Gå till innehåll

Partyjack - Tillbaka på kända jaktmarker.


Partyjack

Vad gäller för dig?  

62 medlemmar har röstat

  1. 1. Vad gäller för dig?

    • Det skulle vara skoj med ännu en 2,5/5-DB och jag kommer hjälpa till med kritik och analyser.
      39
    • Nej för fan, nu är det alldeles för jävla mkt dagböcker från SvS.
      23


Recommended Posts

Först och främst tycker jag du ska höja med preflop, gärna till 100. Det gör inget om du vinner potten direkt eller får bort en fi. Sen hade jag nog donkat ut en cb på floppen. Då du bettar turn måste du ju givetvis syna deras allins.

 

Jo jag håller med om att det är för svagt preflop, jag brukar gilla att inte trebetta för stort för att inte committa för mkt pengar ur pos som i detta fall.. Men eftersom båda spelar <halva stackar så ska jag in med pengarna fortare än fort här är jag medveten om. Hade jag spelat den hårdare så hade jag fått bort KQ preflop och TT på floppen (kanske), så enkelt är det ju egentligen.

Det är också min stora läcka tror jag, att jag spelar för passivt ur position och när jag blir osäker på min hand.

 

Spelade även två timmar imorse, var tvungen att testa riggen på nya linan (telia) - den var sådär, hade stora problem med utsugningar och folk som inte kunde lägga händer. Men det är ju som det brukar, slutade 500:- back och det känns som att helgen i Västervik kommer väldigt väldigt lägligt för att hitta glädjen i spelet igen.

 

Kanske lägger upp lite whine här efter turneringarna down south, eller så kanske det blir vinnarskryt. Återstår att se även det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 3,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Nu sitter vi på hotellrummet, fått två timmars uppskov här i Västervik tack vare en liten försovning.

Har varit en sjukt rolig helg, folket här är extremt trevligt måste jag säga och det har varit go partystämning hela helgen. Framförallt var (klar besvikelse förstås) fem fick betalt dock så jag var ju lite besviken över att åka så pass tidigt. Hittade dock in på ett 5/10-game som var helt bedrövligt dåligt, bla höjer jag en T9klöver bakom straddle till 80 och får omslag till 950 med 300 bakom - bara en av en del helt sjukt roliga grejor som hände.

 

Hittade en del löv och det blev dryga 3K plus på cashgamet, inget att klaga på.

Eftersom vi har lite tidsbrist nu så ska jag skriva lite mer om diverse händer senare ikväll eller imorgon bitti. Nu ser vi fram emot en 5 timmars bilresa hem till Östhammar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gillar inte att du min3raisar mot 2. betta 3/4 av pot flop och allin turn.

 

 

Denna är lite jobbig också:

 

 

***** Hand 682210337 *****

2.50/5.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 1 maj 2008 14:52:32

Diana Turbo 19 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: Anette84 (417.41)

Plats 2: Partyjack (1103.96)

Plats 3: bole (344.10)

Plats 4: evert58 (200.14)

Plats 5: svinne (400.27)

Partyjack lägg LM 2.50

bole lägg SM 5.00

** Giv **

Anette84 [N/A, N/A]

Partyjack [Es, Ks]

bole [N/A, N/A]

evert58 [N/A, N/A]

svinne [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

evert58 Lägg

svinne Höj till 25.00

Anette84 Syna 25.00

Partyjack Höj till 80.00

bole Lägg

svinne Syna 80.00

Anette84 Syna 80.00

*** Flop(Board): *** : [2k, Dh, 2s]

*** Bet Runda 2 ***

Partyjack Passa

svinne Passa

Anette84 Passa

*** Turn(Board): *** : [2k, Dh, 2s, 10s]

*** Bet Runda 3 ***

Partyjack Satsa 180.00

svinne All-in 320.27

Anette84 All-in 337.41

Partyjack Syna 337.41

*** River(Board): *** : [2k, Dh, 2s, 10s, Er]

*** Showdown *** : Rake: 15.00 Totalpott: 1225.09

Anette84 [Dr, Kr] Två par, damer och tvåor Vinst: 0.00

Partyjack [Es, Ks] Två par, ess och tvåor Vinst: 25.40

bole Lägger mig Vinst: 0.00

evert58 Lägger mig Vinst: 0.00

svinne [10r, 10h] Kåk Vinst: 1199.69

 

I efterhand ser jag ju att jag ska betta ut den direkt, vet inte riktigt varför jag inte gör det.. Satte fisken med TT på AK eller JJ/TT, men hör gärna lite analyser kring den här handen?

-1129:-

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo den där AKn är ju inte så vackert spelad alltså, ska helt klart få in pengar snabbare där.

 

Har då äntligen kommit hem - hem, sov hos tjejen inatt så nu har jag kommit hem till lägenheten och fått känna på grindmusen osv.

Som jag skrev igår, helt galet skön helg - allt folk var riktigt trevligt och det var skön stämning på en klubb som var enormt bra skött och påkostad.

 

Började då med lite misslyckade 23 spelare, eftersom inköpet är så pass så är det ändå helt okej pengar i potten för någon på min nivå (närmare 20K till 1a plats). Lite sliten sedan fredagen där det blev cashgame på rummet och sedan en sväng på harrys, palladium osv. Så eftersom krafterna inte infann sig krävdes det verkligen en rolig hand för att jag skulle bry mig om att peta in marker i potten. Men tyckte ändå jag lyckades med min vanliga strategi att sno en hel del småpotter i början och på så sätt bygga.

 

Hade Kejjan två steg till vänster, en av de som förmodligen inte bryr sig ett skit om inköpet på 2K - jag antar att det är som ett 200:-inköp för mig så uppenbarligen blev det en väldigt lösaggro spelstil två steg till vänster om mig. Är iaf ganska snabbt uppe på 13K efter alla småpotter och sedan springer jag in i en sån där riktig vägg av dåliga kort. Tittar ner på en helt ofantlig mängd 93-83-92-82-73 osv, sådant som jag har väldigt svårt att se potential i. Kastar väldigt mkt kort till vi hamnar nere på två bord (tre från början) och när ett par försvunnit här lägger jag i en högre växel iom att jag antar att folk tajtar till lite kring finalbordsbubblan och att jag på det nya bordet nu har kejjan till höger om mig och har full kontroll på när han ska spela och inte.

Kanske ska poängtera att han var en riktigt loosecannon, han slog ut folk på löpande band där han committat sig preflop med J2 osv och han sa själv också att han aldrig känt på sådan klonk förr. Så jag kände att det var onödigt att vara inne och veva mot just honom.

 

Iaf lyckas jag ta mig till finalbord som relativ shortstack, den fina strukturen gjorde dock att jag var långt över 10BB hela vägen. Lyfter JJ UTG och det var verkligen första PP över 77 så långt (ca 6-7 timmar spelade) så det va iaf semikallt på kortavdelningen. Slår iaf upp, får kallsyn två pos. bakom och på knappen sitter Kejjan och ser lite extra finurlig ut, han har ju fått i sig en och annan staropramen också så nu är det alltid lite extra roligt att squeeza antar jag - stoppar in och får fold bakom och blixtsyn av Kejjan som visar TT (Sjuukt högt upp i hans HD) och killen bakom berättar att han foldade TT kände jag mig ganska safe. Dubblade alltså nu till en bra bit över average, och eftersom jag har kejjan på andra sidan bordet och ariados två steg till höger (de två som jag visste att jag inte spelar ut) så bestämde jag mig för att släppa på lite, de andra 6 kände jag att jag skulle kunna spela ut så jag siktar helt klart på topp 3 när det är 8 pers kvar.

Tittar på KJo UTG efter ett tag, med mitt kortsnitt är det en gjuten raise - syn på knappen av kejjan (föga oväntat) och även på SB. Floppen kommer J45 två ruter, knack till mig och jag bestämmer mig för att jag leder, Kejjan spelar så enormt brett på knappen där att jag inte kan komma ifrån denna utan bestämmer mig för en CR för att få in pengar snabbt. Kejjan skjuter mkt riktigt 5K på knappen. Jag slår om till 12K och har ca 18K bakom. Han blixtställer, kände ju som sagt att jag slår hans HD så jävla hårt här men ville ändå tänka igenom handen lite. Efter att jag berättat att det är svårt att lägga mot honom på så dragiga brädor säger han något i stil med "Vadå? Har du JT eller?" - då är det blixtsyn från min sida, han vet ju att jag har ett par av något slag.. Tror han att det är boarderline med en hand som JT så måste jag ju syna med KJ med tanke på alla draghands-knektar han spelar på knappen.

Mkt riktigt visar han nötfärgdraget och den sitter på river. Sorti.

Tråkigt när jag bara ansåg att kejjan och ariados var bättre än mig av de som var kvar nu, men men.. Påt igen ba.

 

Lugnade ner mig med lite kebab och ett par kalla framför joey som rullar på projektorn inne i "matsalen".

Joggy (även kallad Yoggi, efter en del Yoggi Yalla-historier) och Matts (även kallad bananjanne -svsnick- samt en leksaksaffär i västervik) hade tillsammans med hockeyhenke dragit igång ett 5/10 och när platser börjar öppna sig för att joggy och henke ska hoppa på ett 20/20DC är värdet för högt för att motstå. Postar och muckar en skithand, har precis plockat ordning mina grejor när jag ser nästa hand - AA och framför är det UTG-raise, kallsyn, push för 450 fram till mig. Jag instaställer för att det skulle se bra roligt ut att kallsyna bakom där.

Vinner den mot AKs och är snabbt uppe i över 2K i stacken.

Ett par minuter senare settar jag med 44 där någon limpat AK UTG och inte ville lägga sitt TPTK för 80% av stacken. Sjukt dåligt spel alltså.

Det var onekligen rätt dag att träffa hårt, fick helt sjukt bra betalt på allt.

 

Har massor med andra lustiga händer att skriva om men nu måste jag börja hitta grinden, är back så långt in i maj (2K med lite lotto och oddset-spel inräknat).

Och börjar konsumgrinden om några timmar, måste in och tömma 2,5/5.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev bara ett tvåtimmarspass idag, lider av sviterna sedan helgen nere i Västervik. Påfrestande hemresa minst sagt, där bilköerna stod tjocka genom hela Söderköping och vi stod även still/rullade i 40km/h genom hela Södertälje fram till Sthlm innan det släppte på.. sånt tär hårdare än man tror.

 

Iaf hittade jag ett 2K plus lite drygt, skönt att vara plus för månaden igen så man slipper stressa upp sig efter en vecka utan en pluskrona.

 

Veckans Valuebet:

 

 

***** Hand 686366578 *****

2.50/5.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 5 maj 2008 10:55:33

Diana 3 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: Partyjack (1172.15)

Plats 2: sanken80 (1206.90)

Plats 3: huebler (755.23)

Plats 4: JanOrgan (311.82)

Plats 5: Bein (187.15)

JanOrgan lägg LM 2.50

Bein lägg SM 5.00

** Giv **

Partyjack [Dk, Dh]

sanken80 [N/A, N/A]

huebler [N/A, N/A]

JanOrgan [N/A, N/A]

Bein [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

Partyjack Höj till 15.00

sanken80 Syna 15.00

huebler Lägg

JanOrgan Lägg

Bein Syna 15.00

*** Flop(Board): *** : [2h, 7h, 5h]

*** Bet Runda 2 ***

Bein Passa

Partyjack Satsa 40.00

sanken80 Höj till 80.00

Bein Lägg

Partyjack Syna 80.00

*** Turn(Board): *** : [2h, 7h, 5h, 10k]

*** Bet Runda 3 ***

Partyjack Passa

sanken80 Passa

*** River(Board): *** : [2h, 7h, 5h, 10k, 3s]

*** Bet Runda 4 ***

Partyjack Satsa 110.00

sanken80 Syna 110.00

*** Showdown *** : Rake: 10.68 Totalpott: 416.82

Partyjack [Dk, Dh] Par i damer Vinst: 416.82

sanken80 Lägger mig Vinst: 0.00

huebler Lägger mig Vinst: 0.00

JanOrgan Lägger mig Vinst: 0.00

Bein Lägger mig Vinst: 0.00

 

Väldigt standard hand egentligen, bara det att jag har fått för mig att Sanken80 är en riktigt tajt jävel - därför kändes det jävligt hårfint med en valuebet där. Eftersom jag är rätt säker på att han inte bluffar river där så kände jag att det satt bra med en bet.

 

 

 

 

***** Hand 686368593 *****

2.50/5.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 5 maj 2008 11:00:34

Diana Turbo 12 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: Lena62 (735.10)

Plats 2: Fnale (644.23)

Plats 3: yezze (818.78)

Plats 4: Partyjack (1333.34)

Plats 5: drutten13 (971.15)

yezze lägg LM 2.50

Partyjack lägg SM 5.00

** Giv **

Lena62 [N/A, N/A]

Fnale [N/A, N/A]

yezze [N/A, N/A]

Partyjack [3s, 9s]

drutten13 [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

drutten13 Syna 5.00

Lena62 Syna 5.00

Fnale Syna 5.00

yezze Syna 5.00

Partyjack Passa

*** Flop(Board): *** : [10r, 6s, 4s]

*** Bet Runda 2 ***

yezze Passa

Partyjack Satsa 20.00

drutten13 Syna 20.00

Lena62 Syna 20.00

Fnale Lägg

yezze Lägg

*** Turn(Board): *** : [10r, 6s, 4s, 7r]

*** Bet Runda 3 ***

Partyjack Passa

drutten13 Passa

Lena62 Satsa 35.00

Partyjack Höj till 110.00

drutten13 Lägg

Lena62 Syna 110.00

*** River(Board): *** : [10r, 6s, 4s, 7r, Dk]

*** Bet Runda 4 ***

Partyjack Passa

Lena62 Passa

*** Showdown *** : Rake: 7.62 Totalpott: 297.38

Lena62 Lägger mig Vinst: 0.00

Fnale Lägger mig Vinst: 0.00

yezze Lägger mig Vinst: 0.00

Partyjack [3s, 9s] Högsta kort dam Vinst: 297.38

drutten13 Lägger mig Vinst: 0.00

 

Denna är också sjukt fin, inte många turnkort som är roligare än den. Var rätt säker på att Lena62 också låg och drog - därav mitt spel. Tror inte jag hade orkat syna en bet på river, men jag vart faktiskt inte överraskad när 9hög stod.

 

+438:-

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ojoj, har varit i Sthlm med tjejen hela dagen och låtit henne gå loss på shoppingen medan jag själv bara gled och hade det bra i solen.

Kom hem strax före 16 och tänkte ta en minigrind innan middagen, självklart gräver man ett hål som man alltid gör första timmen.. Blev 1,5K back på dryga timmen, fattar inte att jag inte kan låta bli minisessionerna! Lyckas verkligen vid 90% av passen backa första timmen så det är riktigt kallt att spela bara just den timmen obv..

 

Någon som lider av samma sjukdom, och som har någon slags analys på varför det blir så?

 

Just detta pass träffade jag knappt någonting, inga drag och inga floppar.. Men jag spelade dessutom jättedålig poker så det kunde liksom inte slutat annorlunda. Ska ta hojjen hem till tjejen och reda ihop en middag där så får vi se, måste hitta ett litet grind ikväll också känner jag..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det är ett intressant fenomen och det händer även nästan alltid för mig förutom när man är run good. Vet inte vad det beror på, man skulle kanske testa att mjukstarta sessionen lite o spela lite tajtare än vanligt.

 

Ja intressant är det minst sagt, jag har haft detta problem konstaterat i flera månader nu och jag vet att joggy säger att han har det likadant i långa perioder. Är man inte väldigt rungood så hittar man ofta ett hål direkt.

Oftast är det väldigt standard saker som händer, det är nästan aldrig några stora potter utan succesivt över en timme eller längre tappar jag sakta men säkert på lite små utdragningar och kickerbeats osv..

Väldigt knepigt måste jag säga, om någon har några övriga analyser så dela gärna med er i frågan.

 

Ska hitta ett par timmars grind nu, ska köra lite hockey i bakgrunden och se när ryssarna krossar danmark - ska se till att tajta upp ordentligt första 30-45 minutrarna så får vi se om jag kan undvika tappet i början.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja, den läckan verkar tuff att täta igen alltså...

Började med ett 500-tapp ganska omgående, sen knaprade jag igen det ganska snabbt iofs.

 

En lätt underskattad grej är något jag brukar pröva när jag känner mig lite flummig, ofta när jag är jävligt jävligt trött som idag.

Ofta när jag är trött blir det att jag börjar slaska, göra värdelösa moves osv osv.. Men ibland brukar jag även gå lös i chatten - ORDENTLIGT, inte ofta man orkar, utan man måste vara på ordentligt flumhumör för att orka med det.

 

Detta gör ofta att fiskarna, och en del grinders får uppfattningen att jag spelar varje hand just bara för att jag kommenterar spelet i chatten i varje hand jag spelar. Fick en hel del gratispengar på det idag, bl.a. gick den checkcheck till rivern efter att jag sa att jag hade jävligt bra på BB och trebettat. Fisken knackar ner till rivern som parar topp-paret och bettar 200 i 85krspotten.. Jag får syna ner med AK, och mkt riktigt hade han 8hög.

Är väl inget som egentligen är +ev att ligga och trashtalka i chatten, tar oftast mest koncentration och energi för en själv. Men det tenderar att tilta en hel del motståndare, och det gör spelet lite roligare för det mesta.

 

Var nere i ett 2K-hål som värst, slutade några hundra upp och månadsplusset är halvsjaskiga +1056:- - får anses som okej eftersom jag bara spelat en handfull timmar så långt i månaden.

Ska ligga på långgrinden imorgon när tjejen är på jobbet, ikväll lär jag inte orka motivera mig mer utan ska försöka sova ur mig ordentligt istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förmiddagspassen är av någon anledning alldeles extremt fiskiga många gånger, var sjukt bra action idag och ett 1½ timmes pass slutade 2200 plus. Eftersom jag ska laga lunch åt mig och tjejen + att jag inte känner mig alls i toppform rent fysiskt så ska jag vila mig någon timme istället för att fortsätta grinden.

 

Hoppar kanske på senare i eftermiddag, om jag inte lyckas väcka joggy så vi kan dra ut till golfbanan och spräcka 2008 års oskuld (golfmässigt alltså :oops: ).

 

+3254:-

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förmiddagspassen är av någon anledning alldeles extremt fiskiga många gånger, var sjukt bra action idag och ett 1½ timmes pass slutade 2200 plus. Eftersom jag ska laga lunch åt mig och tjejen + att jag inte känner mig alls i toppform rent fysiskt så ska jag vila mig någon timme istället för att fortsätta grinden.

 

Hoppar kanske på senare i eftermiddag, om jag inte lyckas väcka joggy så vi kan dra ut till golfbanan och spräcka 2008 års oskuld (golfmässigt alltså :oops: ).

 

+3254:-

 

Härligt! :-) Får man fråga vad du har för HCP?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska vända ditt månadspluss till back på golfbanan imorn ;)

 

Hahaha, jo du lär få använda dig av fusk-hcpt du grindade dig till ifjol då du torska närmare 5K på banan bara för att hustla mig i år.. :)

 

Härligt! :-) Får man fråga vad du har för HCP?

 

Jag och Joggy började spela kring gymnasietiden, var väldigt snabbt nere på kring 20. Sedan införde de aktiesystem i klubben och vi hade inte råd att spela mer. Vi tog upp karriärerna ifjol igen, och jag tokruschade första året och spelade mig från 17 ner till 11 tror jag.. Kan ha blivit en sänkning till på slutet, minns inte riktigt.

 

Matchspelsystemet där vi spelar matchspel med 50kr/hål och erhållna slag till godo hål för hål gjorde att joggy tappade första säsongen med förmodligen mer än 5K.. Finns dock ingen säkerställd bokföring på detta, då pengarna oftast gick till prylar eller bärs. Joggy står still kring hcp 20 tror jag (?).

 

Har iaf uträttat en del ärenden nu på lunchen och har slängt in två spel på hockeyn ikväll/natt.

Har varit jävligt kall på sportsbettingen och tar det inte heller nu särskilt seriöst, dock ett jävligt kul knep om man vill göra en halvrolig match riktigt rolig. Spelade några resultat igår på Ryssland-Danmark och var väl relativt nära med 6-1 och 5-2 på kupongen. (slutade 4-1)

 

Ikväll kör jag över/under - under 6 mål i Sverigematchen då jag inte ser riktigt att Sverige gör särdeles mkt mål, Bäckis och Hörnqvist verkar iofs farliga nu men Schweiz har ju tränat defensiven nu i VM i >10 år och börjar bli riktigt bra på det också.

 

Sen har jag även satt över 6 mål på Vitryssland mot Frankrike där bröderna Kostitsyn kommit in i Vitryssland, de har sett sjukt starka ut i Montreal och Frankrike orkar nog inte hålla emot där..

 

200:- per match så nu måste jag grinda ihop det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittade ett riktigt idiotspel för några timmar sedan, mot en av mina favorit spew-grinders.

 

Vi spelar trehandat sedan en tid och tredje gången på kort tid trebettar han mig till 70 jag tröttnar och slår om till 300 och han blixtsynar såklart. Sätter han på en ofärdig hand eftersom jag är rätt säker på att han trycker med ett par över TT, antar AK och floppen landar Qhög i övrigt torr.

Han checkar och jag har precis en pottbet kvar, väljer ställ bara för att jag tröttnat på honom.. självklart har han AQ den gången.

MrDawwe-effekten kan man väl säga, brukar sällan falla för sånt.. därav är alla spewgrinders mina favoriter att spela mot.

 

Lyckades grinda tillbaka det mesta av tappet, så ligger +2800:- för månaden.. Hygglo timlön idag ändå, väljer att skrota pokern för idag och gå över till joggy.. Lär ju klonka någon av sportspelen också, annars lägger jag ner det. Tror bröderna Kostitsyn gör minst 5 mål tillsammans.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hockeyn går väl ungefär som väntat, Schweiz hörde ju till brödgängen som Frankrike och Italien för dryga tio år sedan. Men efter att ha byggt en penningstinn liga där många avdankade transatlanter och nordbor kommit ner verkar det som att hockeyn har utvecklats ordentligt..

Senaste 3 åren har jag varit brutalt imponerad av försvarsspelet och tidigare år har de ju alltid haft en sjukt bra målvakt dessutom.

 

Kul också att se utvecklingen på en som Bäckström, jag och Joggy är ju sjukt inbitna brynäsare och följer ca 10-15 matcher på plats i Gävle och resten via Joggys säsongskort på tvn.

Förra året fullföljde han inte en närkamp i stort sett, åkte bara därifrån och fiskade efter pucken vilket han visserligen gjorde bra. Nu har han blivit bra amerikaniserad och smäller på allt som rör sig när han inte når pucken.

Läste dessutom någonstans att han hade legat i hård fysträning hela sommaren och minskat kroppsfettet från 19% till 10% - ganska hård def alltså.

 

Såja, lite hockeysnack för att bryta av i tiltandet..

 

För övrigt kan jag lova det närmaste ett surebet man kan komma, nämligen över 6 mål på Vitryssland mot Frankrike. Kan omöjligt se att det blir målsnålt där eftersom Frankrikes försvar var löjligt dåligt senast mot Sverige och Vitryssarna har ett riktigt bra lag offensivt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Brynäs är laget i alla våra hjärtan!

 

Sanning.

 

Sportsbettingen hamnar under facket "allt är kallt" - hade inte linjedomaren fått pucken på sig så hade vi haft en icing och då hade inte Sverige fixat en pytts till.. Men tror heller inte att Scweiz hade fått till något.

 

Litar på Vitryssland nu. Bröderna Kostitsyn säger jag bara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena PJ, :-D

 

Hittade din dagbok nu oxå. Inte lätt när det finns så många. Kul läsning. Såg att du hade någon reumatisk sjukdom. Kan säga att jag själv har en jobbig inflammatorisk sjukdom, så jag förstår kanske lite hur du har det. Men man får göra det bästa av situationen och gilla läget. Tur att poker finns för oss handikappade :-D

 

Kan man fråga lite hur sjukdomen påverkar dig och vad du själv upplever som jobbigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena PJ, :-D

 

Hittade din dagbok nu oxå. Inte lätt när det finns så många. Kul läsning. Såg att du hade någon reumatisk sjukdom. Kan säga att jag själv har en jobbig inflammatorisk sjukdom, så jag förstår kanske lite hur du har det. Men man får göra det bästa av situationen och gilla läget. Tur att poker finns för oss handikappade :-D

 

Kan man fråga lite hur sjukdomen påverkar dig och vad du själv upplever som jobbigt.

 

Ja, alltså.. Det är inget jag känner av egentligen, sjukdomen går i sk. skov och kan vara inaktiv i flera år. Fick diagnosen när jag precis fyllt 18, hade varit i Sunny Beach och solat jävligt hårt - krökat ännu hårdare. Den stora mängden solljus utlöste sjukdomen, som hela tiden aktiveras av solljus - oavsett skov eller inte.

Har hänt att jag fått en del konstiga utslag under mina skov, men framförallt får jag ont i musklerna - går jag ner och handlar och hem igen kan jag ha jordens träningsvärk dagen efter osv. Enligt diagnosen skulle jag vara evigt trött också, och visst jag somnar jävligt ofta när man ligger och kollar på tv osv.. Men i övrigt känner jag mig rätt normal på den fronten.

 

Det värsta är väl snarare det man inte märker av, har precis som du (antar jag) haft mycket problem med inflammationer på organ. Det som händer är att solljusen aktiverar sjukdomen, som i sig är en reumatisk sjukdom som sagt - det kroppen gör är att den inbillar sig att det är en sjukdom i whatever-kroppsdel-den-väljer-att-attackera. Och ger sig då på organet för att utplåna sjukdomen (som inte finns från början). Har tex haft mycket problem med levern, men mestadels njurar. Har även läst mig till att typ hjärtsäcksinflammationer och hjärnhinneinflammationer är relativt vanligt.

 

Så sedan 4 år tillbaka äter jag kortison, gick precis ner under dosen som kroppen själv tillverkar (7,5-10mg) och det är lite spännande för att se om kroppen återupptar tillverkningen korrekt osv. Äter också ett imurel som man ofta tar efter man transplanterat in organ - just för att kroppen inte ska stänga ute det nya organet (eller ge sig på det ändå som min kropp gör).

Det absolut värsta imo så här långt med sjukdomen är att medicinen är leverpåverkande, vilket gör att jag fått dra ner på festandet rejält.. Om jag mot förmodan tar en hyfsad fylla så är jag bakfull i minst tre dagar - och det rejält. Sen att jag har barn-solskyddsfaktor på mig dagligen under sommarhalvåret är inget jag lider av, har aldrig varit någon stor sol-lapare.

 

Finns mer info angående SLE för er som är intresserade här; http://www.reumatikerforbundet.org/start.asp?sida=3929

 

Vore intressant att höra mer om vad du har för inflammatorisk sjukdom.

 

I övrigt verkar det som att min kalla sportsbettingkarriär håller i sig, blankade tydligen Vitryssarna också.. Har dock inte hittat något resultat därifrån ännu, må hända att fransmännen spelade Washingtons Cristobal Huet som spikade igen lite. Vem vet. Eller så var vitryssarna så ovana att leda att de bögade sönder matchen. Letar febrilt efter resultat i matchen!?

 

Nu blir det en förmiddagsgrind, ska trycka av ett ganska långt pass.

Lovat mig själv att städa lyan, sen är det vårstädning på gården.. ORKAAA!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ganska segt morgonpass, upp ganska tidigt för ovanlighetens skull och sen hände absolut ingenting.

 

Här ett lite jobbigt turnbeslut:

 

 

***** Hand 689213754 *****

2.50/5.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 8 maj 2008 10:25:12

Diana Turbo 5 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: Prinsen_ (889.39)

Plats 2: Einstein (455.90)

Plats 4: Partyjack (984.72)

Plats 5: Uglyhandzz (674.34)

Partyjack lägg LM 2.50

Uglyhandzz lägg SM 5.00

** Giv **

Prinsen_ [N/A, N/A]

Einstein [N/A, N/A]

Partyjack [Es, Kr]

Uglyhandzz [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

Prinsen_ Höj till 20.00

Einstein Lägg

Partyjack Höj till 55.00

Uglyhandzz Lägg

Prinsen_ Syna 55.00

*** Flop(Board): *** : [Dh, 7s, Knh]

*** Bet Runda 2 ***

Partyjack Satsa 90.00

Prinsen_ Syna 90.00

*** Turn(Board): *** : [Dh, 7s, Knh, Ks]

*** Bet Runda 3 ***

Partyjack Passa

Prinsen_ Satsa 250.00

Partyjack Syna 250.00

*** River(Board): *** : [Dh, 7s, Knh, Ks, Knk]

*** Bet Runda 4 ***

Partyjack Passa

Prinsen_ Passa

*** Showdown *** : Rake: 15.00 Totalpott: 780.00

Prinsen_ Lägger mig Vinst: 0.00

Einstein Lägger mig Vinst: 0.00

Partyjack [Es, Kr] Två par, kungar och knektar Vinst: 780.00

Uglyhandzz Lägger mig Vinst: 0.00

 

 

Känner att jag bara slår en hand på turn och det är AQ, jag ser iaf ingen annan hand han skulle potta där som jag slår.

Känns även konstigt att han bara kallsynar med AQ på den floppen?

Hade ingen info innan handen, efter ett tag visade han sig vara en riktig fisk. Han ansåg tex att min syn på turn var dålig då jag sög ut på river och inte på turn - han hade AQ alltså.

 

Upp dryga 1300 och lunchpaus nu. Upp 4093:- för månaden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ganska segt morgonpass, upp ganska tidigt för ovanlighetens skull och sen hände absolut ingenting.

 

Här ett lite jobbigt turnbeslut:

 

 

***** Hand 689213754 *****

2.50/5.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 8 maj 2008 10:25:12

Diana Turbo 5 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: Prinsen_ (889.39)

Plats 2: Einstein (455.90)

Plats 4: Partyjack (984.72)

Plats 5: Uglyhandzz (674.34)

Partyjack lägg LM 2.50

Uglyhandzz lägg SM 5.00

** Giv **

Prinsen_ [N/A, N/A]

Einstein [N/A, N/A]

Partyjack [Es, Kr]

Uglyhandzz [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

Prinsen_ Höj till 20.00

Einstein Lägg

Partyjack Höj till 55.00

Uglyhandzz Lägg

Prinsen_ Syna 55.00

*** Flop(Board): *** : [Dh, 7s, Knh]

*** Bet Runda 2 ***

Partyjack Satsa 90.00

Prinsen_ Syna 90.00

*** Turn(Board): *** : [Dh, 7s, Knh, Ks]

*** Bet Runda 3 ***

Partyjack Passa

Prinsen_ Satsa 250.00

Partyjack Syna 250.00

*** River(Board): *** : [Dh, 7s, Knh, Ks, Knk]

*** Bet Runda 4 ***

Partyjack Passa

Prinsen_ Passa

*** Showdown *** : Rake: 15.00 Totalpott: 780.00

Prinsen_ Lägger mig Vinst: 0.00

Einstein Lägger mig Vinst: 0.00

Partyjack [Es, Kr] Två par, kungar och knektar Vinst: 780.00

Uglyhandzz Lägger mig Vinst: 0.00

 

 

Känner att jag bara slår en hand på turn och det är AQ, jag ser iaf ingen annan hand han skulle potta där som jag slår.

Känns även konstigt att han bara kallsynar med AQ på den floppen?

Hade ingen info innan handen, efter ett tag visade han sig vara en riktig fisk. Han ansåg tex att min syn på turn var dålig då jag sög ut på river och inte på turn - han hade AQ alltså.

 

Upp dryga 1300 och lunchpaus nu. Upp 4093:- för månaden.

 

Du betar aldrig vidare på turn där eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du betar aldrig vidare på turn där eller?

 

Alltså jag vet inte, känns som att han alldeles för ofta har KQ, QJ, JJ eller QQ för att jag ska våga bomba turn också. Kommer det ett omslag måste jag ju vika på en sån bräda.

Allra helst när jag aldrig mött killen förrut.

 

Vad är facit liksom?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som jag nämt tidigare tycker jag du ska höja mer pre på när du openraisar och 3-betar. Jag brukar raisa till 70 när fi öppnar med 20. Speciellt då han har en ganska stor stack och ur pos. Hans syn på flop är väl okej? Han har position och får se vad du gör på turn. Nu klonkar du ju in kungen men annars vinner han nog ofta potten med turnbeten. Tror jag skulle kunna spelat den som han gjorde. Din bet på flopp gör du ju alltid, nästan oberoenda vad du har. Eller?

 

jag skulle nog kunna spela handen som fi om du varit en fisk men inte mot en duktig TAG som ofta har något på den brädan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HÖJ MER PRE!!!! AHHHH. 80kr!!!!!!!!!!

 

C/C på turn är okej och river blir standard.

 

edit: varför är det dåligt att kallsyna med AQ? Jätte standard.

 

Uppfattat, brukar vilja hålla potterna mindre när jag hamnar HU ur pos. mot någon jag vet att jag spelar ut postflop oavsett. Men självklart vill man bygga pot så tidigt som möjligt mot fisken. Ska tänka på detta, det hela började väl med att jag läste någon som jag respekterar här på pf (minns ej vem) som brukade ha som standard att alltid trebetta 11 BB.. Men jag ska pröva att öka på trebettarna helt klart.

 

Jag kallsynar inte den brädan med AQ, visserligen har han pos men jag vill nog ändå veta var jag står på en sån bräda. Slår han om så tar han potten på flop.

 

Som jag nämt tidigare tycker jag du ska höja mer pre på när du openraisar och 3-betar. Jag brukar raisa till 70 när fi öppnar med 20. Speciellt då han har en ganska stor stack och ur pos. Hans syn på flop är väl okej? Han har position och får se vad du gör på turn. Nu klonkar du ju in kungen men annars vinner han nog ofta potten med turnbeten. Tror jag skulle kunna spelat den som han gjorde. Din bet på flopp gör du ju alltid, nästan oberoenda vad du har. Eller?

 

jag skulle nog kunna spela handen som fi om du varit en fisk men inte mot en duktig TAG som ofta har något på den brädan.

 

Jo självklart följer jag alltid upp med 75% pottbet där alla gånger, står fast vid att jag slår om i hans läge för att se var jag står. Kommer exempelvis ett färgkort på turn måste han ju minst två jobbiga beslut till i handen.

 

Med lite distans till det så inser jag att spelet han gör inte är särskilt dåligt, även om jag tror att jag gör annorlunda där. Det var nog snarare efterspelet där han började skälla som en hund om att jag sög ut och han var helt övertygad om att han hade tvåpar med sin AQ redan på turn och att J på något vis suger ut honom på river.

 

Roligt med lite kritik här, det var ju därför jag började om - uppskattas.

Ska ta till mig och lägga lite extra krydda på openraisarna och trebettarna, jag ger vika - börjar spela 4BBraisar som ni säger och ska slå hårdare när jag slår.

 

Fixat ordning på digitaltvn från telia och är ruskigt nöjd med den, lilla julafton här nu. Fixat julstädningen också, så nu har jag två timmar öppet för grind innan jag ska ansluta till pensionärsligan och Wiggan (en fotbollspolare som bor på gården) för vårstädning - grymt laddad för den...

 

+4683:-

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...