Xodiac Postad 17 Mars , 2008 Rapport Postad 17 Mars , 2008 Seat 1: SsamJjang [ , ] ($168.85 in chips) Seat 8: chancemax ($406.20 in chips) Seat 9: Damrodtw ($196.20 in chips) ANTES/BLINDS chancemax posts blind ($1), Damrodtw posts blind ($2). PRE-FLOP SsamJjang bets $8, chancemax bets $13, Damrodtw folds, SsamJjang calls $6. FLOP [board cards ,, ] chancemax bets $16, SsamJjang calls $16. TURN [board cards ,,, ] chancemax bets $55, SsamJjang ?? Som ni ser, 3handed fullstacks (torskade en innan, sitter alltid med fullt inköp, hann bara inte ladda på) Detta e klurigt imo, denna clown har spelat jätte ologiskt och konstigt innan, suttit med han i 45min, han 3betar nästan allt skit han vill spela, och hans 3betting är ju ett skämt med som ni ser, några händer innan hade jag JTs och han 3beta mig, flop KT6rainbow, han bet pott jag syn, turn blank, han shove jag fold, han visar upp 666 Som sagt, det är verkligen ingen bra spelare, men vad kan vi sätta han på här? han kan ha alla spaderdrag, stegdrag, t.om QQ,JJ här typ. Jag måste ju bestämma mig, mot en sådan här fi i 3handed tycker jag att jag kan ha rätt tillräckligt ofta när jag pushar för att kunna pusha, och de gånger jag har fel så har jag fortfarande outs med färgdraget samt ibland J (när jag har fel så har han AA,AK,99,77 typ) Hans betsize på turn stör mig med. Discuss Citera
SuckItOrMuckIt Postad 17 Mars , 2008 Rapport Postad 17 Mars , 2008 Ja tycker de känns som rätt standard push eller? men vad vet jag... Citera
Xodiac Postad 17 Mars , 2008 Författare Rapport Postad 17 Mars , 2008 Ja tycker de känns som rätt standard push eller? men vad vet jag... Standard vet jag inte..men push känns iallafall rättfärdigat enligt mig? Citera
SuckItOrMuckIt Postad 17 Mars , 2008 Rapport Postad 17 Mars , 2008 känns som att han kan ha rätt bred range här mtp din read. har han bättre K eller set så har vi ett gäng outs på river. Dock är de ju som sagt en ganska konstig bet size han väljer, vet inte riktigt hur man ska tolka de. Känns endå som att push är bra. Han lär inte ha skräck händer som KQ/AK spader såå oft endå. Citera
Xodiac Postad 17 Mars , 2008 Författare Rapport Postad 17 Mars , 2008 känns som att han kan ha rätt bred range här mtp din read. har han bättre K eller set så har vi ett gäng outs på river. Dock är de ju som sagt en ganska konstig bet size han väljer, vet inte riktigt hur man ska tolka de. Känns endå som att push är bra. Han lär inte ha skräck händer som KQ/AK spader såå oft endå. KQ AK spader kan han ju inte ha då jag håller , men du dunkar in degen här som spelat säger du? (~80$ till för han o syna) Citera
Dead-Inside Postad 17 Mars , 2008 Rapport Postad 17 Mars , 2008 Han lär inte ha skräck händer som KQ/AK spader såå oft endå. Nej de tror inte jag heller. I övrigt standard push ja. Citera
SuckItOrMuckIt Postad 17 Mars , 2008 Rapport Postad 17 Mars , 2008 lol är lite trött i huvet. Jo ja ställer nog här trotts allt. Vi har knappt nån FE men känns endå som vi slår tillräckligt mkt och sen har vi ju 9st färg outs. Ju mer ja tänker på det nu desto svårare känns de dock. Men ja står fast vid all in. Citera
Xodiac Postad 18 Mars , 2008 Författare Rapport Postad 18 Mars , 2008 Nej de tror inte jag heller. I övrigt standard push ja. Du brukar ha ganska vettiga kommentarer och analyser så, kan du förklara hur du motiverar pushen samt vad som avgör den? Min read på fi? att turnen är spader och inte blank? Citera
animalplanet Postad 18 Mars , 2008 Rapport Postad 18 Mars , 2008 Antingen leder du stort eller är efter rejält. Är han bluffbenägen? Om han spelar konstigt, ologiskt osv. så lär han kunna gå allin i ren bluff. Enda kortet jag inte skulle vilja se på river är A, så syna och låt han bluffa river. Pushar du tar du bort bluffmöjligheten. Mixxa lite, nästa gång dega. Citera
Tottyville Postad 18 Mars , 2008 Rapport Postad 18 Mars , 2008 Du brukar ha ganska vettiga kommentarer och analyser så, kan du förklara hur du motiverar pushen samt vad som avgör den? Min read på fi? att turnen är spader och inte blank? Finns givetvis ingen fördel att ställa på turn om ingen spader landar. Går du igenom de 3 alternativen man alltid har så blir den här handen enklare. Fold? Mot den här spewfisken? Nej tack, fold finns inte. Därav återstår två alternativ. Syn? I så fall har du halva stacken inne på riv och om spader landar så kan fi hitta folden. Inte jättekul. Ställ? Mot den här förmodade fisken så kan du ibland leda om du ställer och han synar, leder du inte drar du ut. Och ibland foldar han. All in. Citera
Herveao Postad 18 Mars , 2008 Rapport Postad 18 Mars , 2008 Jag hade också synat för att eventuellt låta honom bluffa river, som sagt så är det enda kortet du egentligen är rädd för ett nonspade A. Eftersom han dessutom är bluffbenägen så är det här antagligen bästa sättet att få värde för handen. En allin ger dej antagligen bara syn av bättre hand och sätter hoppet till att träffa rivern, annars lägger han sin QQ/JJ. Citera
honest99 Postad 18 Mars , 2008 Rapport Postad 18 Mars , 2008 En oförutsägbar fi kan väl göra hur många fel som helst efter push. Syna med sämre. Folda bättre! Given allin för mig. Citera
jackbalsam Postad 18 Mars , 2008 Rapport Postad 18 Mars , 2008 Svarar du inte på frågan själv när du beskriver fi? Hur är det ens ett beslut? Citera
frekje Postad 18 Mars , 2008 Rapport Postad 18 Mars , 2008 Konstig 3-bet. Jag hade nog slagit om där redan pre tror jag, givet att ni bara är tre spelare och hans historia. Kanske främst för att jag hade blivit förbannad över hans skitraise. Jag vet inte vad som är bäst, du kan väl fortsätta syna eller ställa direkt, oavsett så blir det nog samma resultat i slutet. Förutsatt att vi tror att vi leder så vill vi väl maximera vinsten. Min spelstil är att ställa. Citera
Xodiac Postad 18 Mars , 2008 Författare Rapport Postad 18 Mars , 2008 Svarar du inte på frågan själv när du beskriver fi? Hur är det ens ett beslut? Hur det är ett beslut? Jag är ju självklart mer ute efter en diskussion, en del tycker kallsyn, andra tycker ställa, ingen som tycker fold hittills vilket jag håller med om Citera
Rasto Postad 18 Mars , 2008 Rapport Postad 18 Mars , 2008 Rätt lätt syn imo. Låt han skjuta river också. Citera
jackbalsam Postad 18 Mars , 2008 Rapport Postad 18 Mars , 2008 Hur det är ett beslut? Jag är ju självklart mer ute efter en diskussion, en del tycker kallsyn, andra tycker ställa, ingen som tycker fold hittills vilket jag håller med om hehe missade att det fanns en synknapp. ledsen att ja lät dryg. Citera
Xodiac Postad 18 Mars , 2008 Författare Rapport Postad 18 Mars , 2008 Avslutar diskussionen då, har väl fått ungefär de svaren jag var ute efter Jag ställde på turn, han blixtsyna med KQ som står, tycker dock att jag spelade den rätt Citera
Tottyville Postad 18 Mars , 2008 Rapport Postad 18 Mars , 2008 Avslutar diskussionen då, har väl fått ungefär de svaren jag var ute efter Jag ställde på turn, han blixtsyna med KQ som står, tycker dock att jag spelade den rätt Forsätt posta händer, roligt å analysera när man har trist på jobbet. GGwp. Citera
Recommended Posts