Gå till innehåll

Nätpokerns död? (avdelat)


gdaily

Recommended Posts

  • Svars 55
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Jag tror att gdaily har en poäng i det han säger.

Men han får hemskt gärna utveckla det betydligt mer...

 

Nätpokerns eventuella död har ju diskuterats i ett flertal trådar tidigare. Starta en egen tråd om detta om du vill diskutera det igen, istället för att gå off-topic här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror nog att nätpokern är död om ett antal år ändå, innan det här hinner bli lag, om det än skulle gå så långt.

 

jag tror att så länge det finns internet kommer det att finnas nätpoker, människan är medfött intresserad av spel om pengar och varför skulle vi sluta spela på ett sådant lätttillgängligt ställe som internet? om spelarna minskar på grund av fusk och multitabling som någon sa kommer spelbolagen komma på lösningar för att få tillbaka spelarna. men det är möjligt att nätpokern inte kommer vara lika stor som den är idag. sorry att jag gick ifrån ämnet lite

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mer och mer avancerade botar som små småningom kommer att slå 99% av spelarna.

Fusket kommer utvecklas mer.

Hjälpprogrammen kommer bli så pass avancerade att ingen kommer spela riktigt dåligt.

Eventuella förbud

 

Att folk kommer att vilja spela om pengar så länge möjligheten finns är dock rätt solklart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag avdelade från den andra tråden, då detta är off-topic. Men mina tankar:

 

Att nätpokern ska dö ut helt är ju omöjligt att tro, men det kommer förändras rejält.

 

I Sverige var det en rejäl pokerboom för typ tre år sedan. Nu är intresset rejälp på väg ner. Det är inte "kul" att spela poker längre, något nytt måste komma till för att väcka tillbaks intresset i skandinavien (är väl ingen hemlighet att jag anser att detta är lagpokern som nu gått online)

 

Status i Tyskland och mellaneuropa är där vi var för tre år sedan, och kommer alltså vara i några år. Alla snackar om Asien... okej jag tror de har fel, men låt oss säga att det blir en boom där också - ytterligare några år, men intresset bland medelfisken kommer att svalna om det inte "blir kul att spela igen".

 

Skillnaden mellan hur det är nu och för tre år sedan är att det finns så mycket mer proffs som sitter och fiskar sönder borden. För några år sedan hade även den största av fiskar en rejäl chans att gå vinnande från bordet. Nu kan han inte det. Hjälpprogrammen gör att grindarna fiskar ut fiskbeståndet för fort.

 

Bottar finns på massor av sajter, och de kommer att bli bättre och bättre med tiden. De behöver inte vara bra för att hota nätpokern, de behöver inte ens vara vinnande! Går de breakeven och går plus på rakebacken så fiskar de ut, och plockar bort pengar som annars skulle användas för att spelare skulle flytta upp i pokerhiearkin.

 

Massor med spelare fuskar, och fusk kommer bli ännu mer utbrett.

 

När fisken försvinner, vilket den sakta kommer att göra om några år, så blir det tuffare att vara vinnande spelare. Många av de som nu är vinnande kommer att bli förlorande, och sluta spela. Då kommer det bli ännu svårare för de kvarvarande, och så vidare.

 

Sajterna måste jobba mycket mer för att få in spelare på sajterna som spelar poker för att det är kul, och inte spelare som har det som "jobb". Som sagt, jag talar säkert i egen vinning, men jag hävdar bestämt att ett av dessa verktyg för att få in nöjesspelaren är lagpokern.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag avdelade från den andra tråden, då detta är off-topic. Men mina tankar:

 

Att nätpokern ska dö ut helt är ju omöjligt att tro, men det kommer förändras rejält.

 

I Sverige var det en rejäl pokerboom för typ tre år sedan. Nu är intresset rejälp på väg ner. Det är inte "kul" att spela poker längre, något nytt måste komma till för att väcka tillbaks intresset i skandinavien (är väl ingen hemlighet att jag anser att detta är lagpokern som nu gått online)

 

Status i Tyskland och mellaneuropa är där vi var för tre år sedan, och kommer alltså vara i några år. Alla snackar om Asien... okej jag tror de har fel, men låt oss säga att det blir en boom där också - ytterligare några år, men intresset bland medelfisken kommer att svalna om det inte "blir kul att spela igen".

 

Skillnaden mellan hur det är nu och för tre år sedan är att det finns så mycket mer proffs som sitter och fiskar sönder borden. För några år sedan hade även den största av fiskar en rejäl chans att gå vinnande från bordet. Nu kan han inte det. Hjälpprogrammen gör att grindarna fiskar ut fiskbeståndet för fort.

 

Bottar finns på massor av sajter, och de kommer att bli bättre och bättre med tiden. De behöver inte vara bra för att hota nätpokern, de behöver inte ens vara vinnande! Går de breakeven och går plus på rakebacken så fiskar de ut, och plockar bort pengar som annars skulle användas för att spelare skulle flytta upp i pokerhiearkin.

 

Massor med spelare fuskar, och fusk kommer bli ännu mer utbrett.

 

När fisken försvinner, vilket den sakta kommer att göra om några år, så blir det tuffare att vara vinnande spelare. Många av de som nu är vinnande kommer att bli förlorande, och sluta spela. Då kommer det bli ännu svårare för de kvarvarande, och så vidare.

 

Sajterna måste jobba mycket mer för att få in spelare på sajterna som spelar poker för att det är kul, och inte spelare som har det som "jobb". Som sagt, jag talar säkert i egen vinning, men jag hävdar bestämt att ett av dessa verktyg för att få in nöjesspelaren är lagpokern.

 

Qft. Detta har jag och många andra sagt i 1-2år. Ganska givet.

 

Dock är det skrämmande att se hur naiva väldigt många pokerspelare är. Snackade med en NL$2000 reg på Sviten för drygt ett halvår sen. Han hävdade bestämt att nätpokern aldrig kommer dö ut och var helt övertygad om att han kunde fortsätta casha in sina 100tusingar varje månad. Jag försökte förklara för honom att iom den ökade konkurrensen kommer fisken dö ut fortare och då kommer dom som är regs nu bli hajarnas fiskar och sen tar det slut.

 

Inte hjälper det heller att pokerbolagen gör mindre reklam nu än tidigare. Sen tillkommer på bottar + dålig pr i media ang fusk osv.

 

Bara jämföra bananerbjudandena man kan få nu kontra för 4-5år sen. För 4år sen var det många heltidsgrindare som inte ens förstod vad pokerbolagen tjänade sina pengar på. Bara ett fåtal som hade bananer.

 

Jag förklarade vidare att det är precis som med alla branscher, det kommer till slut finnas endast ett fåtal aktörer på marknaden. De stora jättarna kommer köpa upp de mindre intressanta bolagen och resten kommer konka pga för lite tillflöde av pengar.

 

Detta var något personen i fråga inte trodde på för fem öre. Ganska roligt, men antar att man inte vill se den verkligheten när man cashar in årslöner varje månad och månadslöner varje dag.

 

Håller med Ola på det mesta och även att branschen måste tillföra något nytt och spännande. Just nu är det inte så häftigt och spännande att spela poker längre.

 

Bingo tar ju en del av intäkterna från gamla pokerhobbyspelare men där består främst målgruppen av kvinnor och äldre män.

 

Jag är övertygad om att spel på nätet om pengar kommer öka. Frågan är vilken nästa kassako kommer vara. Hoppas det blir lagpoker för det e riktigt kul, sen har man ju lite edge mot nyinkomna fiskar :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men det stämmer ju inte.

 

antalet spelare har ju ökat och ökat för varje dag. pokerstars har snart 25000 samtida spelare vilket är långt över vad de hade samma tid för ett år sedan. pokerindustrin peakar runt 100 000 samtida cashgames-spelare, siffran var runt 60 000 innan black friday. fortfarande är lönsamheten mycket god och fortfarande kommer det nya spelare. finns många marknader som snart kommer öppnas, börjar sättas upp pokerbord runt om i asien och latinamerikan och det dröjer inte länge förrän även de vill spela online. skulle vara förvånad om antalet pokerspelare är mindre om 1år.

 

visst det blir tuffare att vinna. men jag blir bättre spelare också. min timlön har ökat i hela min pokerkarriär, ska bli spännande att se när den börjar avta och framförallt hur länge den klarar att vara långt över vad en civilingenjör tjänar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När fisken försvinner, vilket den sakta kommer att göra om några år, så blir det tuffare att vara vinnande spelare. Många av de som nu är vinnande kommer att bli förlorande, och sluta spela. Då kommer det bli ännu svårare för de kvarvarande, och så vidare.

Tror att en hel del av det du säger är sant Gdaily men jag tror i och för sig att så länge onlinepokern finns kommer det alltid finnas en naturlig balans mellan dåliga och bra spelare. Om det finns färre dåliga spelare kommer det precis som du säger drabba en del vinnande spelare. Men det kommer alltid finnas kvar en klick spelare som faktiskt vinner. Onlinepokern kommer inte att dö ut helt men det kommer vara betydligt färre som spelar och färre som vinner.

 

 

Det är också ganska intressant vad heltok påpekar angående att spelarbasen faktiskt fortfarande ökar. I teorin borde vi alltså ligga på ett bättre läge nu än för 3 år sedan. Jag tycker själv att jag fortfarande ser otroligt dåliga spelare som donerar väldigt stora summor. Hade tillexempel en 85/15/1 spelare på Ongame som spelade bort dryga $25k på NL1000 i helgen. Men visst det bästa är väl att ha en ganska negativ syn på utvecklingen än det omvända så att man inte räknar med att ha pokern som inkomstkälla en längre tid.

 

Sedan är det ju lite kul med alla som kommer med sina domedagsprofetior om att internetspelarna kommer få ett helvete om några år. Har man tjänat ihop en mindre förmögenhet när man fortfarande är ganska ung har man fortfarande ganska stora förutsättningar vad man än hittar på i framtiden. Värre blir det för spelarna som bajsar bort pokervinsterna på skumpa och rysk kaviar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

/.../jag tror i och för sig att så länge onlinepokern finns kommer det alltid finnas en naturlig balans mellan dåliga och bra spelare. /.../.

 

Det kommer nog alltid finnas ställen att spela onlinepoker på. Men det kommer inte alltid finnas en naturlig balans mellan dåliga och bra spelare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte "kul" att spela poker längre, något nytt måste komma till för att väcka tillbaks intresset i skandinavien (är väl ingen hemlighet att jag anser att detta är lagpokern som nu gått online)

 

Du menar något nytt måste hända för att 50% av alla svenskar ska sätta in pengar på pokerkonton varje vecka igen?! :D Poker är ju ett bra spel, det kommer alltid finnas ett intresse av att spela bara det att vi kanske inte kommer tillbaka till "för 4 år sedan då alla spelade och det var superpokerboom osvosvosv". Däremot håller jag med om att utvecklandet av bottar är oroväckande!! Men fusk kommer alltid att förekomma när det gäller spel om pengar och det finns alltid sätt att motverka dem! Men vem vet jag kan ha fel, jag är en extrem optimist =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Liten fisk äts av stor fisk äts av större fisk äts av haj :)

 

 

Visst vet jag det:).... Men att sedan hierakin börjar om och superfiskarna tar över jorden får inte börja komma. Ryktet går att nya gröna arter uppstått i sydostasien. Livnär sig på 4-bets barrelling och underminerade wrapssqueezes. Det värsta hörde jag förra veckan. En hacker tog över min polares kalsonger och han upptäckte det först dagen efter, gul och naken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror att ni (gdaily, drRoland et al ) tillskriver hjälpprogrammen alldeles för stor vikt. Att nätpokern ska dö ut tror jag på först när jag börjar märka av det rejält på borden. Idag går det ju inte en spelsession utan att man hittar minst en jättedonator. Om man tokblöder mot andra regs får man såklart problem ändå, men det är bara en sund utveckling imo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...