Gå till innehåll

Partyjack - Tillbaka på kända jaktmarker.

Partyjack

Vad gäller för dig?  

62 medlemmar har röstat

1. 1. Vad gäller för dig?

• Det skulle vara skoj med ännu en 2,5/5-DB och jag kommer hjälpa till med kritik och analyser.
      39
    • Nej för fan, nu är det alldeles för jävla mkt dagböcker från SvS.
      23

Recommended Posts

Sådär ja.. 2 timmarspass avslutat, får räcka för idag.

Började med att spela ett 5/10bord som jag hittade bra värde i, superveka fiskar.. Fick sällan action så fick spela väldigt sakta för att ta betalt, som här:

***** Hand 677058514 *****

5.00/10.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 26 april 2008 09:51:27

Eva 51 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: Partyjack (1379.33)

Plats 2: Presa (1086.34)

Plats 3: nessam (550.57)

Plats 4: _GRINDER_ (1667.29)

Plats 5: Larsen99 (701.28)

Presa lägg LM 5.00

nessam lägg SM 10.00

** Giv **

Partyjack [Dk, Dr]

Presa [N/A, N/A]

nessam [N/A, N/A]

_GRINDER_ [N/A, N/A]

Larsen99 [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

_GRINDER_ Lägg

Larsen99 Höj till 40.00

Partyjack Syna 40.00

Presa Lägg

nessam Syna 40.00

*** Flop(Board): *** : [5k, 3k, 8s]

*** Bet Runda 2 ***

nessam Passa

Larsen99 Satsa 90.00

Partyjack Syna 90.00

nessam Syna 90.00

*** Turn(Board): *** : [5k, 3k, 8s, 9r]

*** Bet Runda 3 ***

nessam Passa

Larsen99 Satsa 280.00

Partyjack Höj till 600.00

nessam Lägg

Larsen99 All-in 571.28

*** River(Board): *** : [5k, 3k, 8s, 9r, 10s]

*** Showdown *** : Rake: 15.00 Totalpott: 1522.56

Partyjack [Dk, Dr] Par i damer Vinst: 0.00

Presa Lägger mig Vinst: 0.00

nessam Lägger mig Vinst: 0.00

_GRINDER_ Lägger mig Vinst: 0.00

Larsen99 [Knk, 7k] Stege med högsta kort knekt Vinst: 1522.56

Började med ett 2K back efter dryga halvtimmen, var lagom steamad. Grannarna lär ju fått lördagssovmorgonen förstörd ett tiotal ggr med tanke på hur min hand känner sig nu, som tur är har jag ett tjockt stabilt skrivbord.

Hade tex en AQ där jag fick in allting på turn på en QJ54 med två hjärter, var helt säker att han låg och drog. K på turn sätter ju en del drag, tex holken han drog på med AK.. WHAT?

Det roligaste av allt är att samtliga runt bordet utbrast "nh" "wow - nice1" osv osv.. Sjuuukt värde!

Sattyget från igår fortsatte och knuten i magen knöts åt hårdare och hårdare, men så efter drygt en och en halv timme började det släppa. Började med att jag stackade av med KK på en Jhög bräda.

Och sen den här som jag är sjukt nöjd med;

***** Hand 677091602 *****

2.50/5.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 26 april 2008 10:56:38

Diana Turbo 3 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: Håkan Mild (244.61)

Plats 2: Tjms84 (1000.00)

Plats 3: ryssen74 (145.30)

Plats 4: Partyjack (1219.82)

Partyjack lägg LM 2.50

Håkan Mild lägg SM 5.00

Tjms84 lägg SM 5.00

** Giv **

Håkan Mild [N/A, N/A]

Tjms84 [N/A, N/A]

ryssen74 [N/A, N/A]

Partyjack [Es, Eh]

*** Bet Runda 1 ***

Tjms84 Passa

ryssen74 Syna 5.00

Partyjack Höj till 30.00

Håkan Mild Syna 30.00

Tjms84 Syna 30.00

ryssen74 Lägg

*** Flop(Board): *** : [Ek, 4h, 4k]

*** Bet Runda 2 ***

Partyjack Passa

Håkan Mild Satsa 35.00

Tjms84 Syna 35.00

Partyjack Syna 35.00

*** Turn(Board): *** : [Ek, 4h, 4k, 9r]

*** Bet Runda 3 ***

Partyjack Passa

Håkan Mild Passa

Tjms84 Satsa 35.00

Partyjack Syna 35.00

Håkan Mild Lägg

*** River(Board): *** : [Ek, 4h, 4k, 9r, 7r]

*** Bet Runda 4 ***

Partyjack Satsa 35.00

Tjms84 Höj till 100.00

Partyjack Höj till 495.00

Tjms84 Syna 495.00

*** Showdown *** : Rake: 15.00 Totalpott: 1245.00

Håkan Mild Lägger mig Vinst: 0.00

Tjms84 Lägger mig Vinst: 0.00

ryssen74 Lägger mig Vinst: 0.00

Partyjack [Es, Eh] Kåk Vinst: 1245.00

Den handen är ett tydligt tecken på hur fiskigt det var, hur genomskinligt kan man spela AA och få betalt liksom? Galet.

Slutar upp 1500 och känner mig nöjd med det eftersom jag snart ska kila iväg till kära butiken.

Månadsplusset är nu +12927:-.

Ligger jag i sista dagarna i månaden så ska det inte vara omöjligt att nå 20K som är ett litet månadsmål inom parentes för mig..

Måste också berätta om ett skönt practical joke jag fick höra om igår, en kusin till mig jobbar på sandvik i gimo några mil härifrån. Just nu går han en vidareutbildning via sandvik på gymnasiet som egentligen är teknikprogrammet för vanliga gymnasieelever, det är väl en handfull snubbar i 30-40årsåldern som går där för att få påökt och högre tjänst inom sandvik typ.

Iaf skulle han och en av mina pokerkompisar här i östhammar ta bilen hem från skolan på eftermiddagen, när han svänger ut från parkeringen börjar det tuta "tut-tut-tut-tut".. Det fortsätter varje gång han blinkar vänster, hela vägen hem.. Båda två som är ganska hyfsade på bilar blev helt chockade och fattade inte vad fan det var för fel.

Det visar sig att ett par grabbar i deras klass hade hittat instruktioner på internet om hur man kan koppla in en tuta via uttaget i bak för släpets lysdoningar och koppla om så att man får tutljud varje gång bilen ger signaler till blinkers, går även att koppla in till bromsen vilket skulle varit bra mkt roligare imo.

Sköna practical jokes är inte särskilt vanligt längre, därför tycker jag denna bör prövas av alla som har tillfälle.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

• Svars 3,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hur tänker du när du betar 35 på turn och river? (No offense, undrar bara)

Kul med lite HH's förresten. Hoppas du lägger upp fler, intressant dagbok eftersom många bra spelare läser och kommenterar HH'sen.

Fortsatt GL!

Mja, grejen var den att fisken (Håkan Mild - SvS största fisk genom tiderna) bettar 35 på flop, som jag skrev så spelade jag handen sjukt fiskigt bara för att jag vet att det är så man får betalt av fiskarna.

så jag synar med, sen låter jag den andra fisken betta 35 på turn och kallsynar. Ungefär då borde ju varningsklockorna börja ringa för fisken..

Sen vet jag att för det första vill fisken ha in mer än 35 på river med alla händer, han kommer förmodligen höja en 9 eller ett dåligt A på river om jag bettar 35 (potten var väl ca 150 eller så) - mkt riktigt kommer omslaget och då vet jag också att när en fisk väl lagt i ett tresiffrigt belopp på river så tänker han inte folda oavsett.

Det var därför jag menade att jag var väldigt nöjd med handen, men det är verkligen inget standardspel..

Mot en relativt okej spelare vill jag ha in mer pengar på alla gator, men mot dessa två ärkenissar kunde jag vänta till på river och låta de träffa något eftersom de alltid synar en överbet på river iaf.

Men som sagt, det är ju väldigt readbaserad - en relativt duktig spelare synar bara av med en fyra där tex..

Kul att du tycker om dagboken, även jag tycker det är roligt att en hel del svs-spelare på min nivå och högre kikar in då och då.. Det uppskattas, hoppas även att Joggy kan komma med ett par analyser när han kommit hem från östnationen.

På tal om Joggy så måste jag säga att jag lider med killen, senast på CC´s Nordic Masters åkte han ut på sjunde plats mot en jättedonk med sin AK vs Q4 där amerikanen gör årets jubelidiotspel och blixtsynar en tredjedel av sin stack med Q4 fast han bara hade 25% av betten inne.

Idag åkte han som ännu större favorit men man kan väl knappast klandra Ola som får in pengarna mot Joggys AT med KT på samma sätt.

Sjua även i SM alltså, jag som hade velat skryta varje gång man slår ut sveriges bästa på östhammarsklubben.. Men verkar som att man får skryta med att slå ut sveriges sjunde bästa en gång i månaden istället.. :-)

Tycker sjukt synd om honom, om man nu kan säga så om en kille som cashar >100K SEK oftare än jag har tvätt-tid..

Hade han inte åkt på alla dessa 70-30beatsen är jag rätt övertygad om att han redan haft en handfull relativt stora titlar i bagaget, men men, alla får vi får sura känga av variansen.

Länk till kommentar

Har precis avslutat ett tvåtimmarspass på 2,5/5 och söndagmorgnarna är alltid lika sköna att spela, märks att det är en hel del bakfull fisk som spelar.. Det är ännu mer checksynande än i vanliga fall, helt enkelt mkt löspassivare spel överlag.

Lite fundersam över denna:

***** Hand 678173239 *****

2.50/5.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 27 april 2008 11:57:10

Diana 18 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: BigJohn (830.96)

Plats 2: Partyjack (996.25)

Plats 3: Jonssa (151.57)

Plats 4: popen- (433.40)

Plats 5: famoso (64.90)

Jonssa lägg LM 2.50

famoso lägg SM 5.00

** Giv **

BigJohn [N/A, N/A]

Partyjack [Es, Eh]

Jonssa [N/A, N/A]

famoso [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

BigJohn Höj till 15.00

Partyjack Höj till 50.00

Jonssa Lägg

famoso Lägg

BigJohn Syna 50.00

*** Flop(Board): *** : [Dr, 2h, 10r]

*** Bet Runda 2 ***

BigJohn Passa

Partyjack Satsa 75.00

BigJohn Syna 75.00

*** Turn(Board): *** : [Dr, 2h, 10r, Kk]

*** Bet Runda 3 ***

BigJohn Passa

Partyjack Passa

*** River(Board): *** : [Dr, 2h, 10r, Kk, Ks]

*** Bet Runda 4 ***

BigJohn Passa

Partyjack Satsa 135.00

BigJohn Syna 135.00

*** Showdown *** : Rake: 13.18 Totalpott: 514.32

BigJohn Lägger mig Vinst: 0.00

Partyjack [Es, Eh] Två par, ess och kungar Vinst: 514.32

Jonssa Lägger mig Vinst: 0.00

popen- [N/A, N/A] Högsta kort dam Vinst: 0.00

famoso Lägger mig Vinst: 0.00

Då jag inte var uppe mot den värsta sortens fisk så kan man nog utgå från att fi har AQ.

Från början skrämde K på turn mig lite, på river insåg jag ju dock att spelet blev perfekt och jag klämde ur en valuebet till.

Generellt lär det väl vara bättre att betta turn och river - eller bet turn check river!?

Frågan är bara om det i detta fallet kanske bara blev perfekt, lite tankar?

Hittade iaf 1700 plus så är snart ikapp backet jag hade i fredags.

Brorsan fyller år idag så om ett par timmar ska jag ut i skogen till mina päron för lite middag följt av tårta osv osv, ska äntligen slänga på sommarsulorna på bilen också.. Ska bli mucho skönt.

Därefter blir det hem till Joggy, ska gratulera/beklaga sorgen över sjunde platsen med lite turneringsgrind och/eller ett tv-spelsgrind. Vi är väldigt helgjutna brynäsare för er som missat det och har byggt upp ett extremt beroende av klassiska NHL08 - vi har väl semigillat de tidigare spelen, men denna årgången satte sig ordentligt och det brukar bli minst en 3timmarsgrind i veckan de veckor joggy är hemma.

Ska klämma i mig en portion havregrynsgröt nu som semilunch och sen får vi se om jag spelar en timme till eller om det blir slappt inför tårtmiddagen.

Månadsplusset är iaf +14573:- nu.

Länk till kommentar

Dryga timmen spelad till och 2K till plus, nöjd för dagen nu.

Hade en sjukt skön hand mot min favorit spew-helg-grinder.

Limpat hela vägen runt till mig på SB, slår upp till 30 med AA, spewgrindern på BB slår till 120 och jag instaställer för 1200. Blixtsyn och muck - de stod - otroligt.

Vad ska jag ha liksom? Sjukt dåligt även om det skulle varit KK.

Hade också en A4 på 747 där jag visste att fi hade ett stort PP som han aldrig i livet skulle lägga.. Så jag ropar in en 4 på turn och stackar av. mkt fint.

Plusset så långt är nu uppe i 16479:-

Länk till kommentar

Limpat hela vägen runt till mig på SB, slår upp till 30 med AA, spewgrindern på BB slår till 120 och jag instaställer för 1200. Blixtsyn och muck - de stod - otroligt.

16479:-

tightpedal? han gjorde samma sak mot mig för 100bb men drog ut med 67

Länk till kommentar

tightpedal? han gjorde samma sak mot mig för 100bb men drog ut med 67

Hehe, nej han är väl iofs om möjligt ännu sämre.

Men de påminner om varandra.. Båda kan sitta och spela stabilt i ett par timmar och sen lyckas med nåt riktigt jävla tomtespel, den jag menar nickar cibol och jag har sett honom göra en hel jävla massa idiotgrejer.

Han brukar vara inne och veva med massa K3o och sånt skit, fattar inte hur man resonerar när man i övrigt spelar en tajt poker och helt plötsligt får man ett frispel och bombar bort hela stacken med något skit.

Vet du vem jag menar?

Länk till kommentar

han ja :-D mötte cibol också imorse. han spelar gärna dåliga händer ur poss och letar gärna hålpipa i trebettad pott för 25% av stacken

Mmm.. Trodde att han var stabil enda fram till bara någon månad sen, just eftersom han alltid spelar fyra bord med fulla inköp antod jag att han var en okej vinnande spelare (vilket han förstås kan vara) - men det är först på senare tid som jag imponerats av att han lyckas göra så extremt mkt skitspel och ändå ge intrycket att han är tajt och solid.

Länk till kommentar

Mmm.. Trodde att han var stabil enda fram till bara någon månad sen, just eftersom han alltid spelar fyra bord med fulla inköp antod jag att han var en okej vinnande spelare (vilket han förstås kan vara) - men det är först på senare tid som jag imponerats av att han lyckas göra så extremt mkt skitspel och ändå ge intrycket att han är tajt och solid.

Har lirat en del live mot Cibol , han är oftast som du beskriver. Spelar solid poker och kan sedan bluffa eller donka bort sin stack. Men kan nog garantera att han spelar oftast vinnande poker och är en vinnare även på 2,5-5.

Länk till kommentar

Dryga timmen spelad till och 2K till plus, nöjd för dagen nu.

Hade också en A4 på 747 där jag visste att fi hade ett stort PP som han aldrig i livet skulle lägga.. Så jag ropar in en 4 på turn och stackar av. mkt fint.

Plusset så långt är nu uppe i 16479:-

Förövrigt så förstår jag inte ditt 1200 ställ på hans omslag på 120 ? Du säger "vad ska jag ha liksom" och sjukt dåligt spelat även om det skulle varit KK.

Varför ställer du in degen , vad vill du liksom ha syn av. Tycker mer att allinen är hemsk än hans syn om han nu hade KK.

Länk till kommentar

Förövrigt så förstår jag inte ditt 1200 ställ på hans omslag på 120 ? Du säger "vad ska jag ha liksom" och sjukt dåligt spelat även om det skulle varit KK.

Varför ställer du in degen , vad vill du liksom ha syn av. Tycker mer att allinen är hemsk än hans syn om han nu hade KK.

För att han är spew satan, och för att jag vet att han har svårt att lägga händer - framförallt överanalyserar han väldigt ofta och när jag ställer rakt ut med AA så sätter han mig aldrig på AA.

Visst var det en överdrift att det ska vara jättedåligt även om det var kungar, men tycker ändå att han ska komma ifrån det mot mig som ändå spelar jävulskt tajt.

Men iofs finns det ju bara en anledning till att jag stoppar med AA och det är för att jag vill ha syn..

/Partyjack från Joggys dator obv.

Länk till kommentar

Blir lugnt på pokerfronten idag, dels för att jag är bra sliten efter en sen natt. Gick och la mig kl halv 4 tror jag, svensson som man är ställer man kl på 9.30 som typ är längsta jag tillåter mig att sova.. hehe

Anledningen till det är att jag ska masa mig iväg till Uppsala efter lunch, tjejen ville till Ikea och när vi ändå är där tänkte vi dra en bio.

Blir Street Kings som iofs fått semiusel kritik i tidningarna, men jag är lite weak för Forest Whitaker så det ska nog funka ändå. Länge sedan Keanu Reeves gjorde något också käns det som..

Hittade ett par hundra plus på morgonkvisten här, men jag är så trött så jag knappt vet vad jag gör trots en feting kaffe.

Nu blir det ner till macken och peta i lite luft i sommardäcken så man slipper flyga som en rallydåre tvärs över vägen.. Bra äckligt.

+16802:-

Länk till kommentar

Otroligt skönt att ha en (nästan) helt pokerfri dag emellanåt.

Street Kings var faktiskt riktigt lyckad imo, som sagt hade den fått en hel del risiga reviews men eftersom Training Day ligger högt på min top10-lista all-time så kände jag aldrig någon oro att denna skulle passa mig.

Idag blir det nog en hel del spel, har en del annat att göra också så ska försöka hitta ett 10K plus på en timme eller så.. Mer realistiskt blir det nog iaf 5 timmars spel.

Ska försöka hitta någon HH också så det kanske blir lite action in here.

Länk till kommentar

Ett tretimmarspass som började kanon med 2K upp efter en trekvart, slutade plus 200 efter att jag började floppa jävligt torrt och det går ju inte mot alla synstationer.

Blir att hänga i mig lite lunch och sen hoppa på det igen ett par timmar.

Hade några intressanta händer men SvS har ju kanske världens sämsta HH-maskin som funkar udda torsdagar och jämna lördagar ungefär..

+17037

Länk till kommentar

Blev bara en timme till, började med att slarva bort 1K med AA på Khög bräda där jag står och velar mellan om jag är uppe mot AK eller KK - fi är relativt tajt.

Slutar med att jag synar av river och han har såklart KK.

Blir kanske några timmar senare i eftermiddag, ska ta en promenad nu.. Passa på och hämta ett paket, ska byta bredband och få bredbandstv osv så blir en del meckande med det.

Hade planer att bygga på rullen denna månad och försöka ta mig upp till 5/10, blir nog inte så.. Har en hel del extra utgifter denna månad, bl.a. ska vi åka till Västervik och lira två turneringar, en 2,2K och en 1K - båda är ju egentligen ett litet skott för mig.

Dessutom kommer hyra av spelrätt på golfklubben så jag väljer nog att ta ut hela månadsplusset denna månad med, har som ni säkert förstått ingen brådska att gå upp i nivå utan sparar undan en hel del på banken istället som skulle kunna komma till användning om något oförutsätt händer.

Lyckades iaf grinda tillbaka Kakan jag tappade direkt och slutar passet 200 upp, 400 upp för dagen - verkligen inget jag är nöjd med, men vissa dagar är pokersuget mer måttligt och detta är en sån dag. Var dock ganska fint värde så det blir säkert några timmar till efter powerwalken.

Ikväll sen vankas det ju Man Utd - Barca, räknar med promenadseger för kära ManU! Kikade bitvis förra veckan och jag tyckte det kändes som att de förde matchen precis som de ville. Känns som att de har det starkaste mittfältet i premier leagues historia nu när Hargreaves har tillkommit (räknar med kommentarer från Arsenal, Chelsea och Liverpool-anhängare).

+17199:-

Länk till kommentar

Tror inte det är menat att jag ska hitta plusset idag, hamnade fort i hålet för 2K tack vare bl.a. två set mot set, 22 mot 33 på 2366 rainbow och 66 mot AA på A56 två spader. Turligen var det bara två 500-stackar jag dubblade upp där.

***** Hand 680269815 *****

2.50/5.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 29 april 2008 15:20:01

Diana 28 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: nghtprwlr (618.00)

Plats 2: Partyjack (980.13)

Plats 3: STEPPEN (675.36)

Plats 4: -X- (1373.17)

Plats 5: wizzard69 (446.93)

Partyjack lägg LM 2.50

STEPPEN lägg SM 5.00

** Giv **

nghtprwlr [N/A, N/A]

Partyjack [Ek, Kns]

STEPPEN [N/A, N/A]

-X- [N/A, N/A]

wizzard69 [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

-X- Höj till 20.00

wizzard69 Lägg

nghtprwlr Lägg

Partyjack Syna 20.00

STEPPEN Syna 20.00

*** Flop(Board): *** : [Eh, 4k, Es]

*** Bet Runda 2 ***

Partyjack Passa

STEPPEN Passa

-X- Passa

*** Turn(Board): *** : [Eh, 4k, Es, 5s]

*** Bet Runda 3 ***

Partyjack Satsa 40.00

STEPPEN Höj till 80.00

-X- Syna 80.00

Partyjack Syna 80.00

*** River(Board): *** : [Eh, 4k, Es, 5s, 2k]

*** Bet Runda 4 ***

Partyjack Passa

STEPPEN Passa

-X- Satsa 245.00

Partyjack Syna 245.00

STEPPEN Lägg

*** Showdown *** : Rake: 15.00 Totalpott: 775.00

nghtprwlr Lägger mig Vinst: 0.00

Partyjack Lägger mig Vinst: 0.00

STEPPEN Lägger mig Vinst: 0.00

-X- [Er, 3k] Stege med högsta kort femma Vinst: 775.00

wizzard69 Lägger mig Vinst: 0.00

Intressant hand, där vi vet att -X- spelar massa skit och jag vet att det mkt väl kan vara ett riktigt skräpA.. På turn vet jag att han inte har ett starkare A än mig, är river solklart vik eller? Kände att det var en riktig lördagssyn jag gjorde men jag tror jag slår många händer där också.

***** Hand 680277015 *****

2.50/5.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 29 april 2008 15:30:54

Diana 28 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: nghtprwlr (770.58)

Plats 2: Partyjack (1147.76)

Plats 3: STEPPEN (731.63)

Plats 4: -X- (1606.77)

Plats 5: wizzard69 (206.62)

nghtprwlr lägg LM 2.50

Partyjack lägg SM 5.00

** Giv **

nghtprwlr [N/A, N/A]

Partyjack [Kr, Ek]

STEPPEN [N/A, N/A]

-X- [N/A, N/A]

wizzard69 [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

STEPPEN Syna 5.00

-X- Höj till 15.00

wizzard69 Lägg

nghtprwlr Lägg

Partyjack Syna 15.00

STEPPEN Höj till 70.00

-X- Syna 70.00

Partyjack Syna 70.00

*** Flop(Board): *** : [10r, Kh, 7k]

*** Bet Runda 2 ***

Partyjack Passa

STEPPEN Passa

-X- Passa

*** Turn(Board): *** : [10r, Kh, 7k, 3k]

*** Bet Runda 3 ***

Partyjack Satsa 130.00

STEPPEN Höj till 275.00

-X- Lägg

Partyjack Syna 275.00

*** River(Board): *** : [10r, Kh, 7k, 3k, 2k]

*** Bet Runda 4 ***

Partyjack Passa

STEPPEN Satsa 105.00

Partyjack Syna 105.00

*** Showdown *** : Rake: 15.00 Totalpott: 957.50

nghtprwlr Lägger mig Vinst: 0.00

STEPPEN [10h, 10k] Triss i tior Vinst: 957.50

-X- Lägger mig Vinst: 0.00

wizzard69 Lägger mig Vinst: 0.00

Här kallsynar vi -X- för att tömma honom på alla Axx-floppar, STEPPEN verkar vara relativt tajt och står och egentligen ska jag vika turn - spelar bara för split därifrån som jag ser det efteråt. På rivern får man väl villigt betala av även om jag då kände att han hade TT men what to do?

Och sen kommer vändningen på en riktig jävla julklapp;

***** Hand 680296355 *****

2.50/5.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 29 april 2008 15:58:59

Diana Turbo 2 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: guran25 (713.44)

Plats 2: Partyjack (990.39)

Plats 3: Pilarn (1011.38)

Plats 4: Queenl301 (768.72)

Plats 5: maltemen (384.00)

Queenl301 lägg LM 2.50

maltemen lägg SM 5.00

** Giv **

guran25 [N/A, N/A]

Partyjack [Es, Kr]

Pilarn [N/A, N/A]

Queenl301 [N/A, N/A]

maltemen [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

guran25 Syna 5.00

Partyjack Höj till 20.00

Pilarn Höj till 55.00

Queenl301 Lägg

maltemen Lägg

guran25 Lägg

Partyjack Syna 55.00

*** Flop(Board): *** : [2r, 9h, Ek]

*** Bet Runda 2 ***

Partyjack Passa

Pilarn Satsa 65.00

Partyjack Höj till 195.00

Pilarn Syna 195.00

*** Turn(Board): *** : [2r, 9h, Ek, 3r]

*** Bet Runda 3 ***

Partyjack Satsa 320.00

Pilarn Syna 320.00

*** River(Board): *** : [2r, 9h, Ek, 3r, Eh]

*** Bet Runda 4 ***

Partyjack All-in 420.39

Pilarn Syna 420.39

*** Showdown *** : Rake: 15.00 Totalpott: 1978.28

guran25 Lägger mig Vinst: 0.00

Partyjack [Es, Kr] Triss i ess Vinst: 1978.28

Pilarn Lägger mig Vinst: 0.00

Queenl301 Lägger mig Vinst: 0.00

maltemen Lägger mig Vinst: 0.00

Nu ska jag införskaffa krubb och sedan blir det över till joggy med lite xbox innan fotbollen börjar 20.45.

+ 16919:-

Edit; Hade också en hand mot Megakillah här på pf i slutet av sessionen, KK på SB där Megakillah sitter på knappen och vi får in vardera 500 preflop - ändå kunde jag inte sätta honom på AA av någon anledning, jag ställer in på flop och han börjar steka.. Hade absolut ingen aning om var jag hade honom där måste jag säga, syn blev det iaf och vi delade med två kungar i var.

Länk till kommentar

Puhhh, avrundar precis det psykiskt jobbigaste passet på jävligt länge.

Snabbt nere i ett 2K-hål som vanligt senaste tiden, jobbar mig upp på breakeven bl.a. tack vare denna:

***** Hand 681086772 *****

2.50/5.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 30 april 2008 12:03:52

Diana Turbo 8 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: Doniaeh (110.00)

Plats 2: mac2 (180.00)

Plats 3: Partyjack (983.82)

Plats 4: -X- (2250.24)

Plats 5: Aaaah (1197.77)

Doniaeh lägg LM 2.50

mac2 lägg SM 5.00

** Giv **

Doniaeh [N/A, N/A]

mac2 [N/A, N/A]

Partyjack [Kns, Knh]

-X- [N/A, N/A]

Aaaah [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

Partyjack Höj till 15.00

-X- Syna 15.00

Aaaah Syna 15.00

Doniaeh Syna 15.00

mac2 Lägg

*** Flop(Board): *** : [7h, 10k, Knk]

*** Bet Runda 2 ***

Doniaeh Passa

Partyjack Satsa 45.00

-X- Höj till 95.00

Aaaah Syna 95.00

Doniaeh Lägg

Partyjack Höj till 455.00

-X- All-in 2235.24

Aaaah Lägg

Partyjack All-in 968.82

*** Turn(Board): *** : [7h, 10k, Knk, 4h]

*** River(Board): *** : [7h, 10k, Knk, 4h, Ds]

*** Showdown *** : Rake: 15.00 Totalpott: 2082.64

Doniaeh Lägger mig Vinst: 0.00

mac2 Lägger mig Vinst: 0.00

Partyjack [Kns, Knh] Triss i knektar Vinst: 2082.64

-X- [7r, Knr] Två par, knektar och sjuor Vinst: 0.00

Aaaah Lägger mig Vinst: 0.00

Denne -X- är ett sjukt actionmongo som efter denna hand släppte lös tilten fullständigt, höjde alla händer till 60 och låg och pumpade ALLT, bla sög han ut med 62 off i en 800krs pot all in preflop.. Min taktik mot honom blev att limpraisa Ax+ och det gav frukt, tog en hel del av honom då..

Sen kommer denna:

***** Hand 681117749 *****

2.50/5.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 30 april 2008 12:56:02

Diana Turbo 8 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: nr_55 (280.46)

Plats 2: megakillah (987.50)

Plats 3: Partyjack (2258.81)

Plats 4: -X- (1087.57)

Plats 5: Aaaah (1302.60)

megakillah lägg LM 2.50

Partyjack lägg SM 5.00

** Giv **

nr_55 [N/A, N/A]

megakillah [N/A, N/A]

Partyjack [Er, Es]

-X- [N/A, N/A]

Aaaah [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

-X- Höj till 25.00

Aaaah Lägg

nr_55 Lägg

megakillah Lägg

Partyjack Höj till 155.00

-X- Syna 155.00

*** Flop(Board): *** : [Knk, Dh, Kh]

*** Bet Runda 2 ***

Partyjack Passa

-X- Passa

*** Turn(Board): *** : [Knk, Dh, Kh, 10h]

*** Bet Runda 3 ***

Partyjack Satsa 175.00

-X- All-in 932.57

Partyjack Syna 932.57

*** River(Board): *** : [Knk, Dh, Kh, 10h, 3r]

*** Showdown *** : Rake: 15.00 Totalpott: 2162.64

nr_55 Lägger mig Vinst: 0.00

megakillah Lägger mig Vinst: 0.00

-X- [9h, 8h] Färg med högsta kort kung Vinst: 2162.64

Aaaah Lägger mig Vinst: 0.00

Helt jävla omöjlig att ducka mot honom, skulle inte ens lägga TP på den där brädan så som han spelade. Därefter tajtade han till lite naturligtvis.

Fiskarna hade partaj på mina inälvor, de sög och sög och sög och sög..

***** Hand 681111121 *****

2.50/5.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 30 april 2008 12:45:01

Diana Turbo 12 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: BJO (328.39)

Plats 2: tur95 (1000.84)

Plats 3: Partyjack (1002.34)

Plats 4: B59 (240.66)

Plats 5: hädii (149.50)

tur95 lägg LM 2.50

Partyjack lägg SM 5.00

** Giv **

BJO [N/A, N/A]

tur95 [N/A, N/A]

Partyjack [Dk, Ds]

B59 [N/A, N/A]

hädii [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

B59 Syna 5.00

hädii Lägg

BJO Lägg

tur95 Syna 5.00

Partyjack Höj till 25.00

B59 Syna 25.00

tur95 Lägg

*** Flop(Board): *** : [8h, 6k, 3s]

*** Bet Runda 2 ***

Partyjack Satsa 35.00

B59 Syna 35.00

*** Turn(Board): *** : [8h, 6k, 3s, 6s]

*** Bet Runda 3 ***

Partyjack Satsa 100.00

B59 Syna 100.00

*** River(Board): *** : [8h, 6k, 3s, 6s, Kh]

*** Bet Runda 4 ***

Partyjack Satsa 85.00

B59 All-in 80.66

*** Showdown *** : Rake: 12.15 Totalpott: 474.17

BJO Lägger mig Vinst: 0.00

tur95 Lägger mig Vinst: 0.00

Partyjack [Dk, Ds] Två par, damer och sexor Vinst: 0.00

B59 [Kk, 3k] Två par, kungar och sexor Vinst: 474.17

hädii Lägger mig Vinst: 0.00

Bara ett exempel på hundratals, hade tex QJ där jag visste att jag ledde när pengarna åkte in på Q42 två ruter, duckar färgen.. Springande sjuor kan ju inte ha träffat honom? Han viker över Q7.

Helt brutalt pass, borde nog varit back bra mkt mera.. Avslutade nu tack vare att jag känner att jag spelar långt ifrån mitt A-game, även fast -X- precis laddat in sitt 6e inköp.. Han varvade lite, körde först ett fullt, sen ett fullt till, följt av tre 500ingar och sen nu ett fullt inköp till.. Fick vibbarna av att han skulle suga ut för den sista tusingen så orkade inte hålla på, megakillah och nån annan grinder satt också där så i övrigt var väl inte värdet direkt grymt.

slutar passet back 2300 drygt, och det känns lite onödigt när jag faktiskt lätt skulle kunna gjort en 20Kmånad om jag sluppit undan ett par brutala grejer.

Tänker inte spela mer idag, mitt sinnesmod blandat med ett sjukt fint väder (ska dock inte hitta fyllan idag!!?) gör att jag skiter i det och får nöja mig med en månad som slutar +14644:-.

Länk till kommentar

synd att det inte lossnade denna månad för dig men det kommer väl antar jag =) possitivt att du lyckas hålla ihop spelet hela månaden i alla fall.

blev possitivt överaskad att jag fick splitt med KK i alla fall

Hehe, jo det är som du säger lite synd att det inte släpper på när man börjar plussa utan jag ska alltid lyckas med någon riktig rövdag som förstör typ allt.

Satt och kikade i ett block där jag för resultat sedan förra våren typ, har inte haft en backmånad sedan månaden i vegas, plussade dock inte så mkt månaderna efter.

De senaste 8 månaderna (Sept.-April) har jag ingen månad med plus under 10K och tre månader över 20K. Intalar mig själv att det viktiga ändå är att hålla en jämn nivå och göra ett okej plusresultat varje månad snarare än att jag vill ha en 50Kmånad för att sedan backa 10K nästa osv.

Hur mkt till tog du -X- på? Om du minns honom vill säga.

Hade sjukt roligt på det bordet ett tag, han såg ju verkligen alla floppar till alla priser.. Galet spel där ett tag. När jag drog hade du dryga 3K och den andre snubben typ 2K och fisken hade precis fyllt på igen.

Länk till kommentar

Samlade på mig en bunt vuxenpoäng igår då jag körde en nykter valborg, var hemma med tjejen och åt lite kinamat och hade det bra bara. Måste spara lite på batterierna till helgen som kommer i Västervik.

Spelade ett tvåtimmarspass precis, back 940:-.

Vissa pass är som skräddarsydda för att man inte ska kunna hitta plusset och detta var ett sådant, för det första tog det en halvtimme innan jag ens fick en spelbar hand på 5 bord - varje gång jag sedan spelade en spelbar hand floppade jag supertorrt och fick aldrig suga ut.

Hade en riktigt skön hand där jag höjer med 33 och floppar 444, bombar två gator, turn är en T och river en 8. Fi satt på BB och blixtsynade två gator så jag hade honom på Ahög, fick ta att han skulle ha träffat med sin kicker då alla fiskar har stora problem att lägga Ax och framförallt då floppen levererar en triss.

Mongot visar 89o, standard att floata ur pos med 9 hög för att träffa åtta på river.

Ska försöka hinna med några timmar på eftermiddagen också, kan ju inte börja månaden med en backdag då jag förmodligen inte kommer spela något förrän måndag, kanske tom tisdag nästa vecka.

Nu bär det av till golfbanan där jag ska träffa en gammal veteran som ska hyra mig en spelrätt för året, ska bli riktigt fint att komma ut på banan nästa vecka. MKT taggad!

-934:-

Länk till kommentar

De va kallt idag måste jag säga.

***** Hand 682279388 *****

2.50/5.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 1 maj 2008 16:00:36

Diana Turbo 18 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: cab007 (303.39)

Plats 2: Anakin71 (434.10)

Plats 3: lambada (266.07)

Plats 4: Partyjack (1047.07)

Plats 5: junkfolke (1440.87)

Partyjack lägg LM 2.50

junkfolke lägg SM 5.00

** Giv **

cab007 [N/A, N/A]

Anakin71 [N/A, N/A]

lambada [N/A, N/A]

Partyjack [Kh, Es]

junkfolke [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

cab007 Lägg

Anakin71 Höj till 20.00

lambada Lägg

Partyjack Höj till 55.00

junkfolke Lägg

Anakin71 All-in 434.10

Partyjack Syna 434.10

*** Flop(Board): *** : [Ds, 8k, 6k]

*** Turn(Board): *** : [Ds, 8k, 6k, Knh]

*** River(Board): *** : [Ds, 8k, 6k, Knh, 3r]

*** Showdown *** : Rake: 15.00 Totalpott: 858.20

cab007 Lägger mig Vinst: 0.00

Anakin71 [Dh, Ek] Par i damer Vinst: 858.20

lambada Lägger mig Vinst: 0.00

Partyjack [Kh, Es] Högsta kort ess Vinst: 0.00

junkfolke Lägger mig Vinst: 0.00

Hade väntat ett tag med att få in degen mot denna jättefisk. Klart jag borde förstått att man måste få fisken att dra dött innan pengarna åker in för att man ska kunna vinna.

Denna är lite jobbig också:

***** Hand 682210337 *****

2.50/5.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 1 maj 2008 14:52:32

Diana Turbo 19 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: Anette84 (417.41)

Plats 2: Partyjack (1103.96)

Plats 3: bole (344.10)

Plats 4: evert58 (200.14)

Plats 5: svinne (400.27)

Partyjack lägg LM 2.50

bole lägg SM 5.00

** Giv **

Anette84 [N/A, N/A]

Partyjack [Es, Ks]

bole [N/A, N/A]

evert58 [N/A, N/A]

svinne [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

evert58 Lägg

svinne Höj till 25.00

Anette84 Syna 25.00

Partyjack Höj till 80.00

bole Lägg

svinne Syna 80.00

Anette84 Syna 80.00

*** Flop(Board): *** : [2k, Dh, 2s]

*** Bet Runda 2 ***

Partyjack Passa

svinne Passa

Anette84 Passa

*** Turn(Board): *** : [2k, Dh, 2s, 10s]

*** Bet Runda 3 ***

Partyjack Satsa 180.00

svinne All-in 320.27

Anette84 All-in 337.41

Partyjack Syna 337.41

*** River(Board): *** : [2k, Dh, 2s, 10s, Er]

*** Showdown *** : Rake: 15.00 Totalpott: 1225.09

Anette84 [Dr, Kr] Två par, damer och tvåor Vinst: 0.00

Partyjack [Es, Ks] Två par, ess och tvåor Vinst: 25.40

bole Lägger mig Vinst: 0.00

evert58 Lägger mig Vinst: 0.00

svinne [10r, 10h] Kåk Vinst: 1199.69

I efterhand ser jag ju att jag ska betta ut den direkt, vet inte riktigt varför jag inte gör det.. Satte fisken med TT på AK eller JJ/TT, men hör gärna lite analyser kring den här handen?

-1129:-

Länk till kommentar

Blir nog inget mer spel innan nästa vecka, får börja månaden med ett litet back - det kan inte hjälpas.

Nu blir det hem till tjejen för lite middag, och sen ska jag väl vara med henne och ta det lugnt ikväll. Sen ska vi försöka komma iväg efter lunch imorgon mot Västervik, där det ska spelas ett stycke 2K NLT och ett stycke NL1K på Lördag respektive Söndag. Får se om jag spelar bägge, 3K är ju relativt mkt pengar för mig så det kanske blir att jag spelar 2K-turren och satsar på lite cash sen.

Återstår att se, kul som faan ska vi ha iaf.

Länk till kommentar

[quote name=

***** Hand 682210337 *****

2.50/5.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 1 maj 2008 14:52:32

Diana Turbo 19 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: Anette84 (417.41)

Plats 2: Partyjack (1103.96)

Plats 3: bole (344.10)

Plats 4: evert58 (200.14)

Plats 5: svinne (400.27)

Partyjack lägg LM 2.50

bole lägg SM 5.00

** Giv **

Anette84 [N/A' date=' N/A]

Partyjack [Es, Ks]

bole [N/A, N/A]

evert58 [N/A, N/A]

svinne [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

evert58 Lägg

svinne Höj till 25.00

Anette84 Syna 25.00

Partyjack Höj till 80.00

bole Lägg

svinne Syna 80.00

Anette84 Syna 80.00

*** Flop(Board): *** : [2k, Dh, 2s]

*** Bet Runda 2 ***

Partyjack Passa

svinne Passa

Anette84 Passa

*** Turn(Board): *** : [2k, Dh, 2s, 10s]

*** Bet Runda 3 ***

Partyjack Satsa 180.00

svinne All-in 320.27

Anette84 All-in 337.41

Partyjack Syna 337.41

*** River(Board): *** : [2k, Dh, 2s, 10s, Er]

*** Showdown *** : Rake: 15.00 Totalpott: 1225.09

Anette84 [Dr, Kr] Två par, damer och tvåor Vinst: 0.00

Partyjack [Es, Ks] Två par, ess och tvåor Vinst: 25.40

bole Lägger mig Vinst: 0.00

evert58 Lägger mig Vinst: 0.00

svinne [10r, 10h] Kåk Vinst: 1199.69

I efterhand ser jag ju att jag ska betta ut den direkt, vet inte riktigt varför jag inte gör det.. Satte fisken med TT på AK eller JJ/TT, men hör gärna lite analyser kring den här handen?

-1129:-

Först och främst tycker jag du ska höja med preflop, gärna till 100. Det gör inget om du vinner potten direkt eller får bort en fi. Sen hade jag nog donkat ut en cb på floppen. Då du bettar turn måste du ju givetvis syna deras allins.

Länk till kommentar