Gå till innehåll

Partyjack - Tillbaka på kända jaktmarker.


Partyjack

Vad gäller för dig?  

62 medlemmar har röstat

  1. 1. Vad gäller för dig?

    • Det skulle vara skoj med ännu en 2,5/5-DB och jag kommer hjälpa till med kritik och analyser.
      39
    • Nej för fan, nu är det alldeles för jävla mkt dagböcker från SvS.
      23


Recommended Posts

Lolla mig långsamt alltså..

 

Kom hem efter att ha skjutsat tjejens föräldrar från en sen middag kl 23 och var riktigt jävla sliten.. Vet att jag ska upp ganska tidigt också, men jag hade ett sånt jäävla enormt grindsug och mtp hur schemat ser ut framöver så är det som jag skrev tidigare inte många speltimmar kvar för mig i juli månad.

 

Så stjälpte i mig en stor latteliknande kaffedrink, snabbt.

Vaknade till liv och hittade snabbt ett 1K-hål efter att ha hittat Thög färg på river mot en riktig supermupp.. Givetvis hade han nötfärgen.

 

Börjar jobba mig upp och sista timmen av de två jag spelade var verkligen helt sjuk, tror faktiskt inte jag förlorade en pott de sista 40 minuterna jag spelade.

Från en lite desarmerad rulle sedan gårdagens turneringar (+20300) landar jag mjukt och fint på +22871:- trots inledningen med 1K back. Var verkligen rejält med fisk, visserligen har jag fortfarande inga notes men på hela tiden tror jag att jag mötte en semi-regular och thats it ungefär. Mkt skönt grind faktiskt.

 

Nu kan jag vara nöjd och glad med ett rekord-cg-plus (förmodligen), även om jag inte kommer hinna spela mer i juli. Mkt najs.

 

Upp halv 8, tid 9.57 i Älvkarleby. Tror vi kan göra ett par fina scorer, när vi nu vet hur man kan/ska spela första nio tror jag faktiskt att båda ligger okej till för en sänkning. Ska bli riktigt roligt, är väldigt golfberoende.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 3,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Härligt och grattis till en kanon månad. Lycka till i augusti, synd att du kan spela så lite. Jävla chef! :-D

 

Tack så mkt!

Extra skönt med en rekordmånad när man bara har spelat 40 timmar, rätt sjukt egentligen.. Å andra sidan har jag ändrat mkt i mitt spel som jag vet har givit resultat.

 

Ja chefen är en extremt otrygg person, istället för att fråga när han är rädd för ett nej så tar han bara för givet och sticker på semester..

 

Annat var det med chefen jag hade när jag började, en sjukt skön snubbe - leksing också, vi var på otaliga brynäs-leksand-derbyn och en del fotbollsmatcher och han var farligt bra på att kröka. Hade verkligen sjukt kul med honom, med honom som chef hade jag nog fan kunnat gnugga konsum resten av livet ärligt talat.

 

Iaf, som vanligt har jag ingen panik med att gå upp i stakes. Jag har inte prövat något 5/10 i juli, kommer försöka i augusti.. Men har jag inte resultaten i ryggen eller har jag inte spelat nog så skjuter jag på det en månad till.. Inte mer med det.

 

Vafan, bor du i Älvkarleby?

 

Partyjack

 

Reg.datum: Jul 2005

Ort: Östhammar

Inlägg: 1 891

 

Uppmärksamt och allmänbildat! ;)

 

Vi har ca 45 min bilfärd till Ä:by (ca 30-35 när s-60n får som den vill). Vi ska väl pysa om en tjugo minuter eller nåt. Ska bara plugga in banguiden först. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Både jag och joggy hade det minst sagt motigt idag..

 

Började ganska okej, första nio slutade på 43 slag och då kändes det katastrof spelmässigt. Tog mitt förnuft till fånga och insåg att jag dock låg på green eller i greenkant på rätt antal slag nästan varje hål, hade också 16 poäng vilket var okej mot hur det kändes.

Det som var risigast var dock puttningen, har haft problem med puttningen hela året så har ett alternativt grepp med vänsterhanden underst som känns väldigt stabilt.. Men idag hade de sandat greenerna, och det var sjuuukt svårputtat. Vissa greener där sanden var blöt var supertröga, en del greener var helt torra och då rann det och stutsade fram och tillbaka. Hatar sandiga greener verkligen!

Hade tex en fyrputt (!!) på nian där jag först fick en retur från en visserligen lång första putt, och missade en tvåfotare.. Känns som att bollen får eget liv på sanden och man har inget förtroende för att den faktiskt kommer hamna dit man slår den..

 

Böt tillbaka till mitt vanliga grepp och det blev inte heller bättre, därför kommer jag nog ge det nya greppet ett par chanser till.

Sista nio var total katastrof, båda tiltade ordentligt på de sandiga greenerna då det dessutom var omöjligt att få en chip att stanna kvar.. Det var helt enkelt inte roligt.

 

Enda positiva minnena från denna rundan kommer vara 200kr-plusset och ett slag från skogen på 17 där jag monsterhookat drivern över en bäck in i skogen, den låg och vilade mot roten på en smal tall och jag tänkte först droppa men sket i det då rundan redan var katastrof och vände klubban upp och ner med tån ner i backen och tröck på något sätt ut den de 30 meter som behövdes förbi ett tjugotal träd. Mkt nöjd med det slaget faktiskt, men det var också det enda.

 

Nu väntar en lång och jobbig jävla konsumperiod, sjukt kallt att jobba 6 av 7 dagar på båtveckan som är väldigt stort här i kommunen (med öltält onsdag-söndag). Speciellt när man varit "överens" med chefen att jobba halvtid eller mindre än halvtid hela sommaren. Han förtjänar en pungspark.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

begär avsked eller gå över till ica!

 

Mmm, ICA ligger på halva avståndet (ca 200 meter) och under sommarhalvåret är nästan 50% av de anställda riktiga pumor till blondiner i 18årsåldern.. Så det är rätt tydligt att jag valt fel kedja ur alla synvinklar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mmm, ICA ligger på halva avståndet (ca 200 meter) och under sommarhalvåret är nästan 50% av de anställda riktiga pumor till blondiner i 18årsåldern.. Så det är rätt tydligt att jag valt fel kedja ur alla synvinklar.

 

mmmm de e väl just därför du inte jobbar där, dom vill bara ha pumor i 18 års åldern....hahahahaha

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mmmm de e väl just därför du inte jobbar där, dom vill bara ha pumor i 18 års åldern....hahahahaha

 

Hehe, tycker nog de har folk i alla åldersgrupper och kön förrutom just en kille i 20-25 års ålder som kan hålla koll på alla 18åringar. Tror jag skulle passa som handen i handsken.. :)

Men jag har redan konsumkort så det så. :)

 

Iaf, jag kommer inte heller idag få någon tid över för pokerspel. Lovade igår att komma ner till jobbet och hjälpa till 2 timmar med att göra lite prisändringar och sånt relativt soft arbete. Ska man väl orka med, innan dess ska jag med tjejen på en tur till Uppsala. Ska försöka hitta ett gäng t-shirts så man slipper tvätta mer än en gång per sommar.. :roll:

 

Därför summerar jag månaden redan idag, spelar jag något senare idag så räknar jag in det till Augusti där jag iaf kommer få svårt att få ihop speltimmarna.

 

Spelade 47 timmar cashgame i juli, ungefär hälften mot vad jag kalkylerar för en normal månad. Men nu räknar jag av för att jag jobbat en del extra och att vi har spelat en hel del golf också.

+22666:- blev det till slut efter en del PLO-slask i tisdags (back 100:-).. Det gör att jag hamnar på en timlön på 482 kr/timme. Ungefär det tredubbla min konsumlön, jag börjar gilla läget.

 

I augusti ska jag ta tag i saker som att försöka få ordning på mina notes, komma igång med PT och spela några timmar. Dock kommer jag nog få väldigt svårt att ens komma upp i 40 speltimmar. Men det återstår att se, tim-målet får vänta till jag vet om chefen kan ta bort några av mina tider på jobbet.

 

Angående PokerTracker, ska jag köpa PT3 eller 2? Antar att trean varit ute så pass mkt att den är att föredra? Läste någonstans att det inte längre behövs en HH-converter till svs om man använder PT3?

Någon som vill ge lite mer djupgående info ang det? Viridis brukar ju ha koll på det mesta. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte hur det funkar med PT3, men funkar det skulle jag nog köpa det, antar att det finns lite mer bra stats där. 3-bet% t.ex.

 

Grattis till det grymma resultatet! :-D

 

Tack, känns dock inte som någon rekordmånad då jag gjort bättre månader inräknat turneringsvinster.. Men helt klart är det ett cashgame-rekord, väldigt skönt att det håller på att lossna.

 

Idag har jag kämpat igenom ett 8-18-pass på konsum, gick faktiskt rätt så smidigt.. Mkt att göra så tiden snurrade på rätt okej, skjutsade tjejen till öregrund så hon ska få leka rommen av sig och inte är alltför vild med mig. Själv ska jag bara ta det lugnt och kanske hinna med ett par timmars grind och leta efter fyllefisk. Hade väl kunnat åka till öregrund och ta några bärs jag med, men vädret lockar inte till det och dessutom ska jag grinda konsum kl 8 imorgon också. Däremot imorgon ska jag släppa ner ett 10-tal kalla.. Ska bli mkt trevligt.

 

Stort tack till cab och P-O (? snubben som skapade HH converter), som till slut hjälpte mig att få ordning på mina notes. Ska bli riktigt skönt att kunna använda de i grindens vardag igen..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blir grind för mig ikväll också :) har nästan druckit ltie varje dag innan så är helt slut nu och måste ladda upp mig lite för imorgon. Trist att att det lutar åt regn imorgon.

 

 

Du har pm också.

 

Ok, imorgon blir nice.

 

Dagens pinsammaste är på Viasat Golf där någon kommentator (Mats Hallberg?), under en sån där standard-tyst-minut glömmer stänga av micken när han tar sin fikapaus.. Resultatet blir ett kort prassel följt av 30 sekunders ordentligt smaskande och slaskande.. jävligt rolig tabbe imo.. :)

 

Grinden går okej, varken mer eller mindre..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inga konstigheter med dagens pass, en del lustiga utsugningar men fisken är ju så brutalt dålig på att ta betalt generellt sett så det blir sällan alltför dyrt.

 

Känner mig extremt bekväm i mitt spel just nu, fast jag var ordentligt utmattad efter en ganska fullspäckad vecka så tycker jag mig spela mitt a-game.. Kanske pga att jag också hade ett stort spelsug, är inte helt fel att ha några tyngre arbetsperioder - det får mig verkligen att uppskatta pokerlivet.

 

+1900:- för månaden och obv likaså passet.

 

Nu ska jag stjälpa omkull i soffan och njuta lite pga-tour, någon slags invitational.. Ska jobba upp ett golfsug till tisdag då jag ska fira min födelsedag med en liten morgonrunda är det tänkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjejen drog ut på festandet, så efter att sunkat i soffan i ett par timmar tröttnade jag på det och hoppade på lite PLO 1/2 på svs.

Har diskuterat det lite med joggy, och kommit fram till att plo på svs är löjligt lätt..

Har dock inte gjort några jätteplus då omaha ofta får fram den überslaskiga partyjacken i mig, idag kände jag dock att jag ville fokusera och verkligen ge det en chans.

Det slutade med ett pluss på 1760 vilket får anses vara jävligt lyckat, var sjukt mkt fisk och spelade typ bara standardnit-spel.

Pengar rullar in det går bra nu..

 

+3660:- i augusti.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom väl i säng typ 2.30 och somnade nån gång efter 3. När klockan ringde kl 7 kändes det som att jag hade sovit 8 minuter ungefär.. Kommer bli tufft att strypa några pilsner ikväll, men det kommer att gå ner.

 

Har också klonkat fyra myggbett på oberoende fingrar, kliar något helt jävla extremt mkt. Pröva om ni törs!

 

Gick också och småskrattade åt något som jag skrattar lika glatt åt varje gång. Här på konsum är det 8 fast anställda heltidare, 3 av dessa hamnar i mappen för kvinnor som slutat grundskolan, börjat på någon butik någonstans och nu kommer spendera de sista 20-30 åren av sitt arbetsliv här på konsum. De har alla en gemensam faktor, nämligen att de lider av läs och framförallt skrivsvårigheter.. Antar att de hade väldigt tungt i skolan och därför hamnade här direkt efter skolan.

De är heller inte alls medvetna om sitt problem (tror jag), för de envisas med att lämna handskrivna meddelanden i olika sinnesstämning efter sig. Oftast något bitskt angående "Svinet" (svinnet).. Det kan stå typ; "Stäng påsen till baguetterna efter du har bakat - tänk på svinet!" Fast med diverse små felstavningar längs vägen.

Just detta Svin har jag länge skrattat åt och upprepade gånger skämtat om det för att på något sätt få dem att förstå hur det ska stavas så att övriga 5 anställda inte ska skratta åt de varje gång det står något komiskt.

 

Varje gång jag tar upp det med någon av de tre möts jag som av en vägg, absolut inget svar alls, de avskärmar helt det faktum att de inte kan stava och det förstår man väl..

Jag är väl egentligen en elak liten jävel som öht tar upp det då det är så pass djupt rotat att det inte går att göra något åt deras skrivsvårigheter.. Iaf inte vid denna ålder.

Säkerligen är jag också jävligt naiv som tror att om jag får de att lägga till ett n på svin;et så kanske resten kommer av sig självt, så är det naturligtvis inte.

Bara en riktigt rolig grej för en skadeglad jävel som mig själv..

 

Ska gå på lapp-letar-runda sen och se om jag kan hitta några andra roliga felstavningar..

 

En annan kul grej man noterar på lördag och söndagmorgnarna här är att det är en otrolig överodling på muppar i detta samhälle. Östhammar är ett litet samhälle med kanske 4500 invånare eller nåt i den stilen.. Kommunen är väl ganska stor men just här är det inte alltför många som bor, ändå finns det hela tre (minst) olika boenden för förståndshandikappade och/eller psykiskt sjuka. Dessa s.k. "muppar" har en förkärlek till att glida runt i affärerna (eller kanske bara konsum) och bete sig allmänt mystiskt just innan stängning och just efter man har öppnat.. Helst på helgerna, då de inte har några inbokade aktiviteter med sina ledsagare eller så.

Så vill ni se en muppcirkus är det bara komma till konsum kring 9.15 en helgdag och njuta, händer en del klart lustiga saker.

 

Nu är det 6 dryga timmar kvar innan jag får ta mig härifrån, försöka hitta föda någonstans (förslagsvis hemma hos tjejen) och sen börja hinka bira av en väldig fart då jag måste hinna nyktra till innan kl 13 imorrn då jag ska släpa mitt arsle ner hit igen..

 

Life aint fair..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag börjar se slutet på en jävligt kämpig helg.

 

Var riktigt bra igår faktiskt, Östhammars kommun tenderar att vara en kommun som många väljer att fly för studier och ofta också arbete.. Det innebär att i min ålder är en väldigt stor del ute och flaxar över typ hela landet, men såna dagar som igår när det var roslagsloppet i öregrund, midsommarhelgen och juldagen är väl typ de utgångarna man kan räkna med att träffa på nästan alla gamla bekanta.

 

Faktiskt till och med att det är värt känslan av att jag snart kommer vakna upp på akuten där de berättar att jag haft en hjärnblödning eller något..

Verkligen en brutaaaal huvudvärk, då försökte jag ändå stuffa i mig lite vatten hela kvällen för att hålla igång systemet liksom.

 

13.00 stämplar jag in på konsumgrinden, brukar bli en timmes kassapass och sen en timmes lunch/middag. Så lagom till kl 15 hoppas jag på att vara människa igen.

 

Finns det något krut torrt i denna bössa efter kl 21 ikväll så kan det hända att jag letar upp några bord med lite värde på och förstör deras kväll.. Men det är föga troligt som jag känner mig nu.

 

Redbull 4-pack - här kommer jag!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ganska kul att leta sär och felskrivningar inom handeln. Har en väninna som fotograferar sådana och sparar och samlar på.

 

Klassisk skylt på Konsum

 

Kassa kön börjar här.

 

 

Haha, jo det är faktiskt jävligt roligt.. Finns väl en grupp på facebook också där det samlas bilder under rubriken typ "vad tänkte de här?", väldigt bra underhållning imo.

 

Dagen har fortsatt ganska precis som jag förväntat, inte så farligt risig längre.. Framgångsreceptet heter kaloririk lunch med två 15min-pass i massagestolen som lagom fördomsfullt har fått smeknamnet "negern" eller "negerslaven" av de anställda här.. (de flesta är 45+are).

 

Apropå roliga språk-situationer, är ju en hel del turister här fortfarande faktiskt.. Majoriteten tyskar obv, men bara idag har jag sprungit på typ tre spanska sällskap också. Det uppstår ju ofta en del lustiga situationer då de sällan är några ess på engelska språket, och framförallt då det är svårt att lista ut innan de öppnar munnen hurovida man ska prata engelska eller svenska med dom. Bland det mest pinsamma man kan göra är ju att börja köra engelska dialogen med en helyllesvensk med utländska rötter..

 

Iaf kom jag att tänka på resan jag gjorde med tjejen och hennes föräldrar till Florida där vi hyrde husbil och tog oss runt hela halvön, när vi skulle telefonboka två campingplatser bredvid varandra (tjejens morbror+familj var också där av "misstag") så skötte svärfar snacket.. 50åring som dock reser väldigt mkt inom jobbet och därför är ganska slipad på engelska.

När receptionisten säger att det inte går att få två platser bredvid varandra pga att campingen var nära på full ska svärfar dra till med ett skämtsamt svensk uttryck i engelsk tappning och säger "its okay, we have legs.. we can walk.." Hörde inte hur receptionisten svarade, men han sa att hon lät lite krystad.. Förståeligt då det säkerligen låter som ett väldigt sarkastiskt och störigt uttryck för en amerikan.

 

Hemma väntar två senaste wsop-avsnitten ikväll, vet inte om jag ska bränna upp dom och lägga mig i tv-soffan och glo eller om det blir lite grind vid sidan av.. Brukar bli ganska turneringssugen när jag kollar på turneringspoker-filmer, så inte omöjligt att jag trycker upp några mtt-sit&goes eller liknande.. Vi får väl se.

 

Just nu ska jag bara fortsätta fokusera på att se normal ut, när de värsta trötthetsattackerna kommer får man verkligen fokusera för att inte tappa hakan och typ börja långdregla..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Konsumgrinden är inte kul i vanliga fall, men när man är lite semibakis och det inte är en enda jävla kundjävel i butiken så har jag svårt att komma på något mer smärtsamt.

 

Lite lustigt att se vad spriten gör med kroppen, kände att jag skulle ha något att snacka på ikväll om jag ska orka hitta grinden.. Nej men sockerärtor verkar ju fint.. (?)

 

Förvisso tycker jag sockerärtor kan vara jävligt gott, men det är förmodligen första gången någonsin som jag köper det själv.. allra helst som kvällssnacks. I övrigt var påsen fylld med förnödenheter som mjölk, yoghurt, kalles randiga och nya nötspelet nummer ett; F-müsli guld frukt eller nåt sånt, typ 40% torkad frukt och ett jävla nötspel till frukost eller mellanmål eller vad som helst, kanske inte duger till att torka röven med men i övrigt är det bra.

 

Känner att jag börjar bli jävligt fladdrig redan nu så mkt tveksamt om jag fullföljer mina grindplaner.. Kanske bara blir lite PLO 1/2 eller nåt annat lite lugnt, ska plöja lite wsop, bridgestonetävlingen som går i mål ikväll och om jag får tid ska jag trycka mig igenom i am legend som ligger och väntar. Tjejen är på tok för allergisk mot allt som är "overkligt", så får försöka grinda såna rullar när jag har tid för mig själv.

 

Of we go, om en timme sitter jag på cykeln hem.. Längesen jag längtade så mkt efter det lilla.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Smått chockad över att ha orkat med en tretimmars grind, iofs sov jag och tjejen till 11.30 så är väl inte så jättekonstigt att så fort alkoholen är ur systemet så orkar jag ett tag till typ..

 

Började med några sittar på svs, sjukt dåligt motstånd alltså.. Tyvärr blir jag lite väl slaskig när motståndet är så sjukt dåligt. Börjar typ försöka spela ut dom så fort jag är involverad och det funkar inte så bra när de inte kan lägga en hand..

 

Hoppade på cashgame sen och hittade ett plus på 1300 medan jag grindade om I am legend, tyckte den var riktigt bra faktiskt.. Lite småseg mellan varven, men dock bättre än jag hade trott.

 

Försökte hanka mig över 5K-strecket för månaden men landar på +4913:- eller nåt sånt, skönt med att plussa igång direkt i början av månaden.. Vet inte sist jag varit back totalt, kan vara någon gång i feb-mars typ.

 

Sova nu, konsumgrind imorgon igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blivit dåligt skrivet här, väldigt lite poker också.. Bara spelat 5 timmar så här långt in i augusti. Som väntat.. Lik förbannat upp 4,9K så jag är inte överdrivet bitter.

 

Dessutom har jag tagit ett snack med chefen som skulle se till att jag får 1 max 2 dagar i veckan de kommande månaderna. Låter bra.

 

Har lite halv-svala känslor för IFK Göteborg, både jag och joggy föll för de under tiden med Rehn, Erlingmark, Mild, Kåmark och hela det gängets tid. Iaf jag fastnade för dem just när Blomqvist och Andreas Andersson mfl slog igenom i CL (minns ej året).. Sedan dess har också CL varit precis lika roligt varje år, och att ha ett svenskt lag där - vilket som helst gör ju hela turneringen så extremt mkt roligare.

 

Tänk då om IFK skulle kunna ta chansen nu, bara hålla två bollar ur kassen sista halvtimmen nu och jag tror de klarar av det.. Christensen ser ju sjukt bra ut i mål.

Har inte sett mkt av nya upplagan IFK, extremt imponerad av tex Sebastian Eriksson på mitten. Wernbloom vet man ju vad han går för, underbar inställning.

 

Nagelbitare att vänta känns det som.

Får se om jag kan orka hitta grinden ikväll sen, ska upp och grinda konsum som vanligt imorgon.. Men ett par timmar kanske man orkar trycka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite jävla tråkigt att en domarmiss ska få avgöra en så viktig match som det ändå var för IFK och svensk fotboll..

Men det går ju inte att klandra domaren där, är ju störtomöjligt att se säkert om det tar på armen.. Nästan svårt att avgöra på reprisen liksom.

Fattar inte vad han ens ska upp med armen och göra där? Känns lite som att den gode Hjalmar får skylla sig själv en aning där.

Tror dessutom de hade haft svårt att hålla tätt på slutet oavsett.. Dock känns det lite snöpligt tycker jag.

 

Blev två timmars grind också, +2200 ungefär. Slarvade i en del potter så kunde varit upp mot 3K om jag varit hundra fit i huvudet. Det säger ändå en del om hur jävla dålig fisken är, visserligen är jag helt klart rungood nu. Ropar in ovanligt många bakdörrar osv.. :)

Men när fisken kallsynar med nästnöten, knackar ner supernöten osv.. Då är det fan svårt att tappa några stora potter.

Spelet är fan larvigt passivt mellan varven.

 

+7122:- för månaden nu, rätt stabilt över 7 timmars spel måste man tycka.

 

Har inte heller kommenterat dagens absolut största nyhet, nämligen att Brynäs fått in "sista pusselbiten".. Förstecentern heter Stephen Dixon och är en 23årig kanadensare som tydligen var en enormt lovande junior men som sen stannade av i utvecklingen och i AHL blev han tydligen något av en defensiv center. Kan mkt väl bli en bra värvning om han lyckas producera framåt också.

Dock tror jag inte mkt på Brynäs inför säsongen, känns som att det är lika bra.. Varje gång de värvar ihop något som ser jättebra ut så blir det platt fall, kanske kan det bli en bakåtvänd ketchupeffekt av detta!?

 

Gillar iaf att de väljer att satsa på <25åringar, alla värvningar har varit 24 eller yngre och det känns som helt rätt väg att gå när Brynäs de senaste 7-8 åren varit känt som ett gammalt pensionärshem där de äldsta alltid fått som de ville.

Värsta jag hört var när laget skulle åka upp till Skellefteå kvällen innan match för att hinna ta ett ispass innan matchen. Tommy Sjödin hade dock andra tankar och sa att "nej, vi åker imorgon bitti" - sagt och gjort, planet bokades om och ouppvärmda brynäsare tog en beating med typ 6-1 eller något sånt.. Förjävla pinsamt att en proffesionell spelare beter sig så.

 

Än pinsammare att tränarna inte gick sin väg och lämnade Sjödda hemma hos kärringen.

 

Undrar om inte Brynäs rent av kommer ha den lägsta snittåldern av alla lag i årets ES!? Har inte räknat på det, men det borde vara nära på iaf.

Fyra spelare över 30 år och ytterligare fyra mellan 25-30 - resten i spannet 18-24. Ska bli kul att se vad som kommer hända med dom mest lovande.

 

Roligaste med värvningen idag var ändå snacket som gick på , det gick där en gissnings-tävling i vilka termer som skulle användas vid introduktionen av nyförvärvet, det klonkades friskt på termer som "den sista pusselbiten", "stor potential", "duktig tvåvägscenter" osv.. Lite skoj att han gick på det superklyschiga spåret trots att han garanterat läst om gissandet på sidan.

 

Over and out, charken på konsum går inte av sig själv.

Tur att man inte har en pistol på nattduksbordet, det är fan inte kul att dra sig upp vid 7-snåret.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...