Gå till innehåll

Partyjack - Tillbaka på kända jaktmarker.


Partyjack

Vad gäller för dig?  

62 medlemmar har röstat

  1. 1. Vad gäller för dig?

    • Det skulle vara skoj med ännu en 2,5/5-DB och jag kommer hjälpa till med kritik och analyser.
      39
    • Nej för fan, nu är det alldeles för jävla mkt dagböcker från SvS.
      23


Recommended Posts

  • Svars 3,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Som du säger så använder PT Big Bet.........trodde jag, men när jag räknar på det så är det antal Big blinds / 100 som PT visar.

 

Jag har spelat ihop 10k på 16k händer och då visar PT en PTBB/100 på 12,5. Hur kan detta komma sig? Det borde ju vara 6,75 om det är Big Bet som gäller.

 

(10k/16k) * 100 = 62,5 kr / 100 händer. ==> 12,5 Big Blinds / 100 eller 6,25 Big Bets / 100 händer.

 

Jag är inte säker på att jag tänker rätt. Förklara gärna om jag har fel.

 

Du har en ruta i settings iklickad(minns inte vad det står har inte PT här) som gör att PT visar BB/100 istället för PTBB/100...Så Partyjack lita på mig...du har inte 16PTBB/100 utan 8...;)

 

Ditt sista stycke är helt korrekt Viridis...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja party, vad satt du på när du fyrbettade mig förut? Du kändes stark ;)

 

Hehe, förutsatt att du inte ljög så la du samma hand som jag hade.. De va väl typ tredje gången du trebetta mig från blindsen så då tänkte jag att fyrbettar jag AK så lägger du nog jävligt mkt preflop.

 

Föresten blir det här en rekordmånad? Dina resultat ser ju onekligen bra ut.

 

Nej jag tvivlar starkt på att det blir någon rekordmånad, gjorde typ 21 eller 22K i början av året.. Klart att jag kan kliva upp dit också, men det är mkt golf framöver och mkt konsumgrind också för den delen.

Kan hända att jag går upp och kör några bord 5/10 i slutet av månaden, så får se vad som händer.

 

Ska också påpeka att jag har en, kanske två backdagar på hela månaden.. Det är lite för bra för att vara sant, så jag tror faktiskt att det kommer en baksmälla så småningom.

 

Men jag känner ändå att jag utvecklat mitt spel ganska mkt, och det är ju roligt att det ger resultat så pass omgående.

 

Vem är den där joggy egentligen? Din flickvän eller så?

 

Joggy är short för Joggystyle, var väl väldigt aktiv här på pf förr men skriver bara ströinlägg nu för tiden.. Hade du varit aktiv/uppmärksam för ett par år sedan så hade du nog vetat vem han var.

Jörgen heter han och kom sjua på SM i Tallinn bl.a.

Vi är kusiner och har väl i stortsett vuxit upp i samma barnvagn osv då vi är lika gamla. Var han som drog ner mig i pokerträsket från början ska tilläggas.

 

Har iofs en flickvän också, och hon är faktiskt rätt mkt sötare än Joggy.

 

Vart lite soft att glo på golfen med en pizza och sen slaskade jag lite GTA4 medan joggy spelade warmuppen. Imorgon blir det konsumgrind kl13. Vi har planer att dra ut på golfbanan vid sexbläcket och traska igenom 18, om du är vid liv så tidigt så är du välkommen cab! :)

 

Inte överdrivet sugen på att jobba konsum, lite sliten sen igår även om jag inte är direkt bakfull längre..

 

Sticker till tjejen för att sova där, tror det blir cykeln då jag förmodligen har stoppat i mig kalorier för en hel månad denna helg. Brukar också vara uppiggande att ta en 2km cykeltur direkt när man vaknat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Faktiskt en riktigt rolig morgonrunda, båda var riktigt ringrostiga i början och mulligan användes för oss båda då jag skyade första driven och joggyvischa grovduffade två drives. Jag lyckades ändå spela in på par-par 1 & 2. Tog en liten ledning men Joggy var fan riktigt på G idag, han vaknade till liv på 4an men matchinriktad som han var plockade han upp så fort det var kört. Jag petar i parputt på 5an och joggy har tvåmeterputt för bogey (2 pinnar) men plockar upp direkt.

 

Slutade med att jag låg inne för sänk, var bara tvungen att avsluta med par-par och hade ett nästan perfekt utslag på 17 som gav mig ca 80-85 meter in till green. Tyckte att den satt upp lite i ruffen så tog 54gradarn och skulle va lite tricksig, slutade med nerver och jag tok-toppar den över green ner i vattnet. Slutar på 36 poäng via en 44+41-85. Känns som att puttningen fortfarande kan kapa av typ 5-10 slag varje runda, ligger ofta inne för birdieputt men antingen slår jag den för kort eller så tar jag linjen lite lite lite för lite. Men det börjar ta sig sa mordbrännarn.

 

Ikväll blir det konsumgrind, jag är lagom osugen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag börjar bli sugen på att spela golf igen efter allt golfsnack. Tog grönt kort när jag var runt 12 år men det rann ut i sanden och jag spelade bara några gånger samma sommar. Får se om man kan ta tag i det när man är klar med plugget. Det tar ju inte bara mycket tid, det är ju inte precis gratis att spela heller :-( .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag börjar bli sugen på att spela golf igen efter allt golfsnack. Tog grönt kort när jag var runt 12 år men det rann ut i sanden och jag spelade bara några gånger samma sommar. Får se om man kan ta tag i det när man är klar med plugget. Det tar ju inte bara mycket tid, det är ju inte precis gratis att spela heller :-( .

 

Nej visst, när vi gick på gymnasiet införde de så kallat spelrättssystem.. Typ man blir delägare i klubben osv eftersom klubben gick i konkurs. Då låg utgångspriset på en spelrätt nånstans mellan 15-20K och det var ju inte pengar man låg ute med bara sådär under gymnasietiden.

Nu har spelrätterna gått ner rejält och det går att köpa för typ 2K, medan jag hyr från år till år för 2-3K. Så särskilt dyrt är det faktiskt inte längre..

 

Vi bestämde att vi ska åka upp till Älvkarleby och pröva deras bana på Torsdag, alltid kul att pröva något nytt. Om någon har spelat där så ge oss gärna ett omdöme så vi vet ifall vi hellre ska åka nån annanstans!?

 

Konsumgrind går jävligt trögt ibland.

Tiden då jag var nyinflyttad i lägenheten bodde jag vägg i vägg med en galen rabiat tyska med personlighetsklyvning, dement man och tysthetsmani.. Vi gick inte så jättebra överens då huset jag bor i är galet lyhört. Man kan säga att där någonstans fann jag ett allmänt hat mot tyskar, istortsett bara pga henne och Hitler, samt kanske lite pga den vidriga brytningen de får när de börjar prata schwenska..

 

Då blir inte humöret bättre av att Östhammar av någon outgrundlig anledning lockar väldigt mkt tyskar på sommaren, i snitt 2 tyska sällskap varje timme gör det närmast outhärdligt för min del. Den äckliga brytningen kommer även igenom i engelskan och allt jag kan tänka på är ragatan (min fd granne) och Hitler.

 

När en familj som det vanligtvis är kommer loss på semester är det heller sällan ett lugnt och avslappnat tillstånd när matvarorna ska inhandlas. Så den stressigt framförda engelskan med tysk brytning kan nog bryta de flestas öron ur led.. Det sätter iaf mig på en riktig jävla social-tilt..

 

Dock lite skönt att jag är ledig fram till Fredag-Lördag och de två dagarna blir man ändå lite uppiggad av att det kommer in en del polare som ska ha groggvirke och annat nödvändigt så dessa dagar brukar flyta på lite bättre.. När det dessutom ger 100% OB (inte tampongen) så känns det plötsligt lite lättare igen.

 

Gick och småskrattade lite idag åt hur roligt det är när missbrukar poker-termer med folk som knappt vet vad poker är för något. Säger man att något är iskallt så tror folk här direkt att det är typ "ko-lugnt" osv, råkar man säga att man är het så tror de att man är förbannad för något.

Roligast idag var iaf när en gubbe kom in och sa att de va dåligt med fisk här, hade faktiskt svårt att hålla mig för skratt.

 

Måste nog avvänja mig alla pokertermer socialt, känns som att allt kretsar kring det jävulska spelet ibland.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi gjorde ett ryck och drog till Älvkarleby och spelade den klart roligaste bana vi hittills spelat.. Det var vi rörande överens om.

 

Par 70, 6 par3, 4 par5 och 8 par4.

Många hål hade en väldigt rolig lösning och banan hade väldigt skön personlighet om man kan kalla det så.

En del hål hade lite halvt blinda utslag så turligt nog hade vi med oss ett par som var medlemmar och väldigt hjälpsamma med att visa vart vi borde slå osv.

 

Spelet flöt på riktigt fint också, blev 37 poäng till sist och sänk till 11,3 i hcp. Gjorde egentligen bara ett riktigt skitslag på hela dagen och det var andra slaget på 16 där jag hade en lätt J9 från 120 meter där vatten fanns typ 50 meter fram. Total-topp rakt ner i vattnet kostade mig dyrt, räddade dock en pinne där.

Totalt gjorde jag sexor på tre hål, poäng på alla hål och totala scoren blev 81 (41+40). Kändes mkt bra, men då joggy också spelade helt okej så blev vinsten bara tre hål och 150:-

 

Kommer garanterat bli fler besök där, restiden 45 minuter kan man också leva med då de var ett par riktigt vackra hål längs med dalälven. Det enda som var lite negativt var väl att en del utslagsplatser var lite för nära föregående hål, ibland kunde nästa tee finnas typ 20 meter från fairway eller 10 meter från green.. Så det blev lite tajt om plats på en del ställen.

 

Fortfarande inte helt nöjd med puttningen men idag rullade jag ändå i ett par puttar från >5 meter så det var väl klart godkänt.

 

Golf är alltid roligt, men när man börjar hitta spelet och krypa närmare sin egentliga hcp så tillkommer ännu en dimension som gör spelet jävulskt roligt verkligen.

 

Nu väntar något som inte är lika skoj, tvättstugan, dock hinner jag grinda några timmar mellan maskinerna så inget ont som inte har något gott med sig brukar dom väl säga?

 

EDIT; Kom på att jag visst hade ett skitslag till, det var sista hålet, en par3 på 180 meter. Riktigt hästigt, klubbhuset låg läskigt nära bakom green så tog en j4 när en trea kanske hade varit bättre. Fick en chip i brant nedförslut som tack, slog den nästan perfekt och hade en halvmetersputt för par och 38 poäng. Blev då milt attackerad av en ordentlig spyfluga när jag precis hade adresserat bollen. Tänkte avbryta och låta den flyga sin väg, gjorde dock inte det och snirklade putten utanför för en bogey.

 

Störde mig lite på damen som hade 36+, när hon träffade sweetspot (?) från tee fick hon iväg bollen ca 100 meter. I övrigt på liggande boll var det någon slags rescue eller spoon som gällde, och där gick alla bra träffar mellan 50-70 meter. Min fråga är då; Känns det nödvändigt att kånka runt på 6 järnklubbor som man aldrig använder och 5 olika hybrider/spoons då den totala längd-diffen är 20 meter? Riktigt provokativt. :)

Roligast för dagen var när vi hade slagit över en bäck in på (eller bredvid green) och damen hade hackat sig fram till diket och hade typ 25-30 meter in till flaggan och över bäcken. Hon kliade sig lite på hakan, vred sig lite.. "Nej jag tror jag tar den här" säger hon och sliter fram trätrean. WTF? Hon sorkade bollen via bäcken upp i ruffen där jag låg, fyra slag därifrån in till green.. Imponerande att en sån kan hålla så pass bra humör. Själv hade man slagit av 80% av klubborna och åkt hem för längesen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mätningen kan fan inte stämt på den där jävla banan :P haha

J8 135 meter motvind 10 meter förbi flag, finns inte. Golf tilt!

 

Får se till att ta en runda på Torsdag.

 

järnfemman från 185 meter i ruffen i snedvind är också lite för bra för att vara sann va? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Älvkarleby är en riktigt rolig bana att spela. Tycker dock att den är rätt "snällt" slopad. Första nio är riktigt enkla imo. Andra nio kan vara lite tuffare om det blåser, men som helhet är det en hyffsat enkel bana. Jäkligt rolig att spela dock som sagt.

 

Lycka till med splelet (både pokern & golfen)!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Älvkarleby är en riktigt rolig bana att spela. Tycker dock att den är rätt "snällt" slopad. Första nio är riktigt enkla imo. Andra nio kan vara lite tuffare om det blåser, men som helhet är det en hyffsat enkel bana. Jäkligt rolig att spela dock som sagt.

 

Lycka till med splelet (både pokern & golfen)!

 

Jag är helt med dig, första nio kommer nog vara riktigt lätt nästa gång. Nu visste vi inte riktigt vart vi skulle eller hur långt vi skulle eftersom gubben typ slog 150 meter som längst. Så han hade ju ingen aning om vad vi hittade för problem osv.

Dessutom känner iaf jag att det tar typ 3-4 hål innan man lär sig känna av speed på greener osv.

 

Tyckte det blåste på rätt bra vissa hål sista nio, men slog väldigt många bra vindriktade slag som inte kom nånting så det var väl kanske lite byigt.

 

Men tycker du den är enkelt slopad så ska du komma till Öregrund, tycker den spelas mkt bredare.. visserligen lite längre men absolut mkt lättare än Älvk. och bara ett erhållet mindre för mig.

Tack för lyckönskningarna!

 

Dra och spela Burvik eller Gamla Uppsala, Ullna är inte så tokig heller :)

 

Ska åka runt en hel del och spela hade vi tänkt, ska komma ihåg sidnumret till dessa tips så ska vi försöka avverka dom.

 

Gubben vi spelade med idag hade varit över och spelat på Åland för nån månad sen, han sa att greenerna var värre än i british open och gick på som faan. De va värst tänkte jag, "hur många fler erhållna hade du där då?" fråga jag.

"Hmmm ett" svarar han, han hade inte jättemkt koll.

 

:-D vad har du i hcp då?

 

11,3 nu då om du menade mig.. Joggy spelar väl på 17,2 om det var honom du menade? Men den sluggern slår ju sina järn tamejfan 20-25% längre än mig. Dock lite snedare ibland.

 

Trist bara att man ska förstöra den med tre puttar! :P

 

Mkt standard!

 

Slut på ett kort pass nu, ganska lättspelat.. Mkt fisk och RELATIVT utdragnings-skonad fortfarande.

 

 

 

***** Hand 752913010 *****

2.50/5.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 22 juli 2008 18:33:13

Diana Turbo 18 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: Seabassé (215.43)

Plats 2: Partyjack (992.50)

Plats 3: Rubb (992.50)

Plats 4: felixx77 (961.32)

Plats 5: KOMIJENDO (537.16)

felixx77 lägg LM 2.50

KOMIJENDO lägg SM 5.00

** Giv **

Seabassé [N/A, N/A]

Partyjack [3h, 3k]

Rubb [N/A, N/A]

felixx77 [N/A, N/A]

KOMIJENDO [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

Seabassé Lägg

Partyjack Höj till 20.00

Rubb Lägg

felixx77 Syna 20.00

KOMIJENDO Syna 20.00

*** Flop(Board): *** : [Ks, 3s, Eh]

*** Bet Runda 2 ***

felixx77 Passa

KOMIJENDO Passa

Partyjack Satsa 30.00

felixx77 Syna 30.00

KOMIJENDO Höj till 195.00

Partyjack All-in 972.50

felixx77 Lägg

KOMIJENDO All-in 517.16

*** Turn(Board): *** : [Ks, 3s, Eh, 4r]

*** River(Board): *** : [Ks, 3s, Eh, 4r, Kh]

*** Showdown *** : Rake: 15.00 Totalpott: 1109.32

Seabassé Lägger mig Vinst: 0.00

Partyjack [3h, 3k] Kåk Vinst: 0.00

Rubb Lägger mig Vinst: 0.00

felixx77 Lägger mig Vinst: 0.00

KOMIJENDO [3r, Kr] Kåk Vinst: 1109.32

 

Första större potten jag är inblandad i, kändes som en lagom start.

 

 

 

 

***** Hand 752934560 *****

2.50/5.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 22 juli 2008 19:01:25

Diana Turbo 9 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: Partyjack (1096.56)

Plats 2: muppen2 (405.40)

Plats 3: tinca (327.65)

Plats 4: PokerjaevL (1045.83)

Plats 5: Myntzingo (130.76)

muppen2 lägg LM 2.50

tinca lägg SM 5.00

** Giv **

Partyjack [4k, 4s]

muppen2 [N/A, N/A]

tinca [N/A, N/A]

PokerjaevL [N/A, N/A]

Myntzingo [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

PokerjaevL Lägg

Myntzingo Lägg

Partyjack Höj till 20.00

muppen2 Syna 20.00

tinca Lägg

*** Flop(Board): *** : [9h, 4r, 6h]

*** Bet Runda 2 ***

muppen2 Satsa 25.00

Partyjack Höj till 70.00

muppen2 All-in 385.40

Partyjack Syna 385.40

*** Turn(Board): *** : [9h, 4r, 6h, Ks]

*** River(Board): *** : [9h, 4r, 6h, Ks, 6s]

*** Showdown *** : Rake: 15.00 Totalpott: 800.80

Partyjack Lägger mig Vinst: 0.00

muppen2 [9k, 9s] Kåk Vinst: 800.80

tinca Lägger mig Vinst: 0.00

PokerjaevL Lägger mig Vinst: 0.00

Myntzingo Lägger mig Vinst: 0.00

 

Allt är kallt och jag är ganska hårt back efter en halvtimme.

 

 

Måste bara stoltsera med denna, fi är förmodligen top5 av fiskarna jag mött någonsin. Extremt slaskig.

 

***** Hand 752963308 *****

2.50/5.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 22 juli 2008 19:36:25

Diana 13 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: jonski (505.06)

Plats 2: mobbo10 (902.86)

Plats 3: slako (953.18)

Plats 4: Partyjack (1074.14)

Plats 5: BigDwarf (1021.08)

Partyjack lägg LM 2.50

BigDwarf lägg SM 5.00

** Giv **

jonski [N/A, N/A]

mobbo10 [N/A, N/A]

slako [N/A, N/A]

Partyjack [Kns, 9s]

BigDwarf [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

jonski Lägg

mobbo10 Syna 5.00

slako Lägg

Partyjack Syna 5.00

BigDwarf Passa

*** Flop(Board): *** : [7h, 4s, 10s]

*** Bet Runda 2 ***

Partyjack Satsa 15.00

BigDwarf Lägg

mobbo10 Syna 15.00

*** Turn(Board): *** : [7h, 4s, 10s, 2r]

*** Bet Runda 3 ***

Partyjack Satsa 22.50

mobbo10 Syna 22.50

*** River(Board): *** : [7h, 4s, 10s, 2r, 10r]

*** Bet Runda 4 ***

Partyjack Passa

mobbo10 Satsa 20.00

Partyjack Syna 20.00

*** Showdown *** : Rake: 3.24 Totalpott: 126.76

jonski Lägger mig Vinst: 0.00

mobbo10 [8s, 9k] Par i tior Vinst: 0.00

slako Lägger mig Vinst: 0.00

Partyjack [Kns, 9s] Par i tior , knekt sidokort Vinst: 126.76

BigDwarf Lägger mig Vinst: 0.00

 

Visste att han drog, nästan 100 på 56 eller 89. Hade garanterat synat av det tiodubbla om potten var så pass stor. Egentligen kan jag väl höja där eftersom han ibland har ett högre färgdrag än J-hög men jag va på lite förnedrings-humör.

För övrigt minsta potten jag brytt mig om att posta tror jag.

 

Slutar upp 1411:-, håller i en fin timpenning och har fortfarande bara en backdag i juli. Känns jävligt stabilt, å andra sidan får jag bra betalt varje gång jag floppar något så jag har nog fortfarande lite medvind i seglen..

 

Nu ska jag ta tag i den jävla tvätten och sen ska jag undvika att sitta i datastolen eftersom 28gradig värme i vardagsrummet skapar en damm av rövsvett under mig.

Har vardagsrummet i västläge så tar all eftermiddagssol och kvällssol här och då blir det förbannade varmt.. En stor edge till varför jag oftast spelar 8-15/16-passen sommartid, kvällstid går det helt enkelt inte att sitta här inne.

 

+18588:- i juli.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rejält mkt fisk idag, hade ett bord med Lulle och nasen bredvid varandra. Båda hade nära 1K i stackarna. Ni som mött de mer än en gång förstår ju vilken jävla valuetown det var.

 

Hade även Lulle på ett annat bord med monick som tamejfan är riktigt jävla usel. Var upp över 20K ett tag, men tappade sen nära 1K ner efter ett set mot monick som inte orkade lägga stegdraget för två gators pottande.

Har fått totalt fel read på den där monick, hade för mig att h*n var rätt aggro förr, bygger ofta hyfsad stack.. Men på senare tid har jag insett vilken jävla superfisk det handlar om.

 

Smällde också in i en 97o med min AK på A85 - pot - turn 9 - pot - turn 9. Kunde inte se hur han skulle ha en sexa så jag tog värde också. Som tur var inget omslag, går inte att lägga TPTK mot en fisk som nasen.

 

Hittade iaf essen i sista handen och tog tillbaka lite så jag är upp 900 idag, totalt +19459:- i juli.

 

Avslutar tvätt-skiten nu, sen lär jag ta tag i lite städning här i lyan. Följer upp med lunch hos tjejen och sen blir det kanske några timmar grind i eftermiddag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Krigade mig igenom lägenheten och fick väl relativt städat på 40 min iaf. Stressad som jag var till lunchen med flickan slängde jag på mig ett par gamla flipflops och hade en soppåse i vardera hand och satte av ut i trapphuset. Döm av min förvåning när - kombinationen av att jag glömt att mina gamla fliflops har någon slags "halm-sula" och att städtanten i trapphuset gör ett jävla bra jobb med såpan - gjorde så att jag var 90% nere med arslet i trappan och halvvägs på väg ner med huvudet efter.. Som tur var parerar jag genom att kasta en av soppåsarna ned för trappen och räddar någon slags balans i sista millisekunden.

Detta blev dock på bekostnad av min högra magmuskel som inte tränas allt för våldsamt, har nu jävligt ont i höger sida.

Har haft problem till och från där efter att de opererade bort min gallblåsa, i vanliga fall kör de titthål men eftersom jag har min reumatism och dessutom är lite lättblödande så körde de en öppen historia som lämnat ett 2 dm långt ärr efter sidan.. Förmodar att de skär igenom magmuskeln på något vänster eller iaf omplacerar där inne, efter operationen har jag iaf haft jävligt lätt att sträcka muskeln och varit allmänt stel och konstig i magtrakten.

 

Dock var det en grym befrielse när de tog bort gallan, hade innan dess haft jätteproblem i typ två år. Eftersom min SLE var högaktiv under tiden ville de inte alls göra någon operation då min läkare liknade det med att hälla bensin på en öppen brasa. Under den värsta perioden var jag in i snitt 1,5 gång per vecka, oftast nattetid för att få bort den värsta krampen med kramplösande morfinpreparat på stolpiller-form. Även om jag fått ett nasty scar från operationen så är det förmodligen det bästa jag har gjort.

Alla som någon gång haft gallstensattacker vet vad jag talar om, och för er som inte har det så har jag hört kvinnor som sagt att det var 10 ggr värre än en förlossning osv. Det är verkligen en kramp som inte går att beskriva, det går inte att ligga still, det går inte att sitta upp, man bara svettas, krampar och har ont från bröstkorgen ned till bäckenet typ.

 

Är jävligt bra på att virra iväg när jag sätter mig för att skriva märker jag, säkert någon stackare som läser det.

 

Nu blir det iaf typ 2-3 timmars grind till, får se om det är lika mkt fisk som imorse.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste avbryta grindet för idag, fick så pass jävla ont i magen att jag har svårt att koncentera mig.. Allra helst när solen gassar på här på eftermiddagen.

 

Hittade iaf ett litet plus till så är upp 2K för dagen, det får la duga.

 

+20483:- nu, krigar jag ihop ca 5K till innan månaden är slut så ska jag lämna 20K till rullen och sen ge mig på lite 5/10. Verkar dock vara svårt att hitta action där, ofta när jag kikar in och det finns typ >20 bord på 2,5/5 så är det knappt 5 fulla bord igång på 5/10.. väldigt ofta man hittar spelare som kör två av varje osv, antar att det får bli min melodi också i början..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kommer nog inte hinna med så mkt grind idag, det slog mig att jag inte står ut längre när jag startade upp datorn att jag verkligen behöver en ny. Ska man zippa upp ett wsopavsnitt med winrar och man hinner gå och göra tvåan och koka kaffe under tiden så vet man att det kanske är dags att söka upp något nytt.

 

Så ska till Uppsala och titta upp alternativ, såg att onoff körde nån rea nu och där fanns en billig burk för ca 3K och det såg ut att räcka bra för mig. Nu kan jag då äntligen ta tag i att skaffa PT och kanske kapa till mig lite mer edge.

 

Har en massa skit som jag innan dess måste bränna upp på skivor, gamla bilder och sånt som man kanske vill spara på. Ska även försöka få med mig mina notes.

Någon som vet vilken fil det är jag ska spara då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag känner en kille som säljer datorer........ Kom in till mig så fixar vi ngt!!!!

 

Ska ja va riktigt ärlig så trodde jag inte att ni hade så mkt burkar hos er, så tyvärr har jag varit otrogen och handlat hos elgiganten.. Du får tänka hämndtankar när du handlar på ICA nästa gång! ;)

 

Blev en HP med 3GB interminne osv osv, kommer säkert bli bra. Gick loss på 5K men det lönar sig säkert ganska snabbt om jag kommer kunna köra PT och allt möjligt på nya burken.. Nu börjar då ett helvetes arbete med att säkerhetskopiera allt skit jag ska spara, fick dock låna en portabel hårddisk av flickan.. God bless.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sicken jävla skillnad, även om det tog närmare timmen med alla jävla installationer och ominstallationer sitter jag nu och kör oväntat smidigt. Ska försöka få in grejorna från gamla datorn så jag har mina notes sen ska jag nog premiärgrinda nya bettan som inte alls var en HP utan en Packard Bell. Jag är sån data-fisk så det finns inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var helt inställd på månadens andra (kanske tredje) backdag efter en halvtimme, var då back 1500 efter två stjärnsmällar.

Började med att setta 456 två spader med 66 mot en monsterfisk som jag tvivlar ens skulle lägga tvåparet. Hans 73o fick stå där.

Hittade även floppen 567 två spader med min A8 i spader, dock får 66 stå den gången också..

 

Sen började det rulla i nedförslut när jag typ hade en halvtimme kvar på grinden, vann rätt omgående en del stora potter.

Skönast var nog den sista där jag höjer AJh på SB, fisk synar på BB och jag floppar A med två hjärter. Bombar på flop och turn, sätter färgen på river och fi ställer om (med hyfsad stack) - tackar tänkte jag, synade och får kanske årets utskällning om hur jävla mkt tur jag hade osv osv. Okej han hade kanske ett lägre färgdrag tänkte jag och ironiserade över att han nästan ledde på någon gata.. Då säger han att han floppade trissen, bra läge att slå om när enda scarecardet kommer på river.. Finns gott om idioter.

 

Slutar iaf upp nästan 1K, totalt +21377:- för månaden. Faktiskt ganska roligt att spela när det inte är nå vidare till motrigg. :)

Väntar mig dock en kraftig baksmälla på denna månad, har nog inte haft så här ihållande lite utsugningar sedan över 1 år tillbaka.

 

Grymt nöjd med datorn också, som natt och dag.. Bara för sakens skull smällde jag upp 5 IE-fönster medan jag grindade och njöt av att se dom koppla fram utan något som helst lagg. Skulle jag surfa något under spelets gång med gamla bettan så var jag tvungen att se att blinds inte var på väg upp på något bord för då stängdes det bordet ner omgående.

Hur kunde jag stå ut?

 

Iom helgen i sthlm med tjejen, som gick loss på några kr och datorinköpet så kommer jag nog bara spara 10K till rullen istället för 20K som jag hade tänkt.. Har sällan byggt rulle så snabbt som att öka med nästan 100% så kan vara bra att ta det lite piano också.. Detta förutsatt att jag inte monstrar sista veckan, vill iaf casha ut ca 10K.

Skulle dock inte tro att det är möjligt med en 30K-månad då jag inte kommer att ha någon tid alls att grinda nästa vecka knappt, ledig tre dagar och dom lär gå åt till annat (läs golf).

 

Nu ska jag hem till damen och titta på hells kitchen, sjukt matprogramstorsk - retas inte!

 

Imorgon kan jag fixa billig köttfärs om ni har vägarna förbi konsum, charkchef då.. :evil:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...