Barf Postad 25 Februari , 2005 Rapport Postad 25 Februari , 2005 Tja! Hyffsat löst och passivt bord på Party ( 30 % flops seen och 5% PFR) Party Poker 3/6 Hold'em (10 handed) converter Preflop: Hero is UTG+2 with T:spade:, T:heart:. 2 folds, Hero raises, 3 folds, CO 3-bets, 3 folds, Hero calls. Fi har 35 % flops seen och PFR på 16 %. Väljer att syna pga min dåliga position, hade jag talat efter honom skulle jag kunnat tänka mig cappa för att sätta press på fi. Flop: (7.33 SB) A:heart:, 9:club:, 8:spade: (2 players) Hero checks, CO bets, Hero raises, CO calls. Lite halvtråkig flop, HU får man väl försöka spela vidare och hoppas på att han höjde mig med nåt annat än ess på handen. Att betta ut i det här läget känns dock som att fi skulle raisa med KQ och ger mig ingen direkt information om fi's hand. En check-raise sätter dock lite press på fi om han skulle ha tex KK/QQ/JJ/TT, och om man möter en lite weak motståndare är det möjligt att han skulle lägga ner en bättre hand än min (dock inte med ett ess) Turn: (5.66 BB) 6:heart: (2 players) Hero bets, CO raises, Hero folds. Finns ju knappt några händer som är sämre än min som skulle raisa på turn så det känns som en självklar fold. Final Pot: 8.66 BB Nåväl, hur klarade jag mig i den här? Finns det bättre sätt att spela handen? /Mvh Peter (RP - Kubo) Citera
King_ingo Postad 25 Februari , 2005 Rapport Postad 25 Februari , 2005 I och med att du spelade som du gjorde så hade det varit värt att titta på rivern också. Du har sex outs på han. Två tior och fyra sjuor. En möjlig hand som han kan ha är Ah Kh då försvinner en out iof men det kan vara värt det åndå om du tror att du kan cappa rivern om du klonkar en tia eller en sjua. Själv hade jag nog check synat floppen och dragit på checkhöjningen på turn. Om det var ett kort som jag gillade vill säga. Om vi bortser från att han kan sitta på AA(kanske dumt men ändå) så vinner du ju om du sätter din 6 outare. Dessutom verkar han vilja spela sitt ess hårt så du kan nog få bra betalt på rivern. Jag tycker att det luktar A K alt. J,Q om den här handen. Han vill inte trebetta floppen men han vill ändå vara med. Sen höjer han dig på rivern när en hjärter faller. Hmmm. han kanske hade en bra read på dig och visste att han skulle kunna jaga dig ur potten. en tanke bara Citera
m_sjoberg78 Postad 28 Februari , 2005 Rapport Postad 28 Februari , 2005 Jag tycker att det luktar A K alt. J,Q om den här handen. Han vill inte trebetta floppen men han vill ändå vara med. Sen höjer han dig på rivern när en hjärter faller. Hmmm. han kanske hade en bra read på dig och visste att han skulle kunna jaga dig ur potten. en tanke bara Han kan väl lika gärna ha träffat floppen hårt och vill vänta till turn med att raisa, eftersom han har både position plus ett skriftligt kontrakt på att barf kommer att beta ut. //Marcus Citera
Magaluf Raider Postad 28 Februari , 2005 Rapport Postad 28 Februari , 2005 Han kan väl lika gärna ha träffat floppen hårt //Marcus På vad? Få skulle väl trebetta PF på A9 eller 99 mot bara en motståndare? Återstår då osannolika AA. Möjlig syn på turn, men 7 kanske hjälper fi mer än dig medans en 10 skulle kunna ge dig möjlighet att checkraisa på river. Vid en ev. annan 7'a vore väl stegen för uppenbar för att försöka något annat än ett valuebet på river. Hade som King_Ingo varit inne att fi hade på A Q eller något snarlikt och spelat konsekvent därefter. Citera
m_sjoberg78 Postad 28 Februari , 2005 Rapport Postad 28 Februari , 2005 Han kan väl lika gärna ha träffat floppen hårt //Marcus På vad? Få skulle väl trebetta PF på A9 eller 99 mot bara en motståndare? Återstår då osannolika AA. Möjlig syn på turn, men 7 kanske hjälper fi mer än dig medans en 10 skulle kunna ge dig möjlighet att checkraisa på river. Vid en ev. annan 7'a vore väl stegen för uppenbar för att försöka något annat än ett valuebet på river. Hade som King_Ingo varit inne att fi hade på A Q eller något snarlikt och spelat konsekvent därefter. Om jag hade 88 eller 99 i CO skulle alla fall jag trebeta preflop för att försöka hamna heads-up. Om jag träffar hårt brukar jag beta ut och syna en raise ifall jag blir raisad, för att sedan raisa turn. Det var mer själva spelmönstret som tydde på en stark träff, även om jag fortfarande tror han kan haft 88 eller 99. Citera
Kip Postad 1 Mars , 2005 Rapport Postad 1 Mars , 2005 Det är ju ganska givet att killen träffat ett set, skulle han ha AKh eller AQh skulle han ju garanterat gå för en cappning direkt på floppen, eftersom du visade intresse av att vilja betta på turn så håller han såklart tillbaka betten. Varför utesluter ni AA, tycker det är det mest rimliga. Citera
ades_va Postad 1 Mars , 2005 Rapport Postad 1 Mars , 2005 Jag tycker att det luktar A K alt. J,Q om den här handen. Hehe, 2st hjärter ess? Jag tycker nog att du spelade handen rätt, du symboliserar verkligen ett A och hans raise på turn är nog inte en feelraise. Citera
trexter Postad 4 Mars , 2005 Rapport Postad 4 Mars , 2005 Jag kan inte FL, men symboliserar man verkligen ett ess här genom att höja på floppen? Det är ju trots allt Fi som har visat mest styrka pf. och därför bör det väl vara han som fortsätter ta kommandot? I så fall borde väl den bästa strategin vara call på floppen & raise på turn? Att höja på floppen känns väl just som en "se-var-man-står-höjning" (med tanke på att det är billigare att höja på denna gatan)? Eller? Citera
Recommended Posts