Gå till innehåll

Recommended Posts

• Svars 1,9k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
utveckla?

vi måste ta alla tidigare beslut i handen i räkning när vi beslutar oss för vad vi ska göra. Are we going to call, fold or go all in?

Vår valuebet range här går ju som hand i hand med vår 3betsrange.

Postad
vi måste ta alla tidigare beslut i handen i räkning när vi beslutar oss för vad vi ska göra. Are we going to call, fold or go all in?

Vår valuebet range här går ju som hand i hand med vår 3betsrange.

Självklart ska vi tänka på det i varje beslut. Men varför är det konstigt att i denna specifika hand checka AK på turn? Dom händerna vi vanligtvis tar värde ur här är ju AJ/AQ vilka båda slår oss.

Ja visst går vår valuebetrange ihop med denna floppen, det behöver väl nödvändigtvis inte betyda att vi måste beta här, gör vi det antar jag att vi försöker ta värde river också? För checksyn är ju rätt kallt och checkfold är rätt tråkigt. Vi måste väl verkligen vara i botten på vår 3betsvaluerange här.

Kanske är ute på hal is här men känns kallt att försöka ta två gators värde?

Postad
Självklart ska vi tänka på det i varje beslut. Men varför är det konstigt att i denna specifika hand checka AK på turn? Dom händerna vi vanligtvis tar värde ur här är ju AJ/AQ vilka båda slår oss.

Ja visst går vår valuebetrange ihop med denna floppen, det behöver väl nödvändigtvis inte betyda att vi måste beta här, gör vi det antar jag att vi försöker ta värde river också? För checksyn är ju rätt kallt och checkfold är rätt tråkigt. Vi måste väl verkligen vara i botten på vår 3betsvaluerange här.

Kanske är ute på hal is här men känns kallt att försöka ta två gators värde?

Det är väl ändå ett konstigt sätt att se på saken? A och J finns ju på floppen. Kanske man borde checkat floppen också, för man kan ju vara slagen redan där...:-D

Nej, alltså, Fi kan ju mkt väl sitta med ett färgdrag eller vad som.

Postad
Visst är det så men menar du då att du skulle valuebeta Ax här?

Nej men AK definitivt. Vill även kunna bluffa utan att behöva reppa typ 4 händer, speciellt om jag 3bettar mycket. Det är inget överdrivet tunt valuebet, det är dessutom lättspelat.

Postad
Nej men AK definitivt. Vill även kunna bluffa utan att behöva reppa typ 4 händer, speciellt om jag 3bettar mycket. Det är inget överdrivet tunt valuebet, det är dessutom lättspelat.

Jag tycker inte att det är det enda spelet i handen och tycker inte att checksyn är en dålig linje.

Apropå att du vill kunna bluffa här så tror jag inte du behöver tänka riktigt så djupt och ha balanserade ranger på 1/2 svs.

Postad
Det är väl ändå ett konstigt sätt att se på saken? A och J finns ju på floppen. Kanske man borde checkat floppen också, för man kan ju vara slagen redan där...:-D

Nej, alltså, Fi kan ju mkt väl sitta med ett färgdrag eller vad som.

Nej det är inte ett konstigt sätt att se på saken...

På floppen tar man värde ur massa händer, både svaga A träffar och J träffar samt QQ/KK/AQ. På turn landar Q vilket gör att alla Ax/KK kommer bli mer benägna att folda, QQ, QJ och AQ klonkar.

Jag vill också ta värde här med AK men säger bara att det inte är den enda linjen man kan ta i dnena hand.

Postad

Vill bara meddela att jag blivit pappa, till en dotter vid namn Nova. Föddes klockan 06.00 2009.04.10

Så nu kanske det blir lite mindre poker ett tag framöver, fast vi får se hur det blir. Har ingen aning. Men jag är väldigt lycklig och lever i ett ständigt lyckorus just nu. :-D :-D :-D

Postad
Vill bara meddela att jag blivit pappa, till en dotter vid namn Nova. Föddes klockan 06.00 2009.04.10

Så nu kanske det blir lite mindre poker ett tag framöver, fast vi får se hur det blir. Har ingen aning. Men jag är väldigt lycklig och lever i ett ständigt lyckorus just nu. :-D :-D :-D

Får grattulera till dotra :-P