Gå till innehåll

NLT - AA mot all-in på floppen, ganska tuff call!


Melker

Recommended Posts

#Game No : 1678740962

***** Hand History for Game 1678740962 *****

$1000 NL Hold'em - Thursday, March 03, 15:39:26 EDT 2005

Table Table 36691 (Real Money)

Seat 7 is the button

Total number of players : 10

Seat 1: Coachpoker1 ( $1077 )

Seat 2: vinny199 ( $1118 )

Seat 3: VZaitsev ( $403 )

Seat 4: spybar ( $2693 )

Seat 5: Hero ( $1419 )

Seat 6: SpeedFool ( $2820.88 )

Seat 7: stopbitching ( $2664.48 )

Seat 9: artykins ( $1401 )

Seat 10: phil_1233 ( $998.91 )

Seat 8: braslovce ( $993.5 )

braslovce posts small blind [$5].

artykins posts big blind [$10].

 

** Dealing down cards **

 

Dealt to Hero [ A :heart: A :club: ]

 

phil_1233 raises [$30].

Coachpoker1 calls [$30].

vinny199 folds.

VZaitsev folds.

spybar folds.

stopbitching: cash

Hero raises [$100].

Kanske lite för lite men jag vill ha kvar en av dom iaf.

SpeedFool folds.

stopbitching folds.

braslovce folds.

artykins folds.

phil_1233 calls [$70].

Coachpoker1 calls [$70].

 

** Dealing Flop **

[ 5 :club: , 8 :heart: , 7 :spade: ]

phil_1233 is all-In [$898.91]

Han ställer in allt han har på den floppen.

Coachpoker1 folds.

Hero calls [$898.91].

Tänker ganska länge och synar tillslut synar. Vad hade ni gjort? Det e nästan ett inköp han bettar och det kändes lite tufft att syna det med bara ett par. Jag vet att han har spelat ganska konstiga händer så chansen finns att han floppat 2 par eller kanske en stege(?) eller kanske träffat ett set. Men hade han gått all in först ut i position då?

 

** Dealing Turn ** [ 5 :heart: ]

 

** Dealing River ** [ 4 :heart: ]

 

phil_1233 shows [ 9 :spade: , J :diamond: ] a pair of fives.

Hero shows [ Ah :heart: , Ac :club: ] two pairs, aces and fives.

Hero wins $2109.82 from the main pot with two pairs, aces and fives.

 

Slutade ju ganska bra, det var en jätte bluff och man kunde andas ut.

 

* RP - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns inte som att den satsningssekvensen stämmer riktigt med varken en triss, stege eller två par.

Kan ju vara allt ifrån ett genidrag till en no brainer att trycka in allt med en triss i det läget och få det att se ut som en steal. Tror nog dock att de flesta spelarna hade försökt krama ur lite mer ur den potten om de träffat hårt. Allt annat än ett bet från dig på den floppen känns ju osannolikt med tanke på att du har höjt UTGs höjning pre-flop med en cold caller mellan er dessutom.

99, 66 eller kanske 8-9 / 9-10 suited med bakdörrs färgdrag också kanske kan vara motiverat att överbetta potten med (iofs kanske inte så troliga höjningshänder UTG). Att gå för C-R där blir troligen inte så effektivt då det blir svårare att få bort dig från ett överpar om du redan fått betta pott på den floppen.

Jag hade också synat i det läget, men lyft på hatten om han visat trissen där. Kanske hade han inte vetat om hur bra spelat det hade varit, men iallafall :)

 

 

//Neko

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som sagt, med tanke på nivån du spelar på så kan du ju nästan förvänta dig att en spelare med stege/triss/2 par hade försökt krama ut mer pengar, då du t ex har två överkort. Så om du inte sett några överagressiva tendesenser tidigare antar jag att det bara är att syna och blunda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Jag spelar iofs inte på din nivå, men jag gillar att analysera, så jag vill ändå föra fram mina åsikter. Om jag dessutom tänker fel så lär jag väl få reda på det och "lär" mig lite på köpet. :)

 

Dealt to Hero [ A :heart: A :club: ]

 

phil_1233 raises [$30].

Coachpoker1 calls [$30].

vinny199 folds.

VZaitsev folds.

spybar folds.

stopbitching: cash

Hero raises [$100].

Kanske lite för lite men jag vill ha kvar en av dom iaf.

SpeedFool folds.

stopbitching folds.

braslovce folds.

artykins folds.

phil_1233 calls [$70].

Coachpoker1 calls [$70].

 

Att vara orolig för att man inte får syn på sin re-raise från raisaren och/eller callaren tycker inte jag är en bra anledning. Dessutom är det väl så att stora PP har sitt högsta värde i de tidigaste bettingrundorna?

En re-raise från dig bör väl indikera en av två saker: steal-raise eller en kompetent hand. Jag tror inte det hjälper att "hålla igen litegrand" med sitt bet här för att få dem att hänga med.

 

 

Min slutsats blir alltså att jag tycker du var en aning försiktig med ditt bet, men att det kan vara marginellt.

 

** Dealing Flop **

[ 5 :club: , 8 :heart: , 7 :spade: ]

phil_1233 is all-In [$898.91]

Han ställer in allt han har på den floppen.

Coachpoker1 folds.

Hero calls [$898.91].

Tänker ganska länge och synar tillslut synar. Vad hade ni gjort? Det e nästan ett inköp han bettar och det kändes lite tufft att syna det med bara ett par. Jag vet att han har spelat ganska konstiga händer så chansen finns att han floppat 2 par eller kanske en stege(?) eller kanske träffat ett set. Men hade han gått all in först ut i position då?

 

Jag tror att det väsentligaste är din read på motståndaren/na i den här sortens spel. Alltså vilken HD gäller för FI vid raise UTG?

Nästan lika viktigt för ditt beslut måste vara vad din image är för honom. Har du spelat weak tidigare och släppt händer vid kraftiga mot-bet?

 

Med ovanstående i åtanke kan man fundera på vad som är rätt beslut. Kan FI spelat på liknande sätt med de händer som slår dig? vad talar för och vad talar emot.

 

Som jag ser det (med facit i hand) bör han inse att han har sämre hand än du, vad du än kan ha och oavsett om du steal-raisat eller inte.

Dock har han ett antal outs (8-14), beroende på vad han sätter dig på för hand (naturligtvis färre om han kan få för sig att du har nötstegen...).

Om du spelat weak tidigare så kan hans spel här vara väldigt korrekt, framför allt om ditt något svaga re-raise preflop kan indikera 2 overcards, vilket skulle ge 14 outs + fold-chansen. Inte ett helt korkat move alltså.

 

Då kvarstår det avgörande: Vad indikerar hans bet för dig? Han är först in i en re-raisad pot och går all-in. Indikerar det stål (set, stege) eller finns det bluff-potential i bettet?

Enligt min personliga åsikt så indikerar det inte stål (på lägre nivåer kan det vara möjligt, men sannolikt inte här). Som så många andra sagt före mig vill man nog ha lite värde på dessa händer.

 

Då återstår mer eller mindre legitima händer, samt drag till stege och rena bluffar.

Av de legitima händerna har du alla högre PP slagna (TT-KK) och delar mot AA. Bluffarna slår du naturligtvis.

Eventuella 2-pair ligger du förstås efter men har själv 5 outs (8 efter turn). Här blir din egen read på FI avgörande om du tycker det är överensstämmande med hans bet, framförallt preflop.

Draghänderna FI kan ha ger honom i bästa fall 10 outs. Det är iofs en liten risk men du leder trots allt stort och en syn här är utan diskussion.

 

Jag har aldrig använt pokerstove så min analys blir helt subjektiv. (Andra kan väl ge mer objektiv bedömning med tanke på tänkbar HD mm).

 

Men min känsla med ovanstående i åtanke är att det måste vara rejält +EV att syna hans all-in i det här läget.

 

Hade jag hamnat i samma läge själv, hade det inte blivit någon analys alls troligen, utan reptilhjärnan hade tagit över och tryckt på call... ;)

 

/ 8-):D Plays for Fun :D8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har spelat på party sen dom ändrade strukturen och skulle påstå att det är en bluff eller ett lägre pocket minst 90% av fallen. Vissa spelare är... lite märkliga - ju mer det är raisat preflopp desto sämre kort spelar dom, bara för att trycka in degen på floppen.

 

Fin pott!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gratulerar att du spelar mot så dåliga spelare, i övrigt värelös syn.

Främst me tanke på risk and reward.

 

I övrigt värdelös syn? Beror inte väldigt många beslut i NL holdem på vem motståndaren är? Och motståndaren i det här expemplet verkar ju ha haft en liten fiskstämpel på sig.

 

Med den read du hade på motståndaren tycker jag att det var en okej syn, mot en okänd spelare en självklar fold.

 

Btw. Har du postat den här handen på twoplustwo? Eller har jag drömt det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gratulerar att du spelar mot så dåliga spelare, i övrigt värelös syn.

Främst me tanke på risk and reward.

 

I övrigt värdelös syn? Beror inte väldigt många beslut i NL holdem på vem motståndaren är? Och motståndaren i det här expemplet verkar ju ha haft en liten fiskstämpel på sig.

 

Med den read du hade på motståndaren tycker jag att det var en okej syn, mot en okänd spelare en självklar fold.

 

Btw. Har du postat den här handen på twoplustwo? Eller har jag drömt det?

 

Beror mycket på spelaren men verkar ju bara som han vet att han har spelat lustiga händer, vilket även kan tyda på att det är en ba lösaggro spelare vilka kan ofta uppfattas som dåliga.

Min meningen är att han rikserar väldigt mycket på en taskig flopp. Dessutom kan en bra spelare lägga bästa handen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...