Gå till innehåll

Världens bästa skådespelare


Agent Cooper

Recommended Posts

Vilka tycker ni är världens bästa skådespelare?

 

Här följer min topp 5. Tråkig och förutsägbar lista, men det kan inte hjälpas.

 

1) Jack Nicholson

2) Al Pacino

3) Philip Seymour Hoffman

4) Anthony Hopkins

5) Daniel Day-Lewis (Tack Bodinarn! Lyckades glömma honom.)

 

De Niro kommer någonstans på plats 7-9.

 

Nu är det fritt fram för alla cineaster att kapa min lista. Givetvis är det någon fransk stumfilmsskådis som är solklar etta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 170
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Är med dig på alla utom denzel. Tycker att kevin spacey ska ligga på den där listan samt Ralph Fiennes som jag i mitt tycke gjort en av dom bästa rolltolkningarna i filmhistorien i Schindlers list som nazisten Amon.

Såg han även i actors studio och han verkar vara en riktigt vass person på sidan av dessutom.

Annars är jag med dig på dom övriga skådisarna.

Svårt att lägga fram en top 5.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Appropå De Niro, är det bara jag som tycker att han tittar bort väldigt ofta innan han säger något? I Heat gör han det ju hela tiden och det är väldigt tydligt när han fikar med Pacino. Börjat misstänka att han har svårt att lära sig/komma ihåg sina repliker.

 

Johnny Depp anser jag ska vara med där uppe fö.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Appropå De Niro, är det bara jag som tycker att han tittar bort väldigt ofta innan han säger något? I Heat gör han det ju hela tiden och det är väldigt tydligt när han fikar med Pacino. Börjat misstänka att han har svårt att lära sig/komma ihåg sina repliker.

 

Ja det är bara du som tror det. Är man en mästertjyv som De Niro så måste man se sig omkring hela tiden och vara uppmärksam.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1) Anthony Hopkins (inte för Hannibal)

2) Philip Seymour Hoffman (nyupptäckt, han är makalöst bra)

3) Dustin Hoffman

4) Gene Hackman (fast han har gjort en j-a massa skitfilmer)

5) Paul Bettany (hoppas han får huvudroller snart, som PS Hoffman)

 

Sen finns det en massa bubblare (Walken, Nicholson, Spacey, Crowe, m fl), håller dock inte med om De Niro och Pacino. De är bra, men tycker båda överspelar lite för ofta. Sen blev listan lite väl manlig, får fundera ut en för kvinnliga skådisar också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ah, Walken. Så klart, tack SB. Tidernas coolaste människa. Det är inte ens uppe för diskussion.

 

Det finns givetvis många skickliga kvinnliga skådisar, och kanske framför allt - har funnits, men jag antar att män har lättare för att relatera till andra män.

Många kvinnor bör åtminstone föräras en omtanke, förutom då redan nämnda Streep, jag tänker t.ex på Emma Thompson, Cate Blanchett, Julianne Moore, Nicole Kidman, Helen Mirren m.fl.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Matt Damon känns riktigt underskattad. #1 spot för mig sen första Bourne filmen. Innan dess hade man bl.a. sett The Talented Mr. Ripley.

 

De enda två i OP jag relaterar till är 4 och 5. Denzel och Hopkins har väl nästan bara gjort kvalitéfilmer och levererat bra, trovärdiga karaktärer.

 

Pacino är bra, men inte så bra. De andra två platsar inte alls.

 

5) Paul Bettany (hoppas han får huvudroller snart, som PS Hoffman)

 

Också väldigt underskattad känner jag. Mycket duktig skådespelare. Älskat allt jag sett han i ännu och hoppas han fortsätter leverera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker OP saknar lite namn som Johnny Depp, Meryl Streep, Jack Lemmon och Sean Penn. Och då talar jag bara Hollywoodnamn sett genom mina oerfarna linser.

En annan personlig favorit är Giovanni Ribisi.

 

Sean Penn! Hur fan kan man glömma bort honom i dessa sammanhang.

Kolla in 21 gram bland annat. Devine.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 Samuel L Jackson (fast han har gjort en j-a massa skitfilmer)

2 Steve Buchemi (fast han har gjort en j-a massa skitfilmer)

3 John Travolta (fast han har gjort en j-a massa skitfilmer)

fyp

 

Men Jackson har väl inte gjort så mycket smörja utöver Snakes on a plane? Jag kan ha lyckats ducka för en del iofs.

Gällande Travolta tror jag han är sjukt beroende av en bra regissör, eller så är han bara jäkligt ojämn. Jämför med t ex Gene Hackman, som är bra trots att regissör och film suger.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...