Mr_Tight Postad 8 December , 2010 Författare Rapport Postad 8 December , 2010 Vart köpte du den där väggkaminen i Uppsala eller nätet? Uppsala: http://www.mariebergs.com/?pid=59 Citera
Mr_Tight Postad 8 December , 2010 Författare Rapport Postad 8 December , 2010 Det är något med SvS som gör att jag för min egen skull nog inte borde spela där alls. Blir ibland bokstavligen tiltad bara av att se mjukvaran. Värdet är väl egentligen det bästa som finns men något på svs drar fram den värsta tilten ur mig typ.... Som ni kan gissa gick det inte bra på SvS idag. Några ören kvar. Om de ryker blir det nog bye bye SvS för ett tag, trots värdet. Spela fotboll nu istället Citera
pq4510 Postad 8 December , 2010 Rapport Postad 8 December , 2010 I brist på annat så railade jag dig på 10-20 bordet. Jag tycker att du spelade helt ok/bra. Citera
Mr_Tight Postad 8 December , 2010 Författare Rapport Postad 8 December , 2010 I brist på annat så railade jag dig på 10-20 bordet. Jag tycker att du spelade helt ok/bra. Då missade du några händer där jag bluffade illa. Anyway, vi glömmer dåliga spel på SvS. Mer prima, mindre svs.... eller rättare sagt, inget SvS eftersom jag är gul där nu sedan 10 min tillbaka. Vägrar sätta in på den riggade skit-siten. ...eller skämt åsido, tror jag mår mentalt bäst av att hålla mig ifrån tilt-triggers. SvS är nog en sådan (tilt-trigger alltså). Har spelat ok på prima under tiden. Återkommer, kanske blir stopp-loss idag, vi får se, är nära (€1,2k). Det absolut viktigaste är att jag håller reglerna och det är inget snack om den saken. Resultaten kommer alltid att vara upp och ner, reglerna kommer konsekvent att hållas. (kolla dagbokens första sida för regellistan resten av 2010 och hela 2011: http://pokerforum.nu/forum/dagboecker/46642-omahahahaha-mr-tight-har-db-pa-pf-igen.html) Citera
pq4510 Postad 8 December , 2010 Rapport Postad 8 December , 2010 I brist på annat så railade jag dig på 10-20 bordet. Jag tycker att du spelade helt ok/bra. ok, jag kikade inte hela tiden. Såg inte bluffarna. Citera
Mr_Tight Postad 8 December , 2010 Författare Rapport Postad 8 December , 2010 Blev inte så mycket mer spel. Ingen stopp-loss iaf. Donationer på prima räddade upp det hela till ett std-back på något inköp totalt sett (ner 12,5ksek på svs och upp nära €1k på prima). Tycker fortfarande värdet är bättre på SvS men om jag ska tilta av att spela där är det väl bäst hålla mig borta. ***** F.ö. underhållande action på PLO$5k på stars där blom spelar 6 bord och säkert tiltar en del regs. Inga små stackar han hittat. Tror fortfarande inte han någonsin kommer bli vinnande på high stakes PLO mot de bästa regsen i längden. Går inte att överbetta PLO och det är mer ren matte än holdém. Holdém borde han ägna sig åt imo men vore obv skitkul om jag hade fel. Han är grymt bra för både pokern och PLO Gngn Citera
kossan Postad 9 December , 2010 Rapport Postad 9 December , 2010 Helt otroligt att FTP inte signade Isil. Jag tror han slår Stars 25/50 ganska lätt,skulle inte bli förvånad om han saknar action på den nivån inom en snar framtid. Den som lever får se.... Citera
JohanLj Postad 9 December , 2010 Rapport Postad 9 December , 2010 Helt otroligt att FTP inte signade Isil. Jag tror han slår Stars 25/50 ganska lätt,skulle inte bli förvånad om han saknar action på den nivån inom en snar framtid. Den som lever får se.... Jag skulle bli extremt förvånad. Tror inte han har edge där i tuffa line-ups. Citera
kossan Postad 9 December , 2010 Rapport Postad 9 December , 2010 Jag skulle bli extremt förvånad. Tror inte han har edge där i tuffa line-ups. HEHE :-D:mrgreen: :-D Citera
JohanLj Postad 9 December , 2010 Rapport Postad 9 December , 2010 HEHE :-D:mrgreen: :-D Tror du sista ronden är avgjord redan? Jag är grymt imponerade av dagens insats...se mina övriga poster...men du måste förstå plo-varians. Citera
kossan Postad 9 December , 2010 Rapport Postad 9 December , 2010 Tror du sista ronden är avgjord redan? Jag är grymt imponerade av dagens insats...se mina övriga poster...men du måste förstå plo-varians. Trodde du semiskoja lite .Helt klart ska Isil slå 50/25. Risken är väl att han hamnar i maskin och/eller spelar förlånga pass.Man hoppas ju han har lärt sig något, men när man ser han sitta över 12h börjar man väl undra.... Jag förstår om du är lite tvivlande men jag tror hans tuffaste motståndare är han själv Citera
Mr_Tight Postad 9 December , 2010 Författare Rapport Postad 9 December , 2010 poster...men du måste förstå plo-varians. +1 Blom spelade bra men sprang också som en gud och jag tror fortfarande han är klart sämre än genomsnittlig SH-reg på PLO highstakes. Har varit inne på det hundra gånger innan.... är man laggig/aggro och springer bra kan man vinna löjliga summor på på PLO kort och medellång sikt. Variansen i omaha är brutal och blir sjuktligt brutal när det 3/4/5-bettas pre varenda hand. Det är variansen som gör att lagtardsen inte hajar att de är förlorande. De minns bara hur de vann 100 inköp på 2-3 veckor och tror sen de hade otur när de gulade. Har sett såna killar regelbundet senaste 4 åren. Grejen är att att de alla försvinner förr eller senare. Alla "wanna be gus" springer slutligen in i väggen efter några veckor/månader med goodrun. De som sitter kvar i längden är de som hajat att det inte bara räcker att vara aggro med any 4. I bloms fall kan det säkert dröja längre eftersom han verkar ha otrolig spelförståelse och inte tilta nämnvärt. I längden ser jag ändå inte hur han ska spöa matten som omaha sh består av. Skulle bli extremt förvånad om blom visar sig vara vinnande på shorthanded PLO highstakes efter 200k händer. Tror absolut han är värde för i princip alla regsen. Skulle jag få välja mellan att stejka t.ex. JohanLj och Blom skulle jag sätta mina pengar på Johan 100 ggr av 100. Fel spel och för många spelare för honom. För sin egen skull borde han spela djup NLH HU som han bevisligen är gud på. Ska han nu spela PLO ska han spela HU och inte SH, desto djupare desto bättre. Desto mindre beroende av basic equity han blir desto mer sannolikt att han vinner. .... men jag klagar inte, PLO får grym publicitet på detta sätt och vi kommer säkert se en massa random fisk försöka spela som blom och 4-betta händer med dålig equity, gärna i ett vacuum och utan bloms förståelse för spelet i övrigt. Edit: säger alltså inte blom suger på omaha sh, bara att han knappast spöar highstakes-regsen. MEN.....Vore självklart skitkul om det visar sig jag har fel ;) ...och dessutom verkar ju Bloms inträde dra till sig massor av övriga spelare också, inte bara vassa highstakes-regs. Ska vi få se sudden hoppa in på borden måntro? Bra för älgarna..... Edit2: Helt sjukt episkt vilka summor han vann igår btw. Var väl inte långt från en 100BI-dag? Man saknar ord, kul!! Citera
kossan Postad 9 December , 2010 Rapport Postad 9 December , 2010 Man kan väl nästa säga att det var en episk första dag (utan och ljuga?) på nya jobbet för Herr Blom Misstänker att cheferna på PS drack något finare och motsvarande på FTP surfade kanske nån söka jobbkurs,vad vet jag. Kommer nog surras en hel del på nätet om vår mytomspunne landsman. Hur det en går kommer många små bankrullar krossas mellan hajarna när de försöker få någon smula av kakan, då Grabbarna med stort G gamblar light mot "shortisar". Vad tror ni Isil fick? -Set for life? Citera
Mr_Tight Postad 10 December , 2010 Författare Rapport Postad 10 December , 2010 Man kan väl nästa säga att det var en episk första dag (utan och ljuga?) på nya jobbet för Herr Blom Misstänker att cheferna på PS drack något finare och motsvarande på FTP surfade kanske nån söka jobbkurs,vad vet jag. Kommer nog surras en hel del på nätet om vår mytomspunne landsman. Hur det en går kommer många små bankrullar krossas mellan hajarna när de försöker få någon smula av kakan, då Grabbarna med stort G gamblar light mot "shortisar". Vad tror ni Isil fick? -Set for life? Jo, episkt är nog ordet oavsett vad man tror/tycker om Bloms möjligheter i längden på omaha sh. Har själv ALDRIG sett liknande rush på någon nivå någonsin. Killen satt väl som mest med ~12 000 bb utspritt på 6 bord, hur sjukt är inte det...? Blir kul att följa framöver ***** Ni som har väntat på bra/dålig/svängig/stabil update från mig väntar förgäves. Har haft fullt upp med energimöten (huset), fotboll och julgranssågning (inte till mig obv, inget behov av barr på golvet). Dryga 300 händer har jag ändå spelat och ingenting utöver det vanliga hände under dessa. Bara std men ingen tilt och bra spel från mig, kul. Blir några dagar med sparsamt med spel nu troligen. Fullt upp med barnkalas, fotboll, lagfest etc. etc. Återkommer Gngn /Mr Tight Citera
hankie123 Postad 10 December , 2010 Rapport Postad 10 December , 2010 . I längden ser jag ändå inte hur han ska spöa matten som omaha sh består av. Utveckla gärna? Edit: Ingen dryg kommentar, endast nyfiken Citera
Mr_Tight Postad 10 December , 2010 Författare Rapport Postad 10 December , 2010 Utveckla gärna? Edit: Ingen dryg kommentar, endast nyfiken Mjo, kan försöka men kanske är ute och cyklar... tycker bara omaha handlar mer om ren matte i många lägen, speciellt när det blir fler spelare än 2 och det inte är superdjupt. Folk har ofta en hand och det bluffas inte alls lika mycket som i holdém. Pengarna åker in hela tiden och det handlar mycket om att ha koll på ranger och den equity man har mot dessa. I holdém har folk oftast inte en hand och det åker inte in alls lika ofta. I mina ögon är holdém, och då speciellt HU holdém, väsentligt skilt från omaha SH. Utöver detta tror jag Blom kanske också tappar lite på att inte kunna köra sina överbet nu när han kör pot limit, något kan uppenbarligen varit grymt bra på i holdém. ...men som sagt, kan ha fel (hoppas jag har fel, är skitkul med bloms cp-swings och framgångar, bra för pokern och omaha) och det verkar ju som det blir mycket djupt spel när blom är i farten, lär absolut vara till hans fördel då det blir mer "spel" och mindre std omaha-matte. Killen verkar ju ha en gudabenådad känsla/förmåga att komma rätt in i potter och få folk dit han vill när det inte längre är std-lägen. Edit: Ser nu att han sitter och kör 4 bord NLH HU mot ZeeJustin, han kanske håller med mig? Edit2: Det som vore riktigt intressant vore att se en NLH-match mellan blom och denna kille: http://www.pokertableratings.com/fulltilt-player-search/jungleman12 Citera
Mr_Tight Postad 10 December , 2010 Författare Rapport Postad 10 December , 2010 Har fått in 400 hyänder idag trots allt. Bra värde men inge superresultat att skryta med. Spelade iad ok. Lite HH-exempel: **** Kändes sådär att dega pre med denna men tänkta att "<100bb och han är ju fisk så..". Inte ofta man får inte det bättre pre: Grabbed by Holdem Manager PL Omaha $2(BB) Replayer Hero ($414) BB ($140) UTG ($147) CO ($516) BTN ($192) Dealt to Hero K:club: 9:spade: 4:club: K:spade: fold, fold, BTN raises to $7, Hero raises to $23, BB raises to $76, fold, Hero raises to $235, BB calls $62.15 FLOP ($283) 5:spade: T:diamond: 6:spade: TURN ($283) 5:spade: T:diamond: 6:spade: 8:diamond: RIVER ($283) 5:spade: T:diamond: 6:spade: 8:diamond: T:heart: Hero shows K:club: 9:spade: 4:club: K:spade: (Pre 72%, Flop 88.2%, Turn 92.5%) BB shows Q:diamond: 7:heart: Q:club: 7:spade: (Pre 28%, Flop 11.8%, Turn 7.5%) Hero wins $280 FI är väl någon form av semi-ok reg men denna tycker jag han slaktar rätt fint. Degar junkdrag utan FE. Tror historiken spelar roll, har tagit han på en del pengar senaste månaderna. Värde som sagt Grabbed by Holdem Manager PL Omaha $2(BB) Replayer SB ($543) BB ($346) UTG ($108) UTG+1 ($207) Hero ($199) BTN ($179) Dealt to Hero 4:heart: K:spade: A:heart: 7:spade: fold, UTG+1 raises to $7, Hero calls $7, fold, fold, fold FLOP ($17) 3:heart: 5:heart: 7:diamond: UTG+1 bets $12, Hero raises to $38, UTG+1 raises to $131, Hero raises to $192 (AI), UTG+1 calls $61 TURN ($401) 3:heart: 5:heart: 7:diamond: 8:club: RIVER ($401) 3:heart: 5:heart: 7:diamond: 8:club: K:diamond: UTG+1 shows 5:club: 9:club: T:heart: 6:heart: (Pre 47%, Flop 34.1%, Turn 82.5%) Hero shows 4:heart: K:spade: A:heart: 7:spade: (Pre 53%, Flop 65.9%, Turn 17.5%) UTG+1 wins $398 Lunch etc. nu Återkommer ev. ikväll Citera
jackbalsam Postad 10 December , 2010 Rapport Postad 10 December , 2010 Du får ju nästan skriva ut vilka fi är. Själv är jag taggad till nästnästa vecka när du får konkurrens på borden igen. Citera
Mr_Tight Postad 11 December , 2010 Författare Rapport Postad 11 December , 2010 Du får ju nästan skriva ut vilka fi är. Själv är jag taggad till nästnästa vecka när du får konkurrens på borden igen. Mjo, kanske gör det framöver. ***** Spelade lite nu på kvällen och isildurs senaste bravader verkar ha skapat nya wannabees (eller så är det bara att det är fredag kväll....). Lite segt idag dock, speciellt en semi-reg på semitilt som konstant 3-bettade sina junkhänder och sen vägrade vika flopp. Gick inte att vinna mot snubben idag och nu i slutet började jag känns mig rätt tiltad efter "bad-play rewarded" gång på gång. Blev tyvärr några spew-degningar av mig på slutet, bäst lägga ner istället. Ser iaf bra ut inför framtiden med fint värde iaf. MÅSTE "bara" minimera tilten dagar som dessa. Bra jag lägger ner nu iaf (inte nära stopp-loss dock, miniplus för dagen då jag var upp rejält ett tag) Troligen spelfritt imorgon. Sociala åtanganden och fest på kvällen. Återborden på söndag och sen är det också tanken att tokgrinda när släkten åkt efter julafton. Gngn Citera
Mr_Tight Postad 11 December , 2010 Författare Rapport Postad 11 December , 2010 Alla kan nog inte reglerna... ...eller var det en bluff-syn på turn? Grabbed by Holdem Manager PL Omaha $1(BB) Replayer SB ($120) BB ($158) Hero ($99) UTG+1 ($122) CO ($103) BTN ($105) Dealt to Hero 3:diamond: K:club: T:club: A:diamond: Hero raises to $3.50, fold, CO calls $3.50, fold, fold, BB calls $2.50 FLOP ($11) A:club: 7:spade: 7:club: BB checks, Hero bets $5, CO folds, BB calls $5 TURN ($21) A:club: 7:spade: 7:club: 7:heart: BB checks, Hero bets $10, BB calls $10 <---- ?? RIVER ($41) A:club: 7:spade: 7:club: 7:heart: Q:heart: BB checks, Hero checks Hero shows 3:diamond: K:club: T:club: A:diamond: (Pre 67%, Flop 91.7%, Turn 100.0%) BB shows 4:club: 9:diamond: 2:heart: A:spade: (Pre 33%, Flop 8.3%, Turn 0.0%) Hero wins $38.95 Jo, blev lite spel på förmiddagen ändå. Sega beats men ingen tilt idag, nice. Citera
Ängeln17 Postad 11 December , 2010 Rapport Postad 11 December , 2010 Alla kan nog inte reglerna......eller var det en bluff-syn på turn? . Visste inte att det uttrycket fans hos flera än mig. Har flertalet gånger blivit ifrågasatt när jag synat ner tunt om jag bluffsynar ofta . Tycker det är bästa uttrycket jag hört. Citera
tamtaram Postad 11 December , 2010 Rapport Postad 11 December , 2010 Kan mycket väl vara en som tror han spelar PLO8 och synar med sitt lågdrag. Får tyvärr säga att jag spelat upp till 100 händer innan jag insett vilket spel jag spelar... Tycker nog synen preflop är om möjligt lite sämre, om han verkligen tror han spelar PLO. Citera
Mr_Tight Postad 11 December , 2010 Författare Rapport Postad 11 December , 2010 Bluffsynen är ett kraftfullt drag som inte skall underskattas. Varje spelare med ett uns av självrespekt har obv en väl utarbetad bluffsyn-range. **** F.ö bra värde till och från, kolla denna kreativa flopp- och turnlinje från FI: Grabbed by Holdem Manager PL Omaha $2(BB) Replayer SB ($408) BB ($205) UTG ($200) UTG+1 ($236) Hero ($182) BTN ($401) Dealt to Hero 9:club: 8:spade: 6:diamond: J:diamond: fold, fold, Hero raises to $6, fold, SB calls $5, fold FLOP ($14) J:spade: 5:diamond: 4:diamond: SB checks, Hero bets $10, SB raises to $20, Hero calls $10 TURN ($54) J:spade: 5:diamond: 4:diamond: 7:spade: SB bets $24, Hero raises to $126, SB calls $102 RIVER ($306) J:spade: 5:diamond: 4:diamond: 7:spade: 4:spade: SB checks, Hero checks SB shows 7:diamond: T:diamond: J:club: A:heart: (Pre 55%, Flop 38.4%, Turn 7.5%) Hero shows 9:club: 8:spade: 6:diamond: J:diamond: (Pre 45%, Flop 61.6%, Turn 92.5%) Hero wins $303 Citera
Mr_Tight Postad 11 December , 2010 Författare Rapport Postad 11 December , 2010 Lol @ omaha. Spelade lite till innan festen. Gick rakt åt skogen. Kom precis över €1,2k back (stopp-loss) och bröt iaf omedelbart. Sjukt vidriga beats men också dåligt spel av mig i slutet, massa lotto som jag ska hålla mig borta ifrån. Jävlar va vidrigt omaha kan vara ibland.... set+fdrag möter oesd, set möter 2p-drag etc. etc. Allt kan hände turn+river när man har en cp-dag. Anyway, nog om det, inget att göra. Bra med hyfsat tight stopp-loss iaf. Tar med oss det positiva och drar på fest istället. Återkommer, tidigast imorgon Citera
Mr_Tight Postad 12 December , 2010 Författare Rapport Postad 12 December , 2010 Blev en del spel idag innan och efter fotboll. Blev också en pokerturnering med fotbollslaget igår, lagfest typ. 50 kr rebuy, drack whiskey gjorde jag också. Snabb recesion av turren är att jag blev småfull på whiskeyn och till slut lyckades pusha A4 off med 35bb eff mot 2 limpare. ..... Funderar på om det finns något läge någonsin där mitt spel INTE är skitdåligt här? Kommer inte på något iaf. Anyway, ena limparen (som jag passande nog hade förklarat holdém-reglerna för innan vi började) hade TT och synade glatt. Hm, kanske mitt sämsta turre-spel någonsin..? Tur det inte var WSOP (som jag aldrig lär spela om jag fortsätter shova A4 off med 35bb i limpade potter).... **** Online har jag iaf spelat ok idag och landade nu på +€1,1k. Skönt efter en gårdag med stopp-loss. Sprang obv bättre idag. Har dock fortfarande vissa tiltproblem, även idag syndes de till när jag blev 2-outad. Inte bra alls, måste verkligen hålla nere tiltfan som lätt blir så löjligt dyr. 2-outare är omaha-vardag och ska fan inte rendera i mintiltar, blir ju snordyrt i längden. Tur jag har stopp-loss iaf. VIKTIGT. ***** Har också svårt att sluta bluffa fisk. VAD hjälper det att man "vet" ungefär vad de har när de ändå bara synar en river crai? Herregud att jag aldrig lär mig. Jaja, ok ändå, nöjd Gngn Citera
Recommended Posts