jackbalsam Postad 15 Mars , 2011 Rapport Share Postad 15 Mars , 2011 Hur mycket fold-equity tror ni vi har när han raisar turn? I min erfarenhet foldar folk aldrig i det läget. Ser det annorlunda ut på högre nivåer? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
sulla Postad 15 Mars , 2011 Rapport Share Postad 15 Mars , 2011 Vet FI om att vår 3bet range pre innehåller annat än AAxx? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ilemperatore Postad 15 Mars , 2011 Rapport Share Postad 15 Mars , 2011 Ni som vill betfolda flop, betdegar ni turn? Kanske min favorit atm har lust att ge sig in i debatten:mrgreen: ? Utan notes checkar jag turn.. Kanske vekt men jag tror fi checkraisar det mesta av värde på flop och viker skit. De händer han checksynar flop med är de vi inte vill få in det mot på turn, förutom något uselt färgdrag kanske (vilket känns osannolikt). Tycker det är för light att få in det på turn så djupt oavsett.. Donkar han synar jag och bluffar clubs vid check river. Med reads är dock turnkortet perfekt att betcalla imo. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
JohanLj Postad 15 Mars , 2011 Rapport Share Postad 15 Mars , 2011 b/3b turn är ok, men bet/syn är ännu bättre imo. Jag 3-betar PF. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mr_Tight Postad 15 Mars , 2011 Författare Rapport Share Postad 15 Mars , 2011 Efter 4-5 år och 2-3 miljoner händer spelade fick jag äntligen vara med om flopparnas flopp idag. I en 4-bettad pott också: Grabbed by Holdem Manager PL Omaha $1(BB) Replayer SB ($90.88) BB ($102) UTG ($212) CO ($34.65) Hero ($135) Dealt to Hero K:diamond: A:spade: A:club: 7:diamond: UTG calls $1, fold, Hero raises to $4.50, fold, fold, UTG raises to $15, Hero raises to $46.50, UTG calls $31.50 FLOP ($94.50) 5:diamond: A:diamond: Q:diamond: UTG checks, Hero checks TURN ($94.50) 5:diamond: A:diamond: Q:diamond: J:heart: UTG bets $55, Hero calls $55 RIVER ($204) 5:diamond: A:diamond: Q:diamond: J:heart: 9:diamond: UTG checks, Hero bets $33.50 (AI), UTG folds Hero shows K:diamond: A:spade: A:club: 7:diamond: Hero wins $201 Undrar om man någonsin får se en sån igen? *** Återkommer senare, lite mer spel ska tryckas in. Springer bättre och tiltar mindre (inget?) idag. Behövde en sån dag efter gårdagens misär. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mr_Tight Postad 15 Mars , 2011 Författare Rapport Share Postad 15 Mars , 2011 Kom sent till kontoret idag, blev horisontalläge nästan fram till lunch, fortfarande störd över ultrapissigt spel och badrun från igår. När jag till slut landade @ the office runt kl 3-4 på e.m. visade det sig att vårt internet fortfarande inte funkar som det ska. Blev out-timad med både färg och stege på turn, kul. La ner relativt snabbt och spelade hemma efter Bayerns bad-beat istället. Värdelöst med dålig lina. Den lilla edge man har äts garanterat upp av att bli disconnectad. Inte bara aktuell pott som påverkas i mitt fall, även sjukt tiltframkallande. Tar gärna emot råd angående detta: http://pokerforum.nu/forum/ovrigt-om-poker/64479-spela-pa-4g-3g.html **** Hur som helst en pokerdag som var motsatsen till igår på flera sätt. Spelade ca 1k händer och plussade lika många eurosar. Träffade mer än normalt och vann i princip alla all-ins (synd det blev mest PLO€100 idag). Är det inte skumt att det ofta är så digitalt? Antingen kan man bara inte vinna en hand eller så springer man finfint? Känns som det händer oftare än det borde men logiskt sett inser jag självklart att det knappast lär vara så. **** Dagens största potter: #1: Vet inte hur många inköp denna kille (UTG) tog av mig igår med det ena idiotspelet efter det andra. Skönt att få vinna denna efter att han ännu en gång visat prov på en kreativ linje med pisshand och noll FE. Inte ofta jag får in det med 71% med endast par med pisskicker+halvdant färgdrag. Mitt spel kan väl diskuteras. Finns absolut fold pre va? Tror jag fortfarande var lite hämndlysten när jag spelade denna..... När det sen checkas till mig på flopp tycker jag det är super-std att bet-syna, eller? Grabbed by Holdem Manager PL Omaha $2(BB) Replayer SB ($201) BB ($375) UTG ($217) Hero ($210) CO ($579) BTN ($225) Dealt to Hero 3:diamond: T:spade: J:diamond: K:spade: UTG raises to $5, Hero calls $5, CO calls $5, fold, fold, BB raises to $26, UTG calls $21, Hero calls $21, CO calls $21 FLOP ($105) 5:diamond: K:diamond: 8:spade: BB checks, UTG checks, Hero bets $78, CO folds, BB folds, UTG raises to $191 (AI), Hero calls $106 (AI) TURN ($474) 5:diamond: K:diamond: 8:spade: 8:club: RIVER ($474) 5:diamond: K:diamond: 8:spade: 8:club: T:heart: UTG shows 4:diamond: 6:diamond: 9:club: 5:spade: (Pre 39%, Flop 28.5%, Turn 12.5%) Hero shows 3:diamond: T:spade: J:diamond: K:spade: (Pre 61%, Flop 71.5%, Turn 87.5%) Hero wins $471 #2: Hade autopostat efter att ha blivit out-timad av vårt cp-internet. F.ö. så std det kan bli tycker jag PartyPoker, $1.00/2.00 Omaha Cash Games, 5 Players Hand Converter by Pokerhand.org Board: UTG: $501.40 CO: $227.35 Button: $267.95 SB: $263.18 BB: $244.50 Dealt to CO 9:diamond: Q:diamond: 6:spade: A:diamond: Pre-flop: (1 folds), CO checks, Button raises to $9, (2 folds), CO calls $7 Flop: ($19) Q:club: 4:diamond: 3:diamond: (2 Players) CO checks, Button bets $16, CO raises to $48, Button raises to $149, CO raises to $168.35, Button calls $51.35 Turn: ($435.70) 6:club: (2 Players) River: ($435.70) 5:club: (2 Players) Results: CO Showed 9:diamond: Q:diamond: 6:spade: A:diamond: Button Showed 3:heart: Q:heart: K:spade: K:heart: CO wins $450.70 #3: Flattar ofta halvdana AAxx oop pre. F.ö. jätteexplo att checkraisa river, var en vilde. Grabbed by Holdem Manager PL Omaha $2(BB) Replayer Hero ($202) ($208) UTG ($347) CO ($599) Hero posts (SB) $1 Dealt to Hero A:diamond: 4:diamond: A:spade: 8:diamond: fold, CO raises to $7, Hero calls $6, fold FLOP ($16) A:club: 9:spade: J:diamond: Hero checks, CO checks TURN ($16) A:club: 9:spade: J:diamond: J:spade: Hero bets $14, CO calls $14 RIVER ($44) A:club: 9:spade: J:diamond: J:spade: 5:spade: Hero checks, CO bets $33, Hero raises to $143, CO calls $110 Hero shows A:diamond: 4:diamond: A:spade: 8:diamond: Hero wins $327 **** En annan kul grej på g också. Har ett projekt på gång avseende tiltproblemen jag dragits med hela karriären till och från. Gissningsvis har detta kostat minst 1 msek i förlorade potter pga idioti...och då räknar jag nog lågt. Förutom detta har tilten sannolikt också varit det största skälet till att jag fortfarande gnetar PLO100 och PLO200. Inte för att jag är någon teoretiker alá Galfond men tror absolut jag med duglig table-selection slår midstakes otiltad. Alternativkostnaden för att inte ha etablerat mig på högre stakes vågar jag inte ens tänka på..... Återkommer kanske med mer info om några månader när projektet rullat en stund. Ska ta tag i detta mer än någonsin under våren/sommaren. **** Kul att se det blev diskussion kring Leos hand, mer sånt tack. Posta gärna "diskuterbara Omaha-HHs" här då jag själv gör det för sällan. **** Återkommer Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ilemperatore Postad 16 Mars , 2011 Rapport Share Postad 16 Mars , 2011 b/3b turn är ok, men bet/syn är ännu bättre imo.Jag 3-betar PF. Vid check flop? Kom sent till kontoret idag, blev horisontalläge nästan fram till lunch, fortfarande störd över ultrapissigt spel och badrun från igår. När jag till slut landade @ the office runt kl 3-4 på e.m. visade det sig att vårt internet fortfarande inte funkar som det ska. Blev out-timad med både färg och stege på turn, kul. La ner relativt snabbt och spelade hemma efter Bayerns bad-beat istället. Värdelöst med dålig lina. Den lilla edge man har äts garanterat upp av att bli disconnectad. Inte bara aktuell pott som påverkas i mitt fall, även sjukt tiltframkallande. Tar gärna emot råd angående detta: http://pokerforum.nu/forum/ovrigt-om-poker/64479-spela-pa-4g-3g.html **** Hur som helst en pokerdag som var motsatsen till igår på flera sätt. Spelade ca 1k händer och plussade lika många eurosar. Träffade mer än normalt och vann i princip alla all-ins (synd det blev mest PLO€100 idag). Är det inte skumt att det ofta är så digitalt? Antingen kan man bara inte vinna en hand eller så springer man finfint? Känns som det händer oftare än det borde men logiskt sett inser jag självklart att det knappast lär vara så. **** Dagens största potter: #1: Vet inte hur många inköp denna kille (UTG) tog av mig igår med det ena idiotspelet efter det andra. Skönt att få vinna denna efter att han ännu en gång visat prov på en kreativ linje med pisshand och noll FE. Inte ofta jag får in det med 71% med endast par med pisskicker+halvdant färgdrag. Mitt spel kan väl diskuteras. Finns absolut fold pre va? Tror jag fortfarande var lite hämndlysten när jag spelade denna..... När det sen checkas till mig på flopp tycker jag det är super-std att bet-syna, eller? Tycker att den är standard och till och med bra spelad, gillar synen pre. Kanske 3b för att isolera, men att vika pre mot fisk finns inte om det inte sitter galningar/bra regs bakom tycker jag. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mr_Tight Postad 16 Mars , 2011 Författare Rapport Share Postad 16 Mars , 2011 Tycker att den är standard och till och med bra spelad, gillar synen pre. Kanske 3b för att isolera, men att vika pre mot fisk finns inte om det inte sitter galningar/bra regs bakom tycker jag. Mjo, spelar väl handen av explo-skäl om inte annat. Inget katatstrofspel iaf tror jag. **** Är tidig på kontoret idag, kom hit 10:30. (peggar upp den för syrliga kommentarer ) Värdet brukar ju vara sådär/dåligt förmiddagar men undantag inträffar, idag t.ex, fanns fisk på alla 5 bord jag spelade och regsen var inga Galfonds direkt. Rushen från igår fortsatte delvis och det har blivit mycket all-in under de 400 händer jag fått in hittills. Exempel nedan, denna gång med frågor också, ska försöka få in fler såna framöver: **** #1: Set-up men.....om vi är FI i denna hand, finns det inte värde i att bara syna min raise på flopp (och sen i princip aldrig vika obv)? Jag och andra har en del c/r-bluffar i rangen på parade brädor och det är inte många kort han är rädd för egentligen, inget fd ute. Åsikter? Grabbed by Holdem Manager PL Omaha $2(BB) Replayer SB ($187) Hero ($311) CO ($236) BTN ($224) Dealt to Hero T:diamond: 8:diamond: Q:heart: Q:spade: fold, BTN raises to $7, SB calls $6, Hero calls $5 FLOP ($21) 8:spade: T:club: 8:heart: SB checks, Hero checks, BTN bets $14, SB folds, Hero raises to $38, BTN raises to $86, Hero raises to $279, BTN calls $131 (AI) TURN ($456) 8:spade: T:club: 8:heart: A:club: RIVER ($456) 8:spade: T:club: 8:heart: A:club: 4:heart: Hero shows T:diamond: 8:diamond: Q:heart: Q:spade: (Pre 62%, Flop 74.8%, Turn 85.0%) BTN shows Q:club: J:spade: K:heart: 8:club: (Pre 38%, Flop 25.2%, Turn 15.0%) Hero wins $453 #2: Samma FI som handen ovan. Lagtard som man ibland inte vinner en hand emot. Idag vann jag dock. Gillar inte min size (halv+syn ftw va?) på flopp men f.ö. så std det kan bli. Degar ni flopp om ni är FI här? Viker ni någonsin mot 4b pre? Jag viker nog aldrig pre men viker nog alltid flopp mot pottbet, troligen även mot halvpott. Grabbed by Holdem Manager PL Omaha $2(BB) Replayer Hero ($208) BB ($199) UTG ($179) UTG+1 ($183) CO ($500) BTN ($108) Dealt to Hero A:heart: 9:diamond: A:diamond: T:club: fold, fold, fold, fold, Hero raises to $6, BB raises to $18, Hero raises to $54, BB calls $36 FLOP ($108) J:club: 6:club: K:spade: Hero bets $108, BB raises to $143, Hero calls $35 TURN ($394) J:club: 6:club: K:spade: 6:heart: RIVER ($394) J:club: 6:club: K:spade: 6:heart: K:club: Hero shows A:heart: 9:diamond: A:diamond: T:club: (Pre 68%, Flop 66.6%, Turn 95.0%) BB shows 9:club: J:spade: 8:spade: T:heart: (Pre 32%, Flop 33.4%, Turn 5.0%) Hero wins $391 #3: Borde vara någon lag emot att fölora AI pre med superultrapremium AAxx. Också störande att HM ger mig 4% all-in equity. Trodde de hade rättat till detta vid det här laget. Visst har jag 4% på flopp men jag degade ju pre... Ännu en anledning till att skita i all-in EV-grafer. Finns det någon HM-fix för denna bugg? Grabbed by Holdem Manager PL Omaha $2(BB) Replayer SB ($265) Hero ($182) UTG ($277) UTG+1 ($179) CO ($133) BTN ($284) Dealt to Hero A:heart: Q:spade: A:spade: T:heart: UTG calls $2, fold, fold, BTN calls $2, SB raises to $10, Hero raises to $34, UTG calls $32, fold, SB raises to $138, Hero raises to $180, UTG calls $146, SB calls $42.40 FLOP ($543) K:club: 3:diamond: 7:club: SB bets $84, UTG calls $84 TURN ($711) K:club: 3:diamond: 7:club: 6:club: RIVER ($711) K:club: 3:diamond: 7:club: 6:club: A:diamond: SB shows K:heart: A:club: K:diamond: 4:club: (Pre 24%, Flop 91.3%, Turn 100.0%) Hero shows A:heart: Q:spade: A:spade: T:heart: (Pre 48%, Flop 4.2%, Turn 0.0%) UTG shows 5:club: J:heart: 5:diamond: J:diamond: (Pre 28%, Flop 4.5%, Turn 0.0%) SB wins $708 #4: FI 3b 19% från knapp. Killen som öppnar spelar 58/42 och är allmänt sämst. 4-bettar vi alltid här eller är avsaknad av kung tillräckligt skäl för att flatta? Helt OTROLIGT att båda viker flopp sen, tror aldrig jag sett liknande: Grabbed by Holdem Manager PL Omaha $2(BB) Replayer Hero ($172) BB ($416) UTG ($186) UTG+1 ($249) CO ($203) BTN ($197) Dealt to Hero Q:heart: T:club: A:club: J:heart: fold, fold, CO raises to $7, BTN raises to $24, Hero raises to $81, fold, CO calls $74, BTN calls $57 FLOP ($245) 3:club: 9:heart: 2:diamond: Hero bets $90.90, CO folds, BTN folds Hero shows Q:heart: T:club: A:club: J:heart: Hero wins $242 Paus nu, återkommer Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
sammy2cheeks Postad 16 Mars , 2011 Rapport Share Postad 16 Mars , 2011 Telia tekniker kommer och tittar på strulet 13.30. rekommenderas att pausa grinden. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Snusarn Postad 16 Mars , 2011 Rapport Share Postad 16 Mars , 2011 Jag ska tvätta nu till kl 17 ungefär, är ni kvar länge ikv? Kommer kanske efteråt isf. Kör hårt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
JohnnyDepp Postad 16 Mars , 2011 Rapport Share Postad 16 Mars , 2011 Är linan igång körs ett kvällspass. Mr_T hälsar att han är här under större delen av dagen/kvällen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Lundin89 Postad 16 Mars , 2011 Rapport Share Postad 16 Mars , 2011 Kontor säger ni. Är helt grön på sådan här verksamhet, har ni alltså hyrt en lokal som ni har som heltidsgrindstuga tillsammans? Känner ni alla varandra personligen eller har ni träffats över internet, kanske rentav PF? Ber om ursäkt ifall ni redan fått frågorna flera gånger, första gången jag skriver på PF tror jag. /Micro PLO-spelaren Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Snusarn Postad 16 Mars , 2011 Rapport Share Postad 16 Mars , 2011 Vi hyr en lokal och lirar ja, vi har lärt känna varandra genom pokern, någon pokerklubb i staden och pf kan man säga. Kontor är nötigt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Lundin89 Postad 16 Mars , 2011 Rapport Share Postad 16 Mars , 2011 Vi hyr en lokal och lirar ja, vi har lärt känna varandra genom pokern, någon pokerklubb i staden och pf kan man säga. Kontor är nötigt. Okej, låter väl snarlikt hur jag känner en hög med stockholmare genom pokern som jag träffar ibland och har grindstuga med. Kontor är nöten hör jag alltså, jag tycker själv att jag spelar mycket mer skärpt och eftertänksamt när jag har grindhelg i Stockholm och det har blivit er vardag. Känns det mycket bättre än att spela själv, blir man mer motiverad och framförallt syns det på resultaten? Av mitt gäng i Sthlm har de flesta i princip lagt ner nu tyvärr. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Snusarn Postad 16 Mars , 2011 Rapport Share Postad 16 Mars , 2011 Svårt att säga eftersom vi bara kört från början av mars, men en av oss har nog en rekordbackmånad på gång iaf. :-F Håller dock med om att man spelar mer fokuserat. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jake Postad 16 Mars , 2011 Rapport Share Postad 16 Mars , 2011 Svårt att säga eftersom vi bara kört från början av mars, men en av oss har nog en rekordbackmånad på gång iaf. :-F Håller dock med om att man spelar mer fokuserat. Kan man inte va bäst får man i alla fall se till att vara sämst! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Snusarn Postad 16 Mars , 2011 Rapport Share Postad 16 Mars , 2011 Försökte vara lite fin och inte nämna några namn, men så mycket för det. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mr_Tight Postad 16 Mars , 2011 Författare Rapport Share Postad 16 Mars , 2011 Kul att hela kontoret nu outat sig frivilligt i DBn Kontor är nöten hör jag alltså, jag tycker själv att jag spelar mycket mer skärpt och eftertänksamt när jag har grindhelg i Stockholm och det har blivit er vardag. Känns det mycket bättre än att spela själv, blir man mer motiverad och framförallt syns det på resultaten? Fördelarna beror väl mycket på hur man är funtad men jag tycker hittills office är överlägset att ha arbetsplatsen enbart hemma. Socialt bättre obv, mindre isolering. Kunskapsmässigt så lär man av varandra, inte bara poker heller, nu har jag t.ex. precis fixat internet-backup via Iphone tack vare Johhny (jag vet, inte svårt och borde hajat det själv men hade tunnelseende och tänkte mest "disconnect-fanhelvetejävlar, ner till Telia och fixa 4G-dongel omgående"). Skönt att ha ett jobb att gå till. Att jobba enbart hemifrån var kul ungefär några dagar 2006 även om det självklart är skönt att ha möjligheten vid behov. Känns också mindre dekadent att faktiskt ha en arbetsplats som/med normala(re) människor. De andra som sitter på våningsplanet verkar hålla på med vanligare grejer. Ens yrke verkar också uppfattas mer seriöst av omgivningen, om man tycker sånt är viktigt (sannolikt lättare bemöta "vad jobbar du med"-frågan på sociala events). Resultatmässigt är alldeles för tidigt att utvärdera men någon har som sagt lyckats med konststycket att rekordbacka. Sannolikt 99% varians dock, sånt som händer. Jag är upp en del sen starten, obv 99% mad skillz (som alltid när man plussar). Övriga får uttala sig själva om de vill. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jake Postad 16 Mars , 2011 Rapport Share Postad 16 Mars , 2011 ligger vi ens plus totalt sett sen starten ? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Kimzors Postad 16 Mars , 2011 Rapport Share Postad 16 Mars , 2011 Kul att hela kontoret nu outat sig frivilligt i DBn Fördelarna beror väl mycket på hur man är funtad men jag tycker hittills office är överlägset att ha arbetsplatsen enbart hemma. Socialt bättre obv, mindre isolering. Kunskapsmässigt så lär man av varandra, inte bara poker heller, nu har jag t.ex. precis fixat internet-backup via Iphone tack vare Johhny (jag vet, inte svårt och borde hajat det själv men hade tunnelseende och tänkte mest "disconnect-fanhelvetejävlar, ner till Telia och fixa 4G-dongel omgående"). Skönt att ha ett jobb att gå till. Att jobba enbart hemifrån var kul ungefär några dagar 2006 även om det självklart är skönt att ha möjligheten vid behov. Känns också mindre dekadent att faktiskt ha en arbetsplats som/med normala(re) människor. De andra som sitter på våningsplanet verkar hålla på med vanligare grejer. Ens yrke verkar också uppfattas mer seriöst av omgivningen, om man tycker sånt är viktigt (sannolikt lättare bemöta "vad jobbar du med"-frågan på sociala events). Resultatmässigt är alldeles för tidigt att utvärdera men någon har som sagt lyckats med konststycket att rekordbacka. Sannolikt 99% varians dock, sånt som händer. Jag är upp en del sen starten, obv 99% mad skillz (som alltid när man plussar). Övriga får uttala sig själva om de vill. negativt dock att man inte kan spela i kalsongerna och gråtr0nka när man springer sjukt sämst :SSS sånt värderas högt imo!!! låter sjukt kul dock gl till alla osv edit: mer mysbilder plz Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mr_Tight Postad 16 Mars , 2011 Författare Rapport Share Postad 16 Mars , 2011 ligger vi ens plus totalt sett sen starten ? Eftersom du frågar så... Tror svaret är nej Förutom att jag just backade €1,1k sista 25 minuterna är har xxxx och yyyy inte sprungit som gudar direkt. 3 av 5 office-invånare är plus sen starten iaf.... tror jag? negativt dock att man inte kan spela i kalsongerna och gråtr0nka när man springer sjukt sämst :SSS sånt värderas högt imo!!! låter sjukt kul dock gl till alla osv edit: mer mysbilder plz Tyty, kul är det. För det mesta iaf Perfekt att du hittade en uppgift till någon av de andra fyra. Jake, Sammy, Snusarn eller Johnny... ansvaret för att lägga upp (censurerade) mysbilder landar på er. Gogo! **** Som jag antydde ovan slutade inte dagen riktigt som jag hoppades. Upp som en sol och ner som en.... Fattade iaf det mycket mogna beslutet att lägga ner för dagen och göra annat istället. Cred till mig alltså, moget och balaserat även om jag nog borde brutit ännu tidigare, minitilt sista 10 minuterna. Graf: **** HHs: #1: Känner mig inte helt bekväm när det blir såhär djupt. Denna mot en klasssik synfisk som inte kunde siza. Inte speciellt balanserat explo-turnspel av mig men kul man slapp bli utsugen. Min riverbet går bort tycker jag dock. Bättre checksyna och hoppas han bluffar missat drag, eller...? Han var ifs synfisk. Grabbed by Holdem Manager PL Omaha $2(BB) Replayer SB ($263) Hero ($554) UTG ($478) CO ($641) BTN ($217) Dealt to Hero 2:club: A:diamond: A:spade: 6:spade: fold, CO calls $2, BTN calls $2, SB calls $1, Hero raises to $8, CO calls $6, BTN calls $6, SB calls $6 FLOP ($32) K:diamond: A:club: 6:club: SB checks, Hero bets $26, CO calls $26, BTN folds, SB folds TURN ($84) K:diamond: A:club: 6:club: 4:spade: Hero checks, CO bets $40, Hero raises to $204, CO calls $164 RIVER ($492) K:diamond: A:club: 6:club: 4:spade: J:heart: Hero bets $316 (AI), CO folds Hero shows 2:club: A:diamond: A:spade: 6:spade: Hero wins $489 #2: Med mer bakom hittar jag nog viket på flopp mot hyfsad reg här. Skit att det var på ett £-bord också. Grabbed by Holdem Manager PL Omaha $2(BB) Replayer SB ($207) BB ($140) Hero ($194) CO ($242) BTN ($359) Dealt to Hero K:heart: K:club: J:spade: Q:spade: Hero raises to $7, CO calls $7, fold, SB calls $6, fold FLOP ($23) 4:diamond: J:heart: Q:diamond: SB checks, Hero bets $23, CO raises to $92, SB folds, Hero raises to $187 (AI), CO calls $95 TURN ($397) 4:diamond: J:heart: Q:diamond: A:heart: RIVER ($397) 4:diamond: J:heart: Q:diamond: A:heart: 6:club: Hero shows K:heart: K:club: J:spade: Q:spade: (Pre 59%, Flop 43.7%, Turn 12.5%) CO shows A:diamond: 3:diamond: T:club: K:spade: (Pre 41%, Flop 56.3%, Turn 87.5%) CO wins $394 Återkommer troligen imorn, får se hur det känns Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Harry_Pottodds Postad 18 Mars , 2011 Rapport Share Postad 18 Mars , 2011 måste börja med att berömma för bästa db'n på PF Sen har jag har en fundering ang en situation som ofta kommer upp för mig: Scenario: Vi blir 3-betade pre och tar en syn oop. Sen floppar vi set och får in en c-r på flopp med fd ute. Hur spelar ni turn om vi blir synade och färgkortet kommer? Säg att vi har 60-80% potbet kvar. Och hur stor roll spelar det om det är stegdrag ute, tex om vi har 7756 på 27Qss-bräda i jämförelse med en 7JQss-bräda och 4s faller på turni båda fallen? (Vi har ingen read alls på FI) Bättre att bara syna flopp? Check-syna för att låta FI hänga sig själv de gånger han bluffar och förhoppningsvis göra en suckout de gånger han har färgen? Andra alternativ? hoppas det inte blev för rörigt, detta är en irriternade spot som jag allt för ofta tilt-skeppar. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mr_Tight Postad 20 Mars , 2011 Författare Rapport Share Postad 20 Mars , 2011 måste börja med att berömma för bästa db'n på PF Sen har jag har en fundering ang en situation som ofta kommer upp för mig: Scenario: Vi blir 3-betade pre och tar en syn oop. Sen floppar vi set och får in en c-r på flopp med fd ute. Hur spelar ni turn om vi blir synade och färgkortet kommer? Säg att vi har 60-80% potbet kvar. Och hur stor roll spelar det om det är stegdrag ute, tex om vi har 7756 på 27Qss-bräda i jämförelse med en 7JQss-bräda och 4s faller på turni båda fallen? (Vi har ingen read alls på FI) Bättre att bara syna flopp? Check-syna för att låta FI hänga sig själv de gånger han bluffar och förhoppningsvis göra en suckout de gånger han har färgen? Andra alternativ? hoppas det inte blev för rörigt, detta är en irriternade spot som jag allt för ofta tilt-skeppar. Tyty för schysst kommentar. Eftersom jag är cp-explo i mitt spel har jag svårt att ge allmängiltigt std-svar på frågor utan info om FI/historik. Inte heller helt std f.ö. eftersom din beskrivning antyder att det är avsevärt djupare än 100bb. Spelar inte djupt speciellt ofta, finns nog många som är bra mycket bättre på den biten. Finns förhoppningsvis någon mer balanserad spelera som läser detta och vill lätta på hjärtat? Det enda generella svaret jag kan kan ge är att jag i princip alltid skulle raisa flopp med set om 3b om det ligger färgdrag ute. Raisar f.ö. mycket bredare än så i 3bettade potter. Många jag spelar mot älskar sen att sätta en på färgdrag och dega med överparet de 3bettade pre. Färgdrag viker de inte heller om 3b. Skulle sen i princip aldrig vika turn om det inte var äckligt djupt. **** Om ni undrat varför det varit tyst här ett tag så är det för att jag tog några dagars paus. Blev lite störd över att jag dundrade iväg €1,2k på nolltid sista kvarten sist. Tror sällan/aldrig jag blivit så störd över en dag som faktiskt var en plusdag, lite skumt. Anyway, idag spelade jag lite igen på kvällen. Kände inte för stora swings så det blev semi-nittig PLO€100 istället för den mer normal aggro PLO€200. Mina stats för dagen är sjuka 18/7/1 över >500 händer (japp, inte felskrivet.... inte alls sugen på att swinga idag). Med anledning av ovanstpående inga stora potter att tala om heller. De två största kommer här: **** #1: Blev lite av mitt gamla jag i slutet och hittade 3-betten med premiumkungar oop. I vanlig ordning synar hela bordet och jag går till floppen med tanken att jag faktiskt kan checkfolda en del floppar trots bara en PSB kvar. Fick dock en ok flopp, trodde jag iaf men mitt equity kunde inte bli mycket sämre då övriga obv hittar exakt rätt. Denna handen ett bra exempel hur variansen springer iväg när man 3bettar mer. Blir många std-degningar där man en dålig dag kan springa vidrigt och backa rakt ut: Grabbed by Holdem Manager PL Omaha $1(BB) Replayer SB ($125) Hero ($101) UTG ($119) UTG+1 ($217) CO ($22.46) BTN ($107) Dealt to Hero 4:club: K:club: K:heart: 8:heart: UTG calls $1, UTG+1 raises to $4.50, CO calls $4.50, BTN calls $4.50, fold, Hero raises to $24, UTG calls $23, UTG+1 calls $19.50, CO calls $17.96 (AI), BTN calls $19.50 FLOP ($118) J:heart: T:heart: 5:spade: Hero bets $76, UTG calls $76, UTG+1 raises to $152, BTN folds, UTG calls $19.53 (AI) TURN ($386) J:heart: T:heart: 5:spade: 7:club: RIVER ($386) J:heart: T:heart: 5:spade: 7:club: Q:club: Hero shows 4:club: K:club: K:heart: 8:heart: (Pre 27%, Flop 4.9%, Turn 6.3%) UTG shows K:spade: J:diamond: J:club: 4:spade: (Pre 29%, Flop 63.3%, Turn 56.3%) UTG+1 shows A:heart: 6:diamond: 4:heart: 3:spade: (Pre 22%, Flop 29.0%, Turn 34.4%) CO shows 6:club: 5:heart: 7:spade: 7:diamond: (Pre 23%, Flop 2.8%, Turn 3.1%) UTG wins $383 #2: Och sen denna. FI är en 73/41 som inte verkar ha någon vidare koll. Inte supernöjd när han checkraisar turn men kan obv aldrig vika mtp de de idiotiska linjer han ofta väljer.... rätt hade jag denna gång men river var min ovän: Grabbed by Holdem Manager PL Omaha $1(BB) Replayer SB ($189) BB ($146) UTG ($310) Hero ($98.50) BTN ($131) Dealt to Hero 7:diamond: 8:club: 7:club: 9:heart: UTG raises to $3.50, Hero calls $3.50, fold, fold, fold FLOP ($8.50) K:club: 8:spade: 3:club: UTG bets $6, Hero raises to $22, UTG calls $16 TURN ($52.50) K:club: 8:spade: 3:club: 8:diamond: UTG checks, Hero bets $20, UTG raises to $112, Hero calls $53 (AI) RIVER ($198) K:club: 8:spade: 3:club: 8:diamond: K:spade: UTG shows A:heart: J:heart: K:diamond: 5:diamond: (Pre 52%, Flop 41.3%, Turn 5.0%) Hero shows 7:diamond: 8:club: 7:club: 9:heart: (Pre 48%, Flop 58.7%, Turn 95.0%) UTG wins $195 Blev trots allt plus för dagen via en del mindre potter. Spelade också superkontrollerat igen, gott. VIKTIGT! Hem nu, återkommer Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mr_Tight Postad 21 Mars , 2011 Författare Rapport Share Postad 21 Mars , 2011 Ännu en gång börjar jag speldagens första minut med ett spel som detta mot en 84/22 med 1,0 i aggression, bläh: Grabbed by Holdem Manager PL Omaha $2(BB) Replayer SB ($205) BB ($202) Hero ($198) CO ($178) BTN ($137) Dealt to Hero Q:heart: A:diamond: K:diamond: Q:spade: Hero raises to $6, CO calls $6, fold, SB calls $5, fold FLOP ($20) 9:spade: A:heart: 3:spade: SB checks, Hero bets $16, CO calls $16, SB folds TURN ($52) 9:spade: A:heart: 3:spade: 5:heart: Hero bets $46, CO calls $46 RIVER ($144) 9:spade: A:heart: 3:spade: 5:heart: 4:diamond: Hero bets $130 (AI), CO calls $110 (AI) Hero shows Q:heart: A:diamond: K:diamond: Q:spade: (Pre 61%, Flop 53.3%, Turn 20.0%) CO shows K:heart: 5:club: 9:club: 4:heart: (Pre 39%, Flop 46.7%, Turn 80.0%) CO wins $361 BRUTALT bra värde just nu iaf (se ovan t.ex.), kul! Hoppas det håller i sig hela e.m. Fotboll ikväll Återkommer Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
JackVegas Postad 21 Mars , 2011 Rapport Share Postad 21 Mars , 2011 Ännu en gång börjar jag speldagens första minut med ett spel som detta mot en 84/22 med 1,0 i aggression, bläh: Funderade du på att check-decida river här? Tror inte du foldar ut i princip nåt alls, och han synar nog NÄSTAN aldrig med sämre, om vi räknar in att "värdet är bra" . Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts