Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej jag har spelat poker i ca. 1 år och är 21 år gammal.. jag har mest spelat micro stakes, jag har alltid haft jätte bra disciplin och aldrig tiltat.. verkligen ALDRIG tiltat förrens för någon vecka sedan..

Nu på senaste när jag spelar så kan jag bli så arg för småsaker, jag kan bli arg för att någon raisar för mycket eller för lite, bara för dom spelar dåligt.. brukar inte bli arg för utdragningar eller otur eller nått.. bara när folk spelar dåligt och speciellt om dom spelar dåligt och vinner på tur dom inte förtjänar..

jag blir så arg ibland att jag hoppas att dom råkar ut för en bilolycka helt enkelt(ofta värre än det), jag är egentligen ingen ond person men på senaste har jag bara blivit så jävla arg ibland, det känns som om jag hållt inne på allt tilt tills nu och nu tiltar jag ur mig 1 års tiltande på samma gång, jag vet inte vad jag sak göra jag vill inte vara såhär lack.. det påverkar väl spelet delvis men jag brukar endå klara av att hålla mig ifrån dåliga spel men jag får stänga av ibland för jag är så arg..

Jag vill inte vara såhär ARG som jag är när jag spelar, jag mår bra när jag inte spelar poker etc jag brukar inte vara arg då, det är bara när jag spelar poker..

Jag känner mig heller inte det minsta spelberoende egentligen jag har varit på paus i flera månader så jag tror inte det är det men jag vet inte..

Några tipps på hur jag ska hålla mig ifrån att bli så arg??

Inga dryga komentarer tack.

• Svars 53
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Kopiera och gör en mapp av det som du har uppe när du spelar.

Bad Beats är det bästa sättet att förlora en pott eftersom jag tjänar pengar i det långa loppet när mina motståndare gör misstag.

-Dåliga spel av mina motståndare ger mig pengar i det långa loppet.

-Bad Beats gör att mina motspelare fortsätter spela.

-Bad Beats uppmuntrar dåligt spel genom att belöna det.

-En bra spelare tar flera bad beats än vad han ger.

Bad beats är en bra pokerspelares bästa vän!

Postad

Bad Beats är det bästa sättet att förlora en pott eftersom jag tjänar pengar i det långa loppet när mina motståndare gör misstag.

jag förmodar att många som läser detta är skyldiga dig ca 10% av sina vinster som tack för tiltbeskyddet :P

Postad
Hej jag har spelat poker i ca. 1 år och är 21 år gammal.. jag har mest spelat micro stakes, jag har alltid haft jätte bra disciplin och aldrig tiltat.. verkligen ALDRIG tiltat förrens för någon vecka sedan..

Nu på senaste när jag spelar så kan jag bli så arg för småsaker, jag kan bli arg för att någon raisar för mycket eller för lite, bara för dom spelar dåligt.. brukar inte bli arg för utdragningar eller otur eller nått.. bara när folk spelar dåligt och speciellt om dom spelar dåligt och vinner på tur dom inte förtjänar..

jag blir så arg ibland att jag hoppas att dom råkar ut för en bilolycka helt enkelt(ofta värre än det), jag är egentligen ingen ond person men på senaste har jag bara blivit så jävla arg ibland, det känns som om jag hållt inne på allt tilt tills nu och nu tiltar jag ur mig 1 års tiltande på samma gång, jag vet inte vad jag sak göra jag vill inte vara såhär lack.. det påverkar väl spelet delvis men jag brukar endå klara av att hålla mig ifrån dåliga spel men jag får stänga av ibland för jag är så arg..

Jag vill inte vara såhär ARG som jag är när jag spelar, jag mår bra när jag inte spelar poker etc jag brukar inte vara arg då, det är bara när jag spelar poker..

Jag känner mig heller inte det minsta spelberoende egentligen jag har varit på paus i flera månader så jag tror inte det är det men jag vet inte..

Några tipps på hur jag ska hålla mig ifrån att bli så arg??

Inga dryga komentarer tack.

ilska ar osagda och ogjorda goda saker. du kanske ar lite arg pa dig sjalv for att du spelar det har skitspelet istallet for att ta tag i nan annan del av ditt liv just den har timmen av ditt liv? det ar inget vidare for ditt karma att onska livet ur folk, men det har hant mig nan gang med. Speciellt nar folk som spelar som narrar ar sjalvgoda idioter som klankar ned pa andras spel och sprider daliga vibbar. dom ar den moderna tidens svartmagiker, och mitt tips till dig ar meditation, helt seriost. GE INTE IGEN med samma mynt. Tro mig, dessa pajasar kommer fa sitt "straff", men det ar inte din uppgift att utdela det. Du maste kunna forlata dem for att spela ditt spel.

Tank goda harmoniska tankar, kan du inte gora det maste du sluta for dagen, veckan eller hur lang tid det tar for dig att aterfinna ditt lugn.

Postad

Det där var precis vad jag behövde läsa :)

Postad

Så fort du känner att din ilska börjar påverka ditt spel ska du pausa, ner på golvet och gör 20 armhävningar. Det kan faktiskt göra susen plus att det är nyttigt också. Ett alternativ är att sjunga en liten munter sång för dig själv om hur dum den aktuella spelaren måste vara :-P

Exempel: Ditt störda lilla pucko hur mår du idag? Är du alltid lika dum och ändå ganska glad? Fortsätt gärna syna som du ofta gör även om jag hoppas att du snarast går o dör.

Postad

jag tror det är för att nu börjar du se på poker som något du vill tjäna pengar på, istället för nöjesspelar/"träningsspelar"... Nu har du kanske tagit steget mentalt att försöka bygga en bankrulle och bli näste svenske champ. Kanske är därför du blir så arg då du förlorar pengar som "rättsligen" var dina enligt oddsen, det tar längre tid än vad du vill och du försöker stressa in degen och blir argare pga det.

Postad
Så fort du känner att din ilska börjar påverka ditt spel ska du pausa, ner på golvet och gör 20 armhävningar. Det kan faktiskt göra susen plus att det är nyttigt också. Ett alternativ är att sjunga en liten munter sång för dig själv om hur dum den aktuella spelaren måste vara :-P

Exempel: Ditt störda lilla pucko hur mår du idag? Är du alltid lika dum och ändå ganska glad? Fortsätt gärna syna som du ofta gör även om jag hoppas att du slutligen dör.

dodarn?

Postad
:lol: sanningen kan vara obehaglig ibland!

Kan hålla med om en del, men adrenalin skall helst ut ur kroppen. Krossad vas, eller inte. ;-)

Dessutom är det inte helt riskfritt att leka med hårdvaran, dvs meditation.

Postad

Exempel: Ditt störda lilla pucko hur mår du idag? Är du alltid lika dum och ändå ganska glad? Fortsätt gärna syna som du ofta gör även om jag hoppas att du snarast går o dör.

Om jag känner Povi rätt så e detta med 20 armhävningar betydligt svårare än allt annat.

Hehe sorry Povi... Kunde inte motstå!!

Postad

Ja, jag förstår hur du menar med att du blir arg av att spela poker. När man känner så här så är det troligtvis inte spelet i sig som man är ag på utan det är något annat som man egentligen är förbannad på. Det viktigaste är att ta reda på vad det är som egentligen är problemet och bearbeta det, kanske genom meditation. Jag känner själv samma sak just nu och har tagit en paus i mitt spelande för at tkunna komma ifrån min ilksa som jag känner påverkar mig mer och mer även utanför spelet. Dock har jag haftbra vänner att diskutera diverse utdragningar vilket gjort mitt sinne lättare. Så mitt förslag är att du tar en paus i spelandet, läs en bok, meditera eller träna något som får dig att le. Lycka till

Postad

Som riverwild säger är det antagligen något annat än poker som spelar in. Har lite samma problem just nu men har insett att det inte är poker eller motståndarna jag är arg på, utan snarare på mig själv och andra ej pokerrelaterade saker omkring mig. Kan inte säga vad det är men jag tror man måste ta itu med allt annat innan man kan spela poker harmoniskt och vinnande... eller nåt...

Postad
Om jag känner Povi rätt så e detta med 20 armhävningar betydligt svårare än allt annat.

Hehe sorry Povi... Kunde inte motstå!!

hahahahahaha ja det har du nog rätt i laggt på mig endel dom senaste åren, förut kunde jag väl göra 50 nu kan jag inte göra 10 !

Postad

Tack för allas tipps, vissa av er säger ni tror det är p.g.a. att jag är arg på något annat kanske att jag egentligen borde göra något annat än att spela poker..

Jag tror det är tvärt om än det, jag har förut spelat väldigt mycket andra onödiga spel, t.ex world of warcraft osv, slösat bort hur mycket tid som helst på det då det jag egentligen vill är spela poker och bli bra på det fast inte hittat orken.. och jag har nyligen varit ganska arg på mig själv för att jag bara slänger all tid i sjön på att göra skit istället för att "arbeta"(spela poker!)..

Jag tror att det killerwolf sa om att jag vill börja spela "seriöst" eller vad man ska säga kan vara problemet, att jag vill bygga upp rullen snabbare än vad det går..

Jag provade spela en session på 3-4h förut och precis innan det låg jag på sängen i 10 mins och tänkte på att jag vet att folk är dumma i huvet, både irl och i pokern och att jag inte ska bry mig om dom och bara tacka för att jag vet att jag går pluss på dom i längden endå och att det inte går komma undan ifrån utdragningarna oavsett..

Den sessionen var den bästa jag haft på länge, det kändes som jag inte hade någon ilska i mig överhuvudtaget, jag blev inte arg en enda gång..

Jag tror att era tipps samt att jag fick skriva ur mig fick det att försvinna, tack så mycket ännu en gång nu är det dags att bygga rulle!!

Postad

Povi, jag förstår exakt hur du känner. varit i samma situation flertalet gånger. Hoppas att det löser sig för dig, har sätt dig spela. Jag tror att på lägre nivåer av online spel är det här med tur mycket mer påtagligt. Ditt spel enligt några korta sessioner med dig är att du spelar extremt TAG, vilket kan vara till din nackdel på NL20 eller liknande nivåer. Läste en artikel om att försöka spela lite mer passivt innan floppen på micronivå i senaste First Poker.

Det kan kanske vara ett tips, jag förstår att alla som spelar enligt possition och TAG i allmänhet går pluss men på dessa nivåer kan det vara värt att lösa till sig lite. Iaf är det den erfarenheten jag har. Spelar jag NL50 och högre har jag runt vpip 17 och prfr.runt 10. dvs TAG. Jämför det med mina stats på NL10. Hoppas det ordnar sig det finns så mycket mer att göra än att lira poker. Fundera på varför spela om du inte tycker det är kul? stäng ner skiten om du inte orkar med svängningarna. Lyckas du hantera svägningar och de perioder det går tungt kommer du vara sjukt ahead och bli en duktig pokerspelare, det är det som skiljer de de många bra från trippel plussarna.

my.php?image=nl10nx0.jpg

Postad
Povi, jag förstår exakt hur du känner. varit i samma situation flertalet gånger. Hoppas att det löser sig för dig, har sätt dig spela. Jag tror att på lägre nivåer av online spel är det här med tur mycket mer påtagligt. Ditt spel enligt några korta sessioner med dig är att du spelar extremt TAG, vilket kan vara till din nackdel på NL20 eller liknande nivåer. Läste en artikel om att försöka spela lite mer passivt innan floppen på micronivå i senaste First Poker.

Det kan kanske vara ett tips, jag förstår att alla som spelar enligt possition och TAG i allmänhet går pluss men på dessa nivåer kan det vara värt att lösa till sig lite. Iaf är det den erfarenheten jag har. Spelar jag NL50 och högre har jag runt vpip 17 och prfr.runt 10. dvs TAG. Jämför det med mina stats på NL10. Hoppas det ordnar sig det finns så mycket mer att göra än att lira poker. Fundera på varför spela om du inte tycker det är kul? stäng ner skiten om du inte orkar med svängningarna. Lyckas du hantera svägningar och de perioder det går tungt kommer du vara sjukt ahead och bli en duktig pokerspelare, det är det som skiljer de de många bra från trippel plussarna.

my.php?image=nl10nx0.jpg

Det är mycket större varians på högre nivåer och är man bra så går det att brutalt krossa microstakes med väldigt få förlustsessioner om man nu skulle vilja det.

Postad

my.php?image=nl10nx0.jpg

Jo på NL20 kan man ju inte på något sätt spela spelarna, iaf inte dom flesta som är helt komplett hjärndöda idioter som synar ner för full buyin med träff på A med ace-rags, så det blir mycket TAG spel, det går ganska bra så jag ska nog inte behöva ändra på spelstilen där..

Jag klarade av att slå 025/050 förut för ganska länge sedan, men nu känns det som jag blivit en "för bra" poker spelare för dom nivåerna och försöker spela spelarna lite för mycket för dom är ju inte så bra där heller även om dom flesta är sjukt TAG spelare.. har en idé om hur jag ska spela där också nu så det ska nog gå bättre nästa gång jag hoppar upp ditt.. börjar bli trött på att spela micro stakes nu är det 100% fokus som gäller och upp till highstakes! (ska dock inte stressa men det blir sjukt disciplinerat!)

@Legheliel

Ja det är jag hej på dig själv =)

Postad
Det är mycket större varians på högre nivåer och är man bra så går det att brutalt krossa microstakes med väldigt få förlustsessioner om man nu skulle vilja det.

Jo sålänge man spelar disciplinerat på micro stakes så kan man ju gå plus 80% av alla sessions typ.. eller mer än det om man spelar långa sessions..