Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Tja, Ny till forumet, mitt första inlägg =)

Har svårt att spela mina AA, KK, slutar ofta med att ja hamnar i situationer där ja känner mig slagen men trots det synar ner.

En exempelhand

Har lite koll på SB, gjort en del konstiga bluffar samt callat ner mig med toppar trots checkraise.

Hero ($468.35)

SB ($325.90)

ANTES/BLINDS

SB posts blind ($2), Hero posts blind ($4).

PRE-FLOP : Hero has Aspade.gif Aheart.gif

SB calls $2, Hero bets $12, SB calls $12.

FLOP: 3diamond.gif Kheart.gif 7club.gif

Hero checks, SB bets $10, Hero calls $10.

TURN: 8spade.gif

Hero checks, SB bets $40, Hero bets $85, SB bets $90, Hero calls $45.

RIVER: 2club.gif

Hero checks, SB bets $50, Hero calls $50.

Frågan är, lägga mig på turn, efter han reraisat mig? Luktar set, men han skulle kunna bluffa pga av min fix-reraise.

Fundera på push också men om han har 2par så tror ja jag får en free river.

Tack!

Eller skulle jag bara gett fan i att slowa den, trots att d brukar betala sig?

Postad

Jag tycker att du helt klart är inne på rätt spår genom att slowplaya AA!! En i längden mycket bra taktik är att slowa AA på 10 manna bord så att man får med sig massor av spelare, sen efter river så checkraisar man allin, nöten!!

Postad
Tja, Ny till forumet, mitt första inlägg =)

Har svårt att spela mina AA, KK, slutar ofta med att ja hamnar i situationer där ja känner mig slagen men trots det synar ner.

Frågan är, lägga mig på turn, efter han reraisat mig? Luktar set, men han skulle kunna bluffa pga av min fix-reraise.

Fundera på push också men om han har 2par så tror ja jag får en free river.

Tack!

Eller skulle jag bara gett fan i att slowa den, trots att d brukar betala sig?

Säger väl sig självt kanske?:-)

Du spelar ju handen så otroligt skevt att du nästan överrepar din hand trots att du har en "made hand".

Vad tror du han har för range på turn?

Postad

Ni beter er som jävla mongon IMO...

Hans första inlägg... tror ni han kommer posta mer?

Jävla besserwissers(läs: bitterfittor) är vad ni är.

Ang handen så e bet på flop att föredra iaf i mitt game, sen checka turn om man får cepe känsla utefter read.

....som spelat hade jag instafoldat turn.

Du behöver förbättring på river för att vinna den iaf.

Postad

ett tips är väl dock att gå ner i nivå kraftigt, HU nl400 kommer hero bli uppäten fort. Å ena sidan kan man va överdrivet snäll, å andra sidan kan man ge tips så att de sparar sina pengar (vilket ju är oetiskt för en själv på ett sätt)?

Postad

Ang handen så e bet på flop att föredra iaf i mitt game, sen checka turn om man får cepe känsla utefter read.

....som spelat hade jag instafoldat turn.

Du behöver förbättring på river för att vinna den iaf.

Tack det samma din positiva, gulliga och aktningsvärda medlem!

Postad

Ja, kanske fel hand att ta med när jag säger att ja har problem med mina AA KK, eftersom jag knappt aldrig slowar dom. Men tack för den vettiga kritiken iaf.

MEN eftersom jag nu redan har slowat den var frågan om ja kan släppa på turn.

Säger väl sig självt kanske?:-)

Du spelar ju handen så otroligt skevt att du nästan överrepar din hand trots att du har en "made hand".

Vad tror du han har för range på turn?

Jupp, konstigt spel på flop, men SB har tidigare överbettat flop nästan varjegång jag checkat och con. bettat turn.

33, Kx, K8, 78. Om två par, Inte kan jag lägga mig på turn för 45 till?

Strater: "dina analyser känns konstant helt fel i handen "

Frågan var om jag skulle lägga mig på turn. Men skönt och höra att du har bättre read på han än jag fasst du inte spelat. Och jag spelar för att vinna pengar inte för prestige. Finns nog spelare sämre än dig där ute, så nej tack.

gulapa: Tack.

Jupp, känner att jag behöver förbättring, men om ja är uppe mot tvåpar, kan jag lägga mig för 45 till i en pot på ~160?

Postad
ett tips är väl dock att gå ner i nivå kraftigt, HU nl400 kommer hero bli uppäten fort. Å ena sidan kan man va överdrivet snäll, å andra sidan kan man ge tips så att de sparar sina pengar (vilket ju är oetiskt för en själv på ett sätt)?

HU NL400 är inte särskilt tufft, iaf inte på Ongame, tom grindersen som sitter där är rätt fiskiga men vinner säkert stort på att nöta riktig fisk.

Postad
1: Sluta försöka spela fancy slowspel med AA och sätta dig i problem.

2: Du ville väl få mothugg på turn så som du spelat? dvs cr större och syna ev. push.

Ja ja ville ha mothugg men hans reraise tillbaka gjorde mig osäker. Hade förväntat mig en call eller push.

Postad

Jupp, känner att jag behöver förbättring, men om ja är uppe mot tvåpar, kan jag lägga mig för 45 till i en pot på ~160?

Jag hade synat. och hoppats på billig showdown eller förbättring.

Postad

Tack för att du bryr dig om min bankrulle, men jag har koll på den.

Postad

Orka hålla på att gullgulla. Visst en del är lite beska i sina inlägg, men överlag tycker jag att det vekar vara ganska neutrala kommentarer. Förutom ett par undantag, vilket alltid förekommer eftersom ngn tror att dom är roliga lr ngt.

Och sen spelar han handen ganska blint. Dvs inte konstigt att han ofta betalar av med överpar eftersom han inte vet var han står.

Jag tycker även att man missar ett bra läge att få in pengar och bygga pott när han check-synar floppen. Men det är ju bara vad jag tycker (gullgull) ;-)

Postad

Hur sluta de då? va hade han ?

Men man klart man spelar olika ut efter hur FI spelar..

Därför tror jag endån att lira rätt på ett sätt om nu FI är överaggro. han kunde lika gärna sitta på Kx - toppar

Postad
Hur sluta de då? va hade han ?

Men man klart man spelar olika ut efter hur FI spelar..

Därför tror jag endån att lira rätt på ett sätt om nu FI är överaggro. han kunde lika gärna sitta på Kx - toppar

SB limpade in med K7o

Alternativ 1 på flop:

Inget slowplay, bettat ut, sb hade slagit om, jag hade? Slutat med AI antagligen som spelat såg ut.

Alternativ 2 på flop:

Checkraise, SB bet 10, omslag av mig, omslag av SB.

Större chans att jag lagt mig här med tanke på att han alltid bombat ut med överbets på flop så fort jag checkat.

Alternativ 3, ja, som spelet blev.

Hatar spela ur position. Men hur som helst, svår hand att komma ifrån.

Postad
SB limpade in med K7o

Alternativ 1 på flop:

Inget slowplay, bettat ut, sb hade slagit om, jag hade? Slutat med AI antagligen som spelat såg ut.

Alternativ 2 på flop:

Checkraise, SB bet 10, omslag av mig, omslag av SB.

Större chans att jag lagt mig här med tanke på att han alltid bombat ut med överbets på flop så fort jag checkat.

Alternativ 3, ja, som spelet blev.

Hatar spela ur position. Men hur som helst, svår hand att komma ifrån.

Du glömmer en väldigt självklar linje, att helt enkelt fullfölja den passiva rakt igenom, att fortsätta syna. Check-raisen är dålig, att börja försöka få värde ur en sån här hand på ett sånt bord såpass sent in i handen är ologiskt.

Du får honom att sluta bluffa, du låter honom folda marginella händer som han kanske skulle ha betat iaf en gata till med, du låter honom folda hyffsat bra händer som han annars kanske hade värdebetat, du betalar honom då han har dig slagen.

Postad

När någon reraisar en checkhöjning brukar dem faktiskt vilja säja dig någonting, typ "Jag har två par" eller "Jag har en triss".

Checkhöjningen på turn gav dig information, och den informationen säger åt dig att slänga din hand. Fort.