Gå till innehåll

Omahaha - Firma Ruffel och Båg


Mr_Tight

Recommended Posts

2011-07-29: Åter Sverige efter Fillipinerna och Kina under sommaren. Nära 100% pokerfritt. Har startat eget i Kina och flyttar dit relativt permanent om några veckor. Nu jävlar blir det 100% satsning;)

 

 

2011-06-12: Spelet går bra men dagboken är pausad sedan en tid tillbaka. Stjäl för mycket tid/fokus från utveckling av spel och tiltkontroll.

 

Sammanfattar man läget landade april på +€3k och maj på +€10k. Av aprils tre målsättningar blev det "fail" avseende två av tre. Inte 40k händer och ett antal pissiga spel. Lyckades dock med det viktigaste, kom igång 100% med tiltkontroll-jobbet.

 

Av de senaste 12 månaderna har 11 gröna siffror (och den enda backmånaden var i princip en 15 dagar lång januari-tilt innan jag tog 3 veckors time-out i Kina). Egentligen skitbra resultat med tanke på all jävla tilt jag ägnat mig åt. Tiltkontrollen har dock tagit några steg i rätt riktning senaste tiden. Har under ca 2 månader lagt tid och pengar på proffesionell hjälp som hittills har funkat en bit över förväntan.

 

Återkommer nog med updates, men det blir inte med samma frekvens som tidigare.

 

 

2011-04-01: Första månaden med kontoret är avklarad. Resultatmässigt ingen succé men gröna siffror för egen del iaf. Vår växt Jacob lever fortfarande men det börjar bli väl många bruna blad. För mycket/för lite vatten/ljus?

 

Beslut om kontorsnamn också klubbat. "Firma Ruffel och Båg" blir det, dvs den svenska, inte så lite kreativa, översättningen av TV -serien "Arrested Development".

 

Också ny månad och nytt kvartal. Firar det med att sätta månadsmålsättningar för april:

 

APRIL

 

#1. Ska spela >40k händer cg Omaha

#2. Ska inte göra ett enda riktigt kasst spel under hela månaden.

#3: Komma igång ordentligt med tiltkontrollprojektet. Mer detaljer får ni kanske vid senare tillfälle.

 

Ska följa upp dessa mål i slutet på månaden också.

Inte alltid varit bra på uppföljningar innan, svagt.

 

 

 

2011-03-05: Pokerkontor med mig och 4 glada midstejkare uppstartat mitt i Uppsala. I avsaknad på kreativa namnförslag från kollegorna döps kontoret (gissa av vem) till "Omahaha - Office med Mr Tight & prospects". Borde få fart på kreativiteten hos övriga.

 

Känns 100% rätt hittills, den känslan ska vidhållas. Några kollegor har sprungit iskallt hittills men tror på snar vändning. Har själv också hittat bättre spel igen och har nu ett smått osannolikt plus-streak på 17 raka dagar med gröna siffror. Vågar man hoppas på midstakes-comeback innan sommaren? Time will tell, men ska fortsätta spela bra och vill inte vara enda lowstejkarn på jobbet ju.

 

 

2011-02-15: Åter till Sverige igen efter 2,5 vecka semester med pokerfolk etc. i Kina/Hong Kong/Macau. Bra liveresultat och plus även online när det blev spel. Skönt att komma iväg och trevligare att vara hemma när man varit borta en sväng.

 

Stundande pokerkontor i Uppsala startar troligen 1:a mars också, blir en välbehövlig förrändring. Har fortfarande inte backat 10 inköp på PLO200 (se nedan) men ligger inte heller mycket plus. Funderar på en nedflytt och max 4 bord en period, vi får se hur det blir. Grundproblemet är att jag spelar relativt kasst nu också. Även om jag sprang trevligare skulle det inte räcka i längden. Kan knappast bara skylla på bad-run....

 

 

2011-01-11: Livets längsta förluststreak och tyngsta backperiod hittills uttryck i big blinds (>7000 bb back, >100 000 kr) är ett faktum. Har bokstavligen aldrig sett sjukare poker och har i princip inte kunnat vinna en hand senaste 20-30k händerna. Spelet har också blivit lidande i samband med en överväldigande flora konstanta cp-beats, set-ups, cold-decks etc. etc. Har också spelat allt sämre i samband med detta.

 

Rullen mår ok men blödflödet måste stoppas och jag ger mig själv 10 inköp till innnan det blir tvångsnedflytt till PLO€100. Där har sedan min livscoach vetorätt inför eventuell återflytt till PLO€200 och högre. Detaljer här: http://pokerforum.nu/forum/1570433-post1611.html

Ska fixa detta, nu jävlar blir det tight och back to basics. Ska inte skita sig pga av tilt iaf.

 

 

2010-12-31: Planen kvarstår avseende 2011, Satsning på poker heltid. Deltidsstudier 25% vid sidan av för att inte förtvina socialt/intellektuellt. Förtydligade regler och målsättningar kommer här (click to enlarge):

Mål:

goals2011scan20101231.th.jpg

 

 

Regler:

rulezscan20101230.th.jpg

 

*****

 

 

2010-12-03: F.o.m nu och t.o.m 2011-12-31 är det nya regler som gäller under kommande år som "heltidsproffs". Har en deal med två kollegor där eventuella regelbrott leder till att jag måste städa deras lägenhet respektive hus grundligt inom en vecka. Har haft en liknande deal under 2010 avseende snus/cig och det har funkat kanon. Är numera nikotinfri efter ca: 20 års beroende och många misslyckade försök att sluta. Har varken rökt eller snusat en enda gång under året.

 

Reglerna sammanfattade:

 

1. Aldrig spela någon nivå utan 10 000 bb i rulle (100 vanliga inköp).

2. Stopp-loss per speldygn (06:00 -> 06:00) 6 fulla inköp på aktuell maxnivå. Just nu PLO€200 => €1,2k i stopp-loss. Lämnar omgående alla bord efter färdigspelad aktuell hand om stopp-loss fortfarande är passerad efter handens slut.

3. Eventuellt kliv uppåt i nivå sker endast efter godkännande från min kollega. Han har 100% vetorätt.

4. Måste självklart kliva ner i nivå omgående om jag går ner under 10 000 bb i rulle.

 

*****

 

 

2010-11-26: Officiellt att jag satsar på 100% poker f.o.m nu och troligen hela 2011. Planen är att dra ihop pengar att lägga på hög för kanske starta någon egen form av verksamhet inom några år. Vinstmål är kanske ingen höjdare men har iaf en målbild på 1 milljon kronor i vinst för 2011. Tror det är realistiskt med nuvarande nivåer och spelvolymer. Allt under en halv mille kommer jag se som ett misslyckande förutsatt att jag spelar förväntad volym året ut, ca 40k händer per månad i snitt är tanken. Minskad volym under sommaren troligen (semester).

 

Intressant diskussion i DB:n i samband med detta på denna sida och sidan efter (startar med inlägg #1301 där jag gör planerna officiella): http://pokerforum.nu/forum/dagboecker/46642-omahahahaha-mr-tight-har-db-pa-pf-igen-87.html

 

*****

 

 

2010-11-12: Har nu gått 4 månader sen jag började blogga på expressen istället. Några tiltdippar men sett till helheten har det gått kanonbra. Upp ca +€40k

på 4 månader (inkl RB och race) => troligen mitt livs bästa pokerperiod resultatmässigt, allt på lowstakes. 100% skottfritt också.

 

Tekniskt strul m.m. med expressen-bloggen m.m. gör att jag nu kommer tillbaka hit för gott(?). Good to be back, >€100k kommande 12 månaderna är förhoppningen/planen. Nyckeln är (som alltid) tiltkontroll och att aldrig skotta. Då kör vi :mrgreen: :mrgreen:

 

 

Btw: Minst 100 inköp är BR-nyckeln för lowstakes. Spelar mest PLO€200 men kliver ner ofta när värdet är tveksamt. Är inte heller för stolt för att kliva ner längre perioder om det går segt eller om rullen skulle djupdyka. Kommer troligen inte spela PLO€400 förrän jag eventuellt har närmare 200 inköp. Variansen i omaha är sjuk och midstakes är tuffare än någonsin.

 

****

 

 

2010-10-28: Fortsätter gå stabilt och med avsevärt mindre tilt än någonsin tidigare. Man kan kanske lära en gammal hund att sitta trots allt. Nu +€33k sen nystarten i början på Juli, grymt gott. Har förhoppningar om comeback på midstakes inom några månader men kan dröja längre, ska vara extremt nittig med br-kraven resten av mitt pokerliv.

 

 

2010-09-09: Nedanstående "trendbrytande" har funkat relativt bra. Har spelat mycket och dugligt bra för det mesta. Stabilt plus på ca +€16k totalt sett under 2 månader (inklusive RB). Fortsätter resultatrapportera på expressen och majoriteten av övrigt skrivande sker på en del av PF med enbart omaha-spelare.

 

 

2010-07-12: Behövde prova nått nytt för att bryta en förlorande trend och kör nu här på obestämt framtid (till nästa större downswing antar jag?): http://blogg.expressen.se/mr_tight/

 

 

2010-05-30: Återgår till min egen dagbok efter att ha hängt i Luddes/Slowboys några månader. Sommarlov snart och juni blir 99% träning, fotbolls-VM och disciplinerad omaha. Utomlands sen troligen.

 

 

2010-01-01: 2009 avslutat. Bra start, dåligt avslut. Nya målsättningar för 2010! Kommer köra fortsatt blandat mellan pokerforum och min blogg (länk).

 

Kortfattat gäller följande kommande år:

 

1. Stenhårda BR-regler, inga skott

2. Inget snus, inga jävla cig heller

3. Ca 1000 timmar spel, 5ptbb/100

 

2009-09-29: KLONK! Vinst i $10 rebuy med 666 pers gav friska $5022, monstersumma i relation till nuvarande CG-stakes (där det också går bra). Yes!!

 

2009-09-02: Åter efter paus. Har skaffat coach för tiltkontroll, skickar honom HH från största potterna varje session. Kommer spela lägre än på flera år hela september, bara att svälja ALL jävla stolthet och sånt skit. Måste börja spela bra, tilta mindre och vinna igen, oavsett stakes.

 

2009-07-21: Ännu en paus från PF och onlinepoker efter en tung period. Återkommer när jag kommit hem från Guatemala i slutet på augusti.

 

2009-04-07: Helevetesdag i går, en av de värsta i mitt liv. Back $5k trots dugligt spel, $5k under all-in EV, nytt rekord i otur för en dag, bajs!

 

... MEN har iaf summmerat första kvartalet nu. Är nöjd med resultatet som landar på +$31k. För en detaljerad sammanställning med grafer och sånt hänvisar jag till min nya blogg. Gäller att inte glömma att tänka loooong run nu framöver, urgh ;)

 

 

2009-03-10: Tillbaka efter 2 månaders paus från PF, har gått skitbra på nätet och nu har jag rulle för midstakes :D

 

 

2009-01-10: Paus från poker och pokerforum ett tag framöver.

Vet ej när jag kommer åter men det lär dröja innan jag tiltat av från dagens motrigg som är den sjukaste jag upplevt på runt 2 miljoner händer spelade.

 

 

 

 

 

 

Edit 4: Här kommer målsättningarna för 2009!

 

 

Målsättning med poker 2009:

 

1. Steama avsevärt mindre OCH aldrig, aldrig mer skott-tilta (2008: 4 stora skott-tiltar).

2. Vinna minst $100k (2008: +$60k)

3. Spela minst 1400 timmar (2008: 1100 timmar)

4. PTBB/100>7 totalt för året på PLO200 (2008: 5,5)

4. Ej spela PLO$500 shorthanded med mindre än $35k i rulle

5. Kolla igenom allt cardrunners-material under året (avseende omaha).

6. Spela MTT som jag en gång gjorde innan jag blev mtt-fisk, dvs TIGHT SOM FAN. Hajsymbol vid mitt nick igen innan 2009 är slut.

(för er som undrar vad jag menar kan ni jämföra "cafe_no_se" (gammalt nick) och "cafe no se" (nytt nick) på sharkscope/ongame och själva se hur jag tappat ALLT MTT-spel senaste 4 månaderna)

7. TÄNKA POSITIVT!!!!!!!!!!!!!!!!! :D :D :D

 

 

 

 

 

Edit 3: Superseriös satsning på pokern i år, postar snart plan, mål och regler här :)

 

Edit 2: Har nyss avslutat samarbetet med min coach. Tackar honom massor för hjälpen under denna tid, nu är det upp till mig att hålla koll på detta framöver.

 

Edit: Sedan jag startade dagboken har det hänt en del (b.la. mer tilt och idiotskottning).... MEN sedan början på Juni har jag ett coachingkontrakt med en duktig high-stakes spelare. Mer om detta i bloggen men kontentan är b.la. regelbunden kontakt och stenhårda BR-regler som jag följt sen vi påbörjade samarbetet. Känns jävligt bra ;)

 

 

Har också flyttat till Uppsala där jag just börjat på psykologprogrammet. Karriärsbyte efter 5 år som controller och ekonomgöra (och 1 år som pokerspelare på heltid). Tar ej studielån/bidrag så pokern kommer vara enda inkomsten de närmaste 5 åren om det går som jag hoppats.

 

 

 

 

 

Är 30+ och har pokerbloggat och toktiltat+skottat vilt ganska regelbundet något år. Har nu tröttnat något på tidigare site (Mr Tight på "kortvargarna", fritt översatt från engelska eftersom pokerforum inte verkar köpa konkurrenters namn). Saknades PLO-folk där och fanns inte möjlighet att posta bilder+snygga HH. Nystart här istället m.a.o!

 

Har periodvis passivt följt både DJens (verkar kunna PLO) och HataB2B (som Djens men med mina härliga disciplinproblem).

 

 

Spelet är alltså främst PLO low/mid-stakes (med ett antal tiltande undantag närmare mid/high-stakes, se grafer m.m. nedan). Spelstilen har tyvärr oftast varit "tight aggresiv ultramegatiltskottande multitablande grinder". Vill verkligen ändra på detta NU och hoppas att en nystartad dagbok kan öka främst disciplinen.

 

Är en vinnande spelare men har inga som stora framgångar att skryta med. Vill ändra på detta och bli riktigt vass på både shorthanded omaha och BR/tilt-management (dvs hålla psyket under bättre kontroll). Tips från alla, speciellt från er som spelar högre, bättre och mer disciplinerat, uppskattas varmt!

 

 

 

Skriver ofta EXTEMT mycket när jag bloggar så introduktionen till denna blogg blir istället lite fina bilder som säger (för) mycket. Behöver jag tillägga att jag har haft VIDRIGA BR-management- och discipin-problem...?

 

 

Slutet på 2007 - I början på november (vid 37k händer) fick jag hybris efter en bra period (några NLH-turreklonkar som inte syns i grafen också) och tappade den lilla BR-Mgmt och disciplin jag hade. Satt ibland med sjuka 30-40% av rullen på ett bord. Notera speciellt den "lilla" 8k-dippen vid 45k händer, inte direkt ok för en low-stakare.... (alla belopp i USD)

aobUCNoft.jpg

 

 

 

2008 hittills - Det blev bara värre och värre. Har knappt plussat i år och mest genererat duglig rakaback. Katastrof gång på gång på gång... tilt, vild skottning på 10 ggr min normala nivå (satt ofta på idiotiska PLO 10/10 och 20/20 med rädda pengar) etc. etc. Gulad onlinerulle gång på gång, uttag, insättning, uttag, insättning etc. En bild säger mer än 1000 ord:

AIGFvllJh.jpg

 

 

 

 

Här kommer ett exempel på hur löjligt högt (för mig som low-stakare) och illa (SKAM) jag kan lira när det är som värst efter en uppsjö 1-outare eller liknande omaha-skoj (nedanstående är ifs det ABSOLUTA lågvattenmärket av alla händer, HEMSKT spelat av mig)

 

 

Omaha Hi $20-$20 PL (real money), hand #P4-55510802-256

Table Limerick, 9 Dec 2007 6:07 PM ET

 

Seat 2: mr_torres ($3,861.25 in chips)

Seat 5: lusor ($680.00 in chips)

Seat 8: Mr Tight [ 4 of Clubs,Ace of Clubs,5 of Hearts,4 of Hearts ] ($2,804.00 in chips)

Seat 10: NotSoFunNow ($7,016.50 in chips)

ANTES/BLINDS

lusor posts blind ($20), Cafe_No_Se posts blind ($20).

 

PRE-FLOP

NotSoFunNow folds, mr_torres bets $50, lusor calls $30, Mr Tight calls $30.

 

FLOP [board cards 7 of Clubs,2 of Clubs,7 of Spades ]

lusor checks, Mr Tight checks, mr_torres bets $100, lusor folds, Mr Tight bets $450, mr_torres calls $350.

 

TURN [board cards 7 of Clubs,2 of Clubs,7 of Spades,2 of Diamonds ]

Mr Tight bets $1,000, mr_torres calls $1,000.

 

RIVER [board cards 7 of Clubs,2 of Clubs,7 of Spades,2 of Diamonds,3 of Spades ]

Mr Tight bets $1,304 and is all-in, mr_torres calls $1,304.

 

SHOWDOWN

Mr Tight shows [ 4 of Clubs,Ace of Clubs,5 of Hearts,4 of Hearts ]

mr_torres shows [ 7 of Diamonds,10 of Clubs,6 of Diamonds,3 of Clubs ]

mr_torres wins $5,656.

 

 

 

Ok, enough said. Min plan nu är att verkligen börja använda mig av bankroll management. Tror mig kunna teorin (?) hyfsat men det har aldrig hjälpt mig i praktiken. Har nyligen dragit igenom boken "your worst poker enemy" för andra gången och har vissa förhoppningar på att jag ska klara det den här gången. Lättare sagt än gjort dock. Titta kurvan för 2008 ovan, dippen vid ca 52k händer var förra veckan och skedde på en dryg timme.

 

 

Förutom att posta roliga händer och gnälla som fan över bad-beats så postar jag lite statistik efter varje dag också. Typ spelade timmar, netto, aktuell onlinerulle m.m m.m. Inte för att ni kanske bryr er men jag behöver det för min egen disciplins skull. Rullen låg imorse på 3,7k och och f.o.m nu gäller 3000 bb-regeln. Max PLO 1/1 m.a.o. Kanske kommer avsätta mindre del av rullen för skottning då och då men då ska det vara genomtänkt i förväg och inte pga tilt.

 

Planerar inte att ta ut en krona från rullen närmaste tiden utan nu ska den växa långt över femsiffrigt och rakebacken får betala räkningar och annat.

 

Nätverket är ongame, pokernick: "Cafe No Se". Namnet "Mr Tight" hänger med från micro-stakes tiden då jag körde 6-8 bord maskinell nötholdém. Jag spelar ifs fortfarande rätt tight :)

 

 

Mål: Bygga >100kusd-rulle och vara vinnade på medium/high-stakes så småningom. Ambitiöst, jag vet men det kan väl inte vara omöjligt eller... ;)

 

Medrigg nu tack!! :-D

 

 

Och.... Kommentera gärna även om ni inte har något vettigt att säga, blir bra mycket roligare att skriva om man vet att någon läser det!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Tack för lyckönskningen Ankan, behövs :)

 

 

Har spelat dryga 5 timmar idag och nu är det 5:e raka speldagen utan att ens vara nära tilt och/eller skottning, helt sick!! Bara low-stakes, inte ens PLO200. Bör tilläggas att det var löjligt ugly omaha periodvis där man på en del bord inte kunde missa en hand mot mig oavsett hur veckert mitt topp-set+redraw etc var (refill+refill+refill). Två jobbiga perioder där inköpen rök på löpande band (....men ändå bra plus för dagen till slut).

 

Som tur är finns det ingen (nästan) fisk som kan klonka alltid för alltid......:lol:

 

 

 

Många sjuka händer från idag men ska besparar er bad-beats och nöja mig med ett exempel på en hjältesyn från mig. Hur hittar jag denna synen på den jobbiga rivern? Jo, på den nivån jag spelar nu är det pissiga färgdrag 75% av gångerna folk synar pottbet ur position helt utan odds (förutom de optimistiska implicita då). Ännu roligare nedan är ju att mina två blockers faktiskt är bättre än hans drag. Tack, tack (svårare att hitta motsvarande syn på högre nivåer dock).

 

En annan fråga som jag slänger ur mig samtidigt: Skulle någon CB:a från knappen på den floppen med 3 synare preflopp? Känns inte EV+ då det blir svårt att syna pottomslag eller borde jag tänka om?

 

 

Here we go:

 

Omaha Hi $1-$1 PL (real money), hand #P4-65569464-505

Table jokar2's OH, 16 Apr 2008 10:32 PM ET

 

Seat 2: Cafe No Se [ Queen of Hearts,10 of Clubs,King of Hearts,8 of Clubs ] ($198.20 in chips)

Seat 4: jokar2 ($115.55 in chips)

Seat 6: YASBAC ($25.00 in chips)

Seat 7: FISKEN ($96.50 in chips)

ANTES/BLINDS

jokar2 posts blind ($1), YASBAC posts blind ($1).

 

PRE-FLOP

FISKEN calls $1, Cafe No Se bets $5, jokar2 calls $4, YASBAC calls $4, FISKEN calls $4.

 

FLOP [board cards King of Clubs,Jack of Diamonds,4 of Hearts ]

jokar2 checks, YASBAC checks, FISKEN checks, Cafe No Se checks.

 

TURN [board cards King of Clubs,Jack of Diamonds,4 of Hearts,9 of Clubs ]

jokar2 checks, YASBAC checks, FISKEN checks, Cafe No Se bets $20, jokar2 folds, YASBAC folds, FISKEN calls $20.

 

RIVER [board cards King of Clubs,Jack of Diamonds,4 of Hearts,9 of Clubs,9 of Diamonds ]

FISKEN bets $60, Cafe No Se calls $60.

 

SHOWDOWN

iMpega22 shows [ Jack of Hearts,5 of Clubs,3 of Spades,6 of Clubs ]

Cafe No Se shows [ Queen of Hearts,10 of Clubs,King of Hearts,8 of Clubs ]

Cafe No Se wins $178.

 

 

Vad säga övrigt om dagens poker då? Jo... är faktiskt jävligt nöjd med att jag fortsätter grinda utan att ens titta på dyrare bord nu. I övrigt är faktiskt hela idiottilten (-3k på en timme) från förra veckan upphämtad i och med dagens sessioner, härligt!!!

 

 

Om det är någon av er "gamla" läsare" som läser detta får ni gärna skriva en kommentar även om ni inte har något att säga... vore kul om någon hittade hit!

 

 

Dagens siffror som alltid:

 

 

Resultat idag (exkl rakeback): +817 usd

Rulle förrändring (exkl rakeback) sen 2008-02-15: +5 398 usd

Total utbetald rakeback/bonus sen 2008-02-15: +5 792 usd

 

Bankrulle ongame: + 4 522 usd

 

Spelade timmar idag: 5 h

Spelade timmar totalt sen 2008-02-15: 294 h

 

Liveresultat idag: +0 kr (0 timmar)

Liveresultat totalt sen 2008-02-15: +12 012 kr (39 timmar)

 

Insättningar online sen 2008-02-15: -1000 usd

Uttag online sen 2008-02-15: +8 792 usd

 

 

Over and out

 

/Mr Tight

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har följt dig sen du grindade 8-bord (eller alldeles efter) o skrev på "den där tidningen med geting på" (borde va ok omskrivning för pokerforum va?) Har som så många andra varit helkass på att ge dig cred för alla bra bloggar du skrivit, har bara helt själviskt läst utan att ge nåt tillbaka... Sry för det. Ditt spel kan jag inte dock kommentera då du 1. bara spelar Omaha numera och 2. är på en helt annan nivå än mig som spelar micro. Har dock fått för mig att vi är från samma stad o i ung. samma ålder (som warfarin på kortvargarna? oxå kanske?) så då känns det kul att läsa hur det går för dig. Jag tror att vi är många ute i landet som håller tummarna för dig och ditt projekt. B-manegement är nog prio 1 för dig tror jag också men kanske ska du även som Rollo skrev förut även sätta av LITEN del till skottning ibland ifall du tröttnar på grind (eller varva med lite MTT eller SnG kanske. Fast då inte för att främst bygga rulle utan för att få lite variation.) Äh, va fan, jag är inte nån som ska ge dig råd utan vill bara säga tack för bra bloggande i lång och trogen tjänst ;-)

 

Anyway, lycka till o må pokergudarna vara med dig.

Mcl

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena Tighten!

Jag har också följt dig sen getingtiden. Har också varit lat på att ge feedback, ja kan iofs inte göra det på omahaspelen för jag är så kass på det,men tycker du skriver jävligt bra.

Dom där graferna du visar hur kan man få dom?Skulle va roligt att se sin egen graf också.

Lycka te med pokern!:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns som detta kan bli en intressant dagbok att följa även om jag inte spelar Omaha.

Lycka till som fan!

 

Tackar! Tro mig, jag behöver mer än tur med min tiltförmåga :) DISCIPLIN!

 

Jag följer dig här oxå tighten:-D

 

Mvh Johan

 

Gott Johan! Skitkul att ha några läsare som följt denna berg- och dalbana från början :D

 

 

Jag har följt dig sen du grindade 8-bord (eller alldeles efter) o skrev på "den där tidningen med geting på" (borde va ok omskrivning för pokerforum va?) Har som så många andra varit helkass på att ge dig cred för alla bra bloggar du skrivit, har bara helt själviskt läst utan att ge nåt tillbaka... Sry för det. Ditt spel kan jag inte dock kommentera då du 1. bara spelar Omaha numera och 2. är på en helt annan nivå än mig som spelar micro. Har dock fått för mig att vi är från samma stad o i ung. samma ålder (som warfarin på kortvargarna? oxå kanske?) så då känns det kul att läsa hur det går för dig. Jag tror att vi är många ute i landet som håller tummarna för dig och ditt projekt. B-manegement är nog prio 1 för dig tror jag också men kanske ska du även som Rollo skrev förut även sätta av LITEN del till skottning ibland ifall du tröttnar på grind (eller varva med lite MTT eller SnG kanske. Fast då inte för att främst bygga rulle utan för att få lite variation.) Äh, va fan, jag är inte nån som ska ge dig råd utan vill bara säga tack för bra bloggande i lång och trogen tjänst ;-)

 

Anyway, lycka till o må pokergudarna vara med dig.

Mcl

 

 

Bra råd! BR-management har jag (motvilligt) hajat betyder det mesta för att kunna plussa stabilt. SKA jobba på att hålla det denna gång (har ni hört den förrut? :evil: ). Skottrulle blir det nog om ett tag men nu ska bara grindas stabilt ett tag först.... Lycka till själv!

 

 

Mer Omaha åt folket!

 

Lycka till :-D

 

Precis! Är ju SÅÅ mycket mer drag jämfört med holdém (nån som sa varians och runner-runner?). Tack och GL själv!

 

 

Åhfasen, är det du som är Cafe-snubben på Ongame. Isåfall har vi spelat en del mot varandra på $1/1. Var nog bara ett par dar sen som du la dig för omslag på en 44J bräda och påstod att du hade en 4 och jag kallade dig 'tajt'. Det var mer passande än jag visste då tydligen. :)

 

Haha, jo, låter som en läggning jag lätt gör när jag är otiltad i en liten pott mot alla förutom vildar, fiskar och shortstacks (och dessa kategorier föll du inte inom uppenbarligen :)). I bästa fall 50-50 och i värsta fall drar jag dött, nej tack, finns bättre lägen...

 

Kollade just in din blogg, klockren, citat ang dina äventyr på SvS: "Jag valde att inte kunna spela bort mer än 9999999 kr åt gången, och inte sitta längre än 20 timmar per dag. Hoppas, hoppas jag kan hålla mig innanför de ramarna."

 

Jo, jag hoppas också du klarar detta :mrgreen:

 

 

 

Tjena Tighten!

Jag har också följt dig sen getingtiden. Har också varit lat på att ge feedback, ja kan iofs inte göra det på omahaspelen för jag är så kass på det,men tycker du skriver jävligt bra.

Dom där graferna du visar hur kan man få dom?Skulle va roligt att se sin egen graf också.

Lycka te med pokern!:-)

 

Tack, gott att höra, blir bra mycket mer taggande att fortsätta blogga med lite uppmuntrande ord! Graferna fixar du ganska lätt med pokertracker+pokergrapher. Lycka till själv och visa mig grafen sen när du fått till den!

 

 

 

Ok, nu blir det spel igen! Har just avslutat en löprunda (bra), druckit en kaffe (gott) och förpestat lungorna med en Röd Marlboro (varför kan man fråga sig eftersom det finns snus). Fortsätter på inslaget spår, 3000 bb måste jag ha för att få spela på ett bord, mer PLO 1/1 och kanske t.o.m lägre m.ao. Hoppas på normal varians nu (om detta nu finns när man spelar omaha)

 

...och så fick man äta upp sina ord direkt! Ongame-severn ligger visst nere, 3:e gången i mitt liv det händer. Kör inga andra konton aktivt så det får bli att vänta tålmodigt då ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Herr Fiskljuse, gott att se dig också! Sitter numera hemma hela dagarna och väntar på ditt samtal så vi kan luncha/fika snart..... Ska svara tele denna gång, lovar! ;)

 

 

 

Ok, vilken vacker start man får på poker-bloggandet på pokerforum. Ongame har legat nere hela dan för mig och rulle någon annanstans har jag inte. TILT!

 

Har aldrig varit med om att en site legat nere en hel dag, sjukt, sjukt... Tiltande!.....MEN har ju ingenstans att tilta eftersom ongame är nere, lite av en skum ond/god cirkel där

 

 

Blir att spela som en idiot imorn för att kompensera för detta oväntade tapp i grind :lol:

 

 

 

Surfade b.la. runt lite här på PF istället. Många bra dagböcker och vettiga inlägg men också en del "rätt skumma" trådar. "Vinnaren" bland de med tveksamt innehåll är utan tvivel den stora rigg-tråden där folk turas om att överbevisa varandra och alla andra om att nätet minsann är riggat eftersom de har förlorat trots sina överlägsna skills, drabbats av X antal bad-beats under en serie av Y händer (oftast 2-3 stycken) och haft en massa otur b.la. b.la. "FI träffade 2-outarn två gånger i rad, det måste vara riggat!", "jag spelar perfekt poker och kan allt om spelet men förlorar ändå, det måste alltså vara riggat!".

 

Ingen av alla de oturförföljda lyckas dock presentera något som helst hållbart bevis (större mängd data) för sin teori utan hänvisar till utvalda händer där de haft oflyt. Undrar varför? :D

 

 

Finns också ett antal mer analytiskt sinnade som i tråden (>200 sidor!) turas om att försöka berätta för de "oturförföljda riggteoretikerna" att det faktiskt är helt normalt med sjukt osannolika händelser och att vårt minne är selektivt etc. etc. Som svar får de oftast några nya HH där riggteoretikern får ännu ett "monster" utdraget, ännu fler bevis på rigg! "Jag är riktigt vass på poker men förlorar bara för att jag har sån SJUUUUUK otur".

 

 

 

Själv har jag under dryga miljonen händer aldrig råkat ur för varken bad-beats, otur, varians eller motrigg. Sicken tur jag har, och jag spelar ju ändå varians-spelet omaha!! ;)

 

 

Nej, ljög lite där, någon enstaka beat har jag nog sprungit in i och har faktiskt två personliga favoriter som båda inträffade för 2 månader sedan, har nog satt upp dem i förra bloggen men för ev. nya läsare, här kommer nya bevis för rigg! (eller kanske snarare ett bevis för att det osannolika garanterat kommer att inträffa då och då, välj själva vad ni vill tro :))

 

 

 

Här kommer iaf den ena handen (den andra hände veckan efter och är i princip identisk, t.o.m samma runner-runner kort komiskt nog, började faktiskt t.o.m garva när det hände andra gången!)

 

 

Omaha Hi $2-$2 PL (real money), hand #P4-60783744-11

Table Honiara, 15 Feb 2008 8:24 AM ET

 

Seat 2: valkoviiri ($80.00 in chips)

Seat 3: soumak ($174.00 in chips)

Seat 4: kessen 1985 ($285.30 in chips)

Seat 5: Cafe No Se [ 3 of Clubs,6 of Clubs,5 of Clubs,6 of Hearts ] ($196.00 in chips)

ANTES/BLINDS

soumak posts blind ($2), kessen 1985 posts blind ($2).

 

PRE-FLOP

Cafe No Se calls $2, valkoviiri calls $2, soumak bets $8, kessen 1985 folds, Cafe No Se calls $8, valkoviiri folds.

 

FLOP [board cards 6 of Spades,Jack of Hearts,6 of Diamonds ]

soumak bets $24, Cafe No Se calls $24.

 

TURN [board cards 6 of Spades,Jack of Hearts,6 of Diamonds,Queen of Hearts ]

soumak bets $72, Cafe No Se calls $72.

 

RIVER [board cards 6 of Spades,Jack of Hearts,6 of Diamonds,Queen of Hearts,Queen of Diamonds ]

soumak bets $68 and is all-in, Cafe No Se calls $68.

 

SHOWDOWN

soumak shows [ Queen of Spades,Ace of Spades,Queen of Clubs,King of Hearts ]

Cafe No Se shows [ 3 of Clubs,6 of Clubs,5 of Clubs,6 of Hearts ]

soumak wins $350.

 

 

Jag VET, skiten är ju RIGGAD!!!! :mrgreen:

 

Men vettefan om detta kan kallas bad-beat, när degen åkte in var jag ju 100% slagen.... tål att tänkas på va? Får ju också skylla mig själv som inte raisar och skyddar min sårbara hand! :twisted:

 

 

 

Imorn blir det spel och aktualiserat pokerbloggande igen om bara ongame-fanskapet börjar funka igen....

 

Over and out

 

/Mr Tight

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det underbara med omaha är att man inte behöver stor rulle eftersom swingsen är i princip obetydliga, speciellt de dagar man är lite lösare/aggresivare än normalt och folk inte kan missa.... (smaka på ironin)

 

 

Som vanligt säger en bild mer än tusen ord, grafen nedan avser ENDAST dagens spel, 998 händer på PLO100 (100 usd inköp). Tyckte det var jätte-suuuuuper-kul första halvtimmen som ni säkert kan gissa :evil:

 

ejwhDMTlN.jpg

 

 

Ok, var det tilt eller? över 6 inköp back omgående ju! Nja, spelade inte "helt perfekt" efter några fula händer (dagens understatement) och hittade sedan någon idiotisk "hjälteraise" när jag "visste" att han bara hade färgdraget mot mitt topp-par och överpar, fel hade jag mer än en gång. Utöver detta ställde jag tveksamt med halvdana drag någon gång också. Visst, bra med fold-equity men denna equity är oftast obefintlig mot tighta killar eftersom de oftast har det set de representerar.

 

 

Utöver detta kan nog vem som helst lista ut att det inte fanns NÅGON första 30 min som kunde missa sina grymma 9-höga färgdrag mot mitt topp-set när det åkte in på floppen. När man sen dunkar in allt på turn med nötstegen får man syn av tvåpar och en 4-outare är ju aldrig långt borta när riggen är rätt inställd. Alla som spelat omaha vet nog vad jag menar och det som avgör är hur man hanterar motgångarna. I mitt fall blev svaret: REFILL, REFILL, REFILL, REFILL, REFILL, REFILL.... men iaf ingen tilt och absolut ingen skottning, bra!

 

 

Omaha, bara att älska det för vad det är och inse att den som fattar flest EV+ beslut vinner i längden! 8-)

 

 

Mitt lite väl lösa spel i början (en del tom-bluffar i sen pos också) betalade sig dock sedan då folk vägrade släppa en hand mot mitt bombande ett tag. I slutet var det mest återgång till tight spel och det blev lite lugnare för nerverna.

 

 

Har som sagt gjort en del tabbar dock, ska försöka hitta någon HH som visar hur illa jag kan spela ibland, here we go, HJÄRNSLÄPP ...pga för många bord? När han "insta-pottar" på turn ska jag bara haja att han nu hittat nöten (även om han brukar vara rätt lös) och att jag behöver dra in en 11-outare (22%) på rivern för att vinna. Att sen dessutom ställa in är bara hemskt illa eftersom spelare nummer 3 mycket väl skulle kunna ha nöten också. Hade FI däremot checkat hade man kunnat argumentera för ett 80% pott-bet från mig eftersom mitt topp tvåpar mycket väl kan leda mot troligt överpar och sämre färgdrag hos övriga två . Ett av mina sämsta spel idag:

 

 

Omaha Hi $1-$1 PL (real money), hand #P4-65682181-175

Table mr.maha's OH, 18 Apr 2008 11:33 AM ET

 

Seat 1: fonzie24 ($100.35 in chips)

Seat 3: _masa84_ ($146.10 in chips)

Seat 4: InspektaDeck ($84.90 in chips)

Seat 5: BBgali79 ($83.75 in chips)

Seat 6: Cafe No Se [ 6 of Diamonds,10 of Clubs,Ace of Spades,7 of Spades ] ($301.30 in chips)

ANTES/BLINDS

fonzie24 posts blind ($1), _masa84_ posts blind ($1).

 

PRE-FLOP

InspektaDeck folds, BBgali79 bets $4, Cafe No Se calls $4, fonzie24 folds, _masa84_ calls $3.

 

FLOP [board cards 10 of Spades,5 of Hearts,3 of Spades ]

_masa84_ checks, BBgali79 bets $13, Cafe No Se calls $13, _masa84_ calls $13.

 

TURN [board cards 10 of Spades,5 of Hearts,3 of Spades,6 of Clubs ]

_masa84_ checks, BBgali79 bets $52, Cafe No Se bets $200, _masa84_ folds, BBgali79 calls $14.75 and is all-in.

 

RIVER [board cards 10 of Spades,5 of Hearts,3 of Spades,6 of Clubs,Queen of Clubs ]

 

SHOWDOWN

Cafe No Se shows [ 6 of Diamonds,10 of Clubs,Ace of Spades,7 of Spades ]

BBgali79 shows [ 3 of Hearts,6 of Spades,4 of Diamonds,7 of Hearts ]

BBgali79 wins $182.50, Cafe No Se wins $133.25.

 

 

Mer spel senare, inga mer idiotspel som ovanstående nu :oops:

 

 

Over and out

 

/Mr Tight

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och så blev det 500 händer till och denna gång utan en enda dyr/stor tabbe från min sida. Kanon, kanon!

 

En halvjobbig/svår syn dock. Hade inte hittat denna mot alla motståndare men FI gjorde många rätt skumma moves så nästnöten kändes ok. Hans fiskiga 1 usd-bett antydde rätt hårt att han inte var klar med handen (men ibland har jag ju fel som sagt :) MEN inte denna gång dock). Otroligt att han inte rivrade varken färgfan eller kåken här också, vissa dar missar de ju aldrig händer som denna:

 

 

OMAHA_HI, POT_LIMIT, P4-65684273-307

played at "Cafe No Se's OH" for USD RM from 2008-04-18 10:27 until 2008-04-18 10:28

 

Seat 4: JustGivit2Me ($79.10 in chips)

Seat 7: Cafe No Se ($98 in chips) [ 5 of Hearts,King of Diamonds,King of Spades,Ace of Hearts ]

Seat 8: XXXX ($101 in chips)

Seat 9: RandomAll_in ($107.70 in chips)

Seat 10: Die Sage555 ($115.30 in chips)

 

ANTES/BLINDS

XXXX posts blind ($1), RandomAll_in posts blind ($1).

 

PRE-FLOP

Die Sage555 folds, JustGivit2Me folds, Cafe No Se bets $4, XXXX calls $3, RandomAll_in folds.

 

FLOP [board cards: 3 of Clubs,2 of Diamonds,9 of Hearts ]

XXXX checks, Cafe No Se bets $8, XXXX calls $8.

 

TURN [board cards: 3 of Clubs,2 of Diamonds,9 of Hearts,4 of Clubs ]

XXXX bets $1, Cafe No Se bets $28, XXXX bets $88 and is all-in, Cafe No Se calls $58 and is all-in.

 

RIVER [board cards: 3 of Clubs,2 of Diamonds,9 of Hearts,4 of Clubs,Jack of Spades ]

 

SHOWDOWN

XXXX shows [ 4 of Diamonds,2 of Hearts,6 of Clubs,Ace of Clubs ]

Cafe No Se shows [ 5 of Hearts,King of Diamonds,King of Spades,Ace of Hearts ]

XXXX wins $3, Cafe No Se wins $194.

 

 

 

 

Var i övrigt rätt löst på de flesta bord, folk spelade typ holdém-style på många håll. "Yes! Tvåpar! Ojoj, nu släpper jag aldrig denna! :)". Eller ännu bättre när man settar flopp, pottar och får syn. Turn parar bordet och man bettar igen, en check blir bara för uppenbar ändå och man får sällan mer betalt på rivern. Nu får FI ibland för sig att semi-bluffa all-in dött med det missade färgdraget (som det nästan alltid är i dessa lägen) och synen är knappast svår med nötkåken, tack, tack.

 

 

Återkommer med dagens graf och siffror när jag lirat klart.

Ser bra ut just nu iaf.

 

 

 

Mer spel senare, bra värde fredagar för det mesta

 

Over and out

 

/Mr Tight

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För er som eventuellt är nya läsare och tror jag är en stabil grinder så slänger jag in lite text från förra veckans blogg när jag kastade bort 3k på en timme:

 

 

CASH GAME SESSION #3

 

Fan va less jag blir på mig själv. Tiltade kanske inte rakt ut men spelade alldeles för högt efter bad-beats och spelade som en fisk med rädda pengar. Ska iaf göra ett stort undantag denna gång och inte tråka ut er med bad-beatsen, nöjer mig med att säga att korten "inte riktigt" var på min sida.......

 

Efter den hemska starten tappade jag (igen) kontrollen så det sjöng om det och började ställa med drag och ganska tveksamma händer alltför ofta på dyra bord som jag då gick upp på. Inget av dragen satt (nej, INGET) och inga av mina färdiga händer stod. Började i vissa lägen nästan undra om folk såg mina kort för vissa av de synar jag fick var HELT sjuka, speciellt på flopp, tittar i PT och ser att jag faktiskt var i god form vid flera av mina "tiltspel" där jag blev synad, säger iaf en del om värdet (eller kvalitén på programvaran som folk har för att kunna se mina kort, haha :)......

 

 

Men, men, ska inte skylla ifrån mig, blir bara för patetiskt... Utdragningar inträffar och vissa perioder är tyngre än andra. Känns kanske (just nu) fruktansvärt osannolikthur korten trillat idag men ärligt talat är nog ändå klart mer än hälften av jättetappet pga av tiltat spel på för dyra bord. Har gjort bort mig, igen och storyn är inte så olik den som ni nu hört så många gånger. Också alldeles för många bluffar och skit... you know the story. Har gjort bort mig så det sjunger om det, arrggghhhh

 

 

Skiter i HH från varken bad-beats eller tveksamma spel från mig, ni kan nog föreställa er ungefär hur det såg ut idag.

 

 

Många regelbrott idag. Spelade t.ex. 10/10 ett tag och gjorde några high-stakare glada. Där spelade jag som årets största fisk också, snyggt..... Rädda pengar och en jävla massa fold bara för att till slut ställa otåligt och få syn av bättre hand, jojo, bra jobbat!!!

 

 

Det enda positiva var att jag inte gulade och att jag iaf fortfarande har rulle för att grinda 1/1 och komma ikapp. Back to basics nästa gång, någon ny insättning vill jag absolut inte göra.

 

 

Blir SÅÅÅÅ jävla less på mig själv som så jävla ofta gör detta, usch!!!!! Om det bara kunde ske lite mindre frekvent så skulle det ju vara hanterbart.

 

Sympatikommentarer undanbedes (är inte synd om mig, eget fel det som hänt oavsett motrigg och beats), ska ta tjuren vid hornen nästa gång och börja om från scratch. Inom en månad (?) borde jag kunde ha tagit ikapp detta tapp om jag håller mig på rullens rätta nivå. Jag brukar ju ändå på något jävla sätt lyckas komma igen efter dagar som denna ..... men jag stör mig så jävligt på min egen idioti, är ju såååå mycket jobb att bygga upp skiten och så drar man bort nästan allt på några timmar.

 

 

 

Ovanstående har alltså hänt mer gånger än jag kan räkna och jag hoppas innerligt att jag ALDRIG behöver skriva ett liknande inlägg här på PF. Har redan tagit ikapp tappet och nu ska det fan bara spelas på rätt rulle-nivåer! Jobba, jobba..... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nog spelat för ikväll annars skulle tilten komma omgående. Sista 15 min var en omaha-mardröm. Gjorde iaf inga jättetabbar utan de dyraste händerna var beats (båda de två klart dyraste var mot samma kille som rivrade mig 2 ggr i 300-600(!) usd-potter inom 10 min), arrgghhh. Sista handen var det mitt topp-set mot hans mellanset och en tredje kille med färgdraget, båda slår mig såklart, usch, omaha är SÅÅÅ fult ibland.

 

Har iaf hållt 100% i mina BR-regler och inte ens tittat på högre nivåer än PLO 1/1, gott med lite discipin! Måste hålla i det bara...

 

 

 

Tabbar gjorde jag dock tyvärr ett gäng i början på sessionen. NÄR ska jag lära mig läxan att det INTE går att köra en massa "moves" mot folk som har synknappen auto-intryckt? Exempel: FI är uppenbarligen svag på rivern när han mesbettar in i mig. Brädan är parad och färgen ligger ute. Jag slår om pott och han panikblixtsynar med Q-hög färg. Vafan gör jag så för? Vet ju att den killen inte går att bluffa. Bortkastade pengar, vänta in bra kort istället för f...n.

 

 

 

Session #3 blev faktiskt knappt minus tack vare (på grund av) de stora beatsen där rivern låg mot vilden men värdet fanns på borden iaf. Orkar inte posta en massa HH nu, känner mig smått tiltad efter att ha tokbackat i slutet. Spelar fan ingen roll hur många händer man spelar, blir aldrig riktigt van vid sura/dyra beats va?

 

 

En annan grej som jag stör mig på är att nån jävla nolla skrev "FU Cafe, I'm gonna kill you IRL" i chatten efter jag tagit hans mini-inköp för 2:a eller 3:e gången. Seriöst....?? Vilka jävla idioter det finns. Sugen på att rapportera den lilla fittan till nån/något men det leder väl inte till något bra för nån antar jag? (ooohhh, du får chatten avstängd).

 

 

Grafen nedan såg bra ut länge men jättedippen i slutet var inte så jävla ball direkt, Alexei, tacka mig och 2 ggr river-helvete för din jätterush..... Jaja, blev iaf plus för dagen (och en j..la massa rakeback=lön) så det är klart jag ska vara nöjd va? Snart går rullens ökning om rakebacken, vore kul att sluta "bara" vara en rakebackmaskin som jag ju varit några månader nu :mrgreen:

 

Vettafn varför grafen säger att jag dragit in strax över 600, måste saknas några händer i PT antar jag? 572 blev dagsnettot. 2K händer idag också, bra det, månaden ska ligga på 35-40K är tanken. Och varför envisas nedgångarna med att vara så mycket snabbare/brantare än uppgången? (lutningen på kurvan nedan)

 

 

CfODqTbrI.jpg

 

 

Imorn blir det nog inte lika mycket poker, har b.la. en konstgräsbatalj (fotboll div 7 seriepremiär) som ska vinnas. Kanske lir innan, kanske lir efter. Den som lever (och läser bloggen, haha) får se.

 

 

Dagens siffror som alltid:

 

 

Resultat idag (exkl rakeback): +572 usd

Rulle förrändring (exkl rakeback) sen 2008-02-15: +5 970 usd

Total utbetald rakeback/bonus sen 2008-02-15: +5 792 usd

 

Bankrulle ongame: + 5 094 usd

 

Spelade timmar idag: 7 h

Spelade timmar totalt sen 2008-02-15: 301 h

 

Liveresultat idag: +0 kr (0 timmar)

Liveresultat totalt sen 2008-02-15: +12 012 kr (39 timmar)

 

Insättningar online sen 2008-02-15: -1000 usd

Uttag online sen 2008-02-15: +8 792 usd

 

 

Over and out

 

/Mr Tight

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev 1,5 spel innan dagens div 7-drabbning. Hade det rätt tufft med två killar som fick mig rätt ur balans. Klassiska vildar. Ser alla floppar, raisar och reraisar preflopp nästan varje hand. Blir att man sänker kraven på träff en del mot dessa med detta ökar även swingsen rätt rejält de dagar de träffar ALLT.

 

Idag var en sån dag och ena killen fick mig på semitilt efter att ha plockat mig på 3 inköp i början på sessionen. Grafen för sessionen visar det rätt tydligt ;)

 

 

MxHECSpQF.jpg

 

Lite sjukt faktiskt, killen som tog mina inköp kom in på bordet med kanske 60 usd och lämnade det efter 45 min med 700 usd. Hälften hade han plockat från mig...

 

MEN vände det sakta men säkert på de andra borden som grafen visar, skönt.

 

 

 

Gjorde 2-3 STORA idiot-tabbar idag, här kommer de två klart värsta:

 

 

Megatabbe #1 - Mot vilden, jag synar bara på flopp med tanken att ställa med tvåparet om turn är hyfsat blank. Såg fel (!!!) och ställde med tvåpar rakt in i hans färg, haha, BRA jobbat! Rivern säger för övrigt en del om hans träffyta på det bordet, straight flush, haha, hade varit störande att ha haft nötfärgen där:

 

 

Omaha Hi $1-$1 PL (real money), hand #P4-65767034-57

Table Cafe No Se's OH, 19 Apr 2008 10:56 AM ET

 

Seat 1: nordicberry ($135.25 in chips)

Seat 4: Cafe No Se [ Ace of Spades,9 of Clubs,Jack of Spades,Queen of Hearts ] ($277.10 in chips)

Seat 8: TVerscetti ($114.90 in chips)

Seat 10: XXXX ($169.75 in chips)

ANTES/BLINDS

nordicberry posts blind ($1), TVerscetti posts blind ($1).

 

PRE-FLOP

Cafe No Se calls $1, TVerscetti checks, XXXX bets $5, nordicberry folds, Cafe No Se calls $4, TVerscetti folds.

 

FLOP [board cards Queen of Diamonds,9 of Diamonds,6 of Clubs ]

Cafe No Se checks, XXXX bets $12, Cafe No Se calls $12.

 

TURN [board cards Queen of Diamonds,9 of Diamonds,6 of Clubs,2 of Diamonds ]

Cafe No Se checks, XXXX bets $36, Cafe No Se bets $144, XXXX bets $116.75 and is all-in, Cafe No Se calls $8.75.

 

RIVER [board cards Queen of Diamonds,9 of Diamonds,6 of Clubs,2 of Diamonds,King of Diamonds ]

 

SHOWDOWN

XXXX shows [ Jack of Diamonds,10 of Diamonds,8 of Spades,10 of Clubs ]

Cafe No Se shows [ Ace of Spades,9 of Clubs,Jack of Spades,Queen of Hearts ]

XXXX wins $339.50.

 

 

 

 

Megatabbe #2 - Mot en inte allför vass spelare. Att försöka "singel-ess bluffa" mot dessa på rivern är ju 100% dödfött och jag donerar ett inköp. Killen reraisar t.o.m igen med K-hög färg... Hela denna handen spelar jag för övrigt verkligen som en komplett idiot. Att inte betta flopp är ett skämt, att inte raisa pre likaså. etc. Jaja, ibland är man helt pantad. (tror jag var upptagen med något på ett annat bord, får duga som ursäkt eller?)

 

 

Omaha Hi $1-$2 PL (real money), hand #P4-65729622-834

Table Cafe No Se's OH, 19 Apr 2008 10:49 AM ET

 

Seat 1: nordicberry ($105.15 in chips)

Seat 2: Cafe No Se [ Ace of Diamonds,Jack of Clubs,9 of Spades,Ace of Hearts ] ($121.85 in chips)

Seat 3: YYYY ($158.15 in chips)

Seat 6: maype ($115.85 in chips)

Seat 8: TVerscetti ($173.90 in chips)

ANTES/BLINDS

YYYY posts blind ($1), maype posts blind ($1).

 

PRE-FLOP

TVerscetti folds, nordicberry folds, Cafe No Se calls $1, YYYY bets $3, maype folds, Cafe No Se calls $3.

 

FLOP [board cards 6 of Diamonds,Jack of Spades,8 of Hearts ]

YYYY checks, Cafe No Se checks.

 

TURN [board cards 6 of Diamonds,Jack of Spades,8 of Hearts,Queen of Diamonds ]

YYYY bets $4.50, Cafe No Se calls $4.50.

 

RIVER [board cards 6 of Diamonds,Jack of Spades,8 of Hearts,Queen of Diamonds,7 of Diamonds ]

YYYY checks, Cafe No Se bets $18, BBgali79 bets $36, Cafe No Se bets $95.35 and is all-in, YYYY calls $77.35.

 

SHOWDOWN

Cafe No Se shows [ Ace of Diamonds,Jack of Clubs,9 of Spades,Ace of Hearts ]

YYYY shows [ 5 of Diamonds,4 of Diamonds,King of Diamonds,King of Hearts ]

YYYY wins $241.70.

 

 

 

Spyr på mig själv när jag tittar på ovanstående men det är bara att ta nya tag :lol: Så här illa spelar jag som tur är inte ofta....

 

 

 

Kanske spel ikväll, återkommer med siffror iaf

 

Over and out

 

/Mr Tight

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...