Gå till innehåll

Cash me ousside - how bow dah!

Metaddict

Recommended Posts

Vet inte om du känner till historien men det finns massa hat mellan Coleman o Rua sedan deras match i Pride. Du kan kolla in klippet här: http://video.google.com/videoplay?docid=-6757471841974436138

Angående Henderson så hade han världens bästa gameplan mot en endimensionell Palhares (som förmodligen kommer bli jättebra), tror inte det blir lika lätt mot Franklin. Å andra sidan bommar jag alla UFC bets jag lägger så lyssna inte allt för mkt på mig :)

/Mattias

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte om du känner till historien men det finns massa hat mellan Coleman o Rua sedan deras match i Pride. Du kan kolla in klippet här: http://video.google.com/videoplay?docid=-6757471841974436138

Angående Henderson så hade han världens bästa gameplan mot en endimensionell Palhares (som förmodligen kommer bli jättebra), tror inte det blir lika lätt mot Franklin. Å andra sidan bommar jag alla UFC bets jag lägger så lyssna inte allt för mkt på mig :)

/Mattias

Och nu pratar Shogun om hur extremt mycket respekt han har för Coleman osv osv osv. Deras gamla bråk känns rätt fejkat då :)

Jepp klart Palhares är en BJJ-snubbe men jag tror inte hans standup är såååå kass ändå. Hyfsad fördel att vara bra brottare och hålla det stående om man säger så, menade inte att Hendos vinst skulle vara såvärst relevant för matchen mot Franklin, bara att jag tror Hendo har mycket krut kvar.

Därför det är så kul med UFC-betting, man vet verkligen aldrig hur det kan gå :)

Länk till kommentar

Bra som vanligt, svarar djupare sen nån gång (PMar min msn förresten).

I början är UFC enligt mig rätt intressant/underhållande för spektaklet i sig och alla sjuka grejer. Första 10-12 galorna är fightingen i sig urusel. Sen blir det bättre och bättre och de börjar få in några av legenderna att slåss. Sen märker man att sporten hade problem, blir massa galor utomlands som är rätt tråkiga (bl.a. tre stycken i Japan som är meningslösa till 80%). Sen tar Zuffa över inför UFC30 och HELVETE sån sjuk klasskillnad det blir direkt. Produktionen, nivån på fightingen osv. Jag fick sån sjuk respekt för White (även om han ryktas vara ett stort rövhål) och grabbarna. Jag vet inte ens vafan de gjorde men plötsligt har de en dubbelt så stor arena som är helt fullsatt istället för en mindre med massa platser över. Det blir så tydligt direkt att det är dem som tagit MMAn till nivån den är på nu.

Vissa av galorna jag sett nu, runt UFC35 har sjukt nog ibland bättre matchups overall än de senare galorna :) Har du inget att göra tycker jag absolut att du ska tanka från 30 och framåt iaf.

Ska ta och kolla genom de gamla ufc galorna, tid har jag massor av;-)

Dana är helt klart en skön snubbe, som gillar sig själv jävligt mkt. Men han har helt klart gjort mkt för sporten.

MSN mottagen och tillagd:-)

Länk till kommentar

/Mattias

Jo den fighten startade ett enormt beef mellan hammerhouse och chuteboxe. Finns även en rätt rolig backstagefilm på youtube om beefen efter fighten

Länk till kommentar

:twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

(RED DEVILS)

boom headshot

Länk till kommentar

Så jävla helvetes sjukt. Jag hade tänkt träna idag eftersom jag bara har lite känningar kvar i ryggen nu. Skulle fixa massa ärenden också. Gick in på Prima och skulle bara kolla mitt saldo så jag kunde uppdatera "wpbet" som jag glömt.

Hittar monsterfisken på 5/10 och köper på heltoks vis bara in för att täcka. Första handen jag spelar får jag in 500euro i limpad pott från BB med nötstege mot set. River kåk. Köper in samma summa igen, nästa varv KJ på Kxx mot fisken. En kille har synat mellan innan fisken stoppar in typ 300, jag pushar glatt när nästa fi hittar steksynen med KQ. Jag hade för det första inte tänkt spela alls, och för det andra hade jag dragit om jag fått hålla upp med stegen.

Sen fortsatte det med sjukheter och fiskens åsnespel som belönas. Tror det sjukaste var när jag floppade kåk, check check. Turn synar han med nåt stegdrag. River sätter han sin stege och SYNAR mitt bet.

Backade $2.2K och har obv backat mer än så men så sjukt jävla irriterande att man inte ens skulle spela överhuvudtaget och definitivt ingen 3/6 och 5/10 euro. Kunde varit klar på gymet nu med gott humör men istället sitter man här i morgonrock och stinker svett. Jag har inte fått ett enda ärende gjort, kommer inte hinna heller, och dessutom har jag inte ens käkat frukost. Spelförstörd javisst.

Som bubba123 säger (eller sade, vetifan var han håller hus): Misär misär misär.

Länk till kommentar

Sicket jävla lyckorus det var att vara tillbaka på gymet. Overkligt hur mycket bättre jag mår redan :)

Tog typ 10 minuter efter dagens session sen var jag lugn och revanschsugen igen. Ska rakt in på den vägen jag var på innan ryggen pajade. Dessutom blev jag faktiskt påhoppad av en kompis för att det inte är någon poker här i dagboken :mrgreen: Får väl skylla det delvis på min MMA-skada men jag ska återigen försöööka ta tag i den delen också samtidigt som jag ska försöka grinda mer.

Länk till kommentar

Gärna lite mer poker, men eftersom de övriga ämnena som behandlas i dagboken är minst lika intressanta så kan man väl inte klaga egentligen!:-)

Saknar dock vägledningen i musikväg, bjud på lite hårt nu så att jag lyssnar på annat än Pink Floyd och Bruce Springsteen till grinden! =)

NEVER BACK DOWN ÄR BÄSTA FILMEN EVER!

Fortsatt GL och hoppas att ryggen håller!

Länk till kommentar

Gärna lite mer poker, men eftersom de övriga ämnena som behandlas i dagboken är minst lika intressanta så kan man väl inte klaga egentligen!:-)

Saknar dock vägledningen i musikväg, bjud på lite hårt nu så att jag lyssnar på annat än Pink Floyd och Bruce Springsteen till grinden! =)

NEVER BACK DOWN ÄR BÄSTA FILMEN EVER!

Fortsatt GL och hoppas att ryggen håller!

Om ca en månad ska jag se P-Floyd, som är ett coverband som kompat Roger Waters, i Konserthuset i Helsingborg! Lär inte slå Roger Waters konsert i Roskilde iofs men kul ändå ;)

Hehe tack tack Herr Springer-bäst-i-världen men ett ord till om Never Back Down så blir det ban!

BTW, ask and thou shalt receive. Här kommer en låt med min blivande fru Angela Gossow!

Länk till kommentar

Äh who am I kidding. Poker sux och OT är the shit.

- Här kommer en bild på gårdagens frukost bara för det. Tyckte den var så fin.

img0241qb9.th.jpg

- Sen lite hederlig svensk viking metal med Amon Amarth på det

- Vidare till lite gymsnack. Det ofrivilliga uppehållet var nog inte uteslutande dåligt, kände mig riktigt fräsch när jag kom tillbaka och hade rätt bra tryck i kroppen. Tyvärr har jag fortfarande känningar i ryggen men jag ska nog tvinga mig tillbaka dit idag ändå.

- Ska hyra en liten möblerad etta i andrahand till sista mars till att börja med. Ska dra dit snart och se om internet kommit igång, tyvärr inget stadsnät utan ComHem.

- Efter förnedrande 3-0 mot Chelsea måste vi väl mosa Wigan ikväll utav bara farten?

Hmm det var nog all OT jag hade att komma med just nu. Be sure to check in later ;)

Länk till kommentar

Sjuuukt för övrigt: Jag har mått bra hela dagen. Satte mig för ett tag sen för att försöka få in några händer och komma igång med grinden igen. Precis när jag ska dra upp klienten blir jag illamående och spyfärdig. WTF? Jag är inte direkt vidskeplig men är inte detta ett klart jävla tecken på att jag inte ska lira inatt?

Länk till kommentar

Sjuuukt för övrigt: Jag har mått bra hela dagen. Satte mig för ett tag sen för att försöka få in några händer och komma igång med grinden igen. Precis när jag ska dra upp klienten blir jag illamående och spyfärdig. WTF? Jag är inte direkt vidskeplig men är inte detta ett klart jävla tecken på att jag inte ska lira inatt?

Jo, fram med det heliga vattnet och bort från datorn, fort!

Länk till kommentar

Jo, fram med det heliga vattnet och bort från datorn, fort!

Hade inget så fick grinda lite ändå :D Körde bara Lads och bara NL400, kände mig inte riktigt på G. Dock spelade jag bättre än jag trodde. Normalt brukar jag lyckas övertyga mig själv om att resultatet är sämre än det egentligen är men idag var det sjukt nog tvärtom. Trodde på 12-1300 men det var en femhunking. (edit) Nu kollade jag i efterhand och såg att jag bara vann EN enda pott för fullt inköp. Blev väl lurad av att det trillade in potter med hyfsat jämna mellanrum.

Fick in 1500 händer men jag kommer inte uppdatera den där siffran mer. Kanske drar igång den igen om jag hittar monstergrinden och närmar mig.

Fick äga upp en av de bättre regsen idag vilket kändes hyfsat för mitt självförtroende :)

$2/$4 No Limit Holdem

4 players

Converted at weaktight.com

Stacks:

CO ($116.50)

Hero (BTN) ($568.22)

SB ($581.11)

BB ($433.90)

Pre-flop: ($6, 4 players) Hero is BTN 5:diamond: K:diamond:

1 fold, Hero raises to $10, 1 fold, BB calls $6

Flop: Q:diamond: 6:club: 8:spade: ($22, 2 players)

BB checks, Hero bets $15, BB raises to $46, Hero raises to $124, BB folds

Final Pot: $192

Hero wins $189 ( won +$55 )

BB lost -$56

------------

$2/$4 No Limit Holdem

6 players

Converted at weaktight.com

Stacks:

UTG ($394.00)

Hero (UTG+1) ($1196.40)

CO ($406.00)

BTN ($475.25)

SB ($291.00)

BB ($803.01)

Pre-flop: ($6, 6 players) Hero is UTG+1 8:heart: 9:heart:

1 fold, Hero raises to $12, 3 folds, BB calls $8

Flop: 7:diamond: 2:spade: 8:spade: ($26, 2 players)

BB bets $20, Hero calls $20

Turn: 6:club: ($66, 2 players)

BB bets $50, Hero calls $50

River: K:diamond: ($166, 2 players)

BB bets $120, Hero calls $120

Final Pot: $406

BB shows: 9:spade: Q:spade:

Hero shows: 8:heart: 9:heart:

Hero wins $403 ( won +$201 )

BB lost -$202

Länk till kommentar

Excuse me sir, vad reppas i K5-handen? Är väl finare att floata!

Behöver inte reppa nåt när jag redan innan jag betade visste att fi skulle checkraisa den brädan ;) Sen kommer han barrela turn en sablarns massa och då måste jag isåfall pusha för att kunna ta ner potten. Dyrt. Men visst, kan väl floata och pusha alla kort som ger färg- eller stegdrag, ge upp resterande turnar om han betar men beta alla gånger han checkar (vilka jag faktiskt tror är väldigt få).

Fick 7.93 på NETeller nu istället så nu slog jag till :mrgreen: Ballerrrrrr!

Länk till kommentar