Gå till innehåll

Partyjack - Tillbaka på kända jaktmarker.


Partyjack

Vad gäller för dig?  

62 medlemmar har röstat

  1. 1. Vad gäller för dig?

    • Det skulle vara skoj med ännu en 2,5/5-DB och jag kommer hjälpa till med kritik och analyser.
      39
    • Nej för fan, nu är det alldeles för jävla mkt dagböcker från SvS.
      23


Recommended Posts

Tråkigt med en seg start i december. Men det vänder snart. Du är ju stabil och bra pokerspelare. Ta de lugnt bara.

 

Kör du med PT eller HEM?

 

Ja du har en bra poäng där, gäller att fortsätta spela sitt spel så vet man ju att det knäpper tillbaka snart.

 

Jag kör med PT, även om jag hört att HM ska vara bättre!? Men apropå det:

Har haft lite strul med PT de senaste dagarna.. Mitt under en session eller i början på en session när jag börjar autoimportera händer med PT2 slutar det fungera. Jag får meddelandet "An import is already running, cannot import now"..

Jag kollade igår i "process-listan" och mycket riktigt låg där en till pt2 och körde, men som inte syntes till i övrigt.. Tog bort denna och det funkade ändå inte.. Hjälp någon??

 

Haha, det är som att läsa om sig själv efter dagens grind. Tappade 1000kr mot alla superklonkande, K10 all-in fiskar. Fortsätt bara lira och skriva dagbok, grym läsning!

 

Uschdå, som medmänniska vill man ju inte att någon annan ska ha det så här om dagarna.. Men som pokerspelare är det väldigt skönt att veta att man inte är ensam.. :)

 

Har iaf efter en kort analys upptäckt att jag fallit tillbaka till gamla synder, dvs att när det börjar gå emot och det känns som att jag får omslag varje bet jag gör så blir jag passiv och orolig i spelet och det fungerar ju inte.. Jag blir bara ännu tacksammare att suga ut.

 

Så idag ska jag verkligen göra allt för att öka aggressiviteten och framförallt hitta ett plus!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 3,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Vet inte om du redan skrivit något om det då jag bara tittar in här ibland, (men ändå ser mig som en trogen läsare ;-)).

 

Till saken; Om du nu tänker satsa på poker på heltid ett tag framöver, tycker du inte att du förlorar otroligt mycket på att inte spela på en sida med RB när du kommer grinda flertal timmar/dag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kör med PT, även om jag hört att HM ska vara bättre!? Men apropå det:

Har haft lite strul med PT de senaste dagarna.. Mitt under en session eller i början på en session när jag börjar autoimportera händer med PT2 slutar det fungera. Jag får meddelandet "An import is already running, cannot import now"..

Jag kollade igår i "process-listan" och mycket riktigt låg där en till pt2 och körde, men som inte syntes till i övrigt.. Tog bort denna och det funkade ändå inte.. Hjälp någon??

 

Avsluta alla PT processer och starta om. Gör samma sak med HHConverter. Förövrigt tycker jag HM är bättre då du kan ha mer stats i HUD'en.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte om du redan skrivit något om det då jag bara tittar in här ibland, (men ändå ser mig som en trogen läsare ;-)).

 

Till saken; Om du nu tänker satsa på poker på heltid ett tag framöver, tycker du inte att du förlorar otroligt mycket på att inte spela på en sida med RB när du kommer grinda flertal timmar/dag?

 

Hehe, alltså.. Jag tycker nog att RB just nu är väääldigt väldigt överskattat. Visst är det skönt att alltid få en slant varje månad som beror på hur mkt man spelar, den grejen är ju ett stort plus.

 

Men när SvS drar halva rejken ca så känns det som att jag vill ha en 50%-deal och nätverken som tillåter så höga deals är ofta vääääldigt väldigt söndergrindade.

Tror jag överlag har svårt att hitta en sida som är så slaskig som svs, och det passar normalt mitt spel väldigt bra.. (vem passar inte det förresten).

 

Men det är klart, går jag in i en jättedownstreak så kan det hända att jag öppnar ett RB-konto någonstans och bara tokgnuggar. Men som det känns just nu är värdet bra mkt högre på spel utan RB på SvS.

 

Kom gärna med motargument!

 

Avsluta alla PT processer och starta om. Gör samma sak med HHConverter. Förövrigt tycker jag HM är bättre då du kan ha mer stats i HUD'en.

 

Mjo, jag gjorde ju det.. Men till ingen nytta, det hakade upp sig igen. Sen kom jag på att jag skulle tömma mappen som HH converter lägger händerna i och som PT tar händer ifrån, då flöt det plötsligt på kanon igen.

 

Vet inte om det är felaktiga filer som ligger kvar i den mappen?

 

Efter ett tag började dock HH converter knulla sig lite igen, det slutar liksom converta händer typ var 10e minut så jag får köra en stop-start autoconverten och då flyter det 10 minuter igen.

 

Vad kan vara problemet?

 

Jo jag har också förstått så här i efterhand att HM är mkt bättre, valde ändå PT2 då det var det bredast använda programmet just då.. Tänkte att med min fiskighet på tekniken skulle det vara lättast att få hjälp till det. Kan hända att jag byter upp mig till HM så småningom!

 

Återigen stora tack för tjänsterna du gör som min privata data-manager! ;)

 

Partyjack, vad har du för version av PT? Behöver man något mer än det programmet för att det ska fungera med SvS?

 

Tacksam för svar och gl!

 

Allt du behöver finns att läsa i tråden som heter "PRG: Allt om HH Converter", orkar inte länka då jag är lite för tiltad för att göra någon allmän nytta nu. :)

 

Men jag använder iaf PT2 med HH converter och GT+.

 

Denna dag visade sig bli lika överjävulsk som gårdagen, med enda skillnaden att efter dryga timmen lyckades jag kämpa tillbaka pengarna jag förlorat tidigare på riktiga beats.. Precis innan nästa beat.

Backade 2K första timmen och sen typ B/E de två andra timmarna, men det var verkligen ingen walk in the park.

 

Skulle säkert kunna lägga upp 10 st såna här HHs, det bara går verkligen inte att vinna om man får in >100 kr preflop:

 

***** Hand History for Game 874525969 *****

$500 NL Texas Hold'em - Wednesday, December 3, 10:39:13 ET 2008

Table Diana Turbo 17 (Real Money)

Seat 5 is the button

Total number of players : 4

Seat 2: Partyjack ( $1792.76 )

Seat 5: Poker_king ( $508.58 )

Seat 1: Ondozelda ( $614.26 )

Seat 4: Castillen ( $300 )

Ondozelda posts small blind [$2.5].

Castillen posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ Ks Kd ]

Castillen raises [$15].

Poker_king folds.

Ondozelda folds.

Partyjack raises [$70].

Castillen is all-In.

Partyjack calls [$230].

** Dealing Flop ** [ 5h, 9c, 4c ]

** Dealing Turn ** [ 3h ]

** Dealing River ** [ 2s ]

Castillen shows [ Ah, Qs ] a straight, ace to five.

Castillen wins $587.5 from the main pot with a straight, ace to five.

Game#874526186 starts.

#Game No : 874526186

 

Fi motiverade sedan sin AQo-push med att jag "ställde AI med AQ förrut" - då låg brädan AQx rainbow och jag pushade på floppen.. Sen hade han något annat grymt argument som att det kändes att jag hade JJ eller sämre.

 

Vet att jag bara ska vara glad när de ligger och tokpushar in i mig med max 30% EV, men är det något som gör mig förbannad så är det när de i efterhand letar argument till att deras spel faktiskt var väldigt bra.

 

Det är och har alltid varit en av mina stora svackor, jag kan inte låta bli att dumförklara fisken.. Mao tappar jag i värde eftersom han inser att han är mkt sämre än mig och kanske tom sticker från bordet.

 

Skärpning nu på eftermiddagen!!

 

-2000:- för dagen.

-5205:- för månaden.

 

GAAAHH, som "Style By Mats-Mats" skulle ha sagt, har ni inte redan sett eller läst om honom på 1000apor så gör det för fan.. Verkligen grymt rolig!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför klaga och förklara för fisken att han spelar dåliga kort som J5? :shock:

 

Det är och har alltid varit en av mina stora svackor, jag kan inte låta bli att dumförklara fisken.. Mao tappar jag i värde eftersom han inser att han är mkt sämre än mig och kanske tom sticker från bordet.

 

Dels pga detta.

 

Dels för att jag och Sofipropp har en lång och ganska äcklig relation på nivån, har över 5K händer mot h*n och h*n vet redan att jag tycker H*n är en riktig jävla superfisk.

 

Men som sagt, tror mitt tidigare inlägg förklarar det ganska bra att jag har svårt att hålla käften.. Sry.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

***** Hand History for Game 874566230 *****

$500 NL Texas Hold'em - Wednesday, December 3, 11:55:04 ET 2008

Table Diana Turbo 16 (Real Money)

Seat 1 is the button

Total number of players : 4

Seat 2: Partyjack ( $1812.91 )

Seat 4: FimpenA ( $271 )

Seat 3: TANDKRAM ( $790.71 )

Seat 1: RememberMe ( $861.7 )

Partyjack posts small blind [$2.5].

TANDKRAM posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ As Ah ]

FimpenA folds.

RememberMe folds.

Partyjack raises [$17.5].

TANDKRAM raises [$95].

Partyjack raises [$280].

TANDKRAM calls [$200].

** Dealing Flop ** [ 4c, 9c, Tc ]

Partyjack is all-In.

TANDKRAM is all-In.

** Dealing Turn ** [ Qc ]

** Dealing River ** [ 4s ]

Partyjack shows [ As, Ah ] two pairs, aces and fours.

TANDKRAM shows [ 6c, Kc ] a flush, king high.

Partyjack wins $1022.2 from side pot#1 with two pairs, aces and fours.

TANDKRAM wins $1566.42 from the main pot with a flush, king high.

 

 

Undrar varför man aldrig hittar plusset?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

***** Hand History for Game 874566230 *****

$500 NL Texas Hold'em - Wednesday, December 3, 11:55:04 ET 2008

Table Diana Turbo 16 (Real Money)

Seat 1 is the button

Total number of players : 4

Seat 2: Partyjack ( $1812.91 )

Seat 4: FimpenA ( $271 )

Seat 3: TANDKRAM ( $790.71 )

Seat 1: RememberMe ( $861.7 )

Partyjack posts small blind [$2.5].

TANDKRAM posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ As Ah ]

FimpenA folds.

RememberMe folds.

Partyjack raises [$17.5].

TANDKRAM raises [$95].

Partyjack raises [$280].

TANDKRAM calls [$200].

** Dealing Flop ** [ 4c, 9c, Tc ]

Partyjack is all-In.

TANDKRAM is all-In.

** Dealing Turn ** [ Qc ]

** Dealing River ** [ 4s ]

Partyjack shows [ As, Ah ] two pairs, aces and fours.

TANDKRAM shows [ 6c, Kc ] a flush, king high.

Partyjack wins $1022.2 from side pot#1 with two pairs, aces and fours.

TANDKRAM wins $1566.42 from the main pot with a flush, king high.

 

 

Undrar varför man aldrig hittar plusset?

 

Du borde anat att han skulle få färg när han 3betta och lagt dig då! =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

***** Hand History for Game 874566230 *****

$500 NL Texas Hold'em - Wednesday, December 3, 11:55:04 ET 2008

Table Diana Turbo 16 (Real Money)

Seat 1 is the button

Total number of players : 4

Seat 2: Partyjack ( $1812.91 )

Seat 4: FimpenA ( $271 )

Seat 3: TANDKRAM ( $790.71 )

Seat 1: RememberMe ( $861.7 )

Partyjack posts small blind [$2.5].

TANDKRAM posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ As Ah ]

FimpenA folds.

RememberMe folds.

Partyjack raises [$17.5].

TANDKRAM raises [$95].

Partyjack raises [$280].

TANDKRAM calls [$200].

** Dealing Flop ** [ 4c, 9c, Tc ]

Partyjack is all-In.

TANDKRAM is all-In.

** Dealing Turn ** [ Qc ]

** Dealing River ** [ 4s ]

Partyjack shows [ As, Ah ] two pairs, aces and fours.

TANDKRAM shows [ 6c, Kc ] a flush, king high.

Partyjack wins $1022.2 from side pot#1 with two pairs, aces and fours.

TANDKRAM wins $1566.42 from the main pot with a flush, king high.

 

 

Undrar varför man aldrig hittar plusset?

 

Ja jävlar... Jag har på fullaste allvar fått för mig att Tandkräm var rätt stabil, men det får anses vara reviderat nu :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du borde anat att han skulle få färg när han 3betta och lagt dig då! =)

 

Hehe, var rätt säker på att han skulle ställa med en normal hand redan preflop.. Han var verkligen på hugget, lite småtiltad tror jag.

När floppen kommer sådär kan man ju sätta lägenheten på att han har floppat ut mig, men det kändes lite sent då.

 

Ja jävlar... Jag har på fullaste allvar fått för mig att Tandkräm var rätt stabil, men det får anses vara reviderat nu :roll:

 

TANDKRÄM är en väldigt speciell liten pojke. Han har hållt på likadant i snart ett år nu.

 

Alltså, han spelar verkligen som en påse skit.

40/18/2 tror jag, men på något jävla vänster tror jag han plussar en del ändå.

Bara den senaste veckan är han väl upp 5K på mig skulle jag tro, han lyckas med de mest otroliga utsugningarna.. Som synes.

 

Denna är tillägnad Willros:

 

***** Hand History for Game 874584583 *****

$500 NL Texas Hold'em - Wednesday, December 3, 12:26:39 ET 2008

Table Diana Turbo 12 (Real Money)

Seat 2 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: Partyjack ( $1449.2 )

Seat 4: Mikeyy ( $925.27 )

Seat 5: colaa27 ( $480.7 )

Seat 2: zeter ( $324.53 )

Seat 3: willros ( $659.15 )

willros posts small blind [$2.5].

Mikeyy posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ 9h 9c ]

colaa27 folds.

Partyjack raises [$20].

zeter folds.

willros folds.

Mikeyy raises [$40].

Partyjack calls [$25].

** Dealing Flop ** [ 9d, 3h, 6s ]

Mikeyy bets [$46.25].

Partyjack raises [$122.5].

Mikeyy calls [$76.25].

** Dealing Turn ** [ Ts ]

Mikeyy checks.

Partyjack bets [$180].

Mikeyy calls [$180].

** Dealing River ** [ 5s ]

Mikeyy checks.

Partyjack bets [$600].

Mikeyy is all-In.

Partyjack shows [ 9h, 9c ] three of a kind, nines.

Partyjack wins $22.23 from side pot#1 with three of a kind, nines.

Partyjack wins $1838.04 from the main pot with three of a kind, nines.

Game#874585174 starts.

#Game No : 874585174

 

Han tyckte jag skulle posta den här i dagboken, eftersom jag bara antyder att jag har otur hela tiden.

Alla normalt funtade förstår kanske att även jag settar ibland, denna gång översettade jag till och med, enligt vad Mikeyy sa hade han 66.

 

Willros ägnade sen (ännu) en halvtimme av sitt liv åt att kalla alla för idioter och andra konstiga saker innan han upptäckte mig och då skulle förklara för mig att jag borde ta tag i mitt liv och utbilda mig.

 

Jag kan förstå att du skulle backa mycket mindre om jag inte spelade där dagligen Willros, men snälla bry dig om ditt eget liv istället så blir det kanske mindre misslyckat än det redan är!?

 

Genom pokern har jag aldrig träffat en mer patetisk människa, han undrar alltid varför jag tycker han är en fisk.. Och det går aldrig in i hans hjärna att det inte är det speltekniska i hans poker som är så fiskig, han har noll respekt för andra människor och vad jag märkt inte heller särdeles stor respekt för pengar.. Det i mina ögon gör honom fiskigare än de flesta fiskar på svs som knappt spelat 1K händer i sitt liv.

 

Och svaret på den ständiga frågan om jag hatar dig, ja det gör jag faktiskt.. Tycker du är en ignorant idiot, jag förstår att saken inte förbättras av att alla bemöter dig som den idiot du är - men tyvärr blir inte saken bättre genom att spetsa idiotin med en massa fula uttalanden.

 

Hoppas jag slipper dig och dina pengar i framtiden!

 

Har iaf varit och hämtat tjejen från jobbet en snabb sväng, nu lär det bli ett par timmar till.

 

Tack vare översettningen och en timmes hyfsat flyt har jag lyckats vända till +600:- för dagen och jag ska iaf känna efter om samma semimedrigg finns kvar nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Biljetterna ligger och vilar stadigt i mittkonsolen på min bil, löste ni platser på bortastå eller?

Jag var ju så seg att få tummen ur så vi åkte på bajsplatser på tredje raden bakom ena målet.. Känns inte så bra, kommer nog satsa på att vara så pass packad att jag inte minns hur lite jag såg av spelet. :)

 

Vi har sittplatser genom järnkaminerna på G3 eller nåt, men antar att det blir rätt livat där med. Sist jag kollade va det 15 st plåtar över av dom 550 som skickats ner till sthlm.

 

Är inte så mycket för Djurgårdare men möjligt att ni är välkommna till min stora trea innan match ;)

 

Haha, man tackar! Är du uppe på fredagen också eller? Jag och grabbarna siktar på 2-dagars blockfylla.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kämpa på mannen, det kommer vända snart! GL!

 

lol tilta mig jacken har haft 2 backdagar

 

Hehe, kan bara hålla med cabben här.. Två backdagar är väl knappast något att gråta blod över.

 

Eller som Willros sa; "Såg att du skulle satsa på heltid nu, hur känns det att vara back 5K? Du måste må väldigt dåligt nu!?".

 

Lol, skulle 5K betyda särskilt mycket så spelar jag onekligen alldeles för högt.

 

Eller som Kapten Wigert abrupt skulle säga (standard-citat) "Det skjuts för lite i Sverige, det är bara så!"

 

Vi har sittplatser genom järnkaminerna på G3 eller nåt, men antar att det blir rätt livat där med. Sist jag kollade va det 15 st plåtar över av dom 550 som skickats ner till sthlm.

 

 

 

Haha, man tackar! Är du uppe på fredagen också eller? Jag och grabbarna siktar på 2-dagars blockfylla.

 

Ojdå hoppsan, vi planerar nog på ett litet flytt-arrangemang på Fredagen.. Det sägs att betalning kommer ske i flytande form, så vi kommer nog förmodligen vara där hela gänget. :)

 

Vilka är du och grabbarna? Lokala Östhammars-DIFare eller?

 

Låga odds på att de 550 personerna kommer överrösta övriga 7500 ganska lätt.. Gävlepubliken är en skam för idrotten!

 

 

 

 

Jobbade in ett litet plus till så jag är upp typ 1800 för dagen eller nåt sånt.

-1553:- för månaden känns ju helt okej iom att jag var närmare 6K back ett tag imorse..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi har sittplatser genom järnkaminerna på G3 eller nåt, men antar att det blir rätt livat där med. Sist jag kollade va det 15 st plåtar över av dom 550 som skickats ner till sthlm.

 

 

 

Haha, man tackar! Är du uppe på fredagen också eller? Jag och grabbarna siktar på 2-dagars blockfylla.

 

 

Troligtvis så styr jag det sista av flytten på fredag så en tvådagars är spikad!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

aha bra nära då där jag bodde när jag plugga(festa) där då :) bodde precis vid södermalmstorg.

 

Jasså, många som pluggar bor där i krokarna vad det verkar.. Tjejen hans bor/bodde ju också på typ piss-avstånd.

 

btw använder du aldrig msn längre? kul att diskutera lite händer sometimes..

 

Jo, jag tyckte ju det var väldigt roligt att använda också.. Lite för roligt, är kanske lite för pratig av mig så det blev liksom att MSNandet gick ut över spelet lite väl mkt.

 

Men kanske ska ta och pröva med att köra lite MSN när jag inte spelar och sen stänga ner skiten.. Vi får se.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...