Gå till innehåll

Sturedenstore - Omahamånad


sturedenstore

Recommended Posts

Har alltid följt dina dagböcker i det tysta :-D Kul o följa hur det går för dig. Hoppas du klonkar en turnering snart :-)

 

Trevligt trevligt att höra att folk faktiskt tittar in då coh då :-)

 

Gött att du är tillbaka dude:-). Har du haft det bra? Hoppas på intressanta turneringdisskusioner framöver då. Mina bästa turneringsresultat är två i kkvällskvist en gång i tiden samt en förstaplats i en 20kr limitturnering på SS:oops: Tagga inför studenten:-)

 

Tjenare tjenare :-) Jo vafan när man ändå hänger här hela dagarna så kan man ju lika gärna skriva lite också liksom :-)

 

Visst har jag haft det bra, med lite resor, partaj osv så kan man ju inte klaga allt för mycket8-) Allt bra med dig?

 

Hehe hoppas att det kan bli lite intressant snack om både mtt och cg då jag kommer lira lite utav båda framöver, mest cg förmodligen eftersom jag har så jävla kasst med tid.

 

Hehe de behöver du inte påminna mig om! För tillfället LEVER jag för studenten!

 

Jag följer också din dagbok fast det känns inte som att jag kan kommentera så mycket :)

 

Visst kan du kommentera! Ingen kommer att slakta dig för att du säger din åsikt! (om inte fetto eller kosmo hittar hit såklart :-P)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Har lirat lite drygt 40 minuter nu efter skolan trots att jag inte har en sekund att avvara för tillfället.. Dagen (läs veckan) kommer enbart att bestå av plugg och åter plugg då man missar så jävla mycket om man är borta en ynka vecka..

 

Spelet gick riktigt bra för en gångs skull och jag plussade ca 3350 på 365 händer. Det känns bra att få vinna lite kosing igen. Har en del att ta igen efter en vecka till fjälls med 2 sportsbettingtokiga människor som drog in mig i den skiten också :ola:

 

Spelet var 5/10 på svs och här är några av potterna..

 

***** Hand History for Game 658741062 *****

$1000 NL Texas Hold'em - Monday, Apr 7, 12:27:49 ET 2008

Table Eva 14 (Real Money)

Seat 2 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: domi74 ( $501.47 )

Seat 2: rolfstefan ( $623.93 )

Seat 3: dream-love ( $892.69 )

Seat 4: poker531 ( $685.02 )

Seat 5: Burgendy ( $2854.03 )

dream-love posts small blind [$5].

poker531 posts big blind [$10].

** Dealing down cards **

Dealt to Burgendy [ :Jd::Jc: ]

Burgendy raises [$40].

domi74 folds.

rolfstefan calls [$40].

dream-love calls [$35].

poker531 folds.

** Dealing Flop ** [ :6s:, :Ts:, :2c: ]

dream-love bets [$40].

Burgendy raises [$140].

rolfstefan calls [$140].

dream-love calls [$100].

** Dealing Turn ** [ :7d: ]

dream-love bets [$10].

Burgendy raises [$320].

rolfstefan is all-In.

dream-love folds.

Burgendy calls [$123.93].

** Dealing River ** [ :2h: ]

rolfstefan shows [ :Th:, :Jh: ] two pairs, tens and twos.

Burgendy shows [ :Jd:, :Jc: ] two pairs, jacks and twos.

Burgendy wins $1432.86 from the main pot with two pairs, jacks and twos.

 

Grundkurs i att mjölka shortisar 8-)

 

***** Hand History for Game 658743135 *****

$1000 NL Texas Hold'em - Monday, Apr 7, 12:30:46 ET 2008

Table Eva 43 (Real Money)

Seat 2 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: Ironmind ( $489.62 )

Seat 2: Forsan ( $1381.69 )

Seat 3: Burgendy ( $1990 )

Seat 4: vutan ( $1397.78 )

Seat 5: R.I.P_Fish ( $2210.4 )

Burgendy posts small blind [$5].

vutan posts big blind [$10].

** Dealing down cards **

Dealt to Burgendy [ :As::Ad: ]

R.I.P_Fish raises [$40].

Ironmind calls [$40].

Forsan folds.

Burgendy raises [$165].

vutan folds.

R.I.P_Fish folds.

Ironmind calls [$130].

** Dealing Flop ** [ :4s:, :6c:, :Ac: ]

Burgendy bets [$50].

Ironmind calls [$50].

** Dealing Turn ** [ :Jc: ]

Burgendy bets [$280].

Ironmind is all-In.

** Dealing River ** [ :6d: ]

Burgendy shows [ :As:, :Ad: ] a full house, aces full of sixes.

Burgendy wins $10.38 from side pot#1 with a full house, aces full of sixes.

Burgendy wins $1014.24 from the main pot with a full house, aces full of sixes.

 

Här gör jag en ganska sjuk fold.. Enbart på magkänsla och den lilla erfarenhet jag har mot fi säger mig att han är äckligt stark..

 

***** Hand History for Game 658744997 *****

$1000 NL Texas Hold'em - Monday, Apr 7, 12:33:23 ET 2008

Table Eva 43 (Real Money)

Seat 4 is the button

Total number of players : 4

Seat 2: knoppen72 ( $1982.99 )

Seat 3: Burgendy ( $2514.62 )

Seat 4: vutan ( $1382.29 )

Seat 5: R.I.P_Fish ( $2175.4 )

R.I.P_Fish posts small blind [$5].

knoppen72 posts big blind [$10].

** Dealing down cards **

Dealt to Burgendy [ :Ac::As: ]

Burgendy raises [$40].

vutan folds.

R.I.P_Fish calls [$35].

knoppen72 folds.

** Dealing Flop ** [ :8c:, :Jd:, :Ts: ]

R.I.P_Fish checks.

Burgendy bets [$70].

R.I.P_Fish raises [$350].

Burgendy folds.

R.I.P_Fish does not show cards.

R.I.P_Fish wins $504.26

Game#658745649 starts.

#Game No : 658745649

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Åter en hemsk skoldag till ända.. Skolan tar fan all min energi just nu och jag känner mig fullständigt utmattad efter en skoldag, det bli ju inte direkt bättre av att man har lastbilsflak med skolarbete som väntar när man kommer hem! Kan inte beskriva hur mycket jag längtar tills skiten är över..

 

Spelat en kort kort session idag igen. Blev väl ca 40 minuters spel på allt möjligt.. Lirade 4 bord, 2 st 5/10, 1 omaha och ett texas, och 2 st 2.5/5 även dom 1 av varje. Gick bra idag också med tanke på den korta speltiden och jag plussade ca 2400 kr, det mesta från 5/10 texas. Inga direkt intressanta händer idag men jag kanske letar upp nånting senare när jag inte orkar plugga mera..

 

Har insett att det inte finns en rättvis möjlighet för mig att nå mitt mål på 20k händer i April.. Det får helt enkelt bli så många som det blir, har bara lirat ca 1500 händer än så länge..

 

1a-6e 1250 kr

7e 3360 kr

8e 2377 kr

 

Grand totale: 6987 kr

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den funkar på allt möjligt. Jag har tom kört den på kläder för att få bort fettfläckar.

 

Fy fan! De låter ju som nöten.. Måste fixa lite sånt så man slutar lukta så unket :-)

 

 

Trots att jag absolut inte har tid för att spela poker så har jag spelat.. Jag fortsätter att skjuta upp skolarbetet och finner ingen ork alls..

 

Positivt är dock att spelet flyter på riktigt bra. Lirat mest 5/10 men även lite 10/20 och plussat ca 3100 till på lite under 1 timmes spel. Nu blir det champions league och kvalserien i hockey som avslutning på kvällen!

 

 

1a-6e 1250 kr

7e 3360 kr

8e 5474 kr

 

Grand totale: 10084 kr

 

 

EDIT: Något jag kom att tänka på idag och som jag tror är en riktigt stor lucka som jag har är att jag fyrbetar pre alldeles för lite.. Vad har ni för 4-betsrange i följande situationer:

 

Knappen mot fi som spelar: 1. 22/17/3 2. 31/22/3 3.17/12/2

Ur poss mot samma fis

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kunde champions league vara mer uppgjort? Är det ens roligt för liverpool att vinna när de får allt serverat på silverfat? Hleb får ingen jävla straff inte.. Jävla patetiska horturnering! Världens tråkigaste lag går vidare på bondtur igen.. Ett jävla skämt är vad det är

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med dig, en straff avgör in i det sista en bortdömd på Emirates Stadium och en dömd= mål på Anfield, och pajasen förra veckan skall döma EM.

 

Kan säga såpass att han får döma ngn pissig grundspelsmatch, men sen får han respass, får han döma mer så är det tragiskt av UEFA.

 

Om man tycker att Milan-Pool var spännande i finalen får några år sen, så var det här minst lika spännande. Bara inte Chelsea vinner så är jag nöjd.....

 

Svenske domaren var helt ok, hans insats skall inte ifrågasättas kanske jag bör poängtera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med dig, en straff avgör in i det sista en bortdömd på Emirates Stadium och en dömd= mål på Anfield, och pajasen förra veckan skall döma EM.

 

Kan säga såpass att han får döma ngn pissig grundspelsmatch, men sen får han respass, får han döma mer så är det tragiskt av UEFA.

 

Om man tycker att Milan-Pool var spännande i finalen får några år sen, så var det här minst lika spännande. Bara inte Chelsea vinner så är jag nöjd.....

 

Svenske domaren var helt ok, hans insats skall inte ifrågasättas kanske jag bör poängtera.

 

 

Då kommer du bli mkt missnöjd

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kunde champions league vara mer uppgjort? Är det ens roligt för liverpool att vinna när de får allt serverat på silverfat? Hleb får ingen jävla straff inte.. Jävla patetiska horturnering! Världens tråkigaste lag går vidare på bondtur igen.. Ett jävla skämt är vad det är

 

Håller med dig, en straff avgör in i det sista en bortdömd på Emirates Stadium och en dömd= mål på Anfield, och pajasen förra veckan skall döma EM.

 

Kan säga såpass att han får döma ngn pissig grundspelsmatch, men sen får han respass, får han döma mer så är det tragiskt av UEFA.

 

Om man tycker att Milan-Pool var spännande i finalen får några år sen, så var det här minst lika spännande. Bara inte Chelsea vinner så är jag nöjd.....

 

Svenske domaren var helt ok, hans insats skall inte ifrågasättas kanske jag bör poängtera.

 

Inte så konstigt att arsenal sviktar i de stora matcherna i slutet på säsongen när de har spelat med samma lag i varje match under hela året.

 

 

lololololol HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAH. Var det någon som trodde att Arsenal skulle gå vidare mot pool, hahahahahahahahahaha :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte så konstigt att arsenal sviktar i de stora matcherna i slutet på säsongen när de har spelat med samma lag i varje match under hela året.

 

 

När säsongen inleddes skall jag erkänna att jag inte hade höga förväntningar på det unga Arsenal, man kan ju säga att man saknar varken Henry eller Ljungberg, tycker de spelar bättre utan dessa två..

 

Förväntningarna har ju höjts otroligt under säsongen både från press och de egna supportrarna.

 

Att de kör med samma lag hela säsongen, är delvis pga skador sen att de som är på bänken inte platsar enl min åsikt "för tunn trupp".

 

Ta Justin Hoyte t ex lär ej spela i Arsenal nästa säsong. Sen tycker jag personligen att Theo Walcott skall lira från start oftare för den speeden den snubben är inte många som springer ifatt.

 

Sen kan man lugnt säga som jag som sa till min bror som är pool supporter...

Årets värvning i Premier Leauge F.Torres. En sån spelare har inte Arsenal i sin trupp i dagsläget tyvärr.

 

Hoppas att Boring Liverpool slår ännu tråkigare Chelsea i semifinalen och håller fast vid traditionen...

 

Vinner inte Arsenal CL och Premier League nästar år blir jag förbannad...

 

mvh

 

En Gooner från götet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...