Gå till innehåll

Världens bästa skådespelare


Agent Cooper

Recommended Posts

  • Svars 170
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Har ändrat i min lista. Skäms över att jag glömde bort Daniel Day-Lewis. Underbart bra skådespelare.

 

Har sett han göra en bra prestation på duk och det är I Faderns Namn.

Kan knappast gå in på en top 5, iaf inte för mig.

 

edit: there will be blood är också bra men top 5. njae.

min top 5 blir följande.

1. Anthony Hopkins: kommentarer överflödiga

2. Ralph Fiennes.

3.Sean Penn.

4.Kevin Spacey.

5. Willem Dafoe

 

Går knappast att argumentera emot att dom över mig inte är duktiga skådespelare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

IMO:

 

1. Christian Bale - Hur fan kan ingen ha nämnt han? Riktigt jävla bra, speciellt i American Psycho och The Prestige.

 

2. Leonardo Di Caprio - Säga vad fan man vill om Titanic och Romeo och Julia etc, men han har gjort jävligt många bra roller, Whats Eating Gilbert Grape, The Basketball Diaries, Gangs of New York, Catch Me If You Can, The aviator, The departed, Blood Diamond är dom jag kommer på nu.

 

3. Johnny Depp

 

4. Kevin Spacey - Bäst i The Usual Suspects/Life of David Gale, kanske till och med American Beauty.

 

Jävligt kommersiella skådisar på min lista men det skiter jag i, bästa jag kan komma på nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag namedroppar Morgan Freeman för han saknas på listan. Mest för hans röst skull egentligen men det är ju inte direkt något fel på hans insats i shawshank redemption

 

Däremot så gör inte misstaget att se denna film:gulity by association bara för att morgans nuna syns på omslaget. Ärligt talat så gjorde vi bättre filmer på bildlektionerna i högstadiet. På riktigt alltså, det är _inte_ en överdrift. Det ena värre än det andra i denna film. Den riktiga regisören var upptagen så hans 14åriga son fick skriva ihop filmen på en helg. skådespelarna verkar vara plockade direkt från ghettot mot betalning i form av gräs,alkohol och betalande av underhåll i 2 år och att hålla i kameran har dom en apa på tjack till att göra. Låt er inte missledas av trailern och tro att det inte kan bli värre för det kan det sannerligen bli, mycket värre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

IMO:

 

1. Christian Bale - Hur fan kan ingen ha nämnt han? Riktigt jävla bra, speciellt i American Psycho och The Prestige.

 

2. Leonardo Di Caprio - Säga vad fan man vill om Titanic och Romeo och Julia etc, men han har gjort jävligt många bra roller, Whats Eating Gilbert Grape, The Basketball Diaries, Gangs of New York, Catch Me If You Can, The aviator, The departed, Blood Diamond är dom jag kommer på nu.

 

3. Johnny Depp - Kommentarer överflödiga? Bäst i Donnie Brasco/Blow.

 

4. Brad Pitt - Mest för Seven och Fight club

 

5. Kevin Spacey - Bäst i The Usual Suspects/Life of David Gale, kanske till och med American Beauty.

 

Jävligt kommersiella skådisar på min lista men det skiter jag i, bästa jag kan komma på nu. Och förövrigt tycker jag Daniel Day Lewis är ruskigt överskattad, bra i dom två filmer jag sett han i (There will be blood, Gangs of new york) men en av världens bästa skådisar, nä.

 

 

Personligen tycker jag att Al Pacino äger Donnie Brasco. Tycker heller inte att Brad Pitt gör något speciellt i Seven. Att kalla Daniel Day-Lewis för överskattad när man sett honom i två filmer är lite hårt. Speciellt om du dessutom säger att han är bra i dem..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

IMO

 

 

Johnny Depp bäst i Blow? Wtf?

 

Och vad gör Brad Pitt som är så speciellt i Se7en?

 

Ja det låter kanske lite konstigt men tycker han gestaltar rollen riktigt bra, men visst, filmerna i överlag som är bra gör att man automatiskt kopplar ihop dom med huvudrollsinnehavarn och därav överdriver, kör en edit och funderar lite.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jack Nickolson, Peter Stormare, Javier Bardem, Pacino, De Niro, Christian Bale, Tim Robbins, Morgan Freeman, Samuel L Jackson, Johnny Depp, John Malkovich och Tom Hanks ar ett par namn att namnas. De tva basta ar enligt mitt tycke: Kevin Spacey och Edward Norton(ackligt att inget sagt hans namn)

 

Gillar Jonas Karlsson och Bjorn Kjellman men vet inte vart de ska placeras. Bra eller anus?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Personligen tycker jag att Al Pacino äger Donnie Brasco. Tycker heller inte att Brad Pitt gör något speciellt i Seven. Att kalla Daniel Day-Lewis för överskattad när man sett honom i två filmer är lite hårt. Speciellt om du dessutom säger att han är bra i dem..

 

Hade lite brottom och skrev förklaring i inlägget ovanför.

 

Helvete, kollade IMDB och ser ju att han gjort lite andra imponerande grejer. Men aja, på min top 5 lista platsar han inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan hålla med om att skådespelare som Edward Norton, Sean Penn, Christian Bale, Johnny Depp, Di Caprio, John Malkovich, Kevin Spacey, Jeff Bridges m fl är jävligt jävligt duktiga. Men på en topp 5-lista ryms bara fem alternativ, så tyvärr får dom inte plats.

 

Ni som nämner Morgan Freeman och George Clooney kan väl inte mena allvar? Visst har dom varit med i riktigt bra filmer, men nu är det skådespeleriet vi bedömer, och då duger dom inte ens som statister i Bollywood.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan hålla med om att skådespelare som Edward Norton, Sean Penn, Christian Bale, Johnny Depp, Di Caprio, John Malkovich, Kevin Spacey, Jeff Bridges m fl är jävligt jävligt duktiga. Men på en topp 5-lista ryms bara fem alternativ, så tyvärr får dom inte plats.

 

Ni som nämner Morgan Freeman och George Clooney kan väl inte mena allvar? Visst har dom varit med i riktigt bra filmer, men nu är det skådespeleriet vi bedömer, och då duger dom inte ens som statister i Bollywood.

 

Haller med om George Clooney men inte Morgan Freeman. Tycker han ar bra i Unforgiven, Se7en och Shawshank Redemption. Dock kommer han ganska langt ner pa min lista av favoriter. Vart skulle du egentligen lagga honom?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...