ades_va Postad 26 Februari , 2005 Rapport Postad 26 Februari , 2005 Game # 43399116 - Texas Hold'em No Limit EUR 1,00/2,00 - Table "Birmingham" Game ended 2005-02-26 22:25:20 UTC Players: J_pless (EUR 110,75 in seat 1) Razzia (EUR 107,00 in seat 2) atilla (EUR 202,25 in seat 3) tomc99 (EUR 90,00 in seat 4) ades_va (EUR 233,75 in seat 5) Upptown (EUR 84,75 in seat 6) K_G_B (EUR 662,75 in seat 7) Monty (EUR 314,25 in seat 8) Dealer: K_G_B Small Blind: Monty (1,00) Big Blind: J_pless (2,00) Blind out of turn: tomc99 (2,00) ades_va was dealt: Qc - Ah Razzia Call (2,00) atilla Call (2,00) tomc99 Check ades_va Raise (6,00) Vågar inte höja mer då jag har en person bakom mig och dessutom sett att många limpar med sina monster. Upptown Call (6,00) K_G_B Fold Monty Fold J_pless Call (4,00) Razzia Call (4,00) atilla Call (4,00) tomc99 Call (4,00) Flop Qd - Kc - Ac Tvåpar, dock finns det chans för JT/QQ/KK/AK. Kan inte checka och låta någon dra färgchansen gratis. J_pless Check Razzia Check atilla Check tomc99 Check ades_va Bet (20,00) Bettar in 20 i 36 pott(?), antar att bara bättre händer synar mig. Upptown Fold J_pless Call (20,00) Denna kille är väldigt lös som jag har sett honom hittils, dock hade han BB så han kan mycket väl limpa med en väldigt stark hand. Han väntar jättelänge innan han synar och jag misstänker att han symboliserar förgdrag, fast håller bättre hand. Razzia Fold atilla Fold tomc99 Fold Turn Qd - Kc - Ac - 9s Ofarlig turn. J_pless Check ades_va Check Checkar ifall att han sitter med bättre hand. Tar risken att låta honom dra till färg. River Qd - Kc - Ac - 9s - Jc Och där var det kört, nu är jag slagen av nästan alla händer. J_pless Bet (22,00) ades_va Fold J_pless Payback (22,00) J_pless didn't show hand J_pless wins: EUR 74,50 --- Tyvärr så visar inte HH's från 24h vad de som muckar hade för hand, så jag kan bara anta. Hur hade ni lirat annorlunda? Citera
Pokertomte Postad 26 Februari , 2005 Rapport Postad 26 Februari , 2005 men du ades, du har ju en jättebamsing till stack. Ska du inte testa honom? Citera
Sactodian Postad 27 Februari , 2005 Rapport Postad 27 Februari , 2005 Ingen HH visar väl muckade osynade händer? Eller är jag ute och cyklar... I handen hade jag nog spelat på samma sätt... möjligen check/fold på floppen. Brukar beta bort färgdrag, men inte både färg/stegdrag. Spelar i o f inte NL regelbundet så det kanske är för weak... Citera
Papa Kubo Postad 27 Februari , 2005 Rapport Postad 27 Februari , 2005 Ingen HH visar väl muckade osynade händer? Eller är jag ute och cyklar... Nej, du sitter tryggt bakom ratten. Citera
Stoneburg Postad 27 Februari , 2005 Rapport Postad 27 Februari , 2005 Kanske skulle du betat turn? På river ser ju bordet förjävligt ut men i och med att du checkat bakom honom på turn visar du mycket svaghet, vore jag honom skulle jag beta river oavsett vad jag hade, särskilt när ett scarecard kommer. Sen känns det väl inte omöjligt att han slowplayar ett monster på floppen, men spelet är ju också misstänkt likt ett svagt ess. Eller? AJ och Ax slår du ju, så kanske det vore värt en syn? Han betar trots allt mindre än 1/3 av pot på river, vilket återigen känns som ett svagt ess. Citera
ades_va Postad 27 Februari , 2005 Författare Rapport Postad 27 Februari , 2005 PT på Party visar väl muckade händer? Jag tänkte som så att de alternativ jag hade var att betta ½pott på turn och check/fold på river beroende på vad han gjorde, eller checka turn och sedan syna hans bet på ofarlig river, alternativt checka. Citera
Sactodian Postad 27 Februari , 2005 Rapport Postad 27 Februari , 2005 Nej, Ingen visar osynade händer. Om t.ex. jag synar någon som sitter på nötterna, då kan jag välja att mucka eftersom min hand förlorar. Efteråt kommer den handen synas i PT. Men om jag lägger handen mot ett bet på rivern så syns inte motståndarens hand. Citera
Recommended Posts