Gå till innehåll

förbjuda PT/PAhud/PO?


killerwolf

Recommended Posts

http://www.aftonbladet.se/poker/article1976562.ab

 

Läs och gråt, okej.. själv är jag inte så förtjust i PAhud som ett exempel, men det är min egna erfarenhet av programmet. Jag går alltid sämre då jag kör med det igång eftersom jag läser in alldeles för mycket i siffror och agerar därefter och släpper min instinkt lite för mycket att nu t.ex.. kanske han har bytt växel och liknande.

 

Men rör för fasen inte mitt pokertracker, jag vill se om jag runnar bra/dåligt i förhållande till antalet händer jag spelat, om jag håller på o sänker min genomsnittliga AF eller ej, om jag har börjat öppna lite för mycket o dylikt.. är en balans mot tilten...

Vad tycker ni ? är det fusk ?... gillar särskilt den kommentaren som svenska spels VD'n kläckte ur sig på botten:

"– Vi får titta på det, om man tekniskt kan bygga in stopp mot hjälpprogram. För annars blir det väl så att de med bästa programmet vinner."

 

Fucking clueless.

Sorry om de redan ligger en tråd uppe om detta.. tar bort denna om jag hittar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 172
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Kan förstå att de som aldrig använt PO eller PTHUD whinar om detta, det måste känns ganska tråkigt att folk använder externa program för att öka sina chanser att vinna, men jag tycker ändå det är ok (jag använder själv PO för övrigt), det är typ helt omöjligt att försöka 8-tabla utan att se folks statistik, går inte hålla reda på så många spelare samtidigt som man måste göra snabba och impulsiva beslut.

 

Tycker dock dessa program ger spelet ett roligare element, hade varit bäst om alla pokersnätverk hade kunnat integrera stats för alla spelare så att alla kunde se dem.

 

 

Tycker dock ändå inte att det rör sig om fusk, det är bara siffror som man teoretiskt skulle kunna hålla reda på själv men använder en dator att göra, ungefär som att använda kalkylatorn.exe för att räkna utt pottodds eller odds att träffa färg, stege osv, teoretiskt kan man göra allt detta själv men det blir lättare med ett program.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kör som standard med HUD och kommer alltid ta till det när det ges tillfälle, men det gynnar gamesen att inte tillåta HUD, grov multitabling samt rakeback. Idag märker man stor skillnad mellan söndergrindade ställen med högsta RB på nätet och små siter med typ en $100 signup eller liknande samt förbud mot HUD.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lol? Det är inte olagligt att dopa sig.

 

 

Många preparat är olagliga som man är tvungen att använda av vid doping, samt att det ej är tillåtet att dopa sig och man riskerar långa straff i form av avstängning och liknande inom den idrott man sysslar med oavsett om det handlar om olagliga preparat eller inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OMG

"annars blir det den spelaren med bästa programmet som vinner"

 

dummast uttalandet iår. det är som sagt POKER och inte BACKGAMMON, är ju helt jävla cpstora skillnader.

 

jag klarar inte av såna här människor.

 

En bättre jämförelse är kanske om en del skulle sitta med en laptop och chessbase under schackpartiet och kolla upp vad Fi spelat tidigare...

Rätt så förbjudet och skulle leda till förlust och uteslutning ur turneringen direkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...