Gå till innehåll

Cash me ousside - how bow dah!


Metaddict

Recommended Posts

Nä jag låg och sov men tack ändå hehe. Den var ute i piratbukten redan igår ändå.

 

(SPOILER??) Mest imponerande av alla - Junie? Tyckte de nämnde att det var ett halvår sedan TUF spelades in. Sinnessjukt hur någon kan ha utvecklats så mycket både fysiskt och mentalt.

 

Escudero imponerade också stort även om han egentligen inte åsamkade såvärst mycket smärta på Nover.

 

Sen är jag glad av man inte kunde spela på Vinny mot Bader :D Tyckte det kändes som en väldigt dålig matchning för Bader mtp att han gillar att ta ner folk och då hade fått smaka på Vinnys overkliga BJJ. Dock hade jag glömt hur kass Vinny är stående...hehe.

 

Skönt att Johnson fick sin revansch med, såg faktiskt matchen ögonpetningen när den var och tappade hakan när de gav segern till Burns. Ett av de sjukaste domsluten någonsin i MMA tror jag.

 

Också imponerande av Gouveia att få stopp på MacDonald sådär fort, han brukar vara riktigt tuff och underhållande annars.

 

Jag är glad att jag inte tippade ngt den galan, hade typ fel på alla matcher. Trodde faktiskt nover skulle ta det rätt lätt.

Agree på Junie som såg väldigt mkt bättre ut än vad han gjorde under serien. Att han gjorde ett mer ödmjukt intryck var också smart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hihi heja Iran!!

 

 

 

Satte lite pengar på nästa sjuka UFC-gala nu:

$50 på Evans mot Griffin till 2.1 på Ladbrokes, kanske inte så högt odds för en titelutmanare men alla titelutmanare är inte heller av Rashads kaliber.

 

300 spänn på Rampage Jackson mot Wanderlei Silva på Betsson, oddsen på Rampage hade ändrats till 2.05. Tycker fortfarande det är en otippbar match egentligen och jag gillar verkligen båda lirarna men trots Silvas 2 krossar av Jackson säger magkänslan ändå honom. Silva ser RIKTIGT gammal ut i senaste intervjun och han känns tveklöst på väg neråt.

 

Sen fick jag ett ryck och satte 691 spänn (av någon anledning var 700 för mycket enligt Betsson) på Mir mot Minotauro. Oddset har tillochmed gått upp och ligger nu på 4.10 så även om Big Nog är stor favorit tycker jag det känns väldigt spelbart.

 

Jag slängde även in 200 spänn på en dubbel med Mir och Evans till dryga 8ggr pengarna. Detta bet var tvunget att granskas manuellt av Betsson eftersom jag satsat såna enorma summor på Mir...................Kanske ett tecken på att det är ett dåligt bet :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är glad att jag inte tippade ngt den galan, hade typ fel på alla matcher. Trodde faktiskt nover skulle ta det rätt lätt.

Agree på Junie som såg väldigt mkt bättre ut än vad han gjorde under serien. Att han gjorde ett mer ödmjukt intryck var också smart.

 

Hehe jag hade satt en hel del på Vinny om jag bara vetat var man kunde spela, trodde han skulle kunna dra guard iaf men det var inte ens nära.

 

Börjar tro att det faktiskt var som Junie nämnt att han bara åsnade sig för att få TV-tid. Man kan utvecklas sådär mycket som fighter på kort tid om man bara har talang men att utvecklas sådär mycket som person verkar lite väl osannolikt :)

 

Kaplans entré fick förresten inte credits nog!! :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska få till en liten nystart med pokern snart tänkte jag. Ska casha ut ca $10k totalt tror jag och försöka hålla mig borta från 5/10 tills jag plussat något liknande. Får se hur det går.

 

Jag har inte ändrat min rubrik än eftersom jag FORTFARANDE inte fått sova ut en enda natt sedan jag kom hem. Har gjort allt rätt för att få bukt med jetlagen denna gång och egentligen ska den inte sitta i såhär länge så jag vet inte riktigt varför jag inte kan sova.

 

Var på gymet både igår och förrgår ändå men jag vill inte spela poker innan jag känner mig pigg och utvilad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hihi heja Iran!!

 

 

Satte lite pengar på nästa sjuka UFC-gala nu:

$50 på Evans mot Griffin till 2.1 på Ladbrokes, kanske inte så högt odds för en titelutmanare men alla titelutmanare är inte heller av Rashads kaliber.

 

300 spänn på Rampage Jackson mot Wanderlei Silva på Betsson, oddsen på Rampage hade ändrats till 2.05. Tycker fortfarande det är en otippbar match egentligen och jag gillar verkligen båda lirarna men trots Silvas 2 krossar av Jackson säger magkänslan ändå honom. Silva ser RIKTIGT gammal ut i senaste intervjun och han känns tveklöst på väg neråt.

 

Sen fick jag ett ryck och satte 691 spänn (av någon anledning var 700 för mycket enligt Betsson) på Mir mot Minotauro. Oddset har tillochmed gått upp och ligger nu på 4.10 så även om Big Nog är stor favorit tycker jag det känns väldigt spelbart.

 

Jag slängde även in 200 spänn på en dubbel med Mir och Evans till dryga 8ggr pengarna. Detta bet var tvunget att granskas manuellt av Betsson eftersom jag satsat såna enorma summor på Mir...................Kanske ett tecken på att det är ett dåligt bet :roll:

 

Härlig film:-)

 

Själv har jag 800kr på Silva som enda tips den galan. Jag tror han fortfarande har vad som krävs för att slå Jackson. Visst har han några förluster på sistonde. Men de har knappast varit ngt att skämmas över (HW CroCop i sitt livs form, Henderson och ett tight domslut mot Lidell). Att han sedan kommer från en ordentlig KO seger tror jag stärker honom.

Jackson har nog iof utveckalts mest av de båda sedan deras senaste möte. Men jag undrar hur han ligger till mentalt med tanke på hans bravader efter Griffin fighten. Tror dessutom att hans byte av träningscamp kan vara ngt negativt.

Fö är ju silva bara två år äldre än Jackson;-)

Men som sagt svårtippad fight.

 

Vad gäller de övriga fighterna så lockar väl oddset på Mir men jag ser bara inte hur han ska kunna slå Minotauro som aldrig vare sig klappat eller knockats. Att han skulle kunna vinna via domslut känns otroligt då Minotauro har en bra stand-up medan Mir´s stand-up knappt kan kallas medioker. På marken känns de rätt jämna med en liten fördel Minotauro.

 

Griffin -Evans ger jag en liten fördel till Evans. Bär dock emot att satsa pengar på ngn jag ogillar så kraftigt, samtidigt som jag gillar Griffin. Skulle väl iof vara win/win att satsa en slant på Evans. Vinner Griffin blir jag glad, vinner Evans får jag pengar:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bra man tränat om man frivilligt jagar upp och slåss obeväpnad mot någon som har kniv...

 

aja, wp!

 

Kul att snubben sprang DIREKT när iraniern bara hade ställt sig i nån karateställning :mrgreen: Då hade jag nog fan också vågat springa efter nästan.

 

Haha! Guld när han visar hoppsparken!

 

Han har nog kollat på en del filmer av Bruce Lee när han kom till USA :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den hä är fin. Jag gillar hur han inte riktigt verkar märka att benet gått av och ska ställa sig på det.

 

Ska inte ens kolla den :)

 

 

Igår spelades det poker med lite polare. Mycket trevligt. Delade HU för tredje gången i rad (not so hidden brag...) Öl, någon drink och lite Buzz på det så var kvällen fulländad.

 

Knappt bakis idag tror jag så det blir nog gymet men ingen utgång känns det som. Ska nog se Real mot Valencia hemma! Kanske grind sen??!?!?!?!?!?!?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe ty ty :)

 

 

Hm inte sett det där heltok. Men det vill jag antagligen inte heller. Alltså det som nog var ännu sjukare med den där matchen med Miller var ju att han blir nedtagen direkt efter det där! Han försvarar sig tillochmed medan motståndaren försöker få in slag eller nåt. Jag visste att det skulle hända något äckligt men hann inte ens se de i matchen så när de ligger där o brottas skriker plötsligt Joe Rogan "STOP THE FIGHT" :mrgreen: Varken domaren eller fightern hade märkt nåt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hört dem förut? Tankar? =)

 

Aldrig hört talas om dem. För mycket åt hardcore-hållet för att jag ska uppskatta det men tack ändå ;) Trodde först du hade rotat fram heliga Defleshed med djuret Matte Modin på trummor och tänkte "wow, plötsligt händer det, en pojke blev till man" men attans...

 

 

Ursäkta den dåliga synken på ljudet men jag hittar ingen annan version.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I februari 2009 tänkte jag uppfylla två drömmar:

- Den första har jag haft sen jag var en liten skit och det är att åka till Old Trafford. Den 17 möter United Fulham.

- Som ni alla vet är jag besatt av UFC sedan en tid tillbaka. 21 februari går UFC 95 av stapeln i London.

 

Igår bestämde jag mig på fyllan att jag ska åka och se dessa evenemang :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

 

Någon som är sugen? Bodinarn? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I februari 2009 tänkte jag uppfylla två drömmar:

- Den första har jag haft sen jag var en liten skit och det är att åka till Old Trafford. Den 17 möter United Fulham.

- Som ni alla vet är jag besatt av UFC sedan en tid tillbaka. 21 februari går UFC 95 av stapeln i London.

 

Igår bestämde jag mig på fyllan att jag ska åka och se dessa evenemang :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

 

Någon som är sugen? Bodinarn? ;)

 

Jaså, vem åker du me då? :P

 

Börjar jag vinna mina KK mot alla jävla AA så lovar jag att låta dig vinna i biljard 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...