Gå till innehåll

Partyjack - Tillbaka på kända jaktmarker.


Partyjack

Vad gäller för dig?  

62 medlemmar har röstat

  1. 1. Vad gäller för dig?

    • Det skulle vara skoj med ännu en 2,5/5-DB och jag kommer hjälpa till med kritik och analyser.
      39
    • Nej för fan, nu är det alldeles för jävla mkt dagböcker från SvS.
      23


Recommended Posts

Okej, tänkte ge detta ett försök.

Vi får se efter ett par veckor om jag får ut det positiva jag vill åt - ska försöka med en presentation, har en förmåga att kunna sväva iväg i skriven text så det kan bli lite långt men vi prövar.

 

Är 23 år, 24 i sommar - bor i Östhammar, en pensionärsstad som dock lockar en del folk på sommaren och är väldigt vackert imo. På östkusten nordost om Uppsala.

 

Började spela på Unibet redan i slutet av gymnasiet, över 5 år sen då antar jag? (går sjukt snabbt ju)

Satte in 500 SEK och det var ju en del stålar när man gick på gymnasiet, som tur var hade jag en sjuk mentor i min kusin Joggystyle som finns här på pf också. Hans stora skill back in the days - förrutom checkraisen var money management, så där känner jag att jag fått en hel del hjälp.

Joggy hade iaf spelat en hel del på NL50 och NL100 då han är ett halvår äldre än mig, så han slog väl redan nivån ganska hårt - jag hoppade på NL50 och inom ett halvår hade jag en bankrulle kring 10K SEK.

 

I samma veva som jag började spela så smått online tog jag mitt första jobb på Konsum här i Östhammar, ett jobb som i mina ögon är jävligt underskattat. Alla nämner det som ett skitjobb att sitta i kassan på lokala livsmedelsbutiken - visst just den delen är inte särdeles glassig. Men jobbet passar mig bra, jag träffar mkt folk, får hjälpa pensionärer osv osv. Får dessutom hålla på med mat som alltid varit ett intresse.

 

Hur som haver jobbade jag heltid på konsum de tre-fyra första åren efter gymnasiet, kände mig stolt när jag stod som ansvarig för charken efter tre år eller något sådant. Samma sommar fick jag även vikariera som butikschef under ett par månader och efter det har det liksom bara gått utför med det arbetandet - det fanns liksom inget att lära sig eller jobba vidare för längre.

Hade då grindat ganska hårt på B2B (fråga mig inte varför jag var kvar) och lyckats plocka ut dryga 2K SEK i månaden - för att betala avbetalningen på S-60n som stod färdigbetald för dryga året sedan.

 

Var väl i samma veva som jag tröttnade lite på jobbet som min reumatism blev mkt sämre, något jag dragits med i hela mitt vuxna liv. Äter alltid medicin för att balansera sjukdomen som heter SLE (slå upp det ni som orkar bry er eller fråga mig om ni undrar) - Blev då sjukskriven på heltid i någon månad för att sedan jobba halvtid och det var då jag upptäckte att jag plötsligt löft ganska fina pengar från pokern som då hade flyttat till Svenska Spel.

Och nej - jag har inte haft något ekonomiskt stöd från försäkringskassan det senaste 1½ året, det skulle inte kännas riktigt rätt.

 

Har sedan dess (drygt två år sedan) inte jobbat heltid, det senaste halvåret jobbar jag 1-2 dagar i veckan så lönen från jobbet täcker ganska precis hyra och mat.

Medan jag spelar så lågt så känner jag en stor trygghet i jobbet och kommer troligtvis jobba lite mer i sommar för att komma ifrån pokern någon månad och för att mina kära arbetskamrater ska få semester.

Självklart är just nu iaf målet att bli heltidsproffs så småningom, men jag trivs med livet och tar det väldigt lugnt.

 

Har ju stått och stampat på 2,5/5 i över ett år nu, folk stör sig säkert på det.

Var upp på 5/10SEK och NL200 för drygt ett år sedan, när vi gjorde vår andra Vegas-resa och då började den tyngsta perioden hittills under min "pokerkarriär". Kunde inte vinna en hand i Vegas, var tvungen att antingen undvika showdown eller helt enkelt få in allt med nötterna på river - annars var jag slagen. Har fortfarande minne av ett tiotal 2 och 3 outare. Nu var det så att sista veckan i Vegas jobbade jag igen hålet och slutade dryga $700 back på spelet om jag minns rätt.

Men det sjuka var att det fortsatte förfölja mig när jag kom hem. Inte förrän för just ett halvår sedan kände jag att jag kunde spela ett normalt spel igen.

 

Framförallt Vegas (som jag hade räknat som en plusminusresa) gav en ganska ordentlig bula i min NL100-rulle som gjorde att jag fortsatte på 2,5/5 till självförtroendet kom tillbaka.

 

Jag kommer bara behandla mitt cashgamespel på Svenska Spel här i dagboken, av olika skäl som jag inte vill gå in på.

Har även en del turneringsrullar på olika sidor som jag dock inte tänker ta upp här då jag känner att det fortfarande bara är något jag har som en fritidssysselsättning och inte ett jobb.

Orka försöka vara MTT-pro - Huga, sjukt imponerad av er som klarar det dock. Eloge till er!!

 

Oj, lång presentation blev det.

Spelar iaf med en månatlig bankrulle på 30K SEK, tar oftast ut hela överskottet i slutet av månaden. Dock när jag gör en bra månad fyller jag på mina turneringsrullar eller bygger på SvS-rullen för att så småningom klättra i nivåerna, men som sagt - jag skyndar långsamt.

 

Resultat sedan årsskiftet:

Januari: +10993

Februari: +15476

Mars: +11713

 

Ja just det, har inga direkta målsättningar pengamässigt då jag ofta känner att det bara hämmar mig och är ångestbildande när det går kallt. Däremot försöker jag hinna spela ca 90 timmar cashgame varje månad - om inget oväntat jobb eller liknande dyker upp.

Har även som mål inom parentes att jag skall kunna betala av topplånet på lägenheten innan nästa sommar. Är redan en femtedel på väg där, så ruschar jag lite under sommarhalvåret kanske målet är struket redan till jul.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 3,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Mjo, känner inte att jag tappar nämnvärt mkt i värde eftersom en vinnande spelare oavsett borde veta ungefär hur jag spelar efter att spelat mot mig i en timme eller mer.

 

Men känner också att jag vill ha lite feedback, så jag bestämmer mig nån gång under morgondagen skulle jag tro.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då kör vi igång, passar bra att börja på en måndag morgon imo.

Blev en sen kväll igår då jag drygade ut turneringsrullen lite, hamnade väl i sängen vid halv 4 skulle jag tro.

 

Har lovat mig själv att ta tag i lägenheten och städa järnet under förmiddagen, sen väntar lunch hemma hos tjejen och förmodligen hinner jag grinda lite under eftermiddagen.

 

Grymt skönt att kunna bestämma sina arbetstider själv, att kunna sova ut ordentligt gör även min sjukdom gott.

Kommer dock aldrig bli någon sjusovare a´la joggy som sällan kliver upp före kl 14, känner att jag vill ha någorlunda normala arbetstider så man får kvällstid med flickan osv.

Man kan ju undra hur jag började skriva om detta nyvaken efter en alldeles för kort och intensiv 5timmars sömn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

GL! :-) Kommer att följas..

 

Tackar, kikade bra länge på din avatar och tyckte mig se att det var zlatan i interdress?

Efter lite eftertanke så kom jag på att det kanske är Rajalaakso?

 

Oavsett såg tröjan jävligt djurgården ut, och näsan väldigt Zlatan ut.

Tacksam för svar! ;)

 

Denna skall följas!

 

Mkt bra presentationspost, intressant läsning.

 

GL!

 

Tackar, har alltid tyckt om att skriva och nailade alltid full pott i uppsatser och liknande i skolan. Många stör sig nog på att jag alltid svävar ut lite väl mkt i mina poster och att det alltid blir jävligt mycket text.

 

Men det är sån jag är, är det jobbigt att läsa så slipper man gärna läsa.

 

Dagboksriggen har man ju hört om, likt många andra såsom nybörjarriggen - välkommentillbakariggen - nyinköptaprylriggen mfl mfl.

Hittade 1500plusset på dryga timmen, morgonpassen är verkligen sjukt fiskiga på SvS.

 

Månadsplusset so far är nu 11952:-

 

Då kanske man hinner ta en dusch så tjejen inte behöver klaga på vilken äcklig, svettig pokeridiot hon är tillsammans med. :shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gl! :-)

 

Bra presentation!

 

Röstade från början på alternativ nr2 men kommer att följa dig och kommentera dina hhs.

 

Tyty, härligt där nabbes. Är ju såna som dig jag vill komma åt, sådana som redan tagit resan jag hoppas påbörja så sakteliga.

Har ju redan dygnetruntsupport från joggystyle som alltid är facit, men det är aldrig fel att få input från flera håll då det alltid finns mer än ett rätt.

 

Eftersom det inte hände något som inte var standard imorse kan vi kika på den här:

 

***** Hand 672306980 *****

2.50/5.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 20 april 2008 22:21:39

Diana 39 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: Partyjack (1002.50)

Plats 2: HammerT (1134.69)

Plats 4: viruset (504.24)

Plats 5: 3ntrd (1073.92)

Partyjack lägg LM 2.50

HammerT lägg SM 5.00

** Giv **

Partyjack [Eh, Ek]

HammerT [N/A, N/A]

viruset [N/A, N/A]

3ntrd [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

viruset Lägg

3ntrd Syna 5.00

Partyjack Höj till 25.00

HammerT Lägg

3ntrd Höj till 80.00

Partyjack Höj till 365.00

3ntrd All-in 1073.92

Partyjack All-in 1002.50

*** Flop(Board): *** : [5k, Kk, Knr]

*** Turn(Board): *** : [5k, Kk, Knr, 5h]

*** River(Board): *** : [5k, Kk, Knr, 5h, 2k]

*** Showdown *** : Rake: 15.00 Totalpott: 1995.00

Partyjack [Eh, Ek] Två par, ess och femmor Vinst: 1995.00

HammerT Lägger mig Vinst: 0.00

viruset Lägger mig Vinst: 0.00

3ntrd [Er, Kr] Två par, kungar och femmor Vinst: 0.00

 

Inget att diskutera egentligen, brukar oftast spela långsammare preflop. Men han kändes sjukt stark när han limpade på knappen och sen slog om så va 100 på att allt skulle åka in oavsett.

 

Denne 3ntrd - har inte spelat så mkt med honom, de gånger jag sett till han sitter han alltid på fulla inköp så trodde faktiskt att jag var rökt när K träffade floppen.

 

Någon som spelat mot honom förr som har stats på han eller dylikt?

Sjukt dåligt att donka av 200BB på knappen mot mig med AK.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar, kikade bra länge på din avatar och tyckte mig se att det var zlatan i interdress?

Efter lite eftertanke så kom jag på att det kanske är Rajalaakso?

 

Oavsett såg tröjan jävligt djurgården ut, och näsan väldigt Zlatan ut.

Tacksam för svar! ;)

 

 

 

Klart det är Zlatan i Interdress;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar, kikade bra länge på din avatar och tyckte mig se att det var zlatan i interdress?

Efter lite eftertanke så kom jag på att det kanske är Rajalaakso?

 

Oavsett såg tröjan jävligt djurgården ut, och näsan väldigt Zlatan ut.

Tacksam för svar! ;)

 

Köpte inte du precis en ny skärm? :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köpte inte du precis en ny skärm? :P

 

Var nästan 100 på Zlatan, men erkänn att tröjan ser jäävligt djurgården ut?

 

Får väl skylla på tidigmorgonförvirring.. :P

 

Eftermiddagspasset har börjat kallt iaf.

 

Lyckades få in 700:- på floppen 994 två ruter med min T9.

Det var mot en av de fiskigaste multitablarna på SvS så kände att han skulle stoppa med alla nior och eftersom han var på BB och jag hade fått in en del så tog ja en semikall syn.

 

Han hade såklart 44.

 

En kaka back nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

***** Hand 672747144 *****

2.50/5.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 21 april 2008 16:05:54

Diana Turbo 12 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: falconrise (327.72)

Plats 2: pimmo (341.81)

Plats 3: Partyjack (1002.02)

Plats 4: snusproffs (1439.55)

Plats 5: McMullin (285.52)

Partyjack lägg LM 2.50

snusproffs lägg SM 5.00

** Giv **

falconrise [N/A, N/A]

pimmo [N/A, N/A]

Partyjack [Dk, Dh]

snusproffs [N/A, N/A]

McMullin [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

McMullin Lägg

falconrise Lägg

pimmo Lägg

Partyjack Höj till 15.00

snusproffs Syna 15.00

*** Flop(Board): *** : [2r, 6k, Kns]

*** Bet Runda 2 ***

Partyjack Satsa 15.00

snusproffs Höj till 50.00

Partyjack Syna 50.00

*** Turn(Board): *** : [2r, 6k, Kns, 8r]

*** Bet Runda 3 ***

Partyjack Passa

snusproffs Satsa 80.00

Partyjack Syna 80.00

*** River(Board): *** : [2r, 6k, Kns, 8r, 5h]

*** Bet Runda 4 ***

Partyjack Passa

snusproffs Satsa 175.00

Partyjack Syna 175.00

*** Showdown *** : Rake: 15.00 Totalpott: 625.00

falconrise Lägger mig Vinst: 0.00

pimmo Lägger mig Vinst: 0.00

Partyjack Lägger mig Vinst: 0.00

snusproffs [2k, 2s] Triss i tvåor Vinst: 625.00

McMullin Lägger mig Vinst: 0.00

 

 

Man lär väl betala av river här eller?

Kände mig visserligen slagen då jag vet att snusproffs är stabil, men när jag tagit checksynlinjen från turn (för att fånga en stark J) så msåte jag betala av eller?

Är hela linjen fel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

är det du som slaviskt enbart höjjer 3bb pre oavsett position och antalet limpers...;) Även sett en och annan 2bb UTG raise...fina dom. Hade gärna hört en förklaring till det spelet för jag har har alltid undrat vad syftet är...Bifogar HH vid förfrågan.

 

Lycka till med spelet!

 

(oj vad dissigt det kändes...inte min mening)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

är det du som slaviskt enbart höjjer 3bb pre oavsett position och antalet limpers...;) Även sett en och annan 2bb UTG raise...fina dom. Hade gärna hört en förklaring till det spelet för jag har har alltid undrat vad syftet är...Bifogar HH vid förfrågan.

 

Lycka till med spelet!

 

(oj vad dissigt det kändes...inte min mening)

 

Nja, tror nog att du har tagit fel då.

 

Visst - höjer alltid 3BB först in, till skillnad från typ alla andra som fastnat för 4 av någon anledning.

Men jag plussar alltid 1BB/limp - om jag gjort annorlunda så kanske jag har spelat på fyllan någon gång, men det är inget jag gjort vid minna sinnens fulla bruk.

Och nej jag höjer aldrig annorlunda beroende av position, det ser jag absolut ingen anledning till på ett fem-manna cashgame. (och knappt annars heller)

 

Gayraisen UTG använder jag aldrig seriöst, det händer dock att jag hamnar i tidsnöd om det blir för många turbobord att jag bara klickar till på höjknappen.

 

Får man fråga var du har fått det ifrån?

Kan inte minnas att jag någonsin spelat med dig om du nickar samma som du gör här?

Förklara gärna varför/om du höjer olika belopp beroende på position!?

Lite nyfiken på det.

 

Fann mig med arslet i 2,5K-hålet ett tag men tog till baka en och en halv kaka så dagen slutar fjuttiga 600 upp.

Nu är det kockmössan på, tjejen skall få smaka på ungsbakad lax med citronsås (ljuvlig jävla citronsås vill jag lova - pma för recept) :-)

 

Bankrulle: 41099:-

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

***** Hand 672747144 *****

2.50/5.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 21 april 2008 16:05:54

Diana Turbo 12 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: falconrise (327.72)

Plats 2: pimmo (341.81)

Plats 3: Partyjack (1002.02)

Plats 4: snusproffs (1439.55)

Plats 5: McMullin (285.52)

Partyjack lägg LM 2.50

snusproffs lägg SM 5.00

** Giv **

falconrise [N/A, N/A]

pimmo [N/A, N/A]

Partyjack [Dk, Dh]

snusproffs [N/A, N/A]

McMullin [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

McMullin Lägg

falconrise Lägg

pimmo Lägg

Partyjack Höj till 15.00

snusproffs Syna 15.00

*** Flop(Board): *** : [2r, 6k, Kns]

*** Bet Runda 2 ***

Partyjack Satsa 15.00

snusproffs Höj till 50.00

Partyjack Syna 50.00

*** Turn(Board): *** : [2r, 6k, Kns, 8r]

*** Bet Runda 3 ***

Partyjack Passa

snusproffs Satsa 80.00

Partyjack Syna 80.00

*** River(Board): *** : [2r, 6k, Kns, 8r, 5h]

*** Bet Runda 4 ***

Partyjack Passa

snusproffs Satsa 175.00

Partyjack Syna 175.00

*** Showdown *** : Rake: 15.00 Totalpott: 625.00

falconrise Lägger mig Vinst: 0.00

pimmo Lägger mig Vinst: 0.00

Partyjack Lägger mig Vinst: 0.00

snusproffs [2k, 2s] Triss i tvåor Vinst: 625.00

McMullin Lägger mig Vinst: 0.00

 

 

Man lär väl betala av river här eller?

Kände mig visserligen slagen då jag vet att snusproffs är stabil, men när jag tagit checksynlinjen från turn (för att fånga en stark J) så msåte jag betala av eller?

Är hela linjen fel?

 

Standard som sagt, men din linje är också beroende på hur stabil du uppfattar snusproffs. Spelar han TPTK hyfsat hårt ser jag ingen fel på detta spel, men dock vill jag höja din bet på floppen en aning till kanske 25 sek. Känns som att du tappar mycket i handen genom att beta halvpott där. På river är det okej att syna enligt mig, om man ser hur spelet har utvecklat sig i handen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Standard som sagt, men din linje är också beroende på hur stabil du uppfattar snusproffs. Spelar han TPTK hyfsat hårt ser jag ingen fel på detta spel, men dock vill jag höja din bet på floppen en aning till kanske 25 sek. Känns som att du tappar mycket i handen genom att beta halvpott där. På river är det okej att syna enligt mig, om man ser hur spelet har utvecklat sig i handen.

 

Mjo, blev också lite paff när jag läste HHn.

Brukar betta 20-25 där. Potatoe Potato kanske, men halvpott kan ju så klart vara svaghet.

Vet inte varför det blev så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...