Rackad Postad 9 Februari , 2008 Rapport Postad 9 Februari , 2008 Hur ser ni på att syna en AI med AK mot en som pushar varje hand på första blindsnivån och ni är sist att agera? Citera
kravmärkt Postad 9 Februari , 2008 Rapport Postad 9 Februari , 2008 equity win tie pots won pots tied Hand 0: 65.320% 64.47% 00.85% AcKs } Hand 1: 34.680% 33.83% 00.85% { random } Citera
Rackad Postad 9 Februari , 2008 Författare Rapport Postad 9 Februari , 2008 equity win tie pots won pots tied Hand 0: 65.320% 64.47% 00.85% AcKs } Hand 1: 34.680% 33.83% 00.85% { random } Och det betyder? Citera
LAMM1 Postad 9 Februari , 2008 Rapport Postad 9 Februari , 2008 Förutsatt att ni bara är två som slåss om potten så skulle jag dundersyna. Citera
Big Less Postad 9 Februari , 2008 Rapport Postad 9 Februari , 2008 Och det betyder? Att du får två spänn tillbaka på en satsad krona och att det därmed inte överhuvudtaget är möjligt att argumentera för något annat än blixtsyn. Det är blixtsyn med enormt många fler händer än AK. Citera
VapoRoy Postad 9 Februari , 2008 Rapport Postad 9 Februari , 2008 Han har spelat väldigt aggresivt under hela första nivån och han går all in. Om ingen annan är med så skulle jag också synat. Han kanske sitter på en stark hand som AA lr KK men knappast troligt då du har AK, mer troligt att han sitter på 10,10, kn,kn eller Q,Q. Beror på hur mycket pengar han har kvar, men har han mindre cash än när han startade efter första nivån så är det en självklar syn. Troligen skulle du titta in i något som Q,k suited Citera
Big Less Postad 9 Februari , 2008 Rapport Postad 9 Februari , 2008 Han har spelat väldigt aggresivt under hela första nivån och han går all in. Om ingen annan är med så skulle jag också synat. Han kanske sitter på en stark hand som AA lr KK men knappast troligt då du har AK, mer troligt att han sitter på 10,10, kn,kn eller Q,Q. Beror på hur mycket pengar han har kvar, men har han mindre cash än när han startade efter första nivån så är det en självklar syn. Troligen skulle du titta in i något som Q,k suited Mer troligt något som J2o. Citera
dlinder Postad 9 Februari , 2008 Rapport Postad 9 Februari , 2008 Att du får två spänn tillbaka på en satsad krona och att det därmed inte överhuvudtaget är möjligt att argumentera för något annat än blixtsyn. Det är blixtsyn med enormt många fler händer än AK. Det betyder det iofs inte alls eftersom det är en SnG, men visst är det en blixtsyn med AK. Citera
apekatt Postad 9 Februari , 2008 Rapport Postad 9 Februari , 2008 Det betyder det iofs inte alls eftersom det är en SnG, men visst är det en blixtsyn med AK. Det är väl klart att det gör, varför skulle det inte göra det för? Spelar ju noll roll om det är en sng eller whatever. Citera
alex1759 Postad 9 Februari , 2008 Rapport Postad 9 Februari , 2008 Det är väl klart att det gör, varför skulle det inte göra det för? Spelar ju noll roll om det är en sng eller whatever. Nä, inte samma sak i sng i med att chipEV skiljer sig ifrån $EV Citera
apekatt Postad 9 Februari , 2008 Rapport Postad 9 Februari , 2008 Nä, inte samma sak i sng i med att chipEV skiljer sig ifrån $EV Okej får be om ursäkt för om jag lät otrevlig då. Har bara spelat cg innan typ så... Någon som har tips på en länk eller något där man kan läsa om de? Citera
Rebonius Postad 9 Februari , 2008 Rapport Postad 9 Februari , 2008 Förutsatt att ni bara är två som slåss om potten så skulle jag dundersyna. ni är sist att agera? Han har spelat väldigt aggresivt under hela första nivån och han går all in. Om ingen annan är med så skulle jag också synat. Han kanske sitter på en stark hand som AA lr KK men knappast troligt då du har AK, mer troligt att han sitter på 10,10, kn,kn eller Q,Q. Beror på hur mycket pengar han har kvar, men har han mindre cash än när han startade efter första nivån så är det en självklar syn. Troligen skulle du titta in i något som Q,k suited Troligen tittar du in i en random hand. Varför skulle han ha just K-Qs när han pushar any2? Det är ju troligare med K-Qo tex. Någon som har tips på en länk eller något där man kan läsa om de? Det här forumet? Sök lite. Citera
Big Less Postad 9 Februari , 2008 Rapport Postad 9 Februari , 2008 Nä, inte samma sak i sng i med att chipEV skiljer sig ifrån $EV På första nivån är skillnaden marginell, i den mån den alls finns. Det betyder det iofs inte alls eftersom det är en SnG, men visst är det en blixtsyn med AK. Hur ORKAR du pellenjöns-besserwissra om det? Men visst visst, hatten av till er båda som lyckas lyfta fram något som i handen är fullständigt irrelevant, men kan spela roll i en helt annan hand i en helt annan situation. Ska komma ihåg att kommentera något helt annat än det frågan handlar om nästa gång någon ställer en fråga, så slipper jag bli mästrad av er. Citera
masticore Postad 9 Februari , 2008 Rapport Postad 9 Februari , 2008 Jag tycker det är en enkel fold Men jag gillar inte att "gamla" tidigt Citera
Hygglo Postad 9 Februari , 2008 Rapport Postad 9 Februari , 2008 Jag gillar inte heller att gambla i en SnG tidigt, men i detta läge synar jag med AA, KK, QQ och AK. Citera
Rebonius Postad 9 Februari , 2008 Rapport Postad 9 Februari , 2008 Jag gillar inte heller att gambla i en SnG tidigt, men i detta läge synar jag med AA, KK, QQ och AK. Måste vara sjukt mycket -EV att slänga JJ här. JJ mot random hand och du har sjukt bra odds att dubbla upp. Citera
DocLame Postad 10 Februari , 2008 Rapport Postad 10 Februari , 2008 Blixtsyn med AK. Skulle nog syna ganska brett där, typ AT+, 66+. Citera
Big Less Postad 10 Februari , 2008 Rapport Postad 10 Februari , 2008 Jag gillar inte heller att gambla i en SnG tidigt, men i detta läge synar jag med AA, KK, QQ och AK. Jag tycker det är en enkel fold Men jag gillar inte att "gamla" tidigt Sitter ni och driver med oss? Gillar ni inte att "gambla" här ska ni inte spela poker. Citera
Hox Postad 10 Februari , 2008 Rapport Postad 10 Februari , 2008 På första nivån är skillnaden marginell, i den mån den alls finns. Sluta nu, ditt påstående är ju sjukt fel. Citera
dlinder Postad 10 Februari , 2008 Rapport Postad 10 Februari , 2008 På första nivån är skillnaden marginell, i den mån den alls finns. Hur ORKAR du pellenjöns-besserwissra om det? Men visst visst, hatten av till er båda som lyckas lyfta fram något som i handen är fullständigt irrelevant, men kan spela roll i en helt annan hand i en helt annan situation. Ska komma ihåg att kommentera något helt annat än det frågan handlar om nästa gång någon ställer en fråga, så slipper jag bli mästrad av er. Men är du på riktigt? Att du har missförstått och inte helt greppat konceptet är ju en sak som händer alla i olika lägen, men att du blir helt vild när någon påpekar det tyder ju på vissa sociala svårigheter. Citera
Joeduck Postad 10 Februari , 2008 Rapport Postad 10 Februari , 2008 Sen kan man ju resonera i vad som menas med 'varje hand'. Ifall det handlar om de 3 första händerna i rad utav FI så är det en instasyn från min sida med A8+,KJ+,55+ typ Citera
Rebonius Postad 10 Februari , 2008 Rapport Postad 10 Februari , 2008 Sen kan man ju resonera i vad som menas med 'varje hand'. Ifall det handlar om de 3 första händerna i rad utav FI så är det en instasyn från min sida med A8+,KJ+,55+ typ Att anta att han pushar mörkt live är väl ganska bra? Citera
Recommended Posts