Gå till innehåll

Sverige, snart ett nytt USA?


MikeTime

Recommended Posts

  • Svars 79
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Worst case scenario så har vi ju iaf kvar SvS, för inte fan stänger dom ner sin egen site. Dock livstilt om detta blir verklighet.

 

Mmm, SvS blir isf nya Stars med 25K inloggade peak... Skulle inte förvåna mig om det blir så här någon gång inom en 5-årsperiod. Vore väl ett typfall av överförmynderi.

 

Fransmän är sämst i världen på spela poker och det har nog deras regering börjat märka och försöker numera stoppa utflödet.

 

:-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Utan att vara till fullo insatt i utredningens direktiv så har jag förstått att detta finns med i den utredning som ska vara klar till hösten.

Det berördes lite grann i debatten där jag själv och Jesper Kärrbrink deltog under Pokerakademien.

 

Problemet är att det retoriskt presenteras som sin motsats: ska vi öka konkurrensen i spelvärlden?

 

Då ropar alla vi spelare ett rungande JAAA.

 

Så visar det sig att detta skulle innebära att vi i Sverige skulle öppna för några licensierade företag som tillåts konkurrera med Svenska Spel. Resten stoppas, om SvS få som de vill. De licensierade ska få verka på samma villkor som Svenska Spel: bara vara öppna för svenska spelare, ge en massa procent av vinsten till staten...Övrigt internetspel stoppas - om man, som sagt, går på SvS linje.

 

Jag har redan börjat leta efter ställen att emigrera till. Laos ser bra ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det absurda i det här är att det är ALLIANSREGERINGEN som har sådana här tankar. Jag trodde att det var förbehållet vänsterpolitiker.

 

Nu tror jag inte på någonting längre...

 

Jag röstade på Moderaterna delvis för att slippa den här utvecklingen. De har ju kritiserat och raljerat över socialdemokraternas försök att bortförklara sin protektionism med folkhälsoskäl. Istället för de blå Moderaterna fick man en röd gris i den blåa säcken.

 

Värst för de av oss som fortfarande spelar fixed limit vilket inte verkar existera på Svenska Spel på rimliga nivåer. Blir väl att börja spela NL även i nyktert tillstånd och faktiskt försöka lära sig vinna pengar på NL.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag röstade på Moderaterna delvis för att slippa den här utvecklingen. De har ju kritiserat och raljerat över socialdemokraternas försök att bortförklara sin protektionism med folkhälsoskäl. Istället för de blå Moderaterna fick man en röd gris i den blåa säcken.

 

Värst för de av oss som fortfarande spelar fixed limit vilket inte verkar existera på Svenska Spel på rimliga nivåer. Blir väl att börja spela NL även i nyktert tillstånd och faktiskt försöka lära sig vinna pengar på NL.

 

Dom är ju dom Nya moderaterna. Ett arbetarparti säger dom. Mest sysslar dom med att demonisera sjuka människor och skylla allt jäkelskap på dom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fransmän är sämst i världen på spela poker och det har nog deras regering börjat märka och försöker numera stoppa utflödet.

 

Lite nyttig läsning för dig från poker.se: http://www.poker.se/nyhet-2520-sverige-samst-i-ept.html

 

Och ännu nyttigare gdailys krönika i Expressen: http://www.expressen.se/poker/pokernyheter/pokerkronikor/1.1075169/sverige-samsta-nationen-i-europa

 

Glöm inte bort att om man underskattar sin motståndare är det väldigt lätt att förlora... ;-)

 

Utan anspråk på statistiskt underlag, sanning eller något annat kan jag bara jämföra turneringar och sit'n'gos mellan två siter jag spelar på.

Den ena siten har nog gissningvis en 85-95% fransmän och den andra en 60-90% svenskar.

 

Spelstilen överlag skiljer sig en del mellan siterna, men jag kan inte påstå att de ena spelarna är bättre än de andra. Det är upp till dig hur bra du kan läsa motståndaren och anpassa dig efter hans spel som gör dig till en vinnare eller en förlorare. :idea:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite nyttig läsning för dig från poker.se: http://www.poker.se/nyhet-2520-sverige-samst-i-ept.html

 

Och ännu nyttigare gdailys krönika i Expressen: http://www.expressen.se/poker/pokernyheter/pokerkronikor/1.1075169/sverige-samsta-nationen-i-europa

 

Glöm inte bort att om man underskattar sin motståndare är det väldigt lätt att förlora... ;-)

 

Utan anspråk på statistiskt underlag, sanning eller något annat kan jag bara jämföra turneringar och sit'n'gos mellan två siter jag spelar på.

Den ena siten har nog gissningvis en 85-95% fransmän och den andra en 60-90% svenskar.

 

Spelstilen överlag skiljer sig en del mellan siterna, men jag kan inte påstå att de ena spelarna är bättre än de andra. Det är upp till dig hur bra du kan läsa motståndaren och anpassa dig efter hans spel som gör dig till en vinnare eller en förlorare. :idea:

 

SNÄLLA berätta var det sitter 85%-95% fransmän

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad jag har förstått så har fransmännen stött på rejäl patrull i form av EU i frågan och det skulle Sverige också få. Aldrig trott att jag skulle gilla EU när jag röstade nej ett antal år sen.

 

Norge däremot, tjena, de åker nog på förbud.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite nyttig läsning för dig från poker.se: http://www.poker.se/nyhet-2520-sverige-samst-i-ept.html

 

Och ännu nyttigare gdailys krönika i Expressen: http://www.expressen.se/poker/pokernyheter/pokerkronikor/1.1075169/sverige-samsta-nationen-i-europa

 

Glöm inte bort att om man underskattar sin motståndare är det väldigt lätt att förlora... ;-)

 

Utan anspråk på statistiskt underlag, sanning eller något annat kan jag bara jämföra turneringar och sit'n'gos mellan två siter jag spelar på.

Den ena siten har nog gissningvis en 85-95% fransmän och den andra en 60-90% svenskar.

 

Spelstilen överlag skiljer sig en del mellan siterna, men jag kan inte påstå att de ena spelarna är bättre än de andra. Det är upp till dig hur bra du kan läsa motståndaren och anpassa dig efter hans spel som gör dig till en vinnare eller en förlorare. :idea:

 

 

 

LOOL

 

Det finns säkert nån duktig fransman men jag har inte spelat mot nån än iallafall.

 

Sen får du gärna berätta vilken site som innerhåller 85 % fransmän , jag tror dock ingen sån site existerar.

 

Jo, kanske i Twilight Zone :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad jag har förstått så har fransmännen stött på rejäl patrull i form av EU i frågan och det skulle Sverige också få. Aldrig trott att jag skulle gilla EU när jag röstade nej ett antal år sen.

 

Norge däremot, tjena, de åker nog på förbud.

 

 

Så sant, hoppas bara att EU står på sig i denna fråga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad jag har förstått så har fransmännen stött på rejäl patrull i form av EU i frågan och det skulle Sverige också få. Aldrig trott att jag skulle gilla EU när jag röstade nej ett antal år sen.

 

Norge däremot, tjena, de åker nog på förbud.

 

Hur har det i såfall gått inom EU för Tyskland och Finland, som stiftat lika galna eller ännu galnare lagar på sista tiden?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur har det i såfall gått inom EU för Tyskland och Finland, som stiftat lika galna eller ännu galnare lagar på sista tiden?

 

Hur svårt är det att läsa mitt tidigare inlägg?

Jag är inte jätteinsatt så undrar du mer än att EU gjort motstånd får du titta närmare själv på frågan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte heller hur det har gått för andra länder - men ju mer jag läser av direktivtexten, desto mer uppenbart blir det att Sverige verkligen försöker krångla sig igenom EU:s konkurrensbestämmelser. Genom att tillåta konkurrens på vissa villkor hoppas man stoppa den verkliga konkurrensen.

 

Jag är alldeles för okunnig om EU:s regelverk för att veta om detta går hem, men vi spelare kanske inte ska vara alldeles hundra på att det franska och det svenska försöket är identiskt. Kanske lyckas Sverige manövrera igenom sitt lite mer sockrade förslag? Någon juridiskt/EU-regelverkligt kunnig som har en åsikt?

 

Och ni som trodde på alliansregeringen...vad hade ni väntat er av KD i den här frågan, egentligen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag faktiskt läst hela direktivet, och visst strävar man åt förbudshållet. Bara att hoppas på det som Djens påpekar; att vi faktiskt har sett mest motstånd mot den franska linjen so far.

 

För den som är intresserad citerar jag lite ur direktiven på min blogg:

http://metrobloggen.se/blaenda

 

Vilka sitter i utredningen? Finns någon pokersakkunnig med?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...