

Gärna lite cliffnotes från ditt spel sen 20 december också, ja, jag är jäävligt slö just nu! :D

Tjena chefen!

Har sett på facebook att du tagit lite semester, ser sjukt skönt ut!

Tror inte det varit några regelundringar, snarare bara de numera standardiserade idiot-missarna från domarna.. Men det är ju vardagsmat nu för tiden.

Spelandet är inte heller mkt att säga om, det har gått enormt segt och jag får kriga mig till varje hundring som det är just nu.

Men det finns alltid ljusare tider runt hörnet.

Grindat 2.5/5 sh en vecka nu och mött dig en del :D

Vilka spelare tycker du man skall söka upp och lira mot? vilka reggs som är sämst och ger enkel action?

Dom som kännts enklast att möta hitils har vare AlvarHanso och payback1 som båda är fantastiskt usla :lol:

Aja har du några tips?

Det är du som nickar "fishhater" eller något liknande?

Nej alltså, det finns ju en uppsjö av usla spelare på nivån.

Men det är fan så mkt lättare att försöka hålla koll på de hyfsade spelarna och sen hålla sig ifrån dem lite mer än att ligga och jaga fisk, eftersom det finns minst en monsterfisk på varje bord.

De man ska se upp med är väl snubbarna härifrån pf framförallt, Elderserbo, snusproffs, viridis samt kanske en handfull andra grinders.

Hittar man bord med max en av dessa spelare så är det ju en guldgruva, och efter att ha grindat någon månad så kommer du snart skaffa en uppfattning om dina alldeles egna favoritfiskar!

Jo leda flopp för att få en checkraise är nog nuts :D

Det känns bäst ja!

Ett väääldigt underligt pass, men som gått precis som de senaste veckornas övriga pass. Det handlar om att jag tar ner 2K-potter nån gång då och då men blir totalt jävla slaktad i alla potter kring 500-1000:-.

Vet inte om det är jag som ändrat något i mitt spel, har sett att jag ökat min vpip lite, till typ 23.. Kanske därför jag swingar lite hårdare.

Hur som helst räddades passet av en 77 mot AA på 732 där vi får in 1500 var på floppen och jag duckar tvåoutaren. Känner mig väldigt lyckligt lottad som duckar två outs i årets största pott so far, kommer med garanti köpa ett par trisslotter vid nästa besök i butiken.

Men som sagt var det bara en liten räddning för plusset som blir +700:- ungefär, +6544:- för månaden och det är dags för tvättstugan igen.

Känner mig väldigt sugen på ett kvällspass ikväll, sov väldigt gott inatt och är väldigt utvilad.

Ska hjälpa tjejen att åka och hämta nån väska hon har köpt på annons, det borde bli tidig eftermiddag vilket borde öppna upp för en handfull timmars spel i kväll.

Länk till kommentar

Skulle spelat handen exakt som Jacken. Titta på brädan, varför skulle jacken höjja en kåk? Om jag va FI skulle jag haft Jacken på ett överpar och skulle nog aldrig vikt KK. Troligtvis ljuger FI i chatten, är mest synstationer så har svårt att se nån lägga KK på den brädan.

Går att beta ut också men risken finns att man tappar action från AK då jag tror fisken hellre betar än synar en gata med AK.

Länk till kommentar

Skulle spelat handen exakt som Jacken. Titta på brädan, varför skulle jacken höjja en kåk? Om jag va FI skulle jag haft Jacken på ett överpar och skulle nog aldrig vikt KK. Troligtvis ljuger FI i chatten, är mest synstationer så har svårt att se nån lägga KK på den brädan.

Går att beta ut också men risken finns att man tappar action från AK då jag tror fisken hellre betar än synar en gata med AK.

Möjligt, men jag är rätt övertygad att han la KK där.

En sak du missar är att grinders på denna nivå inte tänker lika många steg som du, uppenbarligen gjorde han inte detta i den här handen iaf.

Det är historia nu iaf.

Vad händer i Gävle?

Fått igång bredbandet än så vi kan hitta grindstugan?

Detta pass har börjat sjukt dåligt, back 2K efter 1K 99 mot AA på A9X-bräda och 1K i småutsugningar som fått min hand att bli konstigt blå.

Länk till kommentar

Möjligt, men jag är rätt övertygad att han la KK där.

En sak du missar är att grinders på denna nivå inte tänker lika många steg som du, uppenbarligen gjorde han inte detta i den här handen iaf.

Det är historia nu iaf.

Vad händer i Gävle?

Fått igång bredbandet än så vi kan hitta grindstugan?

Detta pass har börjat sjukt dåligt, back 2K efter 1K 99 mot AA på A9X-bräda och 1K i småutsugningar som fått min hand att bli konstigt blå.

Han lär ju knappast vara vidare svårspelad om han aldrig vill få in pengar utan kåk, men är det nån sida det kan funka på så är det väll Svenskaspel.

Händer inte mycket i Gävle, ska dra till gymmet med Johan strax.

Skulle tro att jag får bredbandet nån gång nästa vecka men man vet aldrig.

Funderar på att ta upp min andra dator också så vi kan grinda ordentligt!

Länk till kommentar

Händer inte mycket i Gävle, ska dra till gymmet med Johan strax.

Skulle tro att jag får bredbandet nån gång nästa vecka men man vet aldrig.

Funderar på att ta upp min andra dator också så vi kan grinda ordentligt!

Låter mycket fint!

Ska iofs köpa laptopen av tjejen, men det är lite skönare att hitta grinden på 22tummaren ju.

Blir det några muskler eller?

Hur ofta i vecka kör ni?

Har jobbat ikapp 1K, så är back 1K för passet just nu.. Går vääääldigt segt.

Holla på mig direkt när du får ordning på linan.. Behöver miljöbyte för att få fart på grinden känner jag!

Länk till kommentar

Självförtroendet får verkligen lida när det går så här lång tid utan att man springer på bra mer än en dag varannan vecka.

Blir verkligen totalt jävla söndersynad.. Det är väldigt svårt att hitta ett sug att spela då man nästan omgående är nerklonkad till 1K back innan man ens fått upp alla fyra borden.

Men tålamodet ska väl få segra än en gång, ska ge mig på ett pass framåt kvällen också tror jag.

Nu blir det iaf inget mer spel förrän solen gått ner.

Trots att jag vet hur tråkigt det är att läsa en massa badbeats så kommer dagens gottepåse:

***** Hand History for Game 914320391 *****

$500 NL Texas Hold'em - Tuesday, January 13, 11:27:29 ET 2009

Table Diana Turbo 6 (Real Money)

Seat 4 is the button

Total number of players : 5

Seat 2: Milanovic ( $519.91 )

Seat 4: Partyjack ( $1365.75 )

Seat 5: smokie6 ( $250.19 )

Seat 1: mrnizze ( $222.82 )

Seat 3: ballball ( $413.41 )

smokie6 posts small blind [$2.5].

mrnizze posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ Kd Kc ]

Milanovic calls [$5].

ballball folds.

Partyjack raises [$25].

smokie6 calls [$22.5].

mrnizze folds.

Milanovic folds.

** Dealing Flop ** [ 6h, Qs, Jd ]

smokie6 checks.

Partyjack bets [$45].

smokie6 is all-In.

Partyjack calls [$180.19].

** Dealing Turn ** [ Ks ]

** Dealing River ** [ Ad ]

smokie6 shows [ Qd, Tc ] a straight, ten to ace.

smokie6 wins $497.63 from the main pot with a straight, ten to ace.

Game#914320644 starts.

#Game No : 914320644

***** Hand History for Game 914284211 *****

$500 NL Texas Hold'em - Tuesday, January 13, 09:57:50 ET 2009

Table Diana 3 (Real Money)

Seat 1 is the button

Total number of players : 5

Seat 2: Partyjack ( $996.45 )

Seat 3: Plupp ( $1174.14 )

Seat 4: mazda ( $921.53 )

Seat 5: mangoooman ( $839.03 )

Seat 1: YZX-YZX ( $271.88 )

Partyjack posts small blind [$2.5].

Plupp posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ Qh Jd ]

mazda raises [$15].

mangoooman folds.

YZX-YZX folds.

Partyjack calls [$12.5].

Plupp folds.

** Dealing Flop ** [ Kh, 9h, 7d ]

Partyjack checks.

mazda checks.

** Dealing Turn ** [ Td ]

Partyjack bets [$26.25].

mazda raises [$67.5].

Partyjack raises [$237.5].

mazda raises [$392.5].

Partyjack is all-In.

mazda is all-In.

** Dealing River ** [ Qs ]

Partyjack shows [ Qh, Jd ] a straight, nine to king.

mazda shows [ 8c, Jc ] a straight, nine to king.

Partyjack wins $74 from side pot#1 with a straight, nine to king.

mazda wins $916.53 from the main pot with a straight, nine to king.

Partyjack wins $916.53 from the main pot with a straight, nine to king.

Game#914284596 starts.

#Game No : 914284596

Om någon mot förmodan tycker det är roligt så kan jag nog hitta 10-15 st likadana.

Specialaren är som vanligt att få in det med TPTK eller ett överpar och fi träffar sin totalt värdelösa kicker på river.. Där har jag nog ett tiotal också.

Frustration.

Back 200:- för dagen, står på +5660:- för månaden.

Man ska ju dock inte klaga när man har gröna siffror i protokollet, men det är förjävla segt och har så varit under väldigt lång tid.

Till sist och syvende är jag övertygad om att jag kommer göra en hyfsad lön kring +15K innan månaden är slut. Men likförbannat är det jobbigt då man i $klanskys redan har spelat in det tredubbla ungefär.

Länk till kommentar

Med TT i ett 4 handat CG, semi tight va?

Tycker inte det är speciellt tight att folda TT i en fyrbettad pott OOP hur ofta kommer man till showdown med bäst hand tror du?

Ser gärna en lite djupare motivation till fold preflop, har ju fortfarande fina implicita odds iom att vi är så pass djupa..

Tror jag står närmare Ekstrom i detta fallet, finns inte många spelare i världen jag lägger TT mot 4handat med de stackarna.. Inte ens oop.

Du har väl ungefär 10-1 odds för setmining? Inte jättebra odds imo.

Har han en fyrbetsrange på KK+ är det väl ok att syna om du tror att han stackar av om du träffar, men så djupt borde han väl hans fyrbetsrange vara [QQ+,AKs, AKo] du lär ju inte stacka av honom varje gång du träffar en 10:a eftersom han inte träffar sin AK varje gång och ibland så kommer ett A eller K att skrämma bort QQ och KK, dessutom bör han väl ha några bluffar i rangen också som ytterligare försämrar dina implicita.

Länk till kommentar

Viridis tycker jag spelar bra. Men Elder och snusproffs närmar sig inte den nivån? Inget illa menat.

Just nu tycker jag nog att Elder är svårast att möta på nivån.. Men alla spelar vi ju lite olika, det är säkert så att han bara passar mig sämre än vad han passar dig.

Tycker hans resultat på senare tid motiverar min åsikt ganska väl också.

Du har väl ungefär 10-1 odds för setmining? Inte jättebra odds imo.

Har han en fyrbetsrange på KK+ är det väl ok att syna om du tror att han stackar av om du träffar, men så djupt borde han väl hans fyrbetsrange vara [QQ+,AKs, AKo] du lär ju inte stacka av honom varje gång du träffar en 10:a eftersom han inte träffar sin AK varje gång och ibland så kommer ett A eller K att skrämma bort QQ och KK, dessutom bör han väl ha några bluffar i rangen också som ytterligare försämrar dina implicita.

Alltså, jag ligger långt bak i fältet vad gäller matematiken inom pokern.. Men när jag har 70:- i potten, ska syna 160 för att få se en flopp och har ytterligare 1600 bakom att vinna så synar jag alla dagar i veckan med TT - men det kanske är helt galet!?

Länk till kommentar

Alltså, jag ligger långt bak i fältet vad gäller matematiken inom pokern.. Men när jag har 70:- i potten, ska syna 160 för att få se en flopp och har ytterligare 1600 bakom att vinna så synar jag alla dagar i veckan med TT - men det kanske är helt galet!?

Nä jag tycker inte det är jättegalet, men jag tror att du inte kommer se en profit på att setminea där men det är inte en jätteläcka heller.

Länk till kommentar

Vet inte hur FI är som spelare, men han kan ju höja med AK, AQ, 99 mm, känns helt rätt att syna med TT oop med 4 spelare.

Att 4beta AQ och 99 för värde är tunnt, speciellt med så djupa stackar. AK borde vara med i hans 4bets-range ja, men TT ligger fortfarande efter fis 4bet range. Säg att fi har en jättebred 4betsrange på TT+, AK, då har vi 25% equity i handen. Blanda in lite bluffar så kanske vi kommer upp till 33%.

Länk till kommentar

Kul att det blev så pass långlivad diskussion över handen, jag lämnar härmed ämnet då jag anser att jag fått många olika åsikter kring den.

Jag har en väldigt förstående flickvän som nästan alltid flyttar sig i förfogande för pokern. Hon förstår att det är mitt nästan enda levebröd just nu, och det är jag enormt tacksam för.

Tror inte att alla avnjuter den lyxen i sitt förhållande, eller rättare sagt; jag veet att det inte är så. Så tack!

Efter att utfört ärendet som chaufför för den vänliga kvinnan drog jag mig hemåt för att för första gången på väldigt länge laga mat åt mig själv. Det brukar oftast falla sig som så att jag antingen äter hemma hos tjejen, då någon av hennes föräldrar lagar käk, eller så åker jag hem till mina egna föräldrar (någon gång i veckan), eller så blir det restaurang-käken.. Det händer förstås att jag och tjejen tillsammans lagar maten hos henne eller här, så jag är inte helt kall i matlagnings-avdelningen. MEN, när jag ska äta här hemma helt solo är det väääldigt sällan jag tar mig för att faktiskt laga maten, det blir alltför ofta micromat eller någon färdig sallad.. Vilket kan vara okej då och då.

Problemet är att jag går miste om väldigt mycket mat som tjejen vägrar stoppa i sig, hon har en konstig antifetisch mot pasta. Så pasta får jag aldrig i mig i stort sett. Sen de här klassiskt äckliga maträtterna (om man får kalla det för mat) som var så vidriga när man gick i skolan, jag tänker på typ blodpudding, pölsa, lapskojs osv.. Dessa rätter har jag helt apropå lärt mig att uppskatta något enormt på senare år, blodpudding köper jag och steker på så fort jag har ork/lust/tid och tillfälle att göra det.. Kanske lite weird?

Idag föll lotten iaf på en pastarätt, gick inne på konsum och hittade en färsk tortellini.. Drog ihop en ostsås och rev lite parmesan ovanpå. Fy faaan vad gott det ska bli tänkte jag nästan högt.

Det var först efter halva portionen som jag började tänka på hur extreeemt längesen det var jag åt tortellini senast.. Det var så längesen att jag helt enkelt hade glömt att fyllningen oftast är så vidrig i konsistensen att jag nästan alltid blir illamående.

Samma sak denna gång.. Det dröjer nog goda 5-10 år innan jag ger mig på tortellinin igen. Finns ju mycket annat göttig pasta/typiskt äcklig svensk husmanskost som jag kan slänga i mig när jag orkar laga mat åt mig själv.

Bara för att inte uppfattas som en typiskt lat ungkarlstyp (eller ja...); Jag tycker verkligen att det är skitroligt att laga mat, det är grymt att gå och fila lite i butiken på vad man ska slänga ihop och försöka göra det så bra som möjligt.. Alla älskar ju mat!?

Men att laga mat åt sig själv känns så extreemt tidsödande, jag får inte riktigt ut den glädjen av själva ätandet som jag får av måltids-momentet eller samtalet kring måltiden tydligen.

Så äter jag själv är det helt klart lättast, roligast och mest tidsvinnande att köpa något färdigt eller 3-minuters tortellini.. :)

Ska hoppa på grinden igen nu vilken minut som helst, det ska faanimej grindas ihop ett hyggligt plus idag om det så blir det sista jag gör.

Länk till kommentar