Gå till innehåll

NL 400 SH - Har jag missat något?


chip_count_0

Recommended Posts

Så du viker turn om det är spader alltså?

 

Det var väl inte så han menade skulle jag tro - vi kommer väl alltid spela för stack här, men Fi har inte odds att dra till färgen? Bettar vi 100 och inte tänker släppa så har han väl nästan odds, så jag tycker man borde betta lite mer. 150 som jag skrev innan är väl kanske lite väl i överkant, men ~130 tycker jag är lagom.

 

Rätta mig gärna om jag är ute på för djupt vatten....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min erfarenhet av den här nivån är att om någon gör en stor överbet så är det 9 av 10 gånger ett drag. I det här fallet fanns det även ett stegdrag ute så jag försökte bara förklara varför fi fick spelet i chatten.

 

Helt klart mest värde att beta 2/3 pott eller nära pott och det vet fi också så han blev nog sjukt överraskad när an fick se två stycken AA och tyckte de var ett fiskigt spel.

 

Så fällan fungerade bra den här gången eftersom Fi hade den handen han hade helt enkelt. (även om det inte var en fälla utan som trådskaparen skrev ville plocka upp potten direkt) Så max flyt i den här potten!

 

Jag förstår hur du resonerar men inte kan väl en normal bra spelare sätta Hero på en draghand när han lira den så aggresivt som han gjorde. I så fall är Hero superaggro. Som jag ser det så finns det bara ett fåtal händer som Hero kan ha och det är AA, KK eller AK, kanske också QQ men det känns lite off. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Möjligt att jag skulle trebeta lite mer.

 

Ingen större skillnad mellan shove och bet/syn imo.

 

För att svara på din fråga:

 

Ja, du har missat något, dock inte det din motståndare anklagar dig för att ha missat. Det du missat är en del spelteori iom att du skriver att du pushar för att du inte vill ha syn av drag mm.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK 3bet imo, lite stor kanske? själv brukar jag trebetta till 56-60 på 2-4..!

 

Skillnaden mellan bet och shove är stor...

 

Varför göra klart för motståndaren vad man har så han kan instafolda alla sämre händer utom AK och AA (AsXs synade han tydligen med också men...). Standard contbet som du hade gjort med missar är givet här. Drag kommer pusha mot dig och du kan få sämre händer att pusha/syna ner.

 

Du gör det alldeles för enkelt för motståndaren och lämnar inget rum för bluffar i ditt spel genom att överbets shova så här..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Möjligt att jag skulle trebeta lite mer.

 

Ingen större skillnad mellan shove och bet/syn imo.

 

För att svara på din fråga:

 

Ja, du har missat något, dock inte det din motståndare anklagar dig för att ha missat. Det du missat är en del spelteori iom att du skriver att du pushar för att du inte vill ha syn av drag mm.

 

Jo jag har insett det efter att ha läst svaren i forumet och med lite egen eftertanke, jag vill ju ha syn i det läget mer eller mindre och hade då kunnat spela handen annorlund. ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK 3bet imo, lite stor kanske? själv brukar jag trebetta till 56-60 på 2-4..!

 

Skillnaden mellan bet och shove är stor...

 

Varför göra klart för motståndaren vad man har så han kan instafolda alla sämre händer utom AK och AA (AsXs synade han tydligen med också men...). Standard contbet som du hade gjort med missar är givet här. Drag kommer pusha mot dig och du kan få sämre händer att pusha/syna ner.

 

Du gör det alldeles för enkelt för motståndaren och lämnar inget rum för bluffar i ditt spel genom att överbets shova så här..

 

Dom konkreta speltipsen tackar jag för! Spelet jag gjorde här gick ju hem pga av att han redan bestämt sig innan att jag är en fisk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Syna 3 bet till 39bb med AJ...Blubb Blubb. Sen syna all in med draget... Blubb blubb. Gambla? visst, men sen lackar han ut när han inte har flytet och träffa. Du får skit för hans eget vissna lir.

 

Neh är ju inget fel i ditt spel då du fick fullt betalt. Däremot tycker jag kanske att din reraise pre e lite väl stor. Tror inte de flesta e så sugna på att syna me AJ där och syn av AJ vill du ju garanterat ha. Hade nog slagit om till 60 ca eller 3ggr raisen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Syna 3 bet till 39bb med AJ...Blubb Blubb. Sen syna all in med draget... Blubb blubb. Gambla? visst, men sen lackar han ut när han inte har flytet och träffa. Du får skit för hans eget vissna lir.

 

Neh är ju inget fel i ditt spel då du fick fullt betalt. Däremot tycker jag kanske att din reraise pre e lite väl stor. Tror inte de flesta e så sugna på att syna me AJ där och syn av AJ vill du ju garanterat ha. Hade nog slagit om till 60 ca eller 3ggr raisen.

 

VADÅ till 39BB????

Han 3bettar ju för fan till 18BB.

 

 

Sen så tycker jag han ska betta ~100-110$ på floopp och syna all-in alt. stoppa in mot omslag.

Som spelat är det ju svårt att balansera med andra händer som missar osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

VADÅ till 39BB????

Han 3bettar ju för fan till 18BB.

 

 

Sen så tycker jag han ska betta ~100-110$ på floopp och syna all-in alt. stoppa in mot omslag.

Som spelat är det ju svårt att balansera med andra händer som missar osv.

 

 

Bakis och skakis som jag e så läste jag ordentligt fel på blindsen. Dessutom räknade jag fel :mrgreen:

 

Hursomhelst är det väl knappast Trådskaparen som spelar fiskigt utan den andre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bakis och skakis som jag e så läste jag ordentligt fel på blindsen. Dessutom räknade jag fel :mrgreen:

 

Hursomhelst är det väl knappast Trådskaparen som spelar fiskigt utan den andre.

 

..Fast har efter alla tips insett att jag kunnat spela den bättre ;-)

men det var ju det som var meningen med att posta här på forumet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Syna 3 bet till 39bb med AJ...Blubb Blubb. Sen syna all in med draget... Blubb blubb. Gambla? visst, men sen lackar han ut när han inte har flytet och träffa. Du får skit för hans eget vissna lir.

 

Neh är ju inget fel i ditt spel då du fick fullt betalt. Däremot tycker jag kanske att din reraise pre e lite väl stor. Tror inte de flesta e så sugna på att syna me AJ där och syn av AJ vill du ju garanterat ha. Hade nog slagit om till 60 ca eller 3ggr raisen.

 

Ja re-raisen kanske var lite stor, men grandpajoe som var original-raiser hade visat upp en mängd skräpkort vid showdown, även när han höjt. Så tanken var att han skulle bli tvungen att syna med en bättre hand än en som kan träffa en riktigt maskerad flop. Och mkt riktigt hade han inte ngn hand den här gången.

Men vissa resonemang i den här tråden tyder väl på att jag vill ha syn av sådana händer, jag är less på att bli utdragen av 10-6suit :evil: Men en mindre bet på flop typ 3/4 pot och sen syn mot shove hade vart optimalt för att "inte tappa värde" mot en spelare som Mikethor, som bl.a Gulapa påpekar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...