Gå till innehåll

Cash me ousside - how bow dah!


Metaddict

Recommended Posts

Hehe jobbig graf. Hur glad var du vid ~1300 händer och hur arg var du typ 100 händer senare?:-D Trevlig dagbok, keep it up!

 

Ungefär så glad/arg som man skulle kunna tro :rolleyes: Lite synd att belönas med mycket värre rigg dagen efter och backa 2.5K bara. Positivt är iaf att det antingen var setups som AQ mot 44 på AQ4, slantsingling med TT mot AK med FD på låg flop, eller bad beats som AK mot A9o på AQx9 i trebetad pott. Jag kan inte göra så jättemycket annorlunda så det känns ändå ok, det vänder snart igen!

Ty ty :)

 

Fi får 2,5-1 i potodds, och det känns inte som att båda Fi viker tillräckligt ofta för att det ska va lönsamt.

 

KT-handen hade jag synat river. Det är SB vs BB, du har TPgK och spelat det väldigt passivt. Synar du turn där så lär inte river ändra läget mkt. Tycker inte din hand är face-up. Du reppar väl typ 9a här med tanke på CC flop.

 

Din främsta poäng angående hand 1 tycker jag är att jag betar för lite. Överlag håller jag nog med om att bluffen är lite väl saftig. Ok HU kanske, men mot två lirare är det nog lite väl galet. Snackade dock med en polare som sa ungefär, "den bluffen är så sjuk att jag hade foldat allt utom kåk och nötfärg" :mrgreen:

Egentligen var det en dum hand att fråga om eftersom jag fick en sjuk känsla av att det skulle funka och gick på den. Jag hade rätt, men kände mig ändå lite dum efteråt på nåt sätt :rolleyes:

 

Med lite eftertanke kring hand två tycker jag att jag borde ha synat. Det hade jag sannolikt gjort på NL400 med, men bangade nog mest ur pga att det kändes lite för dyrt nu.

Jag reppar nog mer mellanpar dessutom ja! Överlag värdebetar lirarna bara så jävla dåligt att jag inte vet om de betar A9 eller K8 eller något sånt tre gator här, men även om det skulle vara en fråga om bluff/stål får jag så pass dugliga odds att det borde väga över till syn.

Jag tror även det är bra för metagame att kunna visa upp en så pass stark hand med min linje, tveksamt om fi skulle bomba sådär utan att tänka en extra gång framöver.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag försöker hålla min dagbok så whinefri som möjligt denna gång, det är därför jag inte skriver så mycket om poker överhuvudtaget just nu :mrgreen:

 

Haft en grym dag i övrigt. Började med ett Big Mac meal till frukost (mmmm, healthy stuff). Sen drog jag, Angie och min HBG-polare till den där krokodilfarmen jag skrev om. Maffigt ställe! Förutom en enorm damm som kryllade av krokodilbestar hade de elefantshow, krokodilshow och zoo. Etc.

Tyvärr fick jag och polaren betala FEM gånger så mycket som Angie, men med tanke på att vi då betalade 60 kronor var så kändes det som ett rimligt pris :-) Jag blir mest trött på deras äckliga rasism.

 

Efter farmen åt jag och tjejen italienskt på min favoritrestaurang här i BKK, La Casa. Sen gick vi och tog 1.5 timmes olje/fot-massage. Massagedamen var tyvärr aningen för hårdhänt i vissa sekvenser vilket gör att det blir lite svårt att slappna av. Livet är hårt!

 

Vi kom tillbaka "hem" för nån halvtimme sen eller nåt och tog med oss lite mat hem från en liten restaurang precis här i närheten.

 

Jag har tagit en massa bilder både idag och på ManCity-matchen. Ska försöka orka lägga in allt på datorn och posta några här snart!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag försöker hålla min dagbok så whinefri som möjligt denna gång, det är därför jag inte skriver så mycket om poker överhuvudtaget just nu :mrgreen:

:mrgreen:

 

Tyvärr fick jag och polaren betala FEM gånger så mycket som Angie, men med tanke på att vi då betalade 60 kronor var så kändes det som ett rimligt pris :-) Jag blir mest trött på deras äckliga rasism.

Hmmm, tänk om det hade vart så i sverige.... Är ju fan rasism.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:mrgreen:

 

 

Hmmm, tänk om det hade vart så i sverige.... Är ju fan rasism.

 

Visst är det så ja. Tyvärr verkar det rätt vanligt. Jag hade inte brytt mig så mycket om det bara varit taxichaffisar och gatuförsäljare som försöker tjäna en extraslant på turisterna, men när såna här stora ställen gör såhär mår jag lite illa. Tillochmed det jättestora tempelområdet här i BKK tog betalt för turister men släppte in thais helt gratis...

 

Räknar kallt med en bitter kommentar från Eyedol nu, men det är ok :-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trevligt att träffas igen Meta! Sjukt att vi bara lyckades träffa varandra 2ggr på 8 månader.

 

Är sådär att vara hemma även om jag är ruggit trött på Thailand. Kommer vilja åka tillbaka om 1 vecka gissar jag. Thailand är gift. :-)

 

Visst var det! Synd det inte kunde bli lite efterfest nånstans när vi väl lyckades styra upp en utekväll men jag var rätt trött och väldigt full samtidigt som tjejen inte var så sugen ändå.

Mmm rätt sjukt, sjukaste var väl när vi spontanbestämde att vi skulle åka till Hua Hin och du 2 timmar senare loggar in på msn och säger att du ska komma till BKK den dagen vi ska åka. Sen åker du tillbaka samma dag vi kom till BKK igen :mrgreen:

 

Personligen har jag faktiskt aldrig riktigt känt den där tröttheten på Thailand som alla snackar om. Får styra upp nåt snart igen ;) Gärna med lite poker, känns som det kunde varit givande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst var det! Synd det inte kunde bli lite efterfest nånstans när vi väl lyckades styra upp en utekväll men jag var rätt trött och väldigt full samtidigt som tjejen inte var så sugen ändå.

Mmm rätt sjukt, sjukaste var väl när vi spontanbestämde att vi skulle åka till Hua Hin och du 2 timmar senare loggar in på msn och säger att du ska komma till BKK den dagen vi ska åka. Sen åker du tillbaka samma dag vi kom till BKK igen :mrgreen:

 

Personligen har jag faktiskt aldrig riktigt känt den där tröttheten på Thailand som alla snackar om. Får styra upp nåt snart igen ;) Gärna med lite poker, känns som det kunde varit givande.

 

lol ja, sjukt dålig tajming som sagt. Iom jag missade flyget hem så köpte jag en ToR-biljett från Thailand, tror jag bokade returen till den 1a oktober. Går att ändra så det datumet är inte 100 ännu men om jag åker så blir det sep/okt. Kommer garanterat bli BKK ibörjan. Bra om man försöker åka någorlunda samtidigt, hatar göra visaruns ensam. Gjorde 2st den här gången och båda var värdelösa. Jag och Vegas har pratat lite löst om att dela boende där första månaderna i BKK, får se hur det blir.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lite taskigt att vara bitter att få betala mer när snittlönen i sverige är sisådär 5-10 gånger högre iofs...

 

Snälla pisak, jag är självklart fullt medveten om deras skäl. Det fattar ju vilken åsna som helst :rolleyes: Jag är bara jävligt känslig när det gäller vissa principer. Om jag lär mig thai och flyttar hit för att jobba istället, vad gäller då? Fortfarande samma? IMO går det inte att kalla det något annat än rasism.

Nu har man ju inte mycket annat val än att vänja sig vid det, eller skita i att göra saker överhuvudtaget. Tror jag väljer att försöka vänja mig :)

 

lol ja, sjukt dålig tajming som sagt. Iom jag missade flyget hem så köpte jag en ToR-biljett från Thailand, tror jag bokade returen till den 1a oktober. Går att ändra så det datumet är inte 100 ännu men om jag åker så blir det sep/okt. Kommer garanterat bli BKK ibörjan. Bra om man försöker åka någorlunda samtidigt, hatar göra visaruns ensam. Gjorde 2st den här gången och båda var värdelösa. Jag och Vegas har pratat lite löst om att dela boende där första månaderna i BKK, får se hur det blir.

 

Haha sick, T/R TILL och från Sverige. Klockrent 8-)

 

Mmmmm haha, dela en fyra på Oaken med Miami och Vegas, det hade ju varit inget mindre än legendariskt :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Jag får börja plussa direkt på svensk mark igen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snälla pisak, jag är självklart fullt medveten om deras skäl. Det fattar ju vilken åsna som helst :rolleyes: Jag är bara jävligt känslig när det gäller vissa principer. Om jag lär mig thai och flyttar hit för att jobba istället, vad gäller då? Fortfarande samma? IMO går det inte att kalla det något annat än rasism.

Nu har man ju inte mycket annat val än att vänja sig vid det, eller skita i att göra saker överhuvudtaget. Tror jag väljer att försöka vänja mig :)

 

 

om du gör det och tjänar thailön ska jag stödja din princip :shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snälla pisak, jag är självklart fullt medveten om deras skäl. Det fattar ju vilken åsna som helst :rolleyes: Jag är bara jävligt känslig när det gäller vissa principer. Om jag lär mig thai och flyttar hit för att jobba istället, vad gäller då? Fortfarande samma? IMO går det inte att kalla det något annat än rasism.

Nu har man ju inte mycket annat val än att vänja sig vid det, eller skita i att göra saker överhuvudtaget. Tror jag väljer att försöka vänja mig :)

 

 

om du gör det och tjänar thailön ska jag stödja din princip :shock:

 

Då är det ju ingen idé att vi har monetära medel om allt vi köper skall sudda ut skillnaderna i vad vi tjänar. Om allt ska bli 0 är det ju bättre att allt är gratis och ingen arbetar. Då kanske det inte finns så mkt att betala för längre. De det drabbar hårdast är de som har det sämst. Men du trodde kanske att det skulle vara omvänt drabbande :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Då är det ju ingen idé att vi har monetära medel om allt vi köper skall sudda ut skillnaderna i vad vi tjänar. Om allt ska bli 0 är det ju bättre att allt är gratis och ingen arbetar. Då kanske det inte finns så mkt att betala för längre. De det drabbar hårdast är de som har det sämst. Men du trodde kanske att det skulle vara omvänt drabbande :roll:

 

oj tänkte inte så långt... tänkte mest att det var onödigt att bitcha om 50 spänn när man har det sjukt bra ställt fast ibland är det jätteviktigt att hålla på sina principer.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

pisak du vet nog mycket väl att det inte handlade om 50 kronor i sig, eller att det skulle vara ett dyrt inträde för upplevelsen. Hela poängen är att de tittar på min hudfärg/hårfärg/whatever och "dömer" mig efter den. Det är rasism.

 

Nu är ju i princip hela världen rasister på ett eller annat sätt så det är ju egentligen inget annorlunda här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

pisak du vet nog mycket väl att det inte handlade om 50 kronor i sig, eller att det skulle vara ett dyrt inträde för upplevelsen. Hela poängen är att de tittar på min hudfärg/hårfärg/whatever och "dömer" mig efter den. Det är rasism.

 

Nu är ju i princip hela världen rasister på ett eller annat sätt så det är ju egentligen inget annorlunda här.

 

ja jag förstår vad du menar och kände samma sak när jag såg att turister skulle betala för att besöka tempel medans det är gratis för thai..

 

men samtidigt tycker jag det är en väldigt liten orättvisa i en stor orättvis värld och jag har flera gånger hört folk klaga över samma sak på diverse turistgrejer såsom trekkingturer där samma prissystem gäller... men i samma veva är det ingen som uttrycker missnöje av att de som jobbar med skiten 10 timmar om dan för 100 bath är burmesiska flyktingar med väldigt lite att säga till om... eller att servitrisen som samma turister gnäller om att hon kan sååå dålig engelska hon fattar juuheee ingenting är från landet, outbildad och tjänar 5000 bath i månaden...

 

förstår vad du menar, själv bryr jag mig inte, är bara glad över att man har det tillräckligt gott ställt ändå...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja jag förstår vad du menar och kände samma sak när jag såg att turister skulle betala för att besöka tempel medans det är gratis för thai..

 

men samtidigt tycker jag det är en väldigt liten orättvisa i en stor orättvis värld och jag har flera gånger hört folk klaga över samma sak på diverse turistgrejer såsom trekkingturer där samma prissystem gäller... men i samma veva är det ingen som uttrycker missnöje av att de som jobbar med skiten 10 timmar om dan för 100 bath är burmesiska flyktingar med väldigt lite att säga till om... eller att servitrisen som samma turister gnäller om att hon kan sååå dålig engelska hon fattar juuheee ingenting är från landet, outbildad och tjänar 5000 bath i månaden...

 

förstår vad du menar, själv bryr jag mig inte, är bara glad över att man har det tillräckligt gott ställt ändå...

 

Då är vi nog rätt överens. Uppenbarligen hade jag stannat hemma om jag tyckt det varit världens största orättvisa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja jag förstår vad du menar och kände samma sak när jag såg att turister skulle betala för att besöka tempel medans det är gratis för thai..

 

men samtidigt tycker jag det är en väldigt liten orättvisa i en stor orättvis värld och jag har flera gånger hört folk klaga över samma sak på diverse turistgrejer såsom trekkingturer där samma prissystem gäller... men i samma veva är det ingen som uttrycker missnöje av att de som jobbar med skiten 10 timmar om dan för 100 bath är burmesiska flyktingar med väldigt lite att säga till om... eller att servitrisen som samma turister gnäller om att hon kan sååå dålig engelska hon fattar juuheee ingenting är från landet, outbildad och tjänar 5000 bath i månaden...

 

förstår vad du menar, själv bryr jag mig inte, är bara glad över att man har det tillräckligt gott ställt ändå...

 

 

Men lol, menar du att Thailand är ett fattigt land?

 

5000bath är medellönen där ju, och de flesta klarar sig bra på det. Det är ju omöjligt att jämföra Sverige med Thailand.

 

Ett fattigt land, det har du i Afrika där folk dör av svält varje dag, inte Thailand som har hur mycket pengar som helst...

 

Förresten, har du varit där?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men lol, menar du att Thailand är ett fattigt land?

 

5000bath är medellönen där ju, och de flesta klarar sig bra på det. Det är ju omöjligt att jämföra Sverige med Thailand.

 

Ett fattigt land, det har du i Afrika där folk dör av svält varje dag, inte Thailand som har hur mycket pengar som helst...

 

Förresten, har du varit där?

 

varför kan man inte jämföra Sverige och Thailand? När vi är just från Sverige och diskuterar Thailand... min poäng är att det inte är så farligt orättvist att vi får betala mer i inträde på vissa spektakel när vi tjänar 5-10 gånger i snitt... inte optimalt ur rättvisesynpunkt, men min huvudpoäng är att det är någon big deal att hetsa upp sig över...

 

sen om du tycker det verkar schysst att knega 6 dar i veckan för 5000 bath eftersom "det finns dom som svälter i afrika" så fine. Tror inte du hade stormtrivts med din tillvaro.

 

fråga en Burmesisk flykting i thailand som jobbar 7 dar i veckan hur han trivs med sin vardag. var även noga med att påpeka att han har det skitbra, vissa i afrika svälter...

 

ja jag har varit i thailand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men lol, menar du att Thailand är ett fattigt land?

 

5000bath är medellönen där ju, och de flesta klarar sig bra på det. Det är ju omöjligt att jämföra Sverige med Thailand.

 

Ett fattigt land, det har du i Afrika där folk dör av svält varje dag, inte Thailand som har hur mycket pengar som helst...

 

Förresten, har du varit där?

 

Ja Thailand är ett fattigt land. Har du varit där är ju frågan?

Har du åkt tåg ifrån Bangkok o åkt flera mil med "människor" som bor i skjul utanför fönstret?

För mig är det inte så i ett "rikt" land.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

varför kan man inte jämföra Sverige och Thailand? När vi är just från Sverige och diskuterar Thailand... min poäng är att det inte är så farligt orättvist att vi får betala mer i inträde på vissa spektakel när vi tjänar 5-10 gånger i snitt... inte optimalt ur rättvisesynpunkt, men min huvudpoäng är att det är någon big deal att hetsa upp sig över...

 

sen om du tycker det verkar schysst att knega 6 dar i veckan för 5000 bath eftersom "det finns dom som svälter i afrika" så fine. Tror inte du hade stormtrivts med din tillvaro.

 

fråga en Burmesisk flykting i thailand som jobbar 7 dar i veckan hur han trivs med sin vardag. var även noga med att påpeka att han har det skitbra, vissa i afrika svälter...

 

ja jag har varit i thailand.

 

Man kan inte jämföra Sverige och Thailand för att de är inte ens i närheten. Bl.a. så har vi Demokrati, bra löner, bra skyddnät och liknande medans det inte finns i Thailand.

 

Jag tycker inte att det är schysst att knega 6 dar i veckan för 5000 bath, men det är ju så där nere. Om du har ett jobb på ett lager i Sverige med ca. 15000kr, känns det inte surt att de får 25000kr i Norge? Är det inte orätvist?

 

Sen är inte Thailand ett fattigt land.

 

Jag tänkte exakt som du, men sen så åkte jag dit och stannade i sex månader och ändrade mina åsikter helt o hållet. Det handlar inte om 2-3 kronor, men det handlar om principen. Sätter du dig i en taxi i thailand och säger vart du ska åka så säger han 150 bath. Börjar du snacka lite på thai med han så blir det helt plötsligt 50 bath, och det tycker jag är sjukt jobbigt. De ser turrister som $$$ bara, det borde du ju veta som varit där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja Thailand är ett fattigt land. Har du varit där är ju frågan?

Har du åkt tåg ifrån Bangkok o åkt flera mil med "människor" som bor i skjul utanför fönstret?

För mig är det inte så i ett "rikt" land.

 

Japp, har varit i Thailand, Cambodja, Vietnam och Hong Kong. Wow du såg lite människor skjul, då måste landet vara fattigt.

 

Det är inte ett så rikt land, men har du varit i Balkan, Afrika, Iran/Irak, Indien, Palestina, eller jämför du bara med Sverige?

 

*Edit, har varit i Tran eller hur det stravas, så lite vet jag ju...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp, har varit i Thailand, Cambodja, Vietnam och Hong Kong. Wow du såg lite människor skjul, då måste landet vara fattigt.

 

Det är inte ett så rikt land, men har du varit i Balkan, Afrika, Iran/Irak, Indien, Palestina, eller jämför du bara med Sverige?

 

*Edit, har varit i Tran eller hur det stravas, så lite vet jag ju...

 

varför tävla i vem som e fattigast? jag hävdar fortfarande att förhållandet mellan orättvisan med låga löner och sämre levnadsstandard är nånting betydligt mer påtagligt än att bli turisthustlad.. that's all

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...