Gå till innehåll

Recommended Posts

• Svars 1,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
Tilt på att du bara hoppade upp en plats på P5s leaderboard... trodde faktiskt du skulle ta dig in på top20...

Propoll :(

Grattis Mendieta! Fan vad sjuk du är.

Sorry för propoll tjat

Postad

Jag hade propoll förra året.. Missbrukade den genom att sätta mig själv som nummer 2 eller liknande så det blev bara en vecka:mrgreen: Ska nog ansöka om att få den igen:-)

Postad
lol du är sick :)

Gratulerar! Bra jobbat!

Congrats ;P

Du är sjuk, grindar non-stop liksom.

BTW så synar jag också jättefort med AQ

tack!

hehe jag spelade aldrig, för mitt railobjekt(consp) bustade sin turre.. då fanns det liksom inget värde kvar.

Jag hade propoll förra året.. Missbrukade den genom att sätta mig själv som nummer 2 eller liknande så det blev bara en vecka:mrgreen: Ska nog ansöka om att få den igen:-)

haha den får jag testa så jag stiger lite i rankingen.

Tilt på att du bara hoppade upp en plats på P5s leaderboard... trodde faktiskt du skulle ta dig in på top20...

mm:cry: får hitta på något för att imponera på pråffsen:mrgreen:

Propoll :(

Grattis Mendieta! Fan vad sjuk du är.

Sorry för propoll tjat

tack!

haha np

Mendieta19, the greatest pokerplayer in the world.

http://www.acapela-group.com/Greetings/fish-1-4-b8fe5b503180f

the chadster

Tror framgångarna stigit dig lite åt skallen mendi, nu börjar du köra Phil Hellmuths stil med sena ankomster också :P

:mrgreen: går bra ändå.. över avg i alla jag kom sent i :-P

Postad

meh.

startade från 01-03 idag och var kvar i alla vid 04.00.

bubblade 65k, ft bubblade precis 33k(qq mot aj:cry:) och itmade $109fo nånstans runt 30-40 plats

cashat för tot$1k nästan, bara kvar i $320 150k gtd på stars, snart itm där med lite under avg..

edit semibubbla på donkpush:evil:

Postad

Hejhej

Vissa dagar känner jag ett otroligt osug för poker men bestämmer mig för att spela ändå, i brist på annat och i hopp om att vinna några $k till rullen. Problemet är att jag dessa dagar inte bryr mig så mkt om rullen sjunker, men bryr mig iaf lite om att vinna.. så därför tar jag med glädje en flipp om $2k för jag känner att jag har bara att vinna.

Dagen efter brukar man känna sig sådär nöjd.

Den här känslan kom både natten till i söndags och efter söndagsgrinden(då jag bara hade $200r rullande). Det hela började faktiskt olyckligt då jag hade jätteotur mot en fisk i hu sngs på party(okänd nivå) mötte han 6 ggr tror jag och var allin som favorit för vinst i 5 av dem, sista var en set up, men vann bara 2. För att ta igen detta blev det lite BJ, lite till BJ och senare gul på Party Poker..

Sen gick jag och la mig och kände mig hemsk, men blev bara värre dagen efter då jag skulle spela hu-cg på stars, efter en misslyckad grind med 0 itm av massa turrar(1/3 suckouts och setups, resten var tiltande och dåligt spel) Jag satte mig mot en som jag visste var bra, och åkte faktiskt på en setup med kåk mot kåk och gick sen över till omaha(nivåer är fortfarande okänt) gick såklart inge bra då jag suger på detta, men gick ändå sämre än vad jag förtjänade(har lite koll på vilka händer som är bra osv).

Förlorade en väsentlig del av min Br(som nog inte är så stor folk borde tro iom alla klonkar) och kände mig helt förstörd, (därav avstängningen från pf).

Såna här dagar har tyvärr inträffat förr, men aldrig med så stora summor, eller så har jag haft tur och gått jämnt ut. Jag skulle vilja stänga av mig från allt cashgame i världen, men tyvärr finns det ju alltid fler sidor..

Så dålig är jag nog inte på cashgame, det är bara att jag alltid spelar på fel humör.. om det händer i turneringar så gör det inte lika mkt(och ja det händer hyfsat ofta) iom att man i princip har ett max belopp man kan förlora dessutom kan man bara rebuya första timman:-P

Jag vet att detta kommer hända igen och då gäller det att inte ha så mkt pengar online, så får jobba lite på det.(surt för er scammers där ute såsom metkrok här på forumet;-))

Jag är inte rullad för $1k och 100r men kommer spela ändå dels på brist på disciplin och dels för att de gör att jag går in för grinden lättare mm

Annars är det bara att gneta på men jag har iaf bevisat för mig själv senaste halvåret att jag är vinnande på mtts, om jag bara kan hålla mig till det så löser det sig alltid, var typ onlinegul för en vecka sen men vunnit lite och har fått en rulle på W$10k till wcoop:-). Ska även försöka spela lite mer "lowroller" turrar ala conspiracy och rebonius som $50 fo och $22r även om det tar emot:-D

Om allt går enligt planerna kommer jag försöka ta tag i kvalandet till ept ännu mer när satelliterna kommer upp nu i juli och jobba på mitt tålamod live, det är det som fällt mig vid båda mina epts jag spelat känns det som, likaså i sidoeventsen jag spelat. Får se om man tom drar till CC nån dag men av vad jag hört är det inget som passar mig med segt spel osv.

Blev en lång text och kanske osammanhängande men beror på att jag skrev den snabbt och är hungrig.. skönt att få skriva av sig lite.

nu ska jag äta.

edit: till skadeglada där ute så släpper jag inte siffror på förra helgen till i princip någon;-)

Postad
Hejhej

edit: till skadeglada där ute så släpper jag inte siffror på förra helgen till i princip någon;-)

Forza mendieta! Synd med supertilt. Har hänt oss alla. Zen and the art of poker eller nåt finns det en bok som heter. Men böcker kanske inte är svaret. Kanske lite sportsbetting för att njuta av EM?

Tänkte också fråga om du lirar WSOP och om inte isåfall varför? Inte åldern inne?

Postad

böcker är inget för mig, tror inte det hjälper heller, jag vet i förväg att nu borde jag inte spela poker... gäller bara att orka inte spela.

ett år ung för wsop.

sportsbetting är kul men var riktigt länge sen nu, tror jag är riktigt dålig på det dock..

tror förresten att kroatien - holland i finalen skulle vara en riktig höjdare:-P

om sverige inte bustar i kvarten kommer jag i varje fall spy lite för hollands skull och sen fira..*skratt*:cry::-?

Postad

Känslan du beskriver i början är nog väldigt vanlig bland grinders. Jag känner iaf ofta så och det leder till att jag sitter på pf/p5s/youtube etc och håller på med massa annat istället för att koncentrera mig på pokern. När jag tröttnat på det och klockan blir mkt så händer det rätt ofta att jag somnar mellan händerna.:mrgreen:

Vet inte riktigt vad jag ville ha sagt men GLGLGL du krossar ju allt i MTT väg online. Din rulle är snart ATH igen;)

Postad

Hehe ja det vore en skön final. Kroatien har potential. Fast det har turkarna också. Smäller nog rätt mycket i den kvarten ska du se. Hade grym flyt i de första 5 EMdagarna och satte alla spel men har haft oflyt sista dagarna innan ja klonkade kroatien ikväll. Jippie haha så illa det hade varit att missa den också.

Varnar för frankrike imorn. De kan köra över italien.

Postad
Känslan du beskriver i början är nog väldigt vanlig bland grinders. Jag känner iaf ofta så och det leder till att jag sitter på pf/p5s/youtube etc och håller på med massa annat istället för att koncentrera mig på pokern. När jag tröttnat på det och klockan blir mkt så händer det rätt ofta att jag somnar mellan händerna.:mrgreen:

Vet inte riktigt vad jag ville ha sagt men GLGLGL du krossar ju allt i MTT väg online. Din rulle är snart ATH igen;)

vet inte, på något sätt ser jag inte somna mellan händerna som samma saksom att spela bort pengar på cg:mrgreen: men förstår lite av vad du säger iaf:-D

menar du att jag är den nya menlo?:-?

Hehe ja det vore en skön final. Kroatien har potential. Fast det har turkarna också. Smäller nog rätt mycket i den kvarten ska du se. Hade grym flyt i de första 5 EMdagarna och satte alla spel men har haft oflyt sista dagarna innan ja klonkade kroatien ikväll. Jippie haha så illa det hade varit att missa den också.

Varnar för frankrike imorn. De kan köra över italien.

urk om frankrike går vidare:-(

Postad

Har nyligen höjt AA,AA,JJ för blinds, sen händer detta och han kläcker efteråt: "herdgolf86: thought hed 4 bet his whole open range there...woops"

sjuk image jag måste ha:-D

Full Tilt Poker Game #6854886846: $33,000 Guarantee (1r+1a) (51393115), Table 18 - 170/340 Ante 25 - No Limit Hold'em - 22:12:29 ET - 2008/06/16

Seat 1: mendieta19 (15,156)

Seat 2: crzysavage (7,526)

Seat 3: dapalma150 (14,648)

Seat 4: Badbeat103 (22,150)

Seat 5: herdgolf86 (29,474)

Seat 6: GrinderMJ (9,535)

Seat 7: UgottaBkiddin (6,425)

Seat 8: rtkoss (4,625)

Seat 9: Try_Tilt_Me (8,319)

mendieta19 antes 25

crzysavage antes 25

dapalma150 antes 25

Badbeat103 antes 25

herdgolf86 antes 25

GrinderMJ antes 25

UgottaBkiddin antes 25

rtkoss antes 25

Try_Tilt_Me antes 25

GrinderMJ posts the small blind of 170

UgottaBkiddin posts the big blind of 340

The button is in seat #5

*** HOLE CARDS ***

Dealt to mendieta19 King of DiamondsKing of Clubs

rtkoss folds

Try_Tilt_Me folds

mendieta19 raises to 850

crzysavage folds

dapalma150 folds

Badbeat103 folds

herdgolf86 raises to 2,200

GrinderMJ folds

UgottaBkiddin folds

mendieta19 has 15 seconds left to act

mendieta19 raises to 5,900

herdgolf86 has 15 seconds left to act

herdgolf86 raises to 29,449, and is all in

mendieta19 calls 9,231, and is all in

herdgolf86 shows Ace of ClubsJack of Hearts

mendieta19 shows King of DiamondsKing of Clubs

Uncalled bet of 14,318 returned to herdgolf86

*** FLOP *** 5 of Hearts4 of Hearts2 of Hearts

*** TURN *** 5 of Hearts4 of Hearts2 of Hearts10 of Hearts

*** RIVER *** 5 of Hearts4 of Hearts2 of Hearts10 of Hearts6 of Clubs

herdgolf86 shows a flush, Jack high

mendieta19 shows a pair of Kings

herdgolf86 wins the pot (30,997) with a flush, Jack high

crzysavage: lol

mendieta19 stands up

*** SUMMARY ***

Total pot 30,997 | Rake 0

Board: 5 of Hearts4 of Hearts2 of Hearts10 of Hearts6 of Clubs

Seat 1: mendieta19 showed King of DiamondsKing of Clubs and lost with a pair of Kings

Seat 2: crzysavage folded before the Flop

Seat 3: dapalma150 folded before the Flop

Seat 4: Badbeat103 folded before the Flop

Seat 5: herdgolf86 (button) showed Ace of ClubsJack of Hearts and won (30,997) with a flush, Jack high

Seat 6: GrinderMJ (small blind) folded before the Flop

Seat 7: UgottaBkiddin (big blind) folded before the Flop

Seat 8: rtkoss folded before the Flop

Seat 9: Try_Tilt_Me folded before the Flop

edit: började grinden efter 2 men med turrarna från 1 inkluderade(totalt 8 st) nu är jag bara kvar i $1k:-?

Postad

just det har en kul hand från förra veckan.

PokerStars Game #18091147014: Tournament #91218685, $50+$5 Hold'em No Limit - Level III (25/50) - 2008/06/12 - 15:32:33 (ET)

Table '91218685 122' 9-max Seat #8 is the button

Seat 1: PJB80 (3200 in chips)

Seat 2: Pulcinello (4573 in chips)

Seat 3: plang08 (3345 in chips)

Seat 4: JU_LEE_YEN (2244 in chips)

Seat 5: karimko1 (1608 in chips)

Seat 6: Tomteforever (5755 in chips)

Seat 7: okyukon (3515 in chips)

Seat 8: 6QsSam (1790 in chips)

Seat 9: mendieta19 (3800 in chips)

mendieta19: posts small blind 25

PJB80: posts big blind 50

*** HOLE CARDS ***

Dealt to mendieta19 9 of Clubs9 of Diamonds

Pulcinello: folds

plang08: folds

JU_LEE_YEN: raises 150 to 200

karimko1: folds

Tomteforever: folds

okyukon: calls 200

6QsSam: folds

mendieta19: calls 175

PJB80: folds

*** FLOP *** 9 of SpadesKing of Hearts8 of Spades

mendieta19: checks

JU_LEE_YEN: bets 250

okyukon: raises 350 to 600

mendieta19: raises 3000 to 3600 and is all-in

JU_LEE_YEN: folds

okyukon: calls 2715 and is all-in

Uncalled bet (285) returned to mendieta19

*** TURN *** 9 of SpadesKing of Hearts8 of Spades9 of Hearts

*** RIVER *** 9 of SpadesKing of Hearts8 of Spades9 of Hearts7 of Spades

*** SHOW DOWN ***

mendieta19: shows 9 of Clubs9 of Diamonds (four of a kind, Nines)

okyukon: shows Jack of Spades10 of Spades (a straight flush, Seven to Jack)

okyukon collected 7530 from pot

JU_LEE_YEN said, "wow"

*** SUMMARY ***

Total pot 7530 | Rake 0

Board 9 of SpadesKing of Hearts8 of Spades9 of Hearts7 of Spades

Seat 1: PJB80 (big blind) folded before Flop

Seat 2: Pulcinello folded before Flop (didn't bet)

Seat 3: plang08 folded before Flop (didn't bet)

Seat 4: JU_LEE_YEN folded on the Flop

Seat 5: karimko1 folded before Flop (didn't bet)

Seat 6: Tomteforever folded before Flop (didn't bet)

Seat 7: okyukon showed Jack of Spades10 of Spades and won (7530) with a straight flush, Seven to Jack

Seat 8: 6QsSam (button) folded before Flop (didn't bet)

Seat 9: mendieta19 (small blind) showed 9 of Clubs9 of Diamonds and lost with four of a kind, Nines

Postad
just det har en kul hand från förra veckan.

PokerStars Game #18091147014: Tournament #91218685, $50+$5 Hold'em No Limit - Level III (25/50) - 2008/06/12 - 15:32:33 (ET)

Table '91218685 122' 9-max Seat #8 is the button

Seat 1: PJB80 (3200 in chips)

Seat 2: Pulcinello (4573 in chips)

Seat 3: plang08 (3345 in chips)

Seat 4: JU_LEE_YEN (2244 in chips)

Seat 5: karimko1 (1608 in chips)

Seat 6: Tomteforever (5755 in chips)

Seat 7: okyukon (3515 in chips)

Seat 8: 6QsSam (1790 in chips)

Seat 9: mendieta19 (3800 in chips)

mendieta19: posts small blind 25

PJB80: posts big blind 50

*** HOLE CARDS ***

Dealt to mendieta19 9 of Clubs9 of Diamonds

Pulcinello: folds

plang08: folds

JU_LEE_YEN: raises 150 to 200

karimko1: folds

Tomteforever: folds

okyukon: calls 200

6QsSam: folds

mendieta19: calls 175

PJB80: folds

*** FLOP *** 9 of SpadesKing of Hearts8 of Spades

mendieta19: checks

JU_LEE_YEN: bets 250

okyukon: raises 350 to 600

mendieta19: raises 3000 to 3600 and is all-in

JU_LEE_YEN: folds

okyukon: calls 2715 and is all-in

Uncalled bet (285) returned to mendieta19

*** TURN *** 9 of SpadesKing of Hearts8 of Spades9 of Hearts

*** RIVER *** 9 of SpadesKing of Hearts8 of Spades9 of Hearts7 of Spades

*** SHOW DOWN ***

mendieta19: shows 9 of Clubs9 of Diamonds (four of a kind, Nines)

okyukon: shows Jack of Spades10 of Spades (a straight flush, Seven to Jack)

okyukon collected 7530 from pot

JU_LEE_YEN said, "wow"

*** SUMMARY ***

Total pot 7530 | Rake 0

Board 9 of SpadesKing of Hearts8 of Spades9 of Hearts7 of Spades

Seat 1: PJB80 (big blind) folded before Flop

Seat 2: Pulcinello folded before Flop (didn't bet)

Seat 3: plang08 folded before Flop (didn't bet)

Seat 4: JU_LEE_YEN folded on the Flop

Seat 5: karimko1 folded before Flop (didn't bet)

Seat 6: Tomteforever folded before Flop (didn't bet)

Seat 7: okyukon showed Jack of Spades10 of Spades and won (7530) with a straight flush, Seven to Jack

Seat 8: 6QsSam (button) folded before Flop (didn't bet)

Seat 9: mendieta19 (small blind) showed 9 of Clubs9 of Diamonds and lost with four of a kind, Nines

Vet inte om jag skulle kalla det kul hand om det var jag som råkade ut för det. :roll:

• Skapa nytt...