Gå till innehåll

NL 400 SH - Har jag missat något?


chip_count_0

Recommended Posts

Lirade lite $2/4 NL Short Handed.

Ganska löst bord bord generellt, då inträffar denna hand.

 

Grandpajoe har ca 220 och jag ser honom som en svagare spelare. Mikethor har lite över 500 och är en av dem som har spelat bättre under sessionen. Jag har strax över 400.

 

HERO Posts SB 2.00

444QQQ Posts BB 4.00

--

[Dealing Hole Cards - Ac Ad ]

--

moose4life Folds

GrandpaJoe Raised to 18.00

MikeThor Calls 18.00

Neeeek Folds

HERO Raised to 72.00

444QQQ Folds

GrandpaJoe Folds

MikeThor Calls 56.00

--

[FLOP]

7s 8c Ks

--

HERO All In 319.82

MikeThor Calls 319.82

MikeThor Shows As Js

HERO Shows Ac Ad

[Turn]

5c

[River]

5h

 

HERO Won 806.64 from pot 1 with Two Pair Aces and Fives

--

 

Sen får jäg världens utlägg om vilket j***a fisk jag är som ställer med AA och inte ett drag på långa vägar. Själv blir jag ganska fundersam.. har jag missat något? brukar inte vanligtvis lira NL400 utan NL100 och NL200 men jag spelade handen som jag brukar göra. Tanken var ju att plocka upp potten på en gång, eventuellt få syn av AK eller panka huvet i väggen då han lägger upp KK. Men få syn av ett drag var det sista jag ville ha eftersom jag överbetar potten så.

 

Vad skulle du gjort?

Är det någon poker-matte eller dyl jag missat här?

 

tacksam för svar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det var lite konstigt skrivet. "att få syn av drag var de sista jag trodde" kanske klingar bättre. Det känns som om jag gjorde rätt, ska jag beta 2/4 - 3/4 eller pott så känns det som om man bjuder in en sådan hand som han har, Då har jag inte ens halva potten att beta på turn sen. Nu får han ju betala ordentligt för draget.

 

Men som sagt, vad är det som är så dåligt? Hur skulle du spelat?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oftast när folk överbettar potten sådär så är det för att dom sitter på drag och vill plocka upp potten direkt om inte så finns det många outs att dra ut.

 

Så din motståndare var nog rätt säker på att du satt på steg eller färgdrag och därför spyr ut sin galla över dig.

 

I det här fallet så gick han rakt in i din fälla, men om han inte hade suttit med nötfärgdraget eller AK, KK så hade han ju inte synat och du "bara" plockat upp potten jag hade nog betat nära pott för att få syn eller omslag av flera händer och vid omslag hade jag stoppat in alla marker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker det var skönt spelat även om jag själv aldrig skulle gjort så. Får jag en sån all in i mig så skulle jag nog som föregående spelare tror du satt på nåt drag alternativt mellanpocket och syna med allt som slår dessa händer. WP!

 

jo, men lär ju få action från dessa händer oavsett....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Över bettar och överbettar. Det ligger ju 150$ i potten redan.

Reraisen preflop är i saftigaste laget, men synar han är det ju såklart bra.

 

320 i en pott på 166 är väl överbet...?

 

Jag tycker reraisen preflop är alldeles lagom. Det är raise + syn innan han agerar. Skulle inte betta mindre iaf.

 

Hade bettat ~150 på floppen av samma anledning som strater skriver, men det funkade ju fint denna gången.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TS kommer ju uppenbarligen inte folda vare sig han bettar 150$ eller 320, så vilka sämre händer synar eller slår om mot ett 2/3 pott, men foldar mot 320$?

 

Tänk på att din range inte bara borde innehålla AA här.

Nu råkar vi ju ha en hand som vi spelar om stacks med, men det kanske vi inte alltid har på den där floppen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, vi bettar 100. Han synar och färgen kommer.

Vad gör vi nu?

 

blir rädd för nötterna och openfoldar... :lol:

 

nejmen, rätt enkel push då, alternativt check-syn med lite read osv...

 

reraising pre är ju absolut inte för stor, snarare tvärtom...

 

bet 105 på flopp för att låta fi bluff låter perfa... sitter fi på typ 99/TT (högt upp i hans range troligtvis) så blir ju typ standard att dega in då, ställer vi rakt av luktar det coinflip eller ligger under med 2 outs...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TS kommer ju uppenbarligen inte folda vare sig han bettar 150$ eller 320, så vilka sämre händer synar eller slår om mot ett 2/3 pott, men foldar mot 320$?

 

Finns väl ganska många enparshänder som kan syna en gata om vi bettar runt 2/3 (jag bettar nog ofta lite mindre än 2/3 som standard i 3bettade potter) men som kommer instafolda mot push. Typ JJ/TT/99 som jag tror utgör en någorlunda stor del av Fi's range.

 

Händer som kan slå om mot en vanlig betsize (men som viker mot vår openshove) är väl typ diverse svagare drag.

 

Sen är det ju som rebonius säger, vi spelar ju hela vår range och den mår väl inte så jättebra av att vi degar rätt av.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oftast när folk överbettar potten sådär så är det för att dom sitter på drag och vill plocka upp potten direkt om inte så finns det många outs att dra ut.

 

Så din motståndare var nog rätt säker på att du satt på steg eller färgdrag och därför spyr ut sin galla över dig.

 

 

Jag förstår inte hur du kan påstå att hans motståndare var säker på att Hero satt med ett färgdrag när han själv satt med nötdraget. Iofs vet jag inte hur Hero lirar med second best händer men att reraisa en reraise pre för att sen ställa på flopp låter lite högt med typ en hand som QXs.

 

Däremot håller jag med om att det är bättre att betta ut ca 2/3 av potten för att få honom att spela lite fler händer än vad han skulle göra vid en allin.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår inte hur du kan påstå att hans motståndare var säker på att conspiracy satt med ett färgdrag när han själv satt med nötdraget. Iofs vet jag inte hur Conspiracy lirar med second best händer men att reraisa en reraise pre för att sen ställa på flopp låter lite högt med typ en hand som QXs.

 

Däremot håller jag med om att det är bättre att betta ut ca 2/3 av potten för att få honom att spela lite fler händer än vad han skulle göra vid en allin.

 

Jag är inte med i handen :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår inte hur du kan påstå att hans motståndare var säker på att conspiracy satt med ett färgdrag när han själv satt med nötdraget. Iofs vet jag inte hur Conspiracy lirar med second best händer men att reraisa en reraise pre för att sen ställa på flopp låter lite högt med typ en hand som QXs.

 

Däremot håller jag med om att det är bättre att betta ut ca 2/3 av potten för att få honom att spela lite fler händer än vad han skulle göra vid en allin.

 

Min erfarenhet av den här nivån är att om någon gör en stor överbet så är det 9 av 10 gånger ett drag. I det här fallet fanns det även ett stegdrag ute så jag försökte bara förklara varför fi fick spelet i chatten.

 

Helt klart mest värde att beta 2/3 pott eller nära pott och det vet fi också så han blev nog sjukt överraskad när an fick se två stycken AA och tyckte de var ett fiskigt spel.

 

Så fällan fungerade bra den här gången eftersom Fi hade den handen han hade helt enkelt. (även om det inte var en fälla utan som trådskaparen skrev ville plocka upp potten direkt) Så max flyt i den här potten!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...