Gå till innehåll

Vad gäller för dig?  

62 medlemmar har röstat

1. 1. Vad gäller för dig?

• Det skulle vara skoj med ännu en 2,5/5-DB och jag kommer hjälpa till med kritik och analyser.
      39
    • Nej för fan, nu är det alldeles för jävla mkt dagböcker från SvS.
      23

Recommended Posts

Postad

Roligt med lite kritik här, det var ju därför jag började om - uppskattas.

Det är alltid bra med konstruktiv kritik. Jag vill också utveckla mitt spel och det är perfekt att diskutera händer då vi har lite olika spelstil. Ofta snöar man in sig på sitt eget spel och kan inte se vad man gör fel, eller rätt heller för den delen. Fortsätt posta intressanta HH's.:-)

• Svars 3,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
Det är alltid bra med konstruktiv kritik. Jag vill också utveckla mitt spel och det är perfekt att diskutera händer då vi har lite olika spelstil. Ofta snöar man in sig på sitt eget spel och kan inte se vad man gör fel, eller rätt heller för den delen. Fortsätt posta intressanta HH's.:-)

Håller helt med dig helt!

Speciellt som du säger att man blir lite insnöad, "jag vinner ju så pass nu så jag kan ju inte göra mkt fel" typ.. Finns hela tiden saker att lära sig, ska fortsätta posta lite HHs. Har dock riktigt jobbigt med den jävla HH-motorn på SvS.

Orkar/hinner sällan skriva ner handnr, hade varit fint om de stod i chatten för varje avslutad hand eller något. Som det är nu har jag anteckningar uppe och klipper och klistrar över dit så fort det händer något intressant, då är det lätt hänt att man inte orkar hålla på.

Hade ett helt okej sista pass för dagen, hittade ca 1400 upp till.

Spelade riktigt dåligt i några potter så får vara riktigt glad för det.

Tex hade jag 22 på 234 alla ruter. Hamnar i checksynmode eftersom jag har en lustig känsla att en av de två jag är uppe mot har floppat något hårt, han har full stack och verkar helt okej duktig. Fisken sitter och bombar och vi synar ner på en blank turn och en river som är en 3. PERFEKT. Bara att ta betalt, fisken ställer som väntat in dryga hunkan han har kvar på rivern. Då slår deepstacken upp till 300-nånting.. WTF? Han kan väl inte höja en färg nu först? Fattar ingenting, utan anser att enda handen han kan spela så är 44 eller 34 och att han också sitter och väntar på att brädan ska para sig..

Synar bara av och han visar A5 med ruter A, riktigt dåligt spelad imo.. Fast å andra sidan slapp han stacka av till mig.

Grymt missnöjd då jag kunde tagit 700 till där.

Ändå upp 5972:- så långt i Maj.

Postad

Orkar/hinner sällan skriva ner handnr, hade varit fint om de stod i chatten för varje avslutad hand eller något. Som det är nu har jag anteckningar uppe och klipper och klistrar över dit så fort det händer något intressant, då är det lätt hänt att man inte orkar hålla på.

Använder du inte PT? Bara att komma ihåg vad du hade för hålkort och kolla upp t.ex. alla 22 och plocka fram just den handen du funderat på. Då slipper du skriva ner handnummer och sånt.

Postad
Använder du inte PT? Bara att komma ihåg vad du hade för hålkort och kolla upp t.ex. alla 22 och plocka fram just den handen du funderat på. Då slipper du skriva ner handnummer och sånt.

Nej jag gör ju inte det, självklart borde jag göra det.

Det står nog härnäst på agendan om jag ska vara ärlig.

Postad
använder du inte pt? :shock:

Nej, fiskigt - jag vet.

Tänkte faktiskt fixa det på en gång, tjejen hade bakstuga hemma hos sig och tro mig då vill man inte komma i vägen..

Eftersom jag är en såå sjuk fisk när det kommer till datorer och allt därkring med tillägget att jag inte har tid/orkar sitta och leta efter tråden om vilka stödprogram jag måste plugga in för att få PT att fungera med SvS så kanske någon vaken skäl kan gå igenom det för mig i några snabba steg?

Annars tar det väl några timmar kan ja tro..

Postad

Jag kallsynar inte den brädan med AQ, visserligen har han pos men jag vill nog ändå veta var jag står på en sån bräda. Slår han om så tar han potten på flop.

+4683:-

Raisa aldrig för info utan istället värde eller bluff. Om fi tex har ett drag och pushar vad gör du då? Du vet inte alls vart du står när du höjer. Du får sämre händer att lägga sig, bättre händer och bra drag att pusha.

Postad
Säg till så kan jag väll fixa pt åt dig :P Jag som är datanörd och allt / B janne

Hehe det låter bra, jag har laddat ner det från hemsidan nu.. Antar att det är en begränsad upplaga jag får innan jag betalar (?). Eftersom allt går jättebra att importera osv. Men har lite problem med att få autoimport att fungera till svs och hittar heller inte mina bord i gametime plus så jag vette fan vad jag gör för fel. Måste jag betala innan jag får dessa funktioner också? Eller går det x antal dagar innan jag måste betala för mig?

Blir en liten minigrind nu skulle jag tro, ska försöka väcka joggy kring 10 är det tänkt. Sen ska vi dra första golfrundan, det ska bli grymt skoj.

Postad

Så var minigrinden avslutad, hittade ett litet plus iaf.. Var snabbt upp 1K men sen loggar min nya favorit in - Lena62. HELT BRUTALT DÅLIG!

Enda problemet är att hon/han har utsugningsskills som inte är av denna värld, tex checksynade h*n 62 på KT27 och träffade en ganska osynlig sexa på river. Självklart ska jag på och värdebetta min AK där..

Fick ett miniutbrott i chatten innan det kom i fatt mig att min mor heter Lena och är född -62, tänk om jag har funnit min stora nemesis på svs som har upplagt för en ordentlig omgång med mammaskämt för mig..

Kom iaf igen efter pungsparkarna av Lena och jobbade upp till ett 400plus vilket betyder att jag kan tappa 8 hål till joggy (har inte hänt sedan 50-talet typ) eller kombon 7 hål och lunch.

+6331:-

Postad
Hehe det låter bra, jag har laddat ner det från hemsidan nu.. Antar att det är en begränsad upplaga jag får innan jag betalar (?). Eftersom allt går jättebra att importera osv. Men har lite problem med att få autoimport att fungera till svs och hittar heller inte mina bord i gametime plus så jag vette fan vad jag gör för fel. Måste jag betala innan jag får dessa funktioner också? Eller går det x antal dagar innan jag måste betala för mig?

Jag tror du kan importera 1000 händer innan du måste betala. Använd HH Converter för att Konveretera SVS handhistorik till Party Poker-format och lägg dem på något bra ställe. Detta ställer du in under Autoconvert options. Glöm inte att välja den senaste History_XX-filen. Sen trycker du på FILE>Start Autoconvert och kollar så att programmet ligger å söker efter filer. Nu borde du ju ha en massa händer där så det kan bli så att HHConverter hittar massa händer på en gång.

hhconvertertp6.jpg

Sen öppnar du PT och Trycker på blixten. Och väljer den mapp dit du skickat de konverterade filerna med HH Converter.

ptvc1.jpg

Sen öppnar du Gametime+ Trycker på plusset och väljer databas och alias.

gametimesj9.jpg

Sen kan du välja vilket bord du vill lägga upp.

Det blir ju en viss fördröjning från att du spelat handen till att du kan lägga till bordet då PT bara uppdaterar en gång i minuten.

Kom på en grej till. Du kommer nog inte hitta några bord i Gametime då du antagligen redan nu importerat 1000 händer till PT. Så tyvärr kan du nog inte använda Gametime innan du köpt PT. Köp det!!! Du tjänar int det första passet med Gametime. Jag tror inte jag skulle klara mig utan statsen på spelarna.

Hoppas det funkar nu! :-D

Nu ska jag till gymmet! Vi kanske syns vid borden ikväll. Ska lira massa idag!

Postad

PT o GT+ ger dig en sjuk EDGE, va inne och raila lite inna jag drog igång en session på 0.50-1..

Såg LENA62, rätt standard fisk syn från flopp tänker väl ungefär par+backdoor.. Rätt och värde beta den rivern, hon stackar ju av betydligt fler händer än 2 par

GL

Postad

Efter att ha härjat i anonymiteten på FTP under det senaste halvåret var det rätt kul att testa vattnet på SvS igen. Många nicks där som för tankarna till pf och i ditt fall var det ju klockrent ;-) Vi hann nog inte spela någon allvarligare pott mot varandra vad jag minns men jag vill dra mig till minnes att det var Viridis med sina ppJ som hade oturen att springa in mina ppA på brädan AAJ :mrgreen:

Ahja, väl mött nästa gång...

Postad
Vi hann nog inte spela någon allvarligare pott mot varandra vad jag minns men jag vill dra mig till minnes att det var Viridis med sina ppJ som hade oturen att springa in mina ppA på brädan AAJ :mrgreen:

Ahja, väl mött nästa gång...

GRRRR:evil: Kunde verkligen inte sätta dig på AA tack vare din syn preflop och att två A kom på floppen. Jag var orolig för AJ men tror aldrig jag gör den läggningen. Snacka om setup. Den potten gjorde min första minusdag i maj.

Postad
GRRRR:evil: Kunde verkligen inte sätta dig på AA tack vare din syn preflop och att två A kom på floppen. Jag var orolig för AJ men tror aldrig jag gör den läggningen. Snacka om setup. Den potten gjorde min första minusdag i maj.
Nej, lägget finns inte i min värld heller om rollerna hade varit omvända. Nu hade vi ju inte spelat så många händer mot varandra men de troligaste händera på mig torde ju vart QQ-KK och kanske några av de lägre pocketsen. AA finns ju med i rangen men är ju knappast så troligt med den flopen. Och med din reraise preflop till 70 så borde man inte vara så rädd för AJ heller, speciellt som du satt på knegarna själv. Ren jävla otur liksom. Med lite flyt donerar jag tillbaka nån dag.
Postad

Nä den var tung! Det är inte ofta man drar dött redan på floppen. Får mig och tänka på något WSOP main event när Sam Farha har AT och den andre TT, flopp AAT. Båda checkar flop och sen åker alla marker in på turn. Det roliga är att det är första handen dem spelar. 8-)

Postad
PT o GT+ ger dig en sjuk EDGE, va inne och raila lite inna jag drog igång en session på 0.50-1..

Såg LENA62, rätt standard fisk syn från flopp tänker väl ungefär par+backdoor.. Rätt och värde beta den rivern, hon stackar ju av betydligt fler händer än 2 par

GL

Lena62 är ingen vanlig fisk!

Som sagt, den där Lena62 verkar sannerligen inte vara en vanlig fisk.. Vet inte om det är variansen eller om hon har någon slags logik i sina checksyner för hon bygger ganska ofta upp en stack bra bit över 1K men gör också en hel del rent bedrövliga jävla spel.

Massa matnyttigt om PT

Stort, stoort tack för hjälpen. Ska ta tag i det där eventuellt under helgen, tvivlar inte en sekund på att jag tjänar igen pengarna snabbare än jag hinner stava till pokertracker..

Det är snarare det att jag vill veta att jag kommer att använda mig av det och att det fungerar utan att sega sönder min något ålderstigna dator.

Fick ner en del av Pokertracker 3 och den verkar helt färsk, eftersom 90% av alla på pf kör pt2 så känns det som att jag kanske ska köra det istället? Menyer osv var inte ett dugg lika och nu när jag fått instruktioner till tvåan så lär det bli att jag tar den.

Kan inte påpeka tillräckligt ofta att jag är en riktig jävla fisk när det kommer till datorer..

Är iaf tillbaka från pokerborden, jag och joggy hamnade i en fyrboll med två totala rookies så speltiden blev enorma 4,5 timmar. Det lustigaste av detta är att vi blev inbokade på samma tid som vår gemensamma morbror som tydligen skulle ta upp golfen nu. Det var nåt helt extremt lågt tempo dock, vi släppte igenom tre sällskap och hade nog utan att överdriva kunnat släppa tre till..

Hittade ett 300 plus på joggy, närmast flagg tog jag, han tog longdrivingen (han är klubbens största slugger) sen gjorde jag en birdie så antar att jag vann 5 hål eller något liknande.

Vet inte om jag har till fördel min gamla fotbollskarriär, för joggy tappar ofta allt spel sista 4-5 hålen - EDGE.

Vet dock inte om vi ses vid borden, ska upp på konsumgrinden imorgon bitti och ikväll blir det lite umgänge med flickan.

Kan vara skönt att ta spelledigt ett par dagar också, när man har ett litet extra spelsug brukar man faktiskt kunna spela ganska hyfsad poker.

Av någon anledning har jag fått två konsumpass i helgen, så ska upp tidigt även Söndag.. Det gör att det passar bra med spelledigt, för att möjligtvis hoppa på lite turneringsgrind på söndag.

Bara för att vara lite störig så skulle jag ju egentligen lägga till golf-plusset för varje runda på mitt månadsplus.. Men det blir för mkt räknande så skiter i det.. ;)

Postad
Nä den var tung! Det är inte ofta man drar dött redan på floppen. Får mig och tänka på något WSOP main event när Sam Farha har AT och den andre TT, flopp AAT. Båda checkar flop och sen åker alla marker in på turn. Det roliga är att det är första handen dem spelar. 8-)

Detta är väl typ första handen de två spelar?

Ett par minuter senare slår ju ett blackjackproffs upp till 1000 på 25/50 blinds med AA och Farha sniffar åt sig implicita och settar SÅ KLART.

Farha är EntertainmentValue.

Postad

Sådär, har verkligen inte blivit något pokerspel alls att tala om de senaste dagarna. Lite skönt faktiskt..

Sitter på konsumgrinden nu där jag avverkat de två senaste dagarna med bravur, men även lite leda.

Testkörde PT igår, funkar fint.. Matade in 50K händer och hade en BB/100 på ca 5, när jag testade PT3 tidigare i veckan lyckades jag importera 100K händer och då låg BB/100 närmare 7 så det vittnar väl om känslan jag haft att det varit lite kärvare de senaste tre månaderna eller så.

När jag däremot påbörjade autoconverter osv med HH converter klappade allting ihop, HH converter hittade inga händer medan jag spelade och PT stod bara och räknade ner 1 min och ger sedan meddelandet att "inga händer hittades". Efter ca 5 sådana meddelanden hänger allting upp sig - kan jag ha något fel på inställningarna?

Antar att det bara är min dator som är föråldrad..

Nu bär det av på musjakt, en kund kom precis in på kontoret och rapporterade om en mus som sprang omkring vid brödhyllan.. ROLIGT..

Postad

Oofiifan som Kejjan skulle ha sagt.

Mushistorian fick ett minst sagt dråpligt slut, så dråpligt att många kommer tro att jag fabricerar för underhållningsvärdet. Tro vad ni vill.

Detta är för övrigt första gången sedan jag började här som vi har haft en mus i butiken, så ni behöver heller inte ringa miljö & hälsa tack.

Iaf sprang jag efter en kvast för att ta kål på ohyran, fick in en bra sving men med den kylan jag har i golfsvingen så här tidigt på säsongen klipper jag bara till den lite över svansen och den piper in under en SJ-pall och vidare in under en frysdisk.

Letar febrilt efter en råttfälla att slänga in men hittar ingen, byter av 17årige extraknäckaren här på jobbet i kassan och ber honom leta efter råttfällan/eventuellt sitta på pass med kvasten bredvid disken där musen smet in.

Efter dryga kvarten kommer Fredrik tillbaka, helt pinröd i ansiktet och så fort han öppnar munnen kommer jordens dunderskratt..

Han berättar att han fått syn på musen vid brödhyllan, springer ut på lagret efter kvasten.. När han kommer tillbaka försöker han klämma sig före en pensionärsdam med fullastat vagn med damen klämmer sig före, föga oväntat eftersom pensionärer inte är kända för att släppa någon före - vid något tillfälle.

Fredrik kyler ner sig och tänker att damen får springa förbi musen, hon ser den förmodligen inte hur som helst..

Kärringen, märkbart stressad av att ha en halvspringande 17åring i ryggen, gasar på sin fullastade varuvagn och bokstavligt talat möljer över musen med vagnen och märker självklart ingenting utan stressar vidare mot kassan där jag väntar..

Freddan fick dra ihop lite papper eftersom allt som återstår av musen är en stor fläck i stort sett, men vad händer med musen.. Borde den inte hinna flytta sig för en pensionär med 25kg matvaror framför sig?

Han mådde nog inte bra, som Joggy skulle ha sagt..

Postad

Något chockerad efter konsumgrinden måste jag erkänna.

Inte nog med mushistorien, dryga timmen efter att vi burit ut kadavret så ringer det från kassan igen och jag får BÄRA ut en äldre farbror som tydligen fått en insulinchock och ligger och svettas i en pöööl av svett.. Fräscht.

Låter lite illa att "bära ut" honom kanske, men satte han på en bänk i skuggan och han insisterade på att vi inte skulle ringa ambulans eftersom han visste vad som var hans åkomma..

Lustig dag på jobbet minst sagt, nu har jag tvättstugan uppbokad.. Ska ner och proppa ett par maskiner fulla innan jag förmodligen hinner med en timmes grind men inte mer innan det bär av på först middag med tjejen och sen b-lagspremiär i fotbollen. Alltid 10 ggr roligare med b-lagsfotboll då frustrationen lyser igenom på många i vetandet av att de inte är tillräckligt bra för att spela i a-laget, får de då ett par motgångar så kan det bli en vild bensparkarfest med fula ordutbyten osv osv, en riktig fröjd för en testosteronjunkie.

Postad

När jag nu om en kvart ska dra igång grindet så behöver jag svar på en fråga; min dator går på en 2.17GHz processor och har 448 mb i ramminne, är det naturligt att det laggar ihop sig när jag kör pt2 + HH converter + GT+ samtidigt?? Tycker att den borde orka med, så kan jag ha några felaktiga inställningar?

Tacksam för snabbt datahacker-svar.