Gå till innehåll

PokerStars! Varför straffar ni oss fattiga???


gorparken

Recommended Posts

Jag är total nybörjare och spelar BARA $1+$0.20 för att lära mig spelet

 

Finnd det kanske någon från PokerStars som läser detta och kan förklara varför det är 20% rake på en endollars sit'n'go??? :evil:

 

Tycker man inte om turbo är 5+0.50 lägsta nivån TNL sit'n'go med acceptabel rake på... :-(

 

Kan ni vara snälla och fixa så att det blir 1+0.10?

 

Tackar på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej allihopa,

 

Exakt varför man har lagt det på den här nivån är svårt att svara på men jag skall framföra ditt önskemål om att lägga den lägre, på $0.1,

 

Om du vill komma billigt undan eller få mycke för pengarna rekommenderar jag multi table turneringen Pokerutmaningen $0.91+$0.09. Där det i princip är garanterat övervärde.

 

Ha en trevlig helg,

 

Karl

PokerStars Support

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Straffar eller belönar. Det beror på hur man ser det. Du betalar faktiskt bara en bråkdel av vad 100+10-spelare betalar för samma tjänst.

 

Och de som spelar med låtsaspengar kommer undan med att betala raken med låtsaspengar också för samma tjänst... :shock:

 

Känns lite tufft att spela ihop något större överskott om man ska behöva börja med att betala 20% i rake... Eller vad tycker du???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ställer mig samtidigt frågande till varför det är högre rake procentuellt sett ju högre sng's man lirar? $15+1 ger 6,25% rake, $25+2 ger 7,4% rake, $55+5 ger 8,33% rake...

 

Helt sjukt...

 

Skickade ett mail angående det för ett tag sedan men dom sa att dom inte planerar att ändra på det... =\

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Exakt varför man har lagt det på den här nivån är svårt att svara på men jag skall framföra ditt önskemål om att lägga den lägre, på $0.1,

 

Om du vill komma billigt undan eller få mycke för pengarna rekommenderar jag multi table turneringen Pokerutmaningen $0.91+$0.09. Där det i princip är garanterat övervärde.

 

Tack för att du tittar på det här.

 

Sista $1-utmaningen var väl igår kväll?

Om jag förstått det rätt är det väl bara en frirulle, en $10-satellit och finalen kvar i Pokerutmaningen?

Kul tävling förresten. Jag har spelat ett par gånger, men tyvärr ingen finalplats säkrad... :cry:

 

"First deposit"-frirullarna, pokerutmaningen och det här forumets frirullar har ju bra värde, men jag hoppas på något vettigt alternativ på låg nivå vid sidan av specialarna.

 

Det borde ju ligga i ert intresse också att vi med liten pokerbudget spelar annat än frirullar, play money och enstaka specialjippon!?

 

Med 20% rake är man dock inte speciellt motiverad, vilket jag hoppas att du förstår och kan hjälpa till att ändra på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...
  • 8 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...