Gå till innehåll

Cash me ousside - how bow dah!

Metaddict

Recommended Posts

Folk som verkligen på fullt allvar tror att dem lyckas trycka ner en helt okänd människa genom att gå in i deras dagbok och skriva hånfulla kommentarer så fort personens favoritlag förlorar har jag inte jättemycket respekt för. För att uttrycka det milt. Det är inte att dem orkar vara så tragiska att dem mår bra av att bete sig så som stör mig, sånt förvånar mig absolut inte, det är att dem verkligen tror att man skulle bry sig.

Jag har hållt på United i upp mot 20 år, tro det eller ej. Cantona var min stora idol när jag var liten och sedan dess har det inte funnits något annat lag för mig. När jag pratar om United använder jag alltid ordet "vi". Idag är en enormt tung dag, så tung att jag var ute på balkongen och tog en öl, så tung att en polare slått sönder två glas, men jag är lika stolt över att hålla på United för det. Jag är fullt medveten om hur meningslöst det egentligen är, sett till ett större perspektiv i livet osv, men ärligt talat: Vem fan bryr sig?

Det faktum att folk hugger insta varje gång det går dåligt för United, att folk sitter vid sitt kära facebook och lägger upp hånfulla och skadeglada kommentarer inom en minut varje gång United förlorar, det gör mig bara ännu stoltare. Uppenbarligen är jag inte den enda som bryr mig om United...

Det kvittar hur många ni är som försöker, om det så skickas en hel armé haters har ingen betydelse. Vi röda djävular kommer alltid stå UNITED.

man-u.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tack återigen.

Vad ska man göra nu då? Med risk för att låta som en bortskämd vidrig medgångare, men orkar man ens följa Europa Leauge?

Orkar och orkar, kolla kommer man ju göra. Men bry sig? Nja. Jag vet inte ens hur den där skiten funkar, går vi rakt in i slutspelet eller måste vi spela ett segt jävla gruppspel också?!?!

För att gå i en helt annan riktning måste jag påpeka att dagens resultat inte förändrar mitt framtidshopp för dagens Unitedtrupp. Om 4-5 år tror jag på fullaste allvar att vi kommer ha ett sånt där lag som kommer att diskuteras och beundras i generationer.

Rooney Chicharito

Young Cleverley Anderson Nani

Fabio Smalling Jones Rafael

De Gea

Länk till kommentar

Inget som en portion pasta med stark kycklingfilégryta serverad av VH vid datorbordet, tittandes på ett avsnitt av It's always sunny in Philadelphia, klockan 02 på natten, för att få en att glömma dagens misär.

hear hear! förutom att jag plöjde igenom säsongsavslutningen av BMS istället.

Fan lite mer poker nu och vända dagens riktigt uselt spelade session!

Länk till kommentar

Orkar och orkar, kolla kommer man ju göra. Men bry sig? Nja. Jag vet inte ens hur den där skiten funkar, går vi rakt in i slutspelet eller måste vi spela ett segt jävla gruppspel också?!?!

För att gå i en helt annan riktning måste jag påpeka att dagens resultat inte förändrar mitt framtidshopp för dagens Unitedtrupp. Om 4-5 år tror jag på fullaste allvar att vi kommer ha ett sånt där lag som kommer att diskuteras och beundras i generationer.

Rooney Chicharito

Young Cleverley Anderson Nani

Fabio Smalling Jones Rafael

De Gea

Är inte United supporter, men du har naturligtvis helt rätt, klarar dom sig från tuffa skador(el försäljningar) så kommer dom att ha ett av dom bästa United lagen i historien inom 2-3år redan, finns galet mycket talang i det där laget, sedan så tycker jag att deras unga spelare har fått oförtjänt mycket kritik-ser bla att Keane går ut och sågar idag, Men Vidic, Rooney, Rio(alltid skadad iofs) hade även dom kunant leverera mer.

Länk till kommentar

Är inte United supporter, men du har naturligtvis helt rätt, klarar dom sig från tuffa skador(el försäljningar) så kommer dom att ha ett av dom bästa United lagen i historien inom 2-3år redan, finns galet mycket talang i det där laget, sedan så tycker jag att deras unga spelare har fått oförtjänt mycket kritik-ser bla att Keane går ut och sågar idag, Men Vidic, Rooney, Rio(alltid skadad iofs) hade även dom kunant leverera mer.

Jag tror Vidics knä kan vara ordentligt paj :( Jag börjar luta åt att han peakat och inte kommer dominera lika mycket framöver. Rios storhetstid är definitivt över. Rooneys säsong har varit lite hackig men han tror jag absolut har många fina år framför sig.

Jag ville inte ens skriva nåt igår för att det inte skulle låta som en ursäkt men vi har haft enorma problem med skador i år. Det kvittar om man så är självaste Manchester United, med såhär mycket skador är det ändå svårt att hålla en toppnivå konstant. Jag tror fortfarande vi behöver förstärka truppen detta transferfönster om detta inte ska bli ett mellanår. Kanske blir det i värsta fall några dåliga år till men på sikt tror jag stenhårt på vår trupp. Jag är övertygad om att Sir Alex ser till den stora bilden som vanligt och försöker bygga upp något stort inför framtiden MED en fungerande affärsmodell, till skillnad från Citys modell som är totalt ohållbar.

Tack för inlägget! :)

Länk till kommentar

proud to be red sas

men ärligt talat så hatar jag nani så in i helvete varenda gång han fick bollen igår så sjönk tempot avsevärt , det ska klabbas istället för att slå en enkel pass och vips så vart anfallet borta.. suck

Visst värderar han dåligt ibland/ofta. Visst, kan han utvecklas jättemycket fortfarande. Och Gudarna ska veta att få har gnällt mer på Nani än jag :mrgreen: MEN, vem låg bakom ens hälften så mycket som Nani igår? Skärpan saknades framför mål helt enkelt. Nani spred sina skott ordentligt och en Rooney i form hade inte gått mållös från denna match. Men det är ju såklart en del av spelet :(

Länk till kommentar

tycker inte det är helt ok att hata Nani :D Hans framsteg senaste 2-3 säsongerna är väldigt stora. Visst kan han bli bättre och framförallt jämnare i sitt spel men han är en av våra bästa spelare. Han vann ju assistligan förra året(och låg topp5 i "poängligan") och ligger i år 4a i den samma. Jag håller med om att han måste lära sig avväga bättre när han ska slå den lätta passningen och när han ska trixxa. Men C. Ronaldo hade lite av samma problem innan han blev bäst(och fortfarande när han va det). Jag säger inte att Nani kommer bli lika bra eller viktig men jag älskar han iaf =)

Edit: du kanske bara hatade han igår? :D Såsom jag tyckte Giggs förstörde igår.

Länk till kommentar

tycker inte det är helt ok att hata Nani :D Hans framsteg senaste 2-3 säsongerna är väldigt stora. Visst kan han bli bättre och framförallt jämnare i sitt spel men han är en av våra bästa spelare. Han vann ju assistligan förra året(och låg topp5 i "poängligan") och ligger i år 4a i den samma. Jag håller med om att han måste lära sig avväga bättre när han ska slå den lätta passningen och när han ska trixxa. Men C. Ronaldo hade lite av samma problem innan han blev bäst(och fortfarande när han va det). Jag säger inte att Nani kommer bli lika bra eller viktig men jag älskar han iaf =)

Edit: du kanske bara hatade han igår? :D Såsom jag tyckte Giggs förstörde igår.

Du missförstod nog mig lite, jag var lite oklar så det är förståeligt. Jag ogillar Nanis personlighet på plan något enormt. När han dessutom inte var speciellt bra i början av Unitedkarriären blev han tillochmed den enda spelaren i en Unitedtrupp jag rentav hatade. Självklart har han utvecklats spelmässigt och har fortfarande kapacitet att höja nivån ett steg till, i sina bästa stunder är han IMO inte alls långt från Ronaldo. Skillnaden är att Ronaldo presterade sådär i princip rakt igenom säsongen, medan Nani gör det någon match då och då, eller ibland bara en halvtimme under en match. Inget av detta förändrar det faktum att jag fortfarande ogillar Nanis personlighet på plan, även om också den har förbättrats.

Giggs är självklart inte längre samma spelare han en gång varit. Men när han får spela på en lite ovan roll, tillsammans med en Phil Jones som har en för honom ännu mer ovan roll, så tänker jag inte gnälla på Giggs (även om jag inte gillade hans insats obv). Han är fortfarande en idol i mitt liv :heart:

Länk till kommentar

man kan ju också få ett tunnelperspektiv och bara se till felen han gör, och förvisso kan ju också vara duktig, inte en slump att han spelar i englands bästa lag, men lär han sig att inte ta den där extra finten eller slå den lite lättare passning så blir han awesome, även om det inte bara är hans fel att vi inte vann igår, man såg ju hur en spelare på mittfältet blev lättad när han slått sin pass och bara stannar upp vid mittlinjen vid flertal anfall istället för att hjälpa till offensivt och skapa tryck

Javisst låt folket hata oss men det gör mig bara stoltare som meta sa :-)

Har själv hållt på united sedan jag var kanske 11-12år då man kunde köpa såna här "goodie bags" på ett ställe som hette landskrona import innan, där fick man godisask , spelarkort samt poster och något mer godisaktig, allting prytt i uniteds fina logo, och då blev jag kär :)

Länk till kommentar

Djävla fotbollsnördar.

Jag kom precis in på Juristprogrammet, har ju läst första kursen nu och har klarat allt utom en tenta och lär klara en uppsats jag håller på med. Så klarar jag den i januari så får jag fortsätta direkt på termin 2 på programmet.

Är dock lite för skoltrött så tänker nog ta och börja jobba i Januari och även få in massa grind hela vår/sommar. Sen drar jag nog och reser 6-12 månader och sen får jag se om studiemotivationen är tillbaka.

Har fan pluggat 3 år nu, börjar bli långtråkigt.

Vidrigt spelsugen btw :)

Länk till kommentar

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $4(BB) Replayer

SB ($800)

BB ($102)

UTG ($312)

CO ($261)

Hero ($611)

Dealt to Hero 8:diamond: 5:diamond:

fold, fold, Hero raises to $8, SB calls $6, BB calls $4

FLOP ($24) 7:club: 4:diamond: 7:diamond:

SB checks, BB checks, Hero bets $14, SB calls $14, BB folds

TURN ($52) 7:club: 4:diamond: 7:diamond: J:club:

SB checks, Hero bets $38, SB calls $38

RIVER ($128) 7:club: 4:diamond: 7:diamond: J:club: T:club:

SB checks, Hero bets $75, SB raises to $222, Hero calls $147

Hero shows 8:diamond: 5:diamond:

(Pre 62%, Flop 58.4%, Turn 38.6%)

SB shows 3:club: 4:club:

(Pre 38%, Flop 41.6%, Turn 61.4%)

SB wins $557

jag gick i tanken på river, tufft beslut. Pokerproffset Meta sa de va typ 50/50, å jag e lite av en gambler.

Vad kan han ha liksom?

Tankar?

/ Team Microvåg

Länk till kommentar