Gå till innehåll

Partyjack - Tillbaka på kända jaktmarker.


Partyjack

Vad gäller för dig?  

62 medlemmar har röstat

  1. 1. Vad gäller för dig?

    • Det skulle vara skoj med ännu en 2,5/5-DB och jag kommer hjälpa till med kritik och analyser.
      39
    • Nej för fan, nu är det alldeles för jävla mkt dagböcker från SvS.
      23


Recommended Posts

Jag tror det är det sistnämnda :roll:

 

Jag skulle inte satsa några stora summor på det.. :)

 

Har du tänkt lira svs sm main event?

 

Det är en tvättäkta coinflip som det ser ut nu, beror lite på vad som händer i helgen osv..

 

Egentligen är jag principiellt emot svs-turneringarna eftersom det alltid blir ett sånt extremt lotteri på slutet. Tom de större "veckopotten" osv lyckas de på något vis knulla sönder så chippie har typ 20 BB osv.

 

Nu såg iofs strukturen ok ut på main, så har som sagt inte bestämt mig.. Är så jävla kall på turneringsfronten så de kanske vore smartare att investera 2K i något annat. Men vi får se.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 3,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Ordningen bland lönefisken är inte på något sätt återställd.. Det var en hel del riktigt vilda syner och jag hade jätteproblem första två timmarna, var förvisso upp 2K direkt.. Droppade sen ner till mini-minus igen, sen vann jag en par tre stora potter och fick upp gasen lite.

 

Stannar på +1900:- efter mitt tretimmars förmiddagspass.. Det blir förmodligen lunch med flickan nu, sen antar jag att jag hinner spela några timmar till i eftermiddag.

 

+24269:-

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha underlig fråga.

 

Men får du också någon undermedveten " nu ska jag sätta honom på plats " eller " ska fan visa 7 hög på rivern " tvångstanke när du spelar mot någon forum medlem.

 

Haha jag får för mig att varje hand vi är involverade i så är det personligt och blod ska spillas :-D

 

Var dock helt säker på att jag hade dig när du setade turn med 33 ;-) lucky bastard.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha underlig fråga.

 

Men får du också någon undermedveten " nu ska jag sätta honom på plats " eller " ska fan visa 7 hög på rivern " tvångstanke när du spelar mot någon forum medlem.

 

Haha jag får för mig att varje hand vi är involverade i så är det personligt och blod ska spillas :-D

 

Var dock helt säker på att jag hade dig när du setade turn med 33 ;-) lucky bastard.

 

Hehe.. Tror nog oftast jag får den aggressionen snarare mot fiskar som omedvetet spelar ut mig. :)

 

Men jag förstår precis vad du menar, märker att många (inkl dig själv) går mkt hårdare åt bla mig men även andra forumiter.. Medan de som inte är aktiva här på pf inte alls blir lika hårt tagna. Du har ju visat ett par ganska tomma bluffar mot mig senaste veckorna så nu blir det svårt att få mig att lägga en hand mot dig är jag rädd.. :)

 

Den brädan är ju så skön också, trodde jag skulle sno den ganska lätt på turn med den läskiga brädan men när du sen ställer är jag ju rätt övertygad om att du inte har en femma heller..

 

Men absolut, det blir ett litet extratänk varje gång man är involverad i potter med forumiter.. Känns ofta som att man är lite extra jagad av dem. :P

 

Tjejen blev försenad på jobbet så ska väl kasta i mig lite mat och sen kanske köra nån timme till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha exakt det jag menar.

 

Japp, jag var helt säker på att du antingen hade klöver drag, ett mellanpar eller bara vill sätta mig på plats med en float :roll:

 

... därav min plan - check ställa turnen som nu råkade ge dig guldet.

Bra spel anyhow :)

 

Hehe, ja det blir onekligen ett rätt skönt extratänk i potterna.. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Phuu.. Slut på ett i mina mått monster pass. Sex timmars spel med bara typ 20min paus, kände att det var läge att lägga ner nu när jag nått jämna 3K händer för idag.

 

Började eftermiddagspasset riktigt risigt, och i vanlig stil sprang jag på diverse bakdörrar och hålstegar.. Var riktigt jobbigt och var nästan b/e för dagen.

 

Sen vände steken ganska ordentligt och jag började minnas varför lönedagarna kan vara så jävla gynnsamma.. Träffade några stegar här, nått set där och några färger där. Fullt betalt varje gång i stort sett.

 

Plussade 4K efter backet i början och dagsplusset blir också +4300:-. Var uppe över 5K en sväng men tappade några luriga potter samt var rejält möglig i hjärnan.

 

+26774:- för månaden nu, skönt att det snurrar på!

 

Ikväll kan det kanske vankas några turneringar.. Vi får se, återkommer om det senare isf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det blev lite turregrind och anledningen är som följer; Tjejen är hardcore när det kommer till mode-intresse.. Hon hade läst i någon blogg att det gick en frirulle på stars där vinnaren fick en shoppingresa till NY med $3K i fickpengar. Hon starta konto och fick mitt löfte om en helgjuten insats.

 

Det är alltså ca 1600 startande och 1500 i startstack, 5 min perioder. Allt flyter på riktigt fint första halvtimmen, dubblar stacken genom småpotter. När jag sen nosade mig till en flip för halva stacken så får jag in det med 77 mot AKo - naturligtvis förlorar jag flippen..

 

Ganska roligt att spela frirulle ändå, det är ett helt annat pokertänk där alla är att definera som totala idioter eftersom de faktiskt inte behöver bry sig ett jota om hur det går..

 

Självklart ringer tjejen och hånskrattar åt mig med sin limpsynade 4K-stack.. :)

Tyvärr tror jag att hon har en poäng när hon säger att hon är "för feg för att vinna".. På sin höjd en gayraise preflop, så det lär inte hålla.

 

Och nu åkte hon också med QQ mot A7o.

 

Inte ens med supernybörjar-medrigg kan man alltså rå på fiskarnas klonk.. Det är nu bevisat.

 

Spelar iaf en hög $10-20-turrar på stars och FT. Väntar mig inge cash någonstans, bara kul att lufta turneringsskillsen som verkligen har legat på hyllan och dammat på sig..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Galet nöjd med dagen som den sett ut.. Haft långa perioder där allt gått emot i varje pott, men lyckats komma undan utan några riktigt stora smällar och sen lyckats hitta fint plus ändå..

 

Berättade för tjejen att jag hade spelat 6 timmar och plussat över 4K, råkade också nämna att det var skitjobbigt att spela så pass länge utan några längre pauser.. Hon blev rätt sur efter att ha jobbat hela dagen och kanske inkasserar 500:- efter skatt. :)

 

Kvällspasset blev verkligen inte så bra mtp motståndet, var fullt av 50/15/1-fiskar på verkligen alla mina bord.. Men det är ju dessa jävlar som har klonk som gudar tyvärr, blev en del bisarra utsugningar och efter ett hawaii-pass stannar jag på +600:-.

 

Totalt +27345:- för månaden.

 

Imorgon ska jag med flickan till Uppsala och leta lite julklappar.. Avskyr verkligen denna del på året, bland det värsta jag vet är att försöka hitta julklappar åt folk som inte ens vet vad de vill ha för något (jag är precis likadan iofs).

 

Men det blir nog skönt, kanske blir en helt pokerfri dag tom imorgon. Brukar vara soft att kunna släppa pokern helt för dryga dygnet iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mkt mkt skönt med en pokerpaus igår faktiskt.

 

Tog mig tid att ladda ner en demoversion av "Football Manager 09", en serie spel som jag inte prövat sedan typ 2004 eller något.. Men det är ett spel som passar mig som handen i handsken, fotbollen blandat med det strategiska, analytiska som jag älskar i pokern tex.

 

Verkligen galet roligt!

 

Idag är det tvättstugan som regerar, dock ska jag spela några timmar kring/efter lunch antar jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såg precis higlights från Rögle-matchen.. Svårt att avgöra hur en match sett ut från hockeyligans highlights, kan ju bara glädjas åt att någon äntligen stod upp för Markström. Först en roughing, Markström tog en också då en Rögleforward lägger sig på Markan efter avblåsning. Sen en av de kanske fulaste armbågarna jag sett på ett tag. Ingen jättefart i den, men han liksom "svingar" höger armbåge mot fi som står på vänster sida om kroppen.. Vette fan hur han får in den riktigt..

 

Råskinnet vi behövt är här!

 

Imorgon blir det Timrå hemma, ifall Joggy stannar hos tjejen i Gävle åker jag och Stiegnich upp.. Kommer Joggy hemåt blir det nog däremot en soff-match.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker jag absolut, direkt innan actionen riktigt kommer igång på morgnarna vid 7-8 tiden brukar det alltid vara massa ångestfyllda actionhunters som suttit uppe hela natten osv.

 

Sen generellt kring 8-11 tycker jag det är extremt mkt mindre grinders än vad det är resten av dagen, så jag tycker absolut du ska ge det ett försök.

Om inte annat är det jävligt skönt att ha en normal dygnsrytm trots att man spelar poker stor del av dygnet.

 

Ska ge mig på några timmars spel själv också nu har jag tänkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kände mig inte riktigt hundra sugen på att spela, hittade dock ett sjukt fint värde på 5/10 och slängde igång fyra bord.. Märktes ganska snabbt att rätta taggen inte fanns där.

Hinner stacka av 2K på detta vackra vis:

 

Är rätt övertygad om att fi drar på flop, vet att fi är en riktigt spewig jävel.. Han kan mkt väl göra spelet med bara nötfärgdraget typ.

Klart att han måste få sätta den också..

 

***** Hand History for Game 869599730 *****

$1000 NL Texas Hold'em - Friday, November 28, 11:50:57 ET 2008

Table Eva 34 (Real Money)

Seat 3 is the button

Total number of players : 5

Seat 2: Bigdaddy88 ( $2646.97 )

Seat 3: Partyjack ( $1957 )

Seat 1: sofipropp ( $1143.54 )

Seat 4: nevercall ( $386.08 )

Seat 5: H_dipset ( $3527.34 )

sofipropp posts small blind [$5].

Bigdaddy88 posts big blind [$10].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ 2s 2d ]

Partyjack raises [$40].

nevercall folds.

H_dipset folds.

sofipropp calls [$35].

Bigdaddy88 calls [$30].

** Dealing Flop ** [ 7h, 2c, 8h ]

sofipropp checks.

Bigdaddy88 bets [$90].

Partyjack raises [$315].

sofipropp folds.

Bigdaddy88 calls [$225].

** Dealing Turn ** [ Js ]

Bigdaddy88 checks.

Partyjack bets [$570].

Bigdaddy88 is all-In.

Partyjack is all-In.

** Dealing River ** [ Kh ]

Bigdaddy88 shows [ Qh, Jh ] a flush, king high.

Bigdaddy88 wins $689.97 from side pot#1 with a flush, king high.

Bigdaddy88 wins $3939 from the main pot with a flush, king high.

 

Orkar som sagt inte spela mer idag, imorgon blir det hockey hemma hos Joggy som det verkar.. Troligtvis inget spel heller då, sen jobbar jag på söndag..

 

Så jag kan mkt väl ha gjort mitt sista pass för månaden, tråkigt att avsluta sådär.. Men finns ingen anledning att fortsätta gnugga om man inte har 100 sug. Då känns det bättre att göra bokslut för månaden och sikta in sig på December istället.

 

Dock inte omöjligt att jag hittar några timmar imorgon eller Söndag, så låter det vara osagt..

 

+25007:-

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker jag absolut, direkt innan actionen riktigt kommer igång på morgnarna vid 7-8 tiden brukar det alltid vara massa ångestfyllda actionhunters som suttit uppe hela natten osv.

 

Sen generellt kring 8-11 tycker jag det är extremt mkt mindre grinders än vad det är resten av dagen, så jag tycker absolut du ska ge det ett försök.

Om inte annat är det jävligt skönt att ha en normal dygnsrytm trots att man spelar poker stor del av dygnet.

 

Ska ge mig på några timmars spel själv också nu har jag tänkt.

 

Ok, jag gav det ett försök :) Det var mycket bra värde! Tyvärr lyckades jag inte ta vara på det utan gick back, men sånt händer. Ska absolut försöka spela på morgonen mera!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Partay möter jag dig HU i main event imorgon SM? ;-)

 

Hehe.. Det kommer du tyvärr inte att göra.

Jag har kommit till insikt med att dels är jag så kall/usel på turneringar just nu, och dels så brände jag 2K igår. Det får stå för SM-"skottet" som det hade varit att spela.. Ikväll blir det istället väldigt soft, ska kolla på Brynäs-matchen och sen åka hem till tjejen och bara dega. Ska grinda konsum imorgon, så kan inte gärna bli några jättesena nätter heller av någon anledning.

 

Ok, jag gav det ett försök :) Det var mycket bra värde! Tyvärr lyckades jag inte ta vara på det utan gick back, men sånt händer. Ska absolut försöka spela på morgonen mera!

 

Told u so, sen att det inte går att vinna mot lönefisken är det fler än du som har konstaterat! ;)

 

Blir nog inge poker idag inte, köpte ett par fönster-julstjärnor som jag ska installera nu tänkte jag.. Fick även en julduk (!!!) av morsan igår kväll, så här ska väl semi-pyntas iaf. Är egentligen jävligt mkt emot att pynta till jul, vi är så väldigt sällan här hemma hos mig så vill man ha julstämning åker jag lättast till tjejen eller till föräldrarna. Här görs egentligen inga ansträgningar för att det ska vara fint på något sätt alls.. Men ändå..

 

Såg att Widing går in med Wanvig och Dixon.. Snacka om att Czarnecki måste ligga och smygläsa på gd.se..

Där kom för en tid sedan ett par mejl om att Widing skulle stå som pointman i PP, ett par matcher senare stod han där.. Där stod att Brynäs behövde en stor stark transatlant som kör över allt och alla som kör på Markström.. Ett par veckor senare stod han på Arlanda..

 

Nej på fullaste allvar tror jag bara att det är sammanträffanden, men vi har förundrats över att 90% av de saker som tas upp mer än tre ggr på gd.se/brynas nästan alltid kommer till verket.

 

Inget fel med det, de flesta som är så pass engagerade i Brynäs kan också en del om hockey.. Må hända att de bara har samma tänk som Czarnecki.

 

Viktig match ikväll helt klart, känns som att alla matcher är på liv och död.. Torskar man tre i rad så ligger man näst sist.. Vinner man två-tre i rad så ligger man tvåa.. Skadat jämn elitserie i år!

 

Men alltså verkar det som att jag har grindat klart för November, har ingen lust att stress-spela typ 1-2 timmar innan jag ska till tjejen för lunch. Då har jag heller ingen tid över för "julpyntet".

Bättre då att ladda om, se tillbaka på en månad där jag spelat alldeles alldeles för lite händer (skyller på magsjukan och allmän slöhet) - men ändå gjort ett helt ok resultat i +25K.

 

Men man ska aldrig säga aldrig, kanske hinner ett par timmar imorgon också.. Även om det är otroligt. Men på måndag får ni nog passa er, då har jag varit pokerfri i fyra dagar och då brukar man vara väldigt inspirerad till att göra en massa knasiga och livsfarliga moves. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja Party.

 

Brukar du lyssna på musik när du grindar? Vad för musik i så fall? Nån speciell musik som får en att känna sig lugn och harmonisk när man spelar, så man alltid har ett leende på läpparna?! :D

 

Tack för svar och ett väldigt bra november-resultat, du får ju tänka på finanskrisen, ;)

 

/PokerMagge.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja Party.

 

Brukar du lyssna på musik när du grindar? Vad för musik i så fall? Nån speciell musik som får en att känna sig lugn och harmonisk när man spelar, så man alltid har ett leende på läpparna?! :D

 

Tack för svar och ett väldigt bra november-resultat, du får ju tänka på finanskrisen, ;)

 

/PokerMagge.

 

Hehe.. Jag har nog en ganska konstig inställning till det där med grindmusiken.

Egentligen lyssnar jag nog mest på hiphop/rnb (även om jag är ganska mkt "allätare"). Men när jag grindar vill jag helt plötsligt ha super-tempo i musiken, sitter och studsar med benet och vräker i mig koffein. Jag försöker hålla mig pigg och alert typ.

 

Radioseven går ganska varmt, tycker egentligen inte jättemkt om musiken.. Men tempot är uppskattat och passar bra för mig när jag spelar.

 

Dock ska varning utfärdas för att det är väldigt dålig variation på musiken där.

 

vi verkar följa varandras månadsresultat ganska bra hittils...du plussa också runt 46K förra va?

 

Ja ganska precis 46 blev det för mig i oktober, samma?

Du nickar samma som här på svs va?

 

 

Ska strax göra mig färdig för konsumgrinden.

 

Dock njuter jag lite av gårdagens match, "WDW-kedjan" (Viiilket uselt namn) gjorde en sjukt bra match.. Roligt att Czarnecki lät de gå ihop, hemma hos joggy på xbox-konsolen ligger vi och uppdaterar brynäs-laget allt eftersom saker och ting händer (nördigt som stryk jag vet) - men gissa vilken som var min gjutna förstakedja? Just det.. Visste att de två kanadickerna skulle få fart på Widing..

 

Riktigt skönt med Granström i vanlig ordning, i början på tredje sa vi till varandra att vi nog aldrig sett Granström så osynlig som han varit så långt.. BOOM, han sätter in årets tackling i Läkerolen på Johan Andersson som blir liggande.

BOOM, han slår kanske årets smörpassning fram till Dackell som avgjorde.

 

Kan bara hålla med inlägget jag läste på något forum någonstans, tror och hoppas att det inte dröjer mer än ett par år till han bär C:et i Brynäs!

 

Konsumgrind nu snart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter en period med väääldigt lite jobb märks det ganska tydligt i ett så pass fysiskt slappt jobb som detta är att man verkligen lägger av sig och blir riktigt jävla förslöad.

Har varit den så i Östhammar traditionella "skyltsöndagen" idag, massor med jävla julmust, jultallrikar och glögg och allt annat sattyg som hör julen till.

Av någon fånig anledning ska 98% av alla Östhammarsbor (kommunbor dvs) in och trängas för att titta i butiker som är öppna mån-fred året om bara för att det är "skyltsöndag".

 

Det har kort sagt varit jävligt mycket folk, men på ett sätt är det lite roligt.. De alla tröttaste pensionärerna håller sig innanför dörrarna och ut kommer de flesta lite yngre, typ barnfamiljer och tonåringar.. Vilket gör att det iaf blir lite livligare i butiken.

 

Har också märkt att jag lagt av mig i min klart märkvärdigaste (och minst nyttiga) egenskap här på konsum.

Iom en hel del tid i kassan och mkt kassaräkning har jag blivit ett fenomen, om jag får säga det själv - på att ur en bunt med säg 4KSEK i tjugolappar lyckas dra en näve med 25st sedlar (500:- ) i stortsett felfritt, med en marginal på kanske en tjuga hit eller dit.. Är det väl använda tjugolappar så klonkar jag den säkerligen 8-9 ggr av 10, nya välstrukna är betydligt svårare.

 

Har av nån fånig anledning börjat imponeras av denna befängda egenskap på senare år, men eftersom jag jobbar 1-4 dagar i månaden har den naturligtvis förtvinats precis som många andra egenskaper man bygger upp på ett arbete.

 

Hur som haver, ska snart stänga butiken (precis som Markström).. Hade planer på att kanske ta ett sista pass för månaden, men jag känner mig så pass väl att efter 9 timmar på konsum spelar jag inte i närheten av min bästa poker. Kommer nog dra ett litet bokslut när jag kommer hem och sedan satsa på December imorgon istället.

 

Ska också ta tag i advents-stjärne-problemet som jag byggt upp genom att först befängt nog satsa på ett par "päronglödlampor" (ni vet de avlånga) till stjärnorna.. Tji fick jag, i hast och lust imorse klonkade jag då ett pkt klassiskt runda glödlampor.. När jag så kommer hem inser jag att jag missat den fånigt lilla texten "STOR SOCKEL".

Tack för kaffet, idag blev det ett pkt runda lampor med "liten sockel".. ska skruva ihop skiten så tjejen blir glad när jag "julpyntat" med mina två nyinköpta adventsstjärnor (klurigt ord) som jag toffligt nog införskaffade på hennes jobb.. Vilket konstigt nog är en rörfirma (!!!?).

 

När jag nu sitter och skriver märker jag också att jag svävar iväg väldigt mycket, det händer bara när jag är riktigt trött, i slutet av ett arbetspass eller lite semi-packad.. Inte tvättäkta packad, då blir det mer Djen Hflär stilowen.

 

Tack för November, nya tag i December.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...