Gå till innehåll

Partyjack - Tillbaka på kända jaktmarker.


Partyjack

Vad gäller för dig?  

62 medlemmar har röstat

  1. 1. Vad gäller för dig?

    • Det skulle vara skoj med ännu en 2,5/5-DB och jag kommer hjälpa till med kritik och analyser.
      39
    • Nej för fan, nu är det alldeles för jävla mkt dagböcker från SvS.
      23


Recommended Posts

Tycker det är lite synd att det blivit så mycket händer med badbeats, ger liksom inte läsaren så mycket även om det kanske känns skönt att skriva av sig. Det finns tillräckligt mycket såna händer och dagböcker här på forumet och din dagbok har varit relativt fri från dessa vill jag minnas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 3,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Tycker det är lite synd att det blivit så mycket händer med badbeats, ger liksom inte läsaren så mycket även om det kanske känns skönt att skriva av sig. Det finns tillräckligt mycket såna händer och dagböcker här på forumet och din dagbok har varit relativt fri från dessa vill jag minnas.

 

Hehe, jo jag har ju sprungit bra ett tag nu.. :)

 

Nej skämt åsido, jag försöker med ett par HHs berätta hur sessionen har varit. Det är klart att det blir beats ibland, men jag lägger bara upp en hög med beats när det varit riktigt jävla illa - jag lovar!

Men ska skära ner på beats och kanske försöka hitta lite svåranalyserade händer istället.

 

Idag går då första ordentliga liveturren här i Östhammar på väldigt lång tid av stapeln, klubben kraschade totalt senast då eldsjälen som startade allt en gång i tiden blev anklagad för att ha slarvat med rejk-pengar och bla spelat cashgame för en del av dem.. När han sen försvann fanns ingen som var riktigt villig att ta tag i det hela.

 

Men nu är det då dags igen, det är en härlig blandning av människor i vanliga fall.. Ni vet säkert hur det ser ut på er lokala klubb, här var spelet en riktig jävla katastrof när klubben startade för 3-4 år sedan (?).. Men alla utvecklas och som det ser ut just nu är det faktiskt ofta så att man måste leta upp fisken vid bordet, men det finns alltid ärkefiskar.. Tex har vi glasmästarn som bad servitrisen springa med hans kort till bankomaten för att hämta ut 5K för ett 1/2-game.. Det är vardagsmat. Varje cg-drabbning slutar med effektiva stackar på 1K-3K på 1/2blinds, vi är många som försökt pusha upp blindsen.. Men det innebär också en risk att fisken skräms iväg en aning, egentligen spelar det ju mindre roll om man spelar 1/2blinds när openraisarna ligger på 20-30kr oavsett.

 

Nej, har inga förhoppningar för turneringen.. (200rebuy), man brukar alltid vara för spelsugen och slaska ut sig ganska omgående.. Däremot ska det bli jävligt roligt att just slaska lite. Min vardag nu består av relativt tajt ABC-poker där 9 av 10 moves bestraffas av galna synstationer på SvS. Live-slasket brukar bli ett väldigt trevligt avbrott.

 

Lite av en ödesmatch mot Frölunda hemma idag också, går vi poänglösa från även denna match så tror jag faktiskt att denna säsong är förstörd.

 

Men jag har förhoppningar, bortsett från många andra som skriver på tex gd.se.

Alla klankar ner på Stephen Dixon?? Visst, killen har verkligen inte producerat som man hade HOPPATS..

 

Men har man mer negativt än positivt att säga om killen så har man inte sett tillräckligt mycket hockey i sina liv. Killen är en mutant, han är centern som tar samma defensiva ansvar som Hansen, kan slå samma passningar som Micke Lind och som allt som oftast fullföljer alla situationer och sätter in ruggiga tacklingar trots sin ringa storlek.

Har man någorlunda hockeykänsla i systemet så inser man att bristen av poäng från hans klubba är lätt förlåtet mtp vilket jobb han gör på isen varje kväll.

 

Janos Vas däremot väntar jag mig fortfarande mer av, han gnuggar på bra varje match men det händer liksom ingenting.. Till skillnad från Dixon verkar han inte ha riktigt samma timing och kommer oftare fel in i situationerna.

 

Jag saknar Pavel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vad har du för toppnotering på en månad PJ?

 

Antar att det är en bra bit över 1k~ dag?

 

Toppnoteringen var förra månaden cashgame-mässigt. Då gjorde jag 46K vilket alltså är typ 1500/dag i snitt.

Jag vet att det inte låter så mkt att snitta 1K/dag.. Många riktiga jättefiskar har säkert samma målsättning, men mtp att man inte spelar varje dag och att man gör backdagar lite då och då så är 1K/dag i snitt en lagom målsättning, men ändå kanske lite i överkant.

 

Så just nu känns det som en bra morot att ligga på snittet 1K/dag som förhoppning, men jag tror inte att jag klarar att hålla det utan att springa riktigt bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej oftast får man bara ett svar i stil med "Vi har nu skickat det vidare till vår tekniska support, som jobbar för att förbättra felet" Sen får man bilder i huvudet av ett fetto som sitter med ena handen i ostbågspåsen och andra innanför kallingarna framför datorn.

 

Ett bra exempel var när jag ringde SvS "Poker"-support, det var när jag böt dator och ville spara mina gamla HHs.. Snubben ansåg sig veta väldigt mycket om onlinepoker, det märktes tydligt. Men vårt samtal låste sig något när han inte - trots diverse väldigt ingående förklaringar - förstod vad en "hand history" var för något.. Seriöst?

 

Men denna spärr på max 5 bord tycker jag nog ändå är väldigt bra för spelet, nu går det bara spela tight till en viss grad innan man dör av tristess.. Svenska Spel skulle kunna vara så extremt mkt mer söndergrindat än vad det faktiskt är, så jag tror nog 5bords-spärren är bland de bättre "konstigheter" som SvS har haft igång sedan starten..

 

HAHAHA!

Läste just SvS-svaret:

 

 

 

Någon som kommer att köra penna+papper för att skriva av handnr och sedan återkräva de 7,50? Låt säga att det händer typ i snitt 6 ggr per dag (ingen överdrift tror jag).

Då kan man ju räkna:

7,50x6 = 45

45x30 = 1350:-

 

Personligen kommer jag inte tycka att det är värt besväret, men jag tror det kan tjänas in några kronor här faktiskt! :)

 

 

Jag har inget emot 5bordsregeln heller, men när de skulle införa miniview var det iaf väldigt konstigt att dom hade kvar de imo :)

 

Haha, ja det där orkar säkert många bry sig om. Men på 50/100 lär det gälla ganska mycket pengar :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har kikat runt på Telia.se utan att lyckas finna info om fri Canal+

 

Tacksam för tips..

 

Mvh Rickard

 

Som Jelljun skriver, det är nog något lokalt.. Ser inte heller något på hemsidan men när jag slår på teven får jag en liten skylt om att CanalPlus är gratis 14-16 november.

 

Vansinnigt jävla skön vinst för Brynäs igår.

 

Vansinnigt jävla roligt att spela liveturnering.. Slutade iofs 5a av typ 35 pers, 4 priser. Bubblan känns väl sådär, men jag var lite semishort så stora delar av turren så jag är nöjd med att jag klarade mig så pass länge med så pass dåliga kort som jag hade.

 

Åkte till slut mot gamla glasmästaren Vojjen som lyckas med streaken KK-TT-AQ - alla raise till 5K (blinds 700/1400) preflop, när han sedan limpar med AK i fjärde raka lurar han mig.. Mannen har en helt otrolig klonk och en helt otrolig "feel" för spelet, han gör så vidrigt dåliga spel HELA tiden - men lik förbannat är han med bland topp5 varenda gång i stortsett.. Igår synade han av 10K (3K för varje rebuy) med Qhög på rivern där alla drag satt.. Fi tunnelbluffade så klart med 8hög.

Önskar man hade haft hans feel, som när han synar pott två gator och settar sitt underpar på river för att sedan valuebetta sönder fi.. Han är minst sagt imponerande, och minst sagt frustrerande när han ruschar.

 

Blev sen lite slask-cash också.. Men som vanligt spårar fyllan och jag tröttnade rätt rejält på spelet, blir alltid en jävla massa tjafs om vem som var med på vilken del av potten osv (eftersom det är AI på alla floppar).. Och som vanligt saknas det 3-500kr i kassan när alla ska växla ut in a rush innan krogen.

Hittade en liten semifylla iaf så idag är jag rätt mosig, tvivelaktig till att det skulle kunna bli något spel idag.. Sneglar lite mot Washington - New Jersey, läste att Bäckis hade gjort fem poäng så kan nog vara skoj att se.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är ett Washington-nätverk som producerar sändningen canalplus har köpt.

 

Den spelas i New Jersey och i andra perren löper ena mållampan amok och slutar inte blinka trots att pucken inte är nära att gå i mål..

Expertkommentatorn är inte sen att påpeka att det måste vara roligt för alla New Jersey-spelare att se det där röda lyset ibland också och skickar därmed en pik ang deras målsnålhet.

 

Igår var det Fox-Detroit som sände från Florida, då uppstod ett tre minuters långt tjafs ut i luften för att domarna inte slog av en Detroit-icing.. "Wooooooow, are they calling that icing here in Florida?" varpå de ömsom skrattade och ömsom svor med varandra över de två-tre närmaste nedsläppen. Det blir nästan lite väl jobbigt med dessa partiska kommentatorer även om det ibland kan vara lite komiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste säga att det är svårt att inte bli lite svag för Washington, är nog baskemej ett nytt favoritlag känns det som.

 

Om ni inte sett det tidigare så googla några mål av Ovechkin eller Bäckis.. VARJE gång de sätter dit en puck - om det så är en 7-0-balja de sätter så reagerar dem som om de precis vunnit hela Stanley Cup, det är galna målgester och tv-puckshögar till förbannelse.. Den här matchen tex gör Bäckis en balja, han tar fart mot sargen och Ovechkin total-tacklar honom in i plexit varpå tv-puckenhögen är ett faktum.

Det är förjävla roligt att se spelare visa så pass mkt känsla, precis som man vill att de ska skydda varandra och visa känsla på så vis är det precis lika roligt att se ordentliga glädjeyttringar efter ett mål.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade precis jobbat in ett litet pokersug igår och ska precis klicka igång klienten.. Helt plötsligt så kollapsar internet totalt, Telia brukar annars vara sjukt stabilt.. Nu slocknade dock teven efter ett tag och linan var helt död.

Hamnade hemma hos tjejen där vi tröståt lite pizza och andra godsaker.

 

Hoppade iaf på ett par timmar här på förmiddagen och gasade på ganska bra, plussade lite styvt 2400:- trots att det var ganska dåligt med fisk.

 

+16245:- för månaden nu, får se om jag hittar lite grind i eftermiddag också.. Ska äta lunch med tjejen och sen får vi se, har fortfarande lite lätt blykeps från Lördagen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter och kollar på Skellefteå - DIF från i Lördags, fy faan vilken pinsam straff SAIK får i slutet av matchen. Förstår verkligen Micke Holmqvist som tar matchstraffet för snack sen, sen slår ju Dimitrakos en av de sämsta straffar jag sett på en elitseriearena.

 

Men situationen i sig är ju sådant som jag skrikit sönder rösten för många ggr då det "bara" kostat två minuter, hade jag varit djurgårdare på plats hade det förmodligen blivit diverse könsord. För er som inte sett det är det Andreas Holmqvist som blir en aning frånåkt och sträcker in klubban för att bryta pucken, när sen själva situationen är över och Koskenkorva redan fått iväg avlsutet glider klubban upp i något som kanske kan liknas vid en hakning med de "nya" måtten.

 

Svensk hockey är på väg åt helvete med dessa domare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nästan chockerande tidigt landar jag efter en lång och tung resa, vi åkte iofs vid 9-tiden imorse men hann med att ta bilen till Uppsala. Därifrån tåg till Sthlm och gjorde ett par repor efter drottninggatan bla.

Både jag och tjejen hittade varsin ok vinterjacka och hon hann även med standard-reken på shoppingfronten.

 

När vi lämnar Uppsala och jag har ett lagom jävla grindsug springer vi in i vintern, första snön (snöblasket) passade på att fullkomligt VRÄKA ner över oss och alla medtraffikanter var smarta nog att hålla sig under 70 km/h. Efter att ha jagat upp mig över övriga traffikanters överdrivna säkerhet är jag då iaf äntligen hemma. Hade tänkt ta hem DIF borta också, som en liten uppladdning inför mötet i Läkerolen den 13e dec.

 

Men som sagt, först ska det in ett par timmars grind var det tänkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev två timmar semi-hit&run.

Fick gnugga ganska hårt i början, åkte på en del skit plus att huvudet inte är helt hundra som vanligt när man har varit i stan större delen av dagen.

 

Lyckades iaf rulla in en Khög stege mot slutet av passet och fi donkade av med ett överpar(?), då rivern parade brädan var jag iofs rätt säker på att jag va rökt.. Men icke, fick in ett par fina potter till mot slutet så stannar på +800 för dagen. Helt ok mtp att jag har haft så mkt annat för mig under dagen.

 

Imorgon jobbar tjejen igen, Joggy är uppe i Gävle på lägenhetsjakt så jag får en hel dag fullpackad med grind som det verkar. Very nice.

 

+17003:- för November.

 

Ska bli skoj att se matchen nu, enligt intervjuerna med Czarnecki ska han spela alla 8 backarna idag (??) det betyder ett backpar med Carlsson och Svanberg och det kommer verkligen att bli nervöst i varje byte. Antar att de kommer spela <5 min i var.. Men jag räknar ändå med minst ett mål bakåt med de två på isen ikväl tyvärr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tjena man, bra resultat. Kul läsning.

 

Kan man fråga hur mycket du 3bettar och synar 3bet osv. Ja helt enkelt vilken typ av 3bets-snubbe du är? Vilka händer du öppnar med och vilka du synar med som standard med 200bb osv.. håller på att försöka hitta en bra "grundmall" och eftersom du verkar äga nivån så kan man ju fråga dig.. :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tjena man, bra resultat. Kul läsning.

 

Kan man fråga hur mycket du 3bettar och synar 3bet osv. Ja helt enkelt vilken typ av 3bets-snubbe du är? Vilka händer du öppnar med och vilka du synar med som standard med 200bb osv.. håller på att försöka hitta en bra "grundmall" och eftersom du verkar äga nivån så kan man ju fråga dig.. :-D

 

Alltså, det är verkligen extremt olika beroende på motstånd..

Tidigare trebettade jag väldigt väldigt lite, på senare tid har jag upptäckt att de flesta på nivån går att köra över rätt rejält.

 

På ett averagebord på 2,5/5 med diverse fiskar som det vanligtvis brukar vara kan jag trebetta typ 99+ AQ+ osv. Synar trebettar med alla PP vid tillräckligt stackdjup, väldigt beroende på motstånd kan jag syna trebettar i pos med olika SC också men det är sällan..

 

Har själv lite svårt att malla upp exakt hur min trebets(syn)range ser ut eftersom det är vansinnigt olika pga motstånd. När jag möter lite "tuffare" motstånd som gillar att spela mkt trebetts så brukar jag tajta upp både trebettar och syner, iom att det förväntas från en vinnande spelare att trebetta relativt light.

 

Men som sagt, har själv väldigt svårt att sätta fingret på någon slags range riktigt.

 

Lycka till

 

Hehe.. Tog nån minut innan jag kopplade. :)

 

Tycker matchen börja ganska precis som väntat, trodde väl iofs att DIF skulle komma ut mer taggade än vad de gjorde. 1-0 är väl rätt orättvist, publiken på Hovet skrek oförskämt mycket när Ölvestad åkte ut i BP innan målet. Den utvisningen tycker jag inte är något alls att snacka om mtp hur nivån på hakningar ska ligga..

 

Däremot den första utvisningen i det läget (Engqvist?) var ju bland de mest patetiska man kan hitta. Sandin vänder från situationen och Engqvist petar lite med en handske i midjan och Vinnerborg hittar en "holding".. Där skulle jag förstå frustrationen, Ölvestads däremot är helt korrekt imo och dessutom brutalt onödig. Han har ju inget att vinna på att ta sig förbi Jonsson där bakom mål, där är det ju bara att lägga sig på rätt sida av pucken och inte hålla på o vifta med klubban i huvudhöjd av någon anledning.

 

Skönt att se att Czarnecki ÄNTLIGEN tvättat bort det Boorken införde i Brynäs PP. Boorken envisades alltid med tänket att om man ska ha en forward på blå i PP så måste man ha en andra back någon annstans på isen. Det blev oftast att Andersén/Nolander/Sunken stod framför mål och brände otaliga returer i PP. Tacka fan för det, de är ju vana att röja undan framför mål och liksom inte tvärtom.

 

Nu såg det riktigt roligt ut med Widing eller Dackell med Jonsson på blå i PP. Alla dessa pucktalanger som faktiskt finns i laget fick också plats då Sundström, Sandin, Hansen, Molin mfl fick plats nere i hörnen där Widing tidigare brukat stå och slå flipp-pass i brösthöjd eller skjutit slagskott från förlängda mållinjen som blir farligare mot eget mål efter sargretur osv..

 

5 mot 3 är nu kanske också en riktigt bra målchans, med tidigare uppställningar där Nolander och Jonsson stått med klubban åt samma skott och lagt till pucken 4 ggr innan man kan ta ett skott var det sällan ens särskilt farligt. Nu kanske man äntligen kan kalla det för en vass målchans igen.

 

Kul igen att se Bertilsson, står alltid rätt hela tiden.. Tar inte ut sig i onödan genom att åka på puckar som han lika gärna kan släppa för att istället hitta sin rätta position defensivt, och dessutom är han ju iskall med pucken.. Väntar de sista tiondelarna innan han släpper den vidare för att medspelare ska hinna förflytta sig, dessutom kan han ju ta en tackling. Svanberg hade med all garanti åkt på en hjärnskakning eller två om han spelat hela säsongen.. Iofs var han ju vettskrämd varje gång han fick pucken inom 2 meter från sargen, men han var ändå för seg för att hinna flytta på sig.

 

Någon från Oskarshamn-trakten som vet om det finns plats för Ola?

 

Edit; Fy faan vad jag älskar Granström, vilken jävla terrier!! Tar för givet att ett antal Mora-supporters legat och gråtit blod under sommaren..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Andra målet, först tar DIFare ner pucken med en klubba som hade varit hög mot en fotbollsribba tamejfan.. Otroligt att ingen uppmärksammar det förrutom Brynäsare som säger något om det till domaren efter målet.

 

När sedan Jonsson ska forechecka puckhållaren i hörnet ställer Anger om och trycker till Jonsson som inte varit puckförare de senaste 3 minuterna.. Jag förstår inte vart nivån ligger?

Jag kan förstå om jag verkar målad men nej, jag påpekar gott och väl att alla lag får helt katastrofala utvisningar och kommer sedan undan med tio ggr värre grejer.

 

Men att det inte blir en avblåsning vid något av dessa två incidenter tycker jag är lite udda..?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså, det är verkligen extremt olika beroende på motstånd..

Tidigare trebettade jag väldigt väldigt lite, på senare tid har jag upptäckt att de flesta på nivån går att köra över rätt rejält.

 

På ett averagebord på 2,5/5 med diverse fiskar som det vanligtvis brukar vara kan jag trebetta typ 99+ AQ+ osv. Synar trebettar med alla PP vid tillräckligt stackdjup, väldigt beroende på motstånd kan jag syna trebettar i pos med olika SC också men det är sällan..

 

Har själv lite svårt att malla upp exakt hur min trebets(syn)range ser ut eftersom det är vansinnigt olika pga motstånd. När jag möter lite "tuffare" motstånd som gillar att spela mkt trebetts så brukar jag tajta upp både trebettar och syner, iom att det förväntas från en vinnande spelare att trebetta relativt light.

 

Jag har precis skaffat Holdem Manager och det är grymt att ha 3-bet stats. Jag tycker du ska 3-beta många SC speciellt i pos. Du får rejält med respekt när du 3-betar och de flesta sätter dig på ett högt par eller AK.

 

Jag tycker också man kan syna 3-betar med SC men mest i pos då det annars är svårt att få in hela stacken. SC är dåliga ur pos då du har sämre kontroll.

 

HM visar föresten att du 3-betar 2,3% vilket betyder typ JJ+ och AK, men jag antar att du öppnat upp dig på senare tid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klubban håller jag med om såg misstänkt ut men inte solklart imo. Andra situationen med Anger missade jag, får återkomma när jag sett repris.

 

Vad säger du om erat fotbollsmål?

 

Hehe, jag tycker helt klart att det är en spark.. Inget snack om saken, grejen är att han är på pucken med klubban någonstans i trakterna av mållinjen.. Det går ju inte att avgöra i den vinkeln, men ut målkameravinkeln måste de ju ha sett att klubban är på pucken innan den korsar linjen. Är den det inte så ska det ju inte vara mål, solklar sparkrörelse i mina ögon.

 

Ang Ölvestad tycker jag ändå att i de matcher (mot Brynäs såklart) som jag sett honom är han en av de som får igång laget när det går lite trögt, han har alltid bra fart under skridskorna och gör såna där grejer som liksom kan tända hela laget lite extra. Men det är klart, en spelare som jag förmodar lyfter så mkt i lön vill man ju se lite produktion från också.

 

Ang kungen av skitmål, det var ju Hermansson som ifjol gjorde den säsongens konstigaste mål när han dumpar den från stillastående från mittlinjen och landar bakom Åkerlund (?) i Timrå-kassen som inte såg pucken.. Senast mot Frölunda skjuter han ett skott på skridskon på en back så den dalar över Honken och in.. Idag detta, han gör tamejfan bara skitmål.

 

Förstår om du inte såg Angers obstruktion, det är verkligen inget jag skulle lägga märke till om en Brynäsare gör så i offensiv zon.. Är också så pass långt innan (typ 15-20 sek) innan målet att jag tvivlar på att det kommer på någon repris.

 

Helt klart en skitmatch överlag, även om andra var en liten uppryckning.. Men ärligt talat är det så här det ser ut till 90% när Brynäs spelar borta, allt handlar om att göra det svårt för motståndarna.. Tyvärr finns inte riktig materialet till att göra det, när man väl hamnar under press finns inte fysiken till att freda framför eget mål tillräckligt. Det syntes ju tex vid båda DIF-målen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...