Gå till innehåll

Cash me ousside - how bow dah!


Metaddict

Recommended Posts

Man lägger ju mage på rygg/biceps-dagen så man kan fuska i pullupsen med gott samvete. Det är samtidigt enda magövningen.

Får man fråga vad du kör för benpass? Hamstrings kör jag bara i en maskin och det är lite tråkigt. Samma för vader.

 

Skrev faktiskt ner ett fullt benpass i ViktorHs dagbok ganska nyligen. Det var nog ett av de mer krävande jag kört, rent volymmässigt.

 

Eftersom hamstrings tränas både genom flexion i knäled (dvs böjer knäet, som i alla maskiner för leg curl, oavsett om man sitter/står/ligger) och flexion i höftled (dvs du böjer dig framåt fast enbart från höften, inte genom att runda ryggen) bör man göra både och.

 

Flexion i höftled utförs t.ex. i good mornings (bör utföras med LÅG vikt och tokstrikt form imo) och marklyft men om man vi vill fokusera mer på hamstrings föredrar vi RDL-varianten (romanian dead lift).

 

Således har alla mina benpass (minst) en övning med flexion i knäled och en med flexion i höftled. Oftast liggande leg curls samt RDL.

 

You go girl!

Låt inte matriarkatets inbyggda strukturer trycka ner dig!

 

+ a milli

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bästa youtubetekniktipset för good mornings?

Har börjat leta komplementövningar till mark och böj.

 

Kikade 5 st nu och den bästa av dem var helt klart den jag postar här under. Den var den enda som fick med två viktiga saker. Knäna ska vara lätt böjda, vi arbetar aldrig med låsta/hyperextenderade knän! Förvånansvärt många missar detta. Den understryker även att stången ska ner en bit på ryggen. Jag har den själv ännu lägre för den har en tendens att vilja rulla framåt annars när man är i bottenläget. Som han påpekar påverkar det hävstång. För oss med kassa ryggar känns det också säkrare.

 

Jag hade inte tryckt in rumpan riktigt så långt "under kroppen" i toppläget som tjejen i videon bara, håller hellre kvar lite spänning.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla har vetat det länge men nu är det officiellt. Conor McGregor ska få smisk av Nate Diaz i weltervikt (170 pounds) en gång till :mrgreen::mrgreen::mrgreen::mrgreen::mrgreen: UFC 200 äger den rum på!

 

UFC har även gjort ett tillfälligt mästarbälte där José Aldo fightas mot Frankie Edgar om en chans att möta McGregor efter att Diaz slagit honom igen :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni som tränar solo och gillar att köra tungt, hur resonerar ni?

Jag tänker att om jag klarar att göra en 3a på en vikt känns det rätt safe att göra en 2.5 kg ökning ( Smith snebänk då mitt gym saknar bänkpresställning). Orkar inte fråga någon tant eller marathonsnubbe om pass.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Smith är väl rätt säker att köra bänk i så jag hade gjort som du i brist på annat. För visst kan man kroka i stången och säkra den igen i en smith?

Annars är väl just bänken övning där det kan gå rätt illa, men det ser rätt kul ut när någon tippar av vikterna på ena sidan och stången sen far tvärs över rummet in i en spegel :)

Eller klassikern faila ner stången på bröstet, ångestrulla ner den över bröstet, magen, skava av huden på bäckenbenet, ner över låren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Smith är väl rätt säker att köra bänk i så jag hade gjort som du i brist på annat. För visst kan man kroka i stången och säkra den igen i en smith?

Annars är väl just bänken övning där det kan gå rätt illa, men det ser rätt kul ut när någon tippar av vikterna på ena sidan och stången sen far tvärs över rummet in i en spegel :)

Eller klassikern faila ner stången på bröstet, ångestrulla ner den över bröstet, magen, skava av huden på bäckenbenet, ner över låren.

 

Jo den går att kroka i. Hur nära ditt max hade du vågat köra utan pass? Har sett klassikern utföras av ingen mindre än Marcus Schenkenberg. ...Mackans penis fick vi aldrig se:cry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo den går att kroka i. Hur nära ditt max hade du vågat köra utan pass? Har sett klassikern utföras av ingen mindre än Marcus Schenkenberg. ...Mackans penis fick vi aldrig se:cry:

 

Är ingen fan av bänk så jag hade nog fegat på maxningen faktiskt. Men hade jag klarat en femma hade jag inte tvekat att ta nästa träning 2.5 kg högre.

Jag har ju powercage hemma men jag ber min gf om passning även på vikter jag kör 5x5 på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Körde negativ, dvs planerat mer än mitt max, ensam på gymmet. Tippade stången och lät vikterna glida av. Kommer att göra det igen, inte ofta dock.

 

 

Modigt! Hur farligt skulle du säga att det är att köra riktigt riktigt tungt i Smithen? Man kan ju inte låta vikterna glida av, men det borde gå att kroka i precis i brösthöjd och glida ur även om det är för tungt. Tänker sne bänk + själv på gymmet ( obemannat innan stängning). Rak bänk är farligare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Framförallt bör Smithen ha säkerhetsspärrar som man kan sätta strategiskt. Med lite tur passar någon av dem så man kan ha den 1-2 centimeter ovanför "fail".

 

 

 

Själv körde jag ett riktigt bra pushpass på gymmet idag. Växlat om till lite tyngre vikt/färre reps nu när deffen är igångdragen. Provade Ronnie Colemans nya PWO. Som tur är är jag rutinerad nu och har tillräcklig koll för att kunna läsa och förstå innehållsförteckningen. En dos är en skopa. Skopan är jätteliten bara. Dock är min tolerans mot både koffein och beta alanin extremt låg så jag tog en halv liten pytteskopa. Ändå slog den på något djävulskt och jag hittade en episk taggning :mrgreen:

 

Hittade även två episka toalettbesök varav det första PRECIS efter att jag hade lyckats ta mig hem i säkert förvar :shock:

 

Säger bara en sak - YEAH BUDDY.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte mixa upp träningen lite och köra Sheikos träningsprogram 12v/3ggr per vecka.

Mest egentligen för att få lite variation och lite för att få tillbaks struktur då jag freestylat en del det senaste.

 

Nåt särskilt du tycker saknas i upplägget?

 

Skrev nästan TLDR men läste texten ändå. Antar att det för under 80 kg är var som även kallas junior (annars finns det nyare variant) för det "riktiga" har jag läst alla säger är brutalt.

 

Angående vad som saknas, står ju klart och tydligt att man har fritt att lägga till lite övningar. Lägg till vad du känner för helt enkelt :) Stångrodd känns väl som enda "måstet" om den inte var med i huvudprogrammet.

 

Hade även funderat på att göra som Styrkelabbet gjorde, raka mark istället för good mornings men det är mest för jag tycker det känns lite säkrare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...