Gå till innehåll

Cleburnes idealsamhälle (Avdelat)


Cleburne

Recommended Posts

I mitt mönstersamhälle skulle inga bidrag utgå till handikappade, åtminstone inte när det gäller medfödda handikapp. Jag anser att föräldrar borde få kunna genomföra "post-birth abortions". Om ett barn föds med handikapp får föräldrarna själva välja om barnet skall avlivas eller om de vill behålla det. Om de vill behålla det får de ta ansvar för det och själva stå för notan. Om barnet uppenbarligen aldrig kommer att kunna bidra till samhället gäller deras försörjningsskyldighet även efter att de har dött.

 

Och ja, jag anser att "post-birth abortions" bör få genomföras helt godtyckligt, även när barn är helt friska. Jag vet inte riktigt var man ska sätta gränsen, men kanske när barnet är sex-sju år eller nåt.

 

Det här är riktigt jävla sick imo. Fruktansvärt otäck läsning. Fan vet vad som drabbat dej egentligen? Vet inte riktigt om jag tycker synd om dej eller om jag bara känner avsky. Antagligen mycket av båda. Jag tycker ofta det är kul och intressant att läsa dina inlägg, men fan inte detta.

 

---

 

Alla ska få samma möjligheter, men man ska inte lägga mer resurser på vissa individer. Det är som i dagens skola där man lägger enorma resurser på idioter. Alla som har gått i skolan vet att vissa elever är smarta och att vissa är korkade. Att lägga en massa resurser på stolpskotten är kontraproduktivt. Vissa kan aldrig bli hjärnkirurger oavsett hur mycket stödundervisning de får och man får helt enkelt acceptera det.

 

I detta tycker jag du har helt rätt. Förutom ditt klumpiga ordval som idioter och stolpskott, vilket det naturligtvis finns lika många av även bland elever med högre IQ. Det som alla individer dock bör lära sej är att räkna och skriva hjälpligt. Kan tänka mej att dom flesta elever klarar detta 3-4 klass ungefär. Sen är det bara slöseri med resurser att försöka göra den blivande plåtslagaren till akademiker. Man skall alltså inte lägga mer resurser på vissa individer utan istället olika resurser.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 490
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Blir seriöst rädd över hur världen är funtad och tagit vägen när det finns människor som står för dom här åsikterna.

Hoppas cleburne att du spelar onlinepoker hela ditt liv och håller dina åsikter och dig själv utanför samhället.

Och ja det här inlägget är jävligt odebatterande och dömande, men jag klarar inte av sånt här.

Håller istället med i fullo vad strater och andra motargumenterar dig med och allt det dom säger.

 

Du är omoralisk, du är av extrema åsikter som hör hemma någonstans i en fascist-stat och framförallt är dina åsikter förbannat dåligt formulerade och innehåller så många extremt okänsliga meningar och ord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och varför är det då inte "mord" när man aborterar ett foster? Ett foster är precis lika mycket en människa som en tvååring.

 

Du har alltså inte sex med din fru mtp att spermier också är människor i din värld? Massmord vid varje utlösning ffs... Men om ni nu inte har sex, och du i etikens och moralens namn inte heller onanerar, vad gör du då när du till slut får en nattlig pollution? Begravningsgudstjänst kommande söndag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, och jag har redan skrivit att mina föräldrar borde ha haft den möjligheten. Självklart är jag tacksam att de inte gjorde det, men om de hade ansett att det var nödvändigt så tror jag inte att jag skulle kunna klandra dem.

(QUOTE]

 

 

Nej döda barn kan inte klandra sina föräldrar, vilken oerhörd konstigt stycke.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst kan jag sluta citera dig men då blir det hela lite rörigt. Är ju bra om du (och andra som följer den här tråden) vet vilket av dina inlägg jag diskuterar för att undvika eventuella missförstånd.

Du har ju redan påstått i ett antal inlägg (undviker citering - du ser jag lär mig;-) ) att vi försöker förvanska dina uttalanden och då är det väl extra viktigt att du blir rätt citerad?

För övrigt är det lite svårt att skilja på sak och person i den här diskussionen eftersom du i princip är ensam om att tycka som du gör med vissa undantag i form av exempelvis L-S som bara vill skapa mer brus genom att hojta "heja, heja".

Jag är väldigt ledsen om jag sårat dig på något sätt genom att uttrycka mig sarkastiskt eller hatiskt men du har ju inte heller direkt tassat fram i porslinsskorna eller hur?

Ok om du väljer att ignorera mig men det tar jag bara som ett tecken på att dina argument håller på att ta slut eller att vi andra snart är på väg att "omvända" dig (sing halleluja...).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här är riktigt jävla sick imo. Fruktansvärt otäck läsning. Fan vet vad som drabbat dej egentligen? Vet inte riktigt om jag tycker synd om dej eller om jag bara känner avsky. Antagligen mycket av båda. Jag tycker ofta det är kul och intressant att läsa dina inlägg, men fan inte detta.

 

Jo, jag har en förmåga att uttrycka mig lite väl odiplomatiskt ibland, men det är ju inte så att jag förespråkar slumpmässiga barnamord bara för att det är roligt. Jag anser bara inte att man ska tvinga person A att subventionera person B och så frågade någon om handikappade. Jag kan inte tvinga dig att betala för en handikappad persons rullstol. Om du vill göra det, fine, men om föräldrar hamnar i situationer där det skulle förstöra deras liv om de behöll barnet ser jag inga problem med att göra sig kvitt det. Låt föräldrarna bestämma själva i stället för att lagstifta om moral.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har alltså inte sex med din fru mtp att spermier också är människor i din värld? Massmord vid varje utlösning ffs... Men om ni nu inte har sex, och du i etikens och moralens namn inte heller onanerar, vad gör du då när du till slut får en nattlig pollution? Begravningsgudstjänst kommande söndag?

 

Men Jennez, varför skulle det vara ett moraliskt problem för mig? Jag är för fria aborter, men när man påstår att det är mord att döda en tvååring och helt okej att skrapa ut ett foster har man skygglappar på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men Jennez, varför skulle det vara ett moraliskt problem för mig? Jag är för fria aborter, men när man påstår att det är mord att döda en tvååring och helt okej att skrapa ut ett foster har man skygglappar på.

 

Tja, ett problem är det ju faktiskt inte för dig nu när du säger det... Men du betraktar det som mord? Eller dråp iaf? Vållande?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

brus

 

Bara ett av dina diskussionsinlägg:

 

Har nu äntligen insett att det inte är någon idé att försöka sig på en seriös diskussion med Cleburne. En person som anser att barn upp till 7 år å det snaraste bör avlivas ifall de uppvisar vissa defekter är inte värd att öht lägga tid på.

Tycker bara att det är synd att Cleburnes föräldrar inte tillämpade denna möjlighet innan han passerade 7-årsgränsen. Om han nu gjort det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja, ett problem är det ju faktiskt inte för dig nu när du säger det... Men du betraktar det som mord? Eller dråp iaf? Vållande?

 

Nej, vad jag säger är att om du anser det vara mord om en förälder dödar en tvååring kan du knappast hävda att det inte är mord om en blivande mor låter abortera sitt foster. Du skrev något i stil med: "Jag anser inte att foster är människor", men det är ju en total konstruktion för att döva samveten. Du är tillräckligt smart för att inse det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp, ett uppenbart dåligt inlägg av mig gjort i upprördhet. Har nu dock lugnat ner mig och är villig att diskutera mer konstruktivt men tydligen tillhör du inte den förlåtande delen av pf´s medlemmar.

Du har mao aldrig gjort ett eller flera inlägg som inte tillfört något?

Kan vi återgå till diskussionen eller har du gett upp?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter att ha läst igenom allt som skrivits iden här tråden kan jag säga att det här lätt är det värsta jag läst på PF under de år jag varit registrerad här.

 

Tänkte först att även jag skulle gå in och kommentera, åsikt för åsikt för att få svar och sedan försöka förstå hur en människa som Cleburne tänker och fungerar, men så många har redan gjort det och jag har läst hans svar och blir bara mer beklämd och ledsen så jag la ner min idé.

 

 

En fråga kan jag inte låta bli att kommentera och det är Cleburne frågeställande kring skillnaden på benämningen mord (ett foster jämfört med till exempel 5 åringen). Cleburne pratate om postarens inskränkta tänkande då han inte tyckte abort var mord. Nu råkar det handla om att lagstiftningen ser ut på det sättet och det finns säkert goda skäl till dagens lagstiftning och att den ser ut som den gör.

 

Herregud att jämföra en 7-åring med ett foster på 15 veckor är ju helt jävla patetiskt löjligt.

 

 

Nu är inte jag moderator på pf, men jag ställer mig oerhört frågande till varför den här typ av extrema åsikter tillåts. Diskriminering är inte tillåtet och det här handlar dels om diskriminering (bland annat handikappade) och dels uppmaning om att man ska mörda barn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, vad jag säger är att om du anser det vara mord om en förälder dödar en tvååring kan du knappast hävda att det inte är mord om en blivande mor låter abortera sitt foster. Du skrev något i stil med: "Jag anser inte att foster är människor", men det är ju en total konstruktion för att döva samveten. Du är tillräckligt smart för att inse det.

 

Jo, det kan jag visst hävda. Min fråga är helt enkelt var DU drar gränsen? När ägget befruktas? När spermien börjar simma? När spermien bildas? När cellförändringen inför spermiens bildande sker? Man kan ju dra det hur långt som helst...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, det kan jag visst hävda. Min fråga är helt enkelt var DU drar gränsen? När ägget befruktas? När spermien börjar simma? När spermien bildas? När cellförändringen inför spermiens bildande sker? Man kan ju dra det hur långt som helst...

 

Vid befruktningen, när celldelningen börjar. Då börjar livet. Att försöka hävda något annat är vetenskapligt omöjligt. Återigen, att försöka förneka det handlar bara om att försöka döva sitt samvete. "Aborter är okej för det är ju inte människor man skrapar ut."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blir seriöst rädd över hur världen är funtad och tagit vägen när det finns människor som står för dom här åsikterna.

Hoppas cleburne att du spelar onlinepoker hela ditt liv och håller dina åsikter och dig själv utanför samhället.

Och ja det här inlägget är jävligt odebatterande och dömande, men jag klarar inte av sånt här.

Håller istället med i fullo vad strater och andra motargumenterar dig med och allt det dom säger.

 

Du är omoralisk, du är av extrema åsikter som hör hemma någonstans i en fascist-stat och framförallt är dina åsikter förbannat dåligt formulerade och innehåller så många extremt okänsliga meningar och ord.

 

Återigen, jag förstår ingenting. Vad jag förespråkar är precis raka motsatsen till fascism, det närmaste total personlig frihet man kan komma. Är folk verkligen så okunniga att man inte vet vad fascism är?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men vad ska du ha detta till?

Hur tycker du denna tråd har utvecklats?

 

Den känns rätt meningslös nu. I stort sett alla som postar sitter fast i ett tänkande som andra har matat i dem. Jag vill som sagt ha ett samhälle där man är fri att göra vad man vill och slipper utsättas för tvångsmetoder, men det verkar som om de flesta trivs med samhället som det är. Vi behandlas som slavar eller ägodelar, men de flesta verkar inte inse det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Återigen, jag förstår ingenting. Vad jag förespråkar är precis raka motsatsen till fascism, det närmaste total personlig frihet man kan komma. Är folk verkligen så okunniga att man inte vet vad fascism är?

 

Jag vet mycket väl vad fascism är.

Och det du förespråkar, tycker och tänker hör hemma någonstans där människor saknar total empati, sympati samt vanligt jävla vett om människovärde.

En fascist-stat, okej fortsätt att märka ord. My bad. Jag refererade till fel sorts störd och twisted ideologi.

Humanist, vet du vad det ordet innebär?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet mycket väl vad fascism är.

Och det du förespråkar, tycker och tänker hör hemma någonstans där människor saknar total empati, sympati samt vanligt jävla vett om människovärde.

En fascist-stat, okej fortsätt att märka ord. My bad. Jag refererade till fel sorts störd och twisted ideologi

 

Nej, det gör du inte.

 

"Fascism är en auktoritär politisk ideologi som har sitt ursprung i Benito Mussolinis fascistiska rörelse i Italien från 1920-talet och fram till och med andra världskriget. Fascismen förknippas ofta med en massrörelse och meningen att individen är underställd statens behov. Fascismen vill vidare ofta skapa en stark nationell identitet. Olika forskare framhåller olika karaktäristiska egenskaper hos fascismen, men vanligt förekommande är nationalism, starka auktoriteter och totalitära system, militarism, antiintellektualism, antikommunism, kollektivism, korporativism, populism och motstånd mot ekonomisk och politisk liberalism."

 

Det där är raka motsatsen till vad jag förespråkar. Jag har upprepat var jag står ett antal gånger nu. Om du (och vissa andra) har svårt att förstå så...

 

Edit: Vad du gör är ungefär som om jag skulle anklaga dig för att vara pedofil om du tar avstånd från att ha sex med barn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den känns rätt meningslös nu. I stort sett alla som postar sitter fast i ett tänkande som andra har matat i dem. Jag vill som sagt ha ett samhälle där man är fri att göra vad man vill och slipper utsättas för tvångsmetoder, men det verkar som om de flesta trivs med samhället som det är. Vi behandlas som slavar eller ägodelar, men de flesta verkar inte inse det.

Det är din åsikt. Visst kan allt bli bättre men vi lever i en demokrati och är med det lyckligt lottade imo.

 

Sen är det naturligt vis många som inte tycker att vi har demokrati, men allt är relativt. Andra föredrar anarki - oftast ovetande bakåtsträvare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vid befruktningen, när celldelningen börjar. Då börjar livet. Att försöka hävda något annat är vetenskapligt omöjligt. Återigen, att försöka förneka det handlar bara om att försöka döva sitt samvete. "Aborter är okej för det är ju inte människor man skrapar ut."

 

Jag håller inte med om att livet börjar vid befruktningen. I så fall kan ingenting dö eftersom ständiga förändringar sker i all materia hela tiden.

Med ditt resonemang är även spermier liv. Jag ifrågasätter inte att du vill ta liv i det här inlägget, jag undrar bara när någonting för dig är liv. Du svarar ”vid befruktningen är ett embryo liv” men vad ger dig den rätten att avgöra det? Vetenskapen? Teologin? Filosofin?

 

Svar: Ingenting ger dig den rätten. Ett mänskligt ägg som varit befruktat i några timmar, eller till och med dagar är inte mer liv än en grillad kycklingvinge.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...