Thelema Postad 11 April , 2008 Rapport Postad 11 April , 2008 Vad är skillnaden mellan dessa bägge förval? Resultatet blir detsamma, dvs att jag foldas men det måste finnas någon skillnad och/eller tanke bakom dessa två knappar/val. Berätta för mig! Citera
DrRoland Postad 11 April , 2008 Rapport Postad 11 April , 2008 Har spelat där sen starten och har fortfarande ingen aning. Citera
Snabelguy Postad 11 April , 2008 Rapport Postad 11 April , 2008 Lägg mig är en uppmaning till nån annan medans lägger mig är nåt jag själv gör. Ska vi vara allvarliga så är ju "lägger mig" - "Passa/lägger mig" när man lagt in pengar och antar att dom ville ha samma antal förval även när man inte lagt in pengar men kunde inte komma på fler alternativ samt att det såg dumt ut med två alternativ som var exakt likadana så därför kom nåt snille på att "vi kör en lägg mig o en lägger mig" så ser det inte lika dumt ut. Bara en teori... Citera
legendar Postad 11 April , 2008 Rapport Postad 11 April , 2008 Det är väl att, Lägg mig är lika med "Fold to any bet" dvs att man check/foldar varje gata utan att behöva aggera medans där "Lägger mig" motsvarar "Check/Fold" på den aktuella gatan och när någon har betat innan blir det bara fold eller "Lägger mig". Vet inte om jag förklara så jättebra, är inte helt hundra på att det stämmer men så har jag tolkat det iaf Citera
Saint_Bjorn Postad 11 April , 2008 Rapport Postad 11 April , 2008 Lägg mig är en uppmaning till nån annan medans lägger mig är nåt jag själv gör. Ska vi vara allvarliga så är ju "lägger mig" - "Passa/lägger mig" när man lagt in pengar och antar att dom ville ha samma antal förval även när man inte lagt in pengar men kunde inte komma på fler alternativ samt att det såg dumt ut med två alternativ som var exakt likadana så därför kom nåt snille på att "vi kör en lägg mig o en lägger mig" så ser det inte lika dumt ut. Bara en teori... ...och därmed har nåt statligt anställt snille gjort skäl för lönen. Citera
Snabelguy Postad 11 April , 2008 Rapport Postad 11 April , 2008 Det är väl att, Lägg mig är lika med "Fold to any bet" dvs att man check/foldar varje gata utan att behöva aggera medans där "Lägger mig" motsvarar "Check/Fold" på den aktuella gatan och när någon har betat innan blir det bara fold eller "Lägger mig". Vet inte om jag förklara så jättebra, är inte helt hundra på att det stämmer men så har jag tolkat det iaf Det där kan ju inte stämma. Citera
Snabelguy Postad 11 April , 2008 Rapport Postad 11 April , 2008 ...och därmed har nåt statligt anställt snille gjort skäl för lönen. Absolut! Vi offentligt anställda kan det där med att tänka till ordentligt. Citera
legendar Postad 11 April , 2008 Rapport Postad 11 April , 2008 Det där kan ju inte stämma. Okej, bara mina 50 öre. Varför kan det inte stämma förresten? Citera
Thelema Postad 11 April , 2008 Författare Rapport Postad 11 April , 2008 jag lägger mig utan att utnyttja möjligheten att checka (om den finns) när jag kryssar i "lägg mig"? Citera
Snabelguy Postad 11 April , 2008 Rapport Postad 11 April , 2008 Okej, bara mina 50 öre. Varför kan det inte stämma förresten? För mkt alkohol för att ge dig ett bra svar nu. Ska ta det sen om jag kommer ihåg det. Citera
Snabelguy Postad 11 April , 2008 Rapport Postad 11 April , 2008 jag lägger mig utan att utnyttja möjligheten att checka (om den finns) när jag kryssar i "lägg mig"? Jo men om möjligheten att checka finns heter den ju "Passa/lägger mig". Citera
Thelema Postad 11 April , 2008 Författare Rapport Postad 11 April , 2008 Dricka alkohol när det finns seriösa frågor av vikt att lösa?! Nu blir jag djupt upprörd. *asg* :mrgreen: Citera
Snabelguy Postad 11 April , 2008 Rapport Postad 11 April , 2008 Dricka alkohol när det finns seriösa frågor av vikt att lösa?! Nu blir jag djupt upprörd. *asg* :mrgreen: Haha.. men jag har ju löst det. ps. du missar chansen att plocka pengar av mig på svs nu.. *s* Citera
MikeTime Postad 11 April , 2008 Rapport Postad 11 April , 2008 Det är väl att, Lägg mig är lika med "Fold to any bet" dvs att man check/foldar varje gata utan att behöva aggera medans där "Lägger mig" motsvarar "Check/Fold" på den aktuella gatan och när någon har betat innan blir det bara fold eller "Lägger mig". Vet inte om jag förklara så jättebra, är inte helt hundra på att det stämmer men så har jag tolkat det iaf Du har helt rätt. Citera
Thelema Postad 11 April , 2008 Författare Rapport Postad 11 April , 2008 shit, måste springa dit! Citera
Snabelguy Postad 11 April , 2008 Rapport Postad 11 April , 2008 Du har helt rätt. Eftersom alternativet "Lägger mig" bara finns innan man lagt in pengar kan det inte stämma. Citera
Snabelguy Postad 11 April , 2008 Rapport Postad 11 April , 2008 shit, måste springa dit! Du är så välkommen så. Har donerat en del pengar ikväll. :-/ Citera
Thelema Postad 11 April , 2008 Författare Rapport Postad 11 April , 2008 Men då behövs ju bara den ena knappen - eller är det jag som druckit för mycket vin nu? Citera
Thelema Postad 11 April , 2008 Författare Rapport Postad 11 April , 2008 Trist nog har jag också donerat pengar ikväll - var det till dig, kanske? Citera
Snabelguy Postad 11 April , 2008 Rapport Postad 11 April , 2008 Jo den ena knappen hade räckt men dom vill antagligen ha samma antal. Tyvärr har du inte donerat nåt till mig. Jag har varit ädel ikväll och bara gett. Citera
legendar Postad 12 April , 2008 Rapport Postad 12 April , 2008 Eftersom alternativet "Lägger mig" bara finns innan man lagt in pengar kan det inte stämma. Men du har nog missuppfattat, "Lägger mig" finns när en spelare innan dig själv har betat. Citera
Snabelguy Postad 12 April , 2008 Rapport Postad 12 April , 2008 Men du har nog missuppfattat, "Lägger mig" finns när en spelare innan dig själv har betat. Va? Citera
Thelema Postad 12 April , 2008 Författare Rapport Postad 12 April , 2008 Det är en knapp för mycket Översättningarna från engelska funkar uppenbarligen inte Pokerstars har tre knapppar - funkar utmärkt Är det någon som kan tala om för mig VARFÖR dessa två alternativ måste finnas? Jag famlar fortfarande i mörkret avseende det. Citera
Sparven Postad 12 April , 2008 Rapport Postad 12 April , 2008 Det är en knapp för mycketÖversättningarna från engelska funkar uppenbarligen inte Pokerstars har tre knapppar - funkar utmärkt Är det någon som kan tala om för mig VARFÖR dessa två alternativ måste finnas? Jag famlar fortfarande i mörkret avseende det. Därför att ena alternativet innebär att man checkar eller foldar nästa gång det är ens tur (dvs. om det checkas fram till dig kommer du att checka och sedan få ta ett nytt beslut nästa gång någon betar) medans den andra kommer att fortsätta vara ikryssad c/f hela handen igenom. Citera
Recommended Posts