Gå till innehåll

Cash me ousside - how bow dah!


Metaddict

Recommended Posts

failade att lämna lägenheten idag.

sett en säsong Suits snart.

 

Någon mer än jag som tänk på likheterna mellan spela poker och pokèmon på gameboy?

 

tror inte allt för många svenskar har fler timmar spelade på pokemon till gameboy än mig. skulle spelat micro all den tiden ist......

 

Ponera att man ska göra en träningsbet i bänk och chins till jämna pengar.

 

Person 1 tar:

 

80kg bänk och 5 chins

 

Person 2 tar 105 kg bänk och 6 chins.

 

 

Förslag på bet?

 

imo nån slags formel där vad du tar i böj+bänk+mark. dela det med vikt. kanske nån BMI grej svagt inräknat ifall nån är mycket längre än den andra pga stora nackdelen i böjen o bänken. chins/dips avgörs så jävla mkt av fuskreps. plus att man borde lägga in pistol-squats om man ändå är inne på lyfta-kroppen-övningar B)

 

jag kan tex inte ens göra en enda dip, väger ~85, smalbänkar ~70, 190cm

 

steels.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mer gym, skit i det andra.

 

+1. Fast samtidigt inte. Tveksam :(

 

+1

 

@den söte med boan runt halsen:

 

0 dips? :o. Förstår inte hur det är möjligt om du inte dras av skador.

 

Han är lång och har antagligen långa armar. Du vet inte hur det är!! Jag är "bara" 1.85 men har nog rätt långa armar och alla former av pressar är hemska för mig. Dels var jag sjukt svag när jag började och dels har det varit helt jävla omöjligt att öka nämnvärt i styrka där. Jag tar inte 70 i smalbänk men jag kan definitivt göra dips (ingen aning hur många i nuläget men jag har gjort typ 12 som mest). Säger rätt mycket om hur stor skillnad kroppskomposition gör.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han är lång och har antagligen långa armar. Du vet inte hur det är!! Jag är "bara" 1.85 men har nog rätt långa armar och alla former av pressar är hemska för mig. Dels var jag sjukt svag när jag började och dels har det varit helt jävla omöjligt att öka nämnvärt i styrka där. Jag tar inte 70 i smalbänk men jag kan definitivt göra dips (ingen aning hur många i nuläget men jag har gjort typ 12 som mest). Säger rätt mycket om hur stor skillnad kroppskomposition gör.

 

har hört detta resonemang förr och är lite nyfiken om du har nån artikel/studie eller whatever? är själv 190 och kroniskt klen i bänk :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har hört detta resonemang förr och är lite nyfiken om du har nån artikel/studie eller whatever? är själv 190 och kroniskt klen i bänk :(

 

har inga studier, men det känns rätt logiskt. korta armar = kortare transport på pressar. långa armar = kortare lyft i marklyft.

 

brukar stämma rätt bra på styrkelyftare på elitnivå också. folk är olika bra på olika lyft beroende på deras komposition.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Californication slår nog alla rekord i tjatighet och upprepning för en serie. Ifatt på säsong 5 nu och det börjar bli löjligt faktiskt. Ska det göras fler säsonger? Annars vetifan om man orkar. Det är nästan som How To Make It In America nu :mrgreen: Kasst men jag fortsätter ändå att kolla om och om igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har hört detta resonemang förr och är lite nyfiken om du har nån artikel/studie eller whatever? är själv 190 och kroniskt klen i bänk :(

 

Har för mig att jag ngn gång hört att hur muskelfästena sitter ska spela en viss roll (kanske rent mumbojumbo)? Bänkpress känns som en sån övning som man kan underhålla rätt bra genom att träna axlar osv då jag sen några år sen bara kör bröst typ 1 gång varannan månad, men ändå håller mig på 5or på 100 o då klarade jag 4or på 110 som bäst förut. (är också ca 190 lång btw)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Californication slår nog alla rekord i tjatighet och upprepning för en serie. Ifatt på säsong 5 nu och det börjar bli löjligt faktiskt. Ska det göras fler säsonger? Annars vetifan om man orkar. Det är nästan som How To Make It In America nu :mrgreen: Kasst men jag fortsätter ändå att kolla om och om igen.

 

Äntligen en ny pik till HTMIA. Var lite det som gjorde dagboken tycker jag. Din glädje när du fått reda på att den hade lagts ner är definitivt signaturmaterial!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att bekräfta halva PFs bild av mig: Den fula tjejen VH låg med förra helgen beskrev tydligen mig som "en bitter kille med randig tröja" :mrgreen:8-):lol: :lol:

 

Jag är snäll egentligen förresten, finns såklart flera anledningar till ovan (ffa att hon var jätteful)...

 

Jag tror alla fattar att hon var jätteful nu Meta.

Om vi istället vänder på det så fick jag i alla fall stryka "91a" från bucketlistan.

 

Nu när jag tänker på det så var hon nog inte så ful. Jag tror att jag... är KÄR!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...