Gå till innehåll

Cash me ousside - how bow dah!


Metaddict

Recommended Posts

hoppas du då såg när Aston Villa krossade bolton igår ;)

 

Haha nä tyvärr. Trodde inte det fanns Villa fans ;) Sjukt nog var det en snubbe som ställde sig upp och skrek och jublade när Portsmouth gjorde mål!

 

Såg dock Arsenal - Liverpool. Tack för hjälpen Pool! Synd bara att inte City kunde ta poäng av Chelsea men bättre än inget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Drog förbi Gulliver på Khao San igår med, mest för att kolla United. Var lite semibakis fortfarande och rätt trött så jag drack bara cola och vatten - Till flickvännens förtret ska sägas, jag vet inte riktigt hur vanligt det är med flickvänner som blir sura om pojkvännen inte super!? Tokigt värre.

 

Tyvärr fick inte ManU vinna i en riktigt svängig match. Men var i helvete fick Afonso Alves luft ifrån?? Inte ett enda mål i klubben hittils tydligen och så går han och gör två klassmål :cry:

 

Jag fick iaf väga upp det med att stå kvar som vinnare på ett av pubens biljardbord i typ 1½ timme efter det. Lite småtokigt, men kul! Hade nog hellre blivit tokförnedrad om bara United fått vinna dock!

Fick möta en sjuuukt duktig lirare på slutet, han hade egen kö och tog typ en minut på sig inför varje stöt. Som tur var tog jag fram mina gamla takter just då och högg direkt på hans enda misstag, efter att han rensat hela bordet sånär som på svarta bollen ;)

 

En lite smårolig sak hände sen. Det kom in en färgad snubbe (den enda på hela den stora puben med två våningar) i värsta hiphopoutfiten. Han ställer sig rakt nedanför några TVapparater vid biljardborden, helt ensam. Planterar båda fötterna stadigt, sätter händerna i fickorna och kör en riktigt klassisk "ganstah-lean" samtidigt som han noddar huvudet och sin snedvända keps. Represent represent alltså, så jävla manligt att stå där i rampljuset helt ensam och visa upp sig 8-) Det är då man önskar att man hade lite mer hår på röven så man kunde gått fram och battlat...

 

Dagens fråga: Har jag spelat någon poker? NEJ :(

 

Åker på "semester" om någon timme, blir tre nätter på City Beach Hotel i Hua Hin. Ska bli skönt med lite strand och hav iaf. Hoppas på sol med!

 

Wish me luck

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Satt o skottade lite nl600 före jag la mig igår och där satt obbe också o var lite överaggresiv om vi säger så.

 

Jag gillar ditt boende, sjukt mycket mera prisvärt med lägga i Bangkok än sletet rum på hotell i Samui ser jag. Jag gillade inte Bangkok så mycket när jag var där, men då låg jag mest med ögonvirus i sängen också :-D

 

Denna kommer följas iaf :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Satt o skottade lite nl600 före jag la mig igår och där satt obbe också o var lite överaggresiv om vi säger så.

 

Jag gillar ditt boende, sjukt mycket mera prisvärt med lägga i Bangkok än sletet rum på hotell i Samui ser jag. Jag gillade inte Bangkok så mycket när jag var där, men då låg jag mest med ögonvirus i sängen också :-D

 

Denna kommer följas iaf :-)

 

Haha, han är så rolig. Något plus värt att nämna på NL600 då?

 

Absolut, rent boendemässigt är det jättebra. Rätt mycket meckigare än att bara checka in på hotell iofs, men då hjälper det ju att ha en tjej som fixat allt.

Sen gillade jag inte Samui så jättemycket överlag heller :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltid skönt att läsa om lirare det går bra för, lycka till.

 

Lägg gärna upp lite fler bilder om du har tid, på lägenheten eller miljön omkring.

 

Och kom ihåg var försiktig med spriten, kvinnofolket och solen det kan få de bästa spelarna på fall ;)

 

Tack som fan! Konsensus brukar ju annars vara att det är skönt att läsa om folk som gular/downswingar :D

 

Lite bilder är på väg faktiskt, tänkte se om det finns några trevliga bord uppe nu bara :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack som fan! Konsensus brukar ju annars vara att det är skönt att läsa om folk som gular/downswingar :D

 

Lite bilder är på väg faktiskt, tänkte se om det finns några trevliga bord uppe nu bara :)

 

Det är det också, fast ännu roligare att läsa om folk som blivit mersmiskade av variansen och sedan ställer sig upp igen och slår tillbax på den fan . :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gått igenom dagens 15 största förlustpotter nu och sjukt nog är jag riktigt nöjd med mitt spel i alla. Börjar se riktigt bra ut det här :) Spelade förresten lite NL500 med och bara ett NL300-bord så klättringen fortsätter.

 

Nu ska vi ut och "play Song Kran". Kan inte riktigt säga att jag är jätteförtjust, jag kan ha lite svårt att plocka fram mitt inre barn ibland. För er som inte vet vad Song Kran är kan jag säga att det är Thailands nyår typ. Det firas med en vattenfestival som mest verkar gå ut på att hela landet har ett enormt jävla vattenkrig i en vecka :shock: Så nu ska vi till Khao San och bli dyngblöta...

 

Det enda som gör mig lite exalterad är att Nicholas Cage tydligen ska vara där! Är lite av ett fan faktiskt så det hade varit riktigt coolt att springa på honom 8-)

Sean Kingston är också där...tyvärr!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser att Jay Z är bokad till Roskilde nu. Hade mitt sämsta år där förra gången och var faktiskt inte jättesugen på att åka igen men bandlistan i år är SJUK SJUK SJUK! Bästa lineupen på väldigt länge känns det som. Kan inte se hur jag ska kunna hålla mig borta...

 

:

 

 

 

Vilka band tänker du på då? Tycker själv inte att bandlistan är allt för het hittills, isåfall radiohead , chemical brothers , jay z och kultbanden slayer / Neil Young

 

 

Jag har iaf min biljett klar :) Enda som kan stoppa Roskilde resan är om jag kvalar in till wsop, gör jag det så kan du ju få köpa min 2 biljetter!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilka band tänker du på då? Tycker själv inte att bandlistan är allt för het hittills, isåfall radiohead , chemical brothers , jay z och kultbanden slayer / Neil Young

 

 

Jag har iaf min biljett klar :) Enda som kan stoppa Roskilde resan är om jag kvalar in till wsop, gör jag det så kan du ju få köpa min 2 biljetter!

 

Fördel om man lyssnar på väldigt blandad musik. Själv lyssnar jag mycket på metal. Blir första gången jag ser Slayer.

På tal om legender så har At the Gates återförenats och ska lira. Fatta hur stort det är :twisted:

Job For A Cowboy har lökigt bandnamn men är riktigt bra och väldigt brutala.

Dillinger Escape Plan. Helgalet och stenhårt band.

 

Enda problemet är att jag aldrig bott på den vanliga campingen. Vi har varit ett häng Helsingborgare som hjälpt till i utbyte mot biljett, mat, backstage på Orange och boende på arbetarcamping. De hade flyttat campingen långt åt helvete förra året plus att de tvingade oss att slita mer än vi borde behövt. Så jag är inte alls sugen på det. Dessutom avskyr jag festivallivet :D Vill helst komma samma dag banden börja lira och åka direkt när de är klara.

 

Får se hur det blir men jag vill verkligen inte missa banden. Syns där förhoppningsvis :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funderade på en sak angående ditt spel idag. Du höjer samma från alla positioner om jag minns korrekt. Har du funderat något på att höja tex 4 bb från tidiga och sen 3.5 bb från co och utg?

 

Det är givetvis en smaksak men jag gillar det skarpt sen jag ändrade.

 

Hehe nej där har du fel :) Just nu spelar jag ungefär 3.5BB UTG och UTG+1 och 3BB på CO och knapp. Blir fel lite då och då eftersom jag slarvar. 4BB kör jag aldrig på NL400+.

Det är bara på NL200 som jag inte orkar bruka allvar alls med det längre så där blir det allt mellan 6 och 8 dollar och ganska random. Spelar egentligen inte NL200 längre men nu i Thai när jag kör tidig svensk morgon måste jag blanda NL200-NL600 för att hitta bord. Vi har väl mest mötts där antar jag.

 

Jag håller med, 4 BB på t.ex. knapp är ingen höjdare alls. Men det är väl bara pga programvaran som alla spelar så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...