Gå till innehåll

snääälla flytta FT til lEU-land


Jugge

Recommended Posts

Tror ni missar en grej... eller flera?! Orsaken till att FullTilt är baserat på Aruba och inte inom EU beror inte på att dom vill vara taskiga mot er. Jag tror att skattereglerna FÖR bolaget är gynsammare på Aruba än i EU och sen tror jag att jänkare inte skulle få spela då.

Det ni får skatta, tjänar FT på att inte behöva skatta :mrgreen:

Hur kan vi uppnå Paretoeffektivitet? Någon?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror ni missar en grej... eller flera?! Orsaken till att FullTilt är baserat på Aruba och inte inom EU beror inte på att dom vill vara taskiga mot er. Jag tror att skattereglerna FÖR bolaget är gynsammare på Aruba än i EU...

Det är en bra poäng, och kan nog stämma, men jag är lite skeptisk. Full Tilt startades ju av ett gäng pokerspelare i USA. Howard Lederer är en av dem. Det verkar som att de har registrerat ett företag i Aruba (Kolyma Corporation), i första hand för att kunna undgå den amerikanska lagstiftningen som gör det omöjligt för dem att starta en sajt i USA. Det får mig att misstänka att Aruba-företaget inte gör någon vinst alls. Nu spekulerar jag bara, men jag tror att de plockar ut hela vinsten från Kolyma i form av konsultarvoden för mjukvaruutveckling.

 

Mjukvaran utvecklas av Tiltware LLC, som har Howard Lederer som VD. De flyttade från Los Angeles till Dublin i augusti 2006. Det företaget verkar inte göra något annat än att sköta Full Tilt. De har inte ens satt upp en egen webbsida, så det är inte troligt att de tar andra konsultuppdrag. Man skulle kunna säga att det företaget ÄR Full Tilt Poker, vilket gör frågan om huruvida sajten är skattefri ännu mer komplicerad. Det blir inte bättre av att Full Tilt vägrar lämna ut uppgifter om vilka företag som är inblandade i sajten och vilka som gör vad.

 

Men nu kom jag in på ett sidospår. Det jag egentligen tänkte komma fram till var att om Kolyma inte gör någon vinst så spelar det nog ingen större roll för dem om det är registrerat på Aruba eller på Malta.

 

Edit: Suck, vad trött jag blir. Jag mejlade KGC och frågade vilket företag som sajtens licens är utfärdad till, och de vägrade svara på det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej alla,

 

Vil bara klargöra en detalj här, jag tänker inte ge mig in i skattedebatten eller eventuella flyttar.

 

Som sagt så kan ni en lista på program som inte är tillåtna på vår hemsida. Dessa program har, bland annat, för-"laddade" hand historiker, vilket inte är i enlighet med våra regler.

 

Denna lista kan komma att ändras och program kan läggas till.

 

Som sagt kommer vi att stänga konton som använder något av dom listade programmen. Skulle något program finnas på listan men inte vara uppdaterat på hemsidan så rekommenderar jag att ni skickar ett e-mail till

vår support

 

För övrigt vill jag tackar Lisa87 för länkandet.

 

Med vänlig hälsning,

Full Tilt Support

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...