Gå till innehåll

Partyjack - Tillbaka på kända jaktmarker.


Partyjack

Vad gäller för dig?  

62 medlemmar har röstat

  1. 1. Vad gäller för dig?

    • Det skulle vara skoj med ännu en 2,5/5-DB och jag kommer hjälpa till med kritik och analyser.
      39
    • Nej för fan, nu är det alldeles för jävla mkt dagböcker från SvS.
      23


Recommended Posts

Jag är inte helt säker på att jag är rätt ute, men jag tror att många av hockeysändningarna har olika kommentatorer beroende på var det sänds... så en match har (minst) två kommentatorpar, en som kommenterar för hemmaregionen och en för bortaregionen typ. Baseball har så också på en hel del matcher iaf. Sänds det nationellt så lär det vara oberoende, men de har ju även lokala stationer som sänder matcher som köps av nasn/canal+ osv. (tänk bland annat på reklamen som poppar upp ibland är väldigt lokal..).

 

Tänkte faktiskt inte så långt förstås, landet är ju så pass mkt större och säkert har ju varje delstat förmodligen en egen espn-delkanal eller liknande.

 

Har retat mig på det där länge nu, då full fokus ligger på det hemmalag och hemmaspelare gör och har presterat.. Medan bortalagets spelare nämns med lågmäld röst och deras prestationer pratas ner så mkt det bara går.

 

Tack för upplysningen iaf, pinsamt att jag inte hade tänkt på det själv..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 3,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Finska cheerleaders = LOL!

 

Med risk för att det blir för mkt hockey för mångas smak:

För att ännu en gång bevisa aftonbladet och expressens grymma överdrifts-karaktär kan man se tillbaka typ 2-3 år i tiden. Elitserien hade MASSOR av utländska målvakter, det var Korhonen i Brynäs, Stana, Norrena, Leinonen, Krizan och då har jag väl bara nämnt hälften. Då skrev båda blaskorna långa utförliga artiklar om att svensk hockey hade en dålig målvaktstradition och att svensk hockey stod och föll med att vi hade för dåliga målvakter överlag.. Det var på den tiden (låter som jättelängesen) i stort sett bara Lundqvist som verkligen hade slagit igenom stort och det var verkligen panikstämning i kvällsblaskorna allra helst kring landslagssamlingar.

 

Nu 2-3 år senare har vi svenska första målvakter i 11 av 12 klubbar (Krizan + att jag räknar Nihlstorp som 1a), det är extrem konkurrens på målvaktssidan i landslaget.. Målvakter som Honken, Gustavsson, Liv, Backlund, Dahlberg (?), Markström mfl är sådana som mkt väl kan vara aktuella för VM i vår. Har säkert missat något i båda uppräkningarna förstås..

 

Nu är det helt plötsligt paniken över hur dålig elitserien är, blaskorna har panik över att KHL blivit så köpstarka.. Visst, elitserien kanske tappar spelare till Ryssland lite väl lätt. Men det kommer alltid finnas intresse för hockey i landet, och stjärnorna som sticker till Ryssland kommer inte utvecklas sämre där än de skulle gjort här hemma. Det är väl snarare positivt att många lag plockar upp fler juniorer än på många år, Brynäs satsar hårt med väldigt många unga i år, Djurgården har ju 4-5 juniorer som verkar vara riktigt bra osv..

 

Sen har man ju hört diverse historior från ryska ligan, det värsta jag hört var från en av de fattigare klubbarna där hemma-arenans toaletter var av asiatisk modell med ett plain hål i golvet för kiss och bajs. Det man läst i Mårtenssons blogg därifrån är inte heller stor del positivt med strul med KGB osv..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har precis avslutat ett tretimmarspass, började riktigt bra och var upp 2500 efter nån timme.. Men allt eftersom mattades jag och mitt spel, även klonken blev lite svalare. Så stannar på typ +1600:-

 

Ska försöka vila mig litegrann nu, ska till farsan för lite middag.. Sen följer det obligatoriska tårtkalaset hos farfar, tveksamt om jag ryggar dit.. Är rätt slut i magen fortfarande. Har nån jävla skum konstant kramp i magen, typ som ett ständigt tryck precis under bröstkorgen.. Hade jag inte varit utan gallblåsa hade jag trott att det var inflammation i gallblåsan, för det kändes just precis så här.. Lite mattare än en gallstensattack som för er som inte haft det är en riktigt urdjävulsk smärta.

 

Tiltade loss rätt hårt på den berömda SVS-mörk-riggen, postade och postade och fick lik förbannat sitta ut varannan hand.. Nu kommer ett ytterskt hatiskt mejl landa i mejllådan på svs-supporten. Det får tamejfan ta och åtgärdas, här lägger de ner massvis med uppdateringar som inte innebär annat än ett jävla sminkande.. Det är ju för fan som att sminka en kärring med bröstcancer i hopp om att cancern ska försvinna.

Ta tag i problemet ffs! Alla som läser här och spelar på svs, gör mig/oss en tjänst och skriv in ett minst lika hatiskt mejl och förklara att de kommer tappa kunder om de inte gör något åt saken!

 

+12142:-

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lol.. Gjorde verkligen ett ansikte av uttrycket "blowing off steam", så här blev mejlet:

Hej.

Jag har retat mig på detta alldeles för länge nu, skrivit upprepade mejl till er och svurit och slagit på inredningen i frustration.

 

Problemet är alltså eran förbannade bugg; När den som ska lägga "stora mörken" tar paus hamnar alla runt borde ofrivilligt i paus förrutom lilla mörken och knappen som får spela en hand ensamma. När jag sen vill komma in i handen igen får jag betala både stora och lilla mörken trots att ingen av mörkarna egentligen ska ha passerat mig!?

 

Är detta något ni överhuvudtaget planerar att göra någonting åt? Här kommer uppdatering efter uppdatering, varje gång hoppas jag att den förbannade jävla buggen är borta men nej varje gång har ni lagt er arbetstid på att sminka klienten med diverse skitsaker som "övermörk" och liknande.. Tycker ni inte att klienten ska följa de pokerregler som beskrivs på hemsidan och som är regler för poker över hela världen? Med tanke på hur mkt "roliga" saker ni har genomfört i era uppdateringar borde inte en så här liten sak vara särskilt svår att åtgärda??

 

Hoppas att du som svarar på detta inte tar det allt för personligt, men snälla vidarebefodra detta till någon som faktiskt kan göra någonting åt det!?

 

Jag spelar poker på heltid på er klient, betalar rake till er varje månad på mellan 10-20 tusen kronor och då tycker man ju att lite av de pengarna borde kunna gå till en vettig programmerare som kan få klienten att följa normala pokerregler?

 

Skulle vara väldigt tacksam om ni för en gångs skull tog ett mejl på allvar och gjorde något åt saken, om det skulle vara någon skillnad kan jag lätt ge er en lista på spelare som sitter i EXAKT samma situation och precis som jag funderar på att spela på en annan sida bara för att er klient inte "kan" sina pokerregler..

 

Är detta någon nyhet för er?

 

Tack på förhand!

/Kristoffer Öhman

 

De måste ju allvarligt talat få tummen ur arslet!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svs borde ju fan ta in någon som faktiskt spelar poker i sitt lilla datagäng. Det tog ett par år innan miniview infördes och när det väl gjorde de så var de bland d sämsta man varit med om, och man kunde fortfarande bara ha 5 öppna fönster.

 

Ingen av dom verkar ju spela själv och faktiskt förstå problemet. Ironiskt på nåt sätt..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lol.. Gjorde verkligen ett ansikte av uttrycket "blowing off steam", så här blev mejlet:

 

 

De måste ju allvarligt talat få tummen ur arslet!

 

WP!

Har funderat på att skriva ett mail till dom också. Men lat som man är har man ju inte fått tummen ur att göra det.

Tycker det är katastrof att dom inte gjort nåt åt det än. Det är ju en sån stor bugg att dom borde stänga ner och hotfixa den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Väl rutet! Jag tycker att det är extra allvarligt med sånna här buggar där man förlorar pengar. Pengarna i sig skiter man ju i men när man betalar så pass mycket i rake blir man jävligt tiltad av att en så pass efterbliven bugg aldrig fixas. Var det min klient så skulle det ligga överst på listan iaf.

 

Jo, men det är just det som är grejen.. Är det så att bordet låser sig (som det också gör) och en eller alla spelare åker från bordet.. Sure, det är en bugg men det är inget som gör att jag helt direkt förlorar pengar. Denna bugg kan ju onekligen kännas som en slags extra rake-höjare - även om jag inte tror att så är fallet.

 

finns den här buggen på den internationella BOSS-klienten också?

 

Det är där knixen är, jag har för mig att jag har hört Joggy ryta om det när han grindat 5050poker på boss.. Så det kanske inte är så lätt åtgärdat av folket på SvS, får se vad som sägs i svaret. Har inte kikat i mejlen än.

 

Svs borde ju fan ta in någon som faktiskt spelar poker i sitt lilla datagäng. Det tog ett par år innan miniview infördes och när det väl gjorde de så var de bland d sämsta man varit med om, och man kunde fortfarande bara ha 5 öppna fönster.

 

Ingen av dom verkar ju spela själv och faktiskt förstå problemet. Ironiskt på nåt sätt..

 

Nej oftast får man bara ett svar i stil med "Vi har nu skickat det vidare till vår tekniska support, som jobbar för att förbättra felet" Sen får man bilder i huvudet av ett fetto som sitter med ena handen i ostbågspåsen och andra innanför kallingarna framför datorn.

 

Ett bra exempel var när jag ringde SvS "Poker"-support, det var när jag böt dator och ville spara mina gamla HHs.. Snubben ansåg sig veta väldigt mycket om onlinepoker, det märktes tydligt. Men vårt samtal låste sig något när han inte - trots diverse väldigt ingående förklaringar - förstod vad en "hand history" var för något.. Seriöst?

 

Men denna spärr på max 5 bord tycker jag nog ändå är väldigt bra för spelet, nu går det bara spela tight till en viss grad innan man dör av tristess.. Svenska Spel skulle kunna vara så extremt mkt mer söndergrindat än vad det faktiskt är, så jag tror nog 5bords-spärren är bland de bättre "konstigheter" som SvS har haft igång sedan starten..

 

WP!

Har funderat på att skriva ett mail till dom också. Men lat som man är har man ju inte fått tummen ur att göra det.

Tycker det är katastrof att dom inte gjort nåt åt det än. Det är ju en sån stor bugg att dom borde stänga ner och hotfixa den.

 

Ja det känns inte seriöst!

 

I övrigt då, väldigt nöjd/glad/stolt över Honkens Karjala-turnering.. Han har gjort vissa plattmatcher med VF, men alla som sett honom genom åren vet att han kan göra vissa matcher där det ser ut som att han kommer direkt från ett Heroin-party för att sedan totalspika i 15 matcher. Han har helt enkelt en lite småfladdrig stil som inte fungerar alls mellan varven, men sett över lång tid kommer han (tyvärr) vara en sjuk kugge för VF.. De kommer bli guldkandidater i år.. Var så säkra!

 

Varje dag när jag skjutsat tjejen hemifrån henne till hennes jobb, kommer jag hem för grinden och värmer en kopp snabbkaffe och slänger ihop en iskall C-vitaminbrus.. Varför får min löjliga hjärna alltid influensen att hälla mjölken i C-vitaminbruset istället för i det svarta kaffet?

Kan det vara att jag är så pass nyvaken att hjärnan reagerar på det lite brusande ljudet och väljer att föra handen dit av nyfikenhet? Det är lustigt, verkligen 9 av 10 ggr får jag dricka halvgrumlig c-vitamin..

 

Ska grinda igenom lite NHL Highlights, sen blir det poker ett tag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HAHAHA!

Läste just SvS-svaret:

 

Hej! Beklagar de problem du upplever på våran hemsida. Vi är medvetna om denna bugg som gör att du får betala lilla och stora mörk utan att få delta i spelet.

 

Återkom med handnummer, tid, bord så vi kan hitta denna händelse så ska vi återbetala den missade insattsen.

 

En lösning är påväg och kommer förhoppningsvis inom kort.

Har du ytterligare frågor är du välkommen att kontakta Kundservice via e-post eller telefon 0770-11 11 11 och begär Poker, Kundservice är öppet dygnet runt alla dagar.

 

Med Vänlig Hälsning KundserviceSvenska Spel

 

Någon som kommer att köra penna+papper för att skriva av handnr och sedan återkräva de 7,50? Låt säga att det händer typ i snitt 6 ggr per dag (ingen överdrift tror jag).

Då kan man ju räkna:

7,50x6 = 45

45x30 = 1350:-

 

Personligen kommer jag inte tycka att det är värt besväret, men jag tror det kan tjänas in några kronor här faktiskt! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja!

Hur tyckte du spelet var i helgen på 2.5/5? Jag spelade ett antal tusen händer och tyckte att borden var myycket aggresivare än vanligt. Jag blev tvungen att tighta till mig för att min CB's blev rerasaisade hela tiden och så blev jag 3bettad preflop! Spelade också ganska mycket mot honom "dina<mina".

Så, har jag vart skitbra på tableselection fram tills helgen eller är motståndet så aggresivt? För jag har upplevt det innan som ganska löspassivt innan.

Har f.ö bara spelat 10-15k händer sen jag började om på svs i augusti!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja!

Hur tyckte du spelet var i helgen på 2.5/5? Jag spelade ett antal tusen händer och tyckte att borden var myycket aggresivare än vanligt. Jag blev tvungen att tighta till mig för att min CB's blev rerasaisade hela tiden och så blev jag 3bettad preflop! Spelade också ganska mycket mot honom "dina<mina".

Så, har jag vart skitbra på tableselection fram tills helgen eller är motståndet så aggresivt? För jag har upplevt det innan som ganska löspassivt innan.

Har f.ö bara spelat 10-15k händer sen jag började om på svs i augusti!

 

Du har nog förmodligen bara haft otur att springa på ett fåtal aggressiva spelare.. Men ibland kan det också bara kännas så, slumpen gör att dina CBs blir omslagna hela tiden och dina halvdåliga pre-raisar blir trebettade varje gång.. Det kommer du snart ifrån, hela min helg var en lång och skön checksyn-orgie.

 

Förmiddagspasset började kallast möjligt, körde två 5/10-bord och sprang på AA med KK på 223 som kostade 1500.. Fi var jättefisk, jag sprang rakt in i ett par set osv och vips så var jag back 3K. Gick ner på bara 2,5/5-bord sista timmen för att det inte skulle rinna iväg och jobbade ner det till ett 1200-back istället.

 

Kanske lirar nån timme till nu, beror på värdet.. Spenderat några timmar hos joggy framför Xboxen - galet roligt!

 

+10829:- just nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev en slötimme här på eftermiddagen, hade inte ro att sitta still (eller ja..) så spelsuget tog över för någon timme..

 

Körde över motståndet ganska så rejält, utan egentligen vinna en pott i närheten av 1K brassade jag upp ett plus på 2600:-.. Jävligt skönt att få ännu en plusdag i ryggen när jag hade tänkt nöja mig med en backdag idag.

 

+13431:- för månaden nu, inga mer backdagar innan jul nu tack! :)

 

Tydligen väntar nybakad kladdkaka och tvkväll hos tjejen.. Jag skyndar mig dit obv!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev en slötimme här på eftermiddagen, hade inte ro att sitta still (eller ja..) så spelsuget tog över för någon timme..

 

Körde över motståndet ganska så rejält, utan egentligen vinna en pott i närheten av 1K brassade jag upp ett plus på 2600:-.. Jävligt skönt att få ännu en plusdag i ryggen när jag hade tänkt nöja mig med en backdag idag.

 

+13431:- för månaden nu, inga mer backdagar innan jul nu tack! :)

 

Tydligen väntar nybakad kladdkaka och tvkväll hos tjejen.. Jag skyndar mig dit obv!

 

Faan mannen, kanske dags att snart kasta in handuken på konsum !! :mrgreen: Då har du ju tid att spela mera = mer $tålare$ ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev en slötimme här på eftermiddagen, hade inte ro att sitta still (eller ja..) så spelsuget tog över för någon timme..

 

Körde över motståndet ganska så rejält, utan egentligen vinna en pott i närheten av 1K brassade jag upp ett plus på 2600:-.. Jävligt skönt att få ännu en plusdag i ryggen när jag hade tänkt nöja mig med en backdag idag.

 

+13431:- för månaden nu, inga mer backdagar innan jul nu tack! :)

 

Tydligen väntar nybakad kladdkaka och tvkväll hos tjejen.. Jag skyndar mig dit obv!

 

http://www.youtube.com/watch?v=FoN0Wee1yTQ

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men hur svårt kan det vara att fixa "sitout"-buggen? De VILL ju inte göra det...

plockar hem multum på att folk får betala för mkt blinds...

 

Well ska inte whina sönder din db...lycka till med spelet PJ!..:)

 

Hehe.. Är inte fullt så konspirations-teoretisk.. Jag tror snarare det handlar om ignorans och okunnighet. :)

 

*lurad*

 

Faan mannen, kanske dags att snart kasta in handuken på konsum !! :mrgreen: Då har du ju tid att spela mera = mer $tålare$ ;-)

 

Hehe, jag har skrivit om det tiotals ggr här i tråden.. Medan argumentet att jag spelar mer och förmodligen vinner mer är det enda som är fördelen med att sluta jobba helt så ser jag inte att det finns inom en överskådlig framtid.

Jag trivs alldeles utmärkt som jag har det nu med jobb 2-4 dagar i månaden.. Sen kanske det är så att de inser att jag är överflödig på jobbet och jag får sparken.. Då får jag ju anpassa mig.. Skulle inte svida jättemkt.

 

 

Lol.. Inspiring!

 

Ska grinda ett par timmar nu är det tänkt, tjejen och jag tog lite sovmorgon.. Mkt skönt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sovmorgon? klockan var kvart i 10 :D

 

Haha.. Jo men oftast jobbar tjejen, då går vi upp vid 7 och jag börjar spela vid 8-8.30 typ. Därför kändes det sovmorgonigt..

 

Blev två timmar innan lunch, väldigt segt och händelselöst pass.. Upp 500 iaf, ska köra en hit&run på typ 30 min nu. Sen kommer Joggy förbi och vi ska köra lite xbox hemma hos honom. Wish me speedy nuts!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sovmorgon? klockan var kvart i 10 :D

 

Ja jacken vilken verklighet lever du i? Sovmorgon har man till efter tolv.

 

Btw, jag, landberg och nån mer tänkte boka in brynäs-DIF på lucia. Det blir väl en hel del krök och kanske nån spader i min lilla jävla lya. Vore kul att ta en bira om ni ska upp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja jacken vilken verklighet lever du i? Sovmorgon har man till efter tolv.

 

Btw, jag, landberg och nån mer tänkte boka in brynäs-DIF på lucia. Det blir väl en hel del krök och kanske nån spader i min lilla jävla lya. Vore kul att ta en bira om ni ska upp.

 

Hehe, jag vet inte vad jag har för dygnsrytm.. Men jag kan då fan aldrig sova längre än typ 10-11, och då vill det till att jag är redigt packad eller sjuk.

 

Jo, det är ett jävla gäng som ska på den matchen.. Vi har snackat med Kapten Wigert bla, han har ett gäng som är sugna + Joggys pokerpolare från Enköping (?) skulle upp.

Så vi kommer garanterat finnas där på ett eller annat sätt.. Öl kommer vi ha i oss också! ;)

Förresten ska Joggy flytta upp till Gävle, förmodligen redan 1a dec.. Så då kan vi snacka inflyttfest satan efter hockey innan krogtömning.

 

Blev ett litet pass så här på kvällningen också, kände på 5/10.. Rätt mkt fisk där.

 

Ganska omgående sprang jag på denna:

 

***** Hand History for Game 854402679 *****

$500 NL Texas Hold'em - Tuesday, November 11, 16:58:34 ET 2008

Table Diana 30 (Real Money)

Seat 5 is the button

Total number of players : 5

Seat 2: diskodanne ( $597.02 )

Seat 3: Paget ( $524.27 )

Seat 4: Partyjack ( $1009.63 )

Seat 5: enTer308 ( $1007.64 )

Seat 1: NooLimit ( $1009.95 )

NooLimit posts small blind [$2.5].

diskodanne posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ Ah 3h ]

Paget folds.

Partyjack raises [$20].

enTer308 folds.

NooLimit calls [$17.5].

diskodanne calls [$15].

** Dealing Flop ** [ 3c, 4h, 2h ]

NooLimit checks.

diskodanne checks.

Partyjack bets [$40].

NooLimit raises [$125].

diskodanne folds.

Partyjack raises [$385].

NooLimit is all-In.

Partyjack is all-In.

** Dealing Turn ** [ 6c ]

** Dealing River ** [ 9c ]

NooLimit shows [ 4d, 4c ] three of a kind, fours.

NooLimit wins $0 from side pot#1 with three of a kind, fours.

NooLimit wins $2024.26 from the main pot with three of a kind, fours.

Game#854403536 starts.

#Game No : 854403536

 

Hann knappt hämta andan mellan svordomarna innan jag floppade A+två spader med AQspader.. Självklart är jag uppe mot set och självklart blankar det.

Den sista var på 5/10 så då var vi nere 3K direkt.

 

Fick gnugga, gnugga, gnugga för att närma mig ett respektabelt backpass. Stannade på back 1K och alltså 500 för dagen. Får väl anses som jävligt bra mtp starten, kände mig väldigt bekväm på 5/10 även om det mellan varven blir verkligen galet tajt spel.

 

+12956:-, imorgon vankas det konsumgrind.. Var väldigt längesen så jag är nästan lite semisugen faktiskt. Kommer förmodligen hinna spela några hundra händer innan jag drar ner dit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja!

Va det första backdagen i dag på länge då eller? :lol:

 

Hehe, nja.. Jag hade ett par backdagar i början av november, men sett över oktober där jag hade tre backdagar så skulle man kunna höfta till att det var min 5e eller kanske 6e backdag på 1½ månad typ.

 

Kändes lite slarvigt då jag borde kommit från nån av de där händerna.. Det var ändå mot spelare som inte donkar av 200BB utan set eller stege, men nötfärgdragen är inte alltid så roliga att mucka tyvärr.

 

Börjar konsumgrinden kl 12 så ska försöka hinna typ två timmar innan jag börjar förbereda psyket inför det.. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...