Gå till innehåll

Neuen@svs


Neuen

Recommended Posts

Eftersom han hittade folden med set i 9or så är det väl snarare ett jättebra tillfälle att visa varför man ska syna pga pottodds.

Han kommer trots allt att vara slagen här av QJ,KK,TT ibland

 

Det är det som är så galet. Att ens behöva räkna på det. Det är alltid en given turbosyn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,9k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Är tacksam för ditt engagemang Aaaah och tycker du kommer med bra kommentarer. Det var väl en "enkel" syn egentligen, som jag borde gjort enkelt. Men... ibland så får man för sig nått, och då tappar man det dära smarta man har i skallen och så blir det flopp. :-D

 

Men det är skönt att kunna göra fel så att man kan lära sig nått.

 

Nästa gång så slänger jag in morsan i potten och skriker ÅÅÅLLLLL IIIINNNNNN!!!!

 

 

ps. Om ranten läser/skriver här på forumet så kan du väl skriva att du hade nöten här i just denna handen så jag har nån glädje i all smärta

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Seat 3: Neuen ( $422.63 )

Seat 4: Semaj ( $297.06 )

Seat 2: Emlan ( $118 )

Seat 5: AssA ( $943.69 )

Seat 1: Ludde55 ( $595.52 )

Semaj posts small blind [$1].

AssA posts big blind [$2].

** Dealing down cards **

Dealt to Neuen [ :Qd::Qh: ]

Ludde55 raises [$8].

Emlan folds.

Neuen raises [$27].

Semaj folds.

AssA folds.

Ludde55 raises [$76].

Neuen ?

 

Vad tycker ni att man ska göra här som standard på en så låg nivå som 1/2kr. Inte ofta folk 4bettar mycket mer än AA(KK), men är det rätt att folda QQ(JJ) och AK i liknande lägen?

 

 

 

Seat 4: Neuen ( $397 )

Seat 5: badjo ( $452.24 )

Seat 1: Wistrand ( $241.41 )

Seat 2: jorghans ( $859.5 )

Seat 3: Chrull ( $741.65 )

badjo posts small blind [$1].

Wistrand posts big blind [$2].

** Dealing down cards **

Dealt to Neuen [ :Ac::Ah: ]

jorghans folds.

Chrull calls [$2].

Neuen raises [$9].

badjo calls [$8].

Wistrand folds.

Chrull calls [$7].

** Dealing Flop ** [ :6c:, :7c:, :4d: ]

badjo bets [$29].

Chrull folds.

Neuen calls [$29].

** Dealing Turn ** [ :9c: ]

badjo bets [$87].

Neuen folds.

 

Hur ska jag spela denna bättre? Slå om flopp stort? och sen pusha in det på turn oavsett kort, eller vad?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand 1: Tufft läge eftersom du säger folk 4 betar inte Typ AQ-A10 JJ-88 överlag.... Har du stats på motståndaren? ja själv hade tittat på dom en del sen gjort beslut...

 

Hand 2 är väl slå om det bästa? inte många Turn kort som är bra för din del?

Slowa ner på visa kort... typ den turnen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det bästa tipset du kan få är att aldrig lyssna på vad decoy skriver. Tror aldrig han skrivit något i en handanalys som stämmer.

 

99 är instasynen, lägga nästnötter e generellt sätt väldigt dåligt oavsett nivå...

 

AA handen e inte jättebra heller, du spelar bra fram till turn, men det e bara syna på igen. Du leder ofta och ifall du ligger under har du fin equity mot merparten av hans range.

 

Du frågar ifall rätt väg är att slå om flopp stort och få in det på floppen... detta e så fel det bara kan bli. Du har någon slags osund förhoppning att alltid få möta QQ, KK här. Så är inte fallet. Får du in det på floppen här så e det nästan aldrig mot KK, QQ eller någon annan hand du leder mot, möjligtvis något kombodrag som knappt ligger efter.

 

Ang. QQ handen så kan du folda pre utan att må dåligt, mot en fi som har en 3bets range så e 4bet STD (givet att du själv 4betar ibland), syn funkar också och fold händer inte. Men mot personer som spelar micro-limp-poker och knappt 2bettar pre så förlorar du inte mycket värde på att folda QQ här. Spela ut fi post, då du har större edge än pre.

 

Gl hf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det bästa tipset du kan få är att aldrig lyssna på vad decoy skriver. Tror aldrig han skrivit något i en handanalys som stämmer.

 

99 är instasynen, lägga nästnötter e generellt sätt väldigt dåligt oavsett nivå...

 

AA handen e inte jättebra heller, du spelar bra fram till turn, men det e bara syna på igen. Du leder ofta och ifall du ligger under har du fin equity mot merparten av hans range.

 

Du frågar ifall rätt väg är att slå om flopp stort och få in det på floppen... detta e så fel det bara kan bli. Du har någon slags osund förhoppning att alltid få möta QQ, KK här. Så är inte fallet. Får du in det på floppen här så e det nästan aldrig mot KK, QQ eller någon annan hand du leder mot, möjligtvis något kombodrag som knappt ligger efter.

 

Ang. QQ handen så kan du folda pre utan att må dåligt, mot en fi som har en 3bets range så e 4bet STD (givet att du själv 4betar ibland), syn funkar också och fold händer inte. Men mot personer som spelar micro-limp-poker och knappt 2bettar pre så förlorar du inte mycket värde på att folda QQ här. Spela ut fi post, då du har större edge än pre.

 

Gl hf.

 

Kom med sakliga argument istället för dumma påhopp! :twisted:

 

Alltså angående AA-handen, så menar jag med "slå om" på floppen, att han borde höjt. Inte för att få in alla pengarna, men med tanke på brädans dragiga utseende, bör Neuen definitivt höja på floppen.

 

Tottyvilles trams om att "spela ut" fi post, i QQ-handen, ger jag inget för.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom med sakliga argument istället för dumma påhopp! :twisted:

 

Alltså angående AA-handen, så menar jag med "slå om" på floppen, att han borde höjt. Inte för att få in alla pengarna, men med tanke på brädans dragiga utseende, bör Neuen definitivt höja på floppen.

 

Tottyvilles trams om att "spela ut" fi post, i QQ-handen, ger jag inget för.

 

Du vill alltså raisefolda flopp i AA-handen? Tycker nog du bör lyssna lite mer på tottys "trams" isf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du vill alltså raisefolda flopp i AA-handen? Tycker nog du bör lyssna lite mer på tottys "trams" isf.

 

Raisa floppen i AA-handen. Skulle fi sedan ställa på floppen..då vete tusan, det är ju en annan fråga, som dock OP inte ställt här. Att bara syna floppen med den farliga brädan tycker jag inte är vidare lämpligt.

 

Att syna floppen, och sedan syna turn, med färgen ute..skulle han sedan synat ett kraftigt riverbet också?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det bästa tipset du kan få är att aldrig lyssna på vad decoy skriver. Tror aldrig han skrivit något i en handanalys som stämmer.

 

99 är instasynen, lägga nästnötter e generellt sätt väldigt dåligt oavsett nivå...

 

AA handen e inte jättebra heller, du spelar bra fram till turn, men det e bara syna på igen. Du leder ofta och ifall du ligger under har du fin equity mot merparten av hans range.

 

Du frågar ifall rätt väg är att slå om flopp stort och få in det på floppen... detta e så fel det bara kan bli. Du har någon slags osund förhoppning att alltid få möta QQ, KK här. Så är inte fallet. Får du in det på floppen här så e det nästan aldrig mot KK, QQ eller någon annan hand du leder mot, möjligtvis något kombodrag som knappt ligger efter.

 

Ang. QQ handen så kan du folda pre utan att må dåligt, mot en fi som har en 3bets range så e 4bet STD (givet att du själv 4betar ibland), syn funkar också och fold händer inte. Men mot personer som spelar micro-limp-poker och knappt 2bettar pre så förlorar du inte mycket värde på att folda QQ här. Spela ut fi post, då du har större edge än pre.

 

Gl hf.

 

Tack för komments. Men anledningen att jag blev skraj i AA hander var att fi bettade potsize flop och turn oop. Det känns starkt. Men du föreslår ändå syn flopp och turn?

 

Sen så i QQ handen så förstår jag inte riktigt vad du menar med det som jag fetmarkerat? observera att fi har 4bettat i den handen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Syn-syn-syn är en bra linje med AA där imo.

 

BAMSE! :-D

 

Ja det låter bra. Men spelar folk så aggressivt på 1/2kr nivån att de bombar pott 2 gator utan att ha nått på en så dragig bräda?

 

Men eftersom jag hittar nötfärgdraget på turn så kanske det underlättar synen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan jag har stagnerat i min pokerrulle. Kommer inte loss. Upp lite sen ner lite sen upp osv. Men kommer nog klara mitt mål att spela 30k händer denna månad iaf. Gött det. Synd att jag spelade 9k händer på 2.5/5 nivån där jag hamnade på -100kr totalt. Annars hade nog månaden sett lite bättre ut..

 

Har bajsat ner min månads bb/100 till typ 13, men kanske kan öka på den lite senaste dagarna. På 1/2 nivån alltså.

 

Poker är lite halvsegt just nu. Har ingen spellust heller. Bbaaaahhhhhh!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har fått en bra start på april.

+2k på 1/2kr nivån.

 

Krigade en del med CS proffs och nån annan tjomme nu under nattpasset. Det var riktigt kul poker, men lite svängigt. När man 5bets pushar AI och blir slagen av en 67o så kan man hålla sig för skratt. Men fick ta igen det mesta tror jag.

 

Så nu är det bara att fortsätta i samma riktning. Spelade för övrigt 26/23/3.6 med en 3bet på 12, över 1200 händer idag. Det börjar spelas lite poker nu. :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan jag har stagnerat i min pokerrulle. Kommer inte loss. Upp lite sen ner lite sen upp osv. Men kommer nog klara mitt mål att spela 30k händer denna månad iaf. Gött det. Synd att jag spelade 9k händer på 2.5/5 nivån där jag hamnade på -100kr totalt. Annars hade nog månaden sett lite bättre ut..

 

Har bajsat ner min månads bb/100 till typ 13, men kanske kan öka på den lite senaste dagarna. På 1/2 nivån alltså.

 

Poker är lite halvsegt just nu. Har ingen spellust heller. Bbaaaahhhhhh!

 

Har fått en bra start på april.

+2k på 1/2kr nivån.

 

Krigade en del med CS proffs och nån annan tjomme nu under nattpasset. Det var riktigt kul poker, men lite svängigt. När man 5bets pushar AI och blir slagen av en 67o så kan man hålla sig för skratt. Men fick ta igen det mesta tror jag.

 

Så nu är det bara att fortsätta i samma riktning. Spelade för övrigt 26/23/3.6 med en 3bet på 12, över 1200 händer idag. Det börjar spelas lite poker nu. :-D

 

Det svänger snabbt:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det svänger snabbt:-)

 

Javisst. Det är ju poker vi snackar om. :lol:

 

Men ärligt så måste jag börja se lite mera långsiktigt på mina resultat än att gå och deppa för varje session eller dag som jag råkar förlora en del pengar. Det handlar om att spela bra poker och ta bra beslut. Sen så löser det sig med cashen. 8-)

 

 

 

Bra spelat?

 

***** Hand History for Game 988806385 *****

$200 NL Texas Hold'em - Thursday, April 2, 15:50:43 ET 2009

Table Britta 45 (Real Money)

Seat 3 is the button

Total number of players : 5

Seat 2: severina ( $564.48 )

Seat 3: Neuen ( $400 )

Seat 4: gran1s ( $398 )

Seat 1: _?xito_ ( $407.11 )

Seat 5: Aaaah ( $100 )

gran1s posts small blind [$1].

Aaaah posts big blind [$2].

** Dealing down cards **

Dealt to Neuen [ 9c Jc ]

_?xito_ raises [$7].

severina calls [$7].

Neuen raises [$31].

gran1s folds.

Aaaah folds.

_?xito_ folds.

severina calls [$24].

** Dealing Flop ** [ Qh, Ts, 6s ]

severina checks.

Neuen bets [$40].

severina calls [$40].

** Dealing Turn ** [ 7c ]

severina checks.

Neuen bets [$84].

severina raises [$168].

Neuen calls [$84].

** Dealing River ** [ 3c ]

severina is all-In [$325.48]

Neuen folds.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...