Staash Postad 4 Mars , 2008 Författare Rapport Share Postad 4 Mars , 2008 *host* Board: 4d 7c Td Dead: equity win tie pots won pots tied Hand 0: 55.467% 55.47% 00.00% 13179 0.00 { ATs, A7s, ATo, A7o } Hand 1: 44.533% 44.53% 00.00% 10581 0.00 { 5d3d } *host* I den aktuella handen, equity win tie pots won pots tied Hand 0: 86.566% 86.57% 00.00% 857 0.00 { Ad7d } Hand 1: 13.434% 13.43% 00.00% 133 0.00 { 5d3d } Kan du förklara vad det är du försöker bevisa? Du har inte ens rätt uppgifter, så du kanske skulle börja där? Och vad är det med dessa host mellan utläggningarna? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Staash Postad 6 Mars , 2008 Författare Rapport Share Postad 6 Mars , 2008 Såja. Nya datorn har anlänt. Nu gäller det bara att göra sig hemmastadd och få in rätta känslan för den. Skall ladda hem en massa klienter och skit också, det får ta den tid det tar. Har inte spelat särskilt mkt på senaste, eftersom du suget inte infunnit sig. Skall se om jag orkar dra igång något nu på eftermiddagen.. Vill ju så gärna starta nytt men verkar aldrig lösa sig med neteller. Orkar heller inte skicka in alla jävla uppgifter, det är ju världens mekk. Får se hur det slutar.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Dead-Inside Postad 6 Mars , 2008 Rapport Share Postad 6 Mars , 2008 Kan du förklara vad det är du försöker bevisa? Du har inte ens rätt uppgifter, så du kanske skulle börja där? Och vad är det med dessa host mellan utläggningarna? Hosten var för att det är enkelt att ta ut % utdrag ur pokerstove istället för att gissa och uppskatta. Sen kan du jättegärna visa vart det är jag har fel. Edit: Ser att jag missa ett brädkort. lol. Förstår vad du menar nu. Board: 4d 7c As Td Dead: equity win tie pots won pots tied Hand 0: 70.202% 70.20% 00.00% 556 0.00 { ATs, A7s, ATo, A7o } Hand 1: 29.798% 29.80% 00.00% 236 0.00 { 5d3d } Still. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
amagadd Postad 6 Mars , 2008 Rapport Share Postad 6 Mars , 2008 Har jag missat någonting, hur kan du få det till 30% på 6 outs? * Det hela handlar väl inte om hur många outs FI har när han inte ser motståndarens kort, utan hur många outs han har när pengarna åker in och korten "visas". Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Dead-Inside Postad 6 Mars , 2008 Rapport Share Postad 6 Mars , 2008 Har jag missat någonting, hur kan du få det till 30% på 6 outs? * Det hela handlar väl inte om hur många outs FI har när han inte ser motståndarens kort, utan hur många outs han har när pengarna åker in och korten "visas". Mmm, fast han spelar mot en range. Hemskt utdrag när Baluu har precis den absolut värsta handen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Staash Postad 7 Mars , 2008 Författare Rapport Share Postad 7 Mars , 2008 Tilt. Börjar riktigt bra med riktigt bra träff och bra betalt men kunde dock fått ut hela om inte turn visat sig vara det värsta kortet som fanns i leken. Aldrig skall man få släppa ett kort för då är det alltid det sämsta möjliga. Suck.. Fick se mitt överpar våldtaget av en hålpipa också. En viss spelare slår om med 45s och pottar flopp varpå jag reraisar och han synar med pipan. Floppen är 10 hög och jag sitter på JJ och turn är ett ess. Saktar ner, borde jag göra det?, och han checkar bakom. River är en 2a och han betar ut och jag får för mig att göra en hjältesyn som inte är helt korrekt. Detta var bara första av två stora potter mot honom. Slog om med 98 suit i BB och får syn av killen. A-2-9 på flopp. Jag contbetar och får syn. Turn är en kung och jag bestämmer mig för att köra och betar 80 % av pott cirka, och han synar. Sätter honom på AQ-AJ liknande, eventuellt ett upplockat drag på turn också. River är en Q och jag betar 10200 och lämnar 2k bakom. Han tar syn med AQ och vinner. Grattis. Vad slår han på turn? En bluff. Bra read. Jag har ju bluffat vääääääääldigt mycket.. Jaja, dags att lägga ner. Inte bra att spela då man är på detta humör. Och jag som inte ens tänkte spela. Hade en lunch inplanerad, men den blev inte av. Skall gå och käka något med farsan och sen styrketräna med polaren istället. Blir så irriterad.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
pezdawg Postad 7 Mars , 2008 Rapport Share Postad 7 Mars , 2008 Tilt. Börjar riktigt bra med riktigt bra träff och bra betalt men kunde dock fått ut hela om inte turn visat sig vara det värsta kortet som fanns i leken. Aldrig skall man få släppa ett kort för då är det alltid det sämsta möjliga. Suck.. Fick se mitt överpar våldtaget av en hålpipa också. En viss spelare slår om med 45s och pottar flopp varpå jag reraisar och han synar med pipan. Floppen är 10 hög och jag sitter på JJ och turn är ett ess. Saktar ner, borde jag göra det?, och han checkar bakom. River är en 2a och han betar ut och jag får för mig att göra en hjältesyn som inte är helt korrekt. Detta var bara första av två stora potter mot honom. Slog om med 98 suit i BB och får syn av killen. A-2-9 på flopp. Jag contbetar och får syn. Turn är en kung och jag bestämmer mig för att köra och betar 80 % av pott cirka, och han synar. Sätter honom på AQ-AJ liknande, eventuellt ett upplockat drag på turn också. River är en Q och jag betar 10200 och lämnar 2k bakom. Han tar syn med AQ och vinner. Grattis. Vad slår han på turn? En bluff. Bra read. Jag har ju bluffat vääääääääldigt mycket.. Jaja, dags att lägga ner. Inte bra att spela då man är på detta humör. Och jag som inte ens tänkte spela. Hade en lunch inplanerad, men den blev inte av. Skall gå och käka något med farsan och sen styrketräna med polaren istället. Blir så irriterad.. Var det mot IKO? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Staash Postad 7 Mars , 2008 Författare Rapport Share Postad 7 Mars , 2008 Var det mot IKO? Bara en vild gissning eller såg du det? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Staash Postad 7 Mars , 2008 Författare Rapport Share Postad 7 Mars , 2008 Gick in en sväng efter styrkepasset också och tänkte att det kanske hade vänt och borden såg ju verkligen fina ut så det är klart man skall in och lira. Började bra, men slutade sämre - kort sammanfattat. Klart llllll skall floppa set det första h*n gör mot mitt toppar med KQ. Man kan inte alltid sätta folk på nöten när det ligger världens dragbräda ute. Klart som fan set just den gången dock. Ett par minuter senare slår tilten in och jag reraisar 10-6 suit från knappen och får kallsyn av SB som är en forumist. Minns inte riktigt namnet. Floppen kommer kung hög och han checkar. Contbet från min sida och ett J kommer. Han checkar återigen och jag checkar bakom. På river uppenbarar sig en Q. Han checkar återigen och jag känner av svaghet och resonerar att det till och med blir svårt att syna med AK i detta läget. Så jag pushar lite halvt och han hittar syn med K5 hjärter. Starkt spelat. Kallsyn med K5 hjärter och sen lita helhjärtat på denna. Fan, jag har mycket att lära Efter maten satte jag mig lite snabbt för att kika till riggen igen. Betar upp Q9 spader och får K-2-3 med två spader som flopp. Contbetar och får omslag som jag synar. Turn är spader ess - bingo. Jag checkar och han betar 2200 och jag slår om till 4600, vilket commitar mig. Han ställer in och jag blixtsynar. River är spader kung och han kåkar med sitt floppade set. Det är bara en sån dag, antar jag. Skall inte spela mer på Svenska Spel idag, verkar det som. Kommer säkert bli sugen senare igen dock. Men så jävla trist att den inte får stå. Öööööörk, äcklas. Får väl bli någon annan skitsajt inatt. Ett plus i misären är dock att neteller ringde idag. Kanske dom fixade så jag kan pumpa in lite pengar där så man får lite rullians på skiten. Håll tummarna! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gazzaflush Postad 7 Mars , 2008 Rapport Share Postad 7 Mars , 2008 Gazzaflush är mitt namn;) Hoppas oturen vänder. ha de! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Staash Postad 7 Mars , 2008 Författare Rapport Share Postad 7 Mars , 2008 Gazzaflush är mitt namn;)Hoppas oturen vänder. ha de! Hehe, så va det ja. Nice call och lycka till, du med. Ha det bra! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
pezdawg Postad 8 Mars , 2008 Rapport Share Postad 8 Mars , 2008 Bara en vild gissning eller såg du det? Gissning pga han syn-löshet! Mitt i prick va? Nog för att den där handen e ok men kan diskuteras. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Staash Postad 9 Mars , 2008 Författare Rapport Share Postad 9 Mars , 2008 Gissning pga han syn-löshet!Mitt i prick va? Nog för att den där handen e ok men kan diskuteras. Mitt i prick. Har inte spelat sådär jättemycket emot honom heller, men det finns fler som sagt liknande saker. Hur menar du? Hans syn eller mitt spel eller vad kan diskuteras? Förresten, vad nickar du på SvS? Har nog frågat innan, men minns inte. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Staash Postad 9 Mars , 2008 Författare Rapport Share Postad 9 Mars , 2008 Brukar inte vara bakfull. Idag är jag dock suveränt bakfull. Man mår väl som man förtjänar, och gårdagen var väl ingen av mina bättre kvällar. Inte var man särskilt produktiv heller - drog hem 1 timme efter jag anlänt. Man mådde väl inte som en superstjärna direkt. Aja.. Satte mig och spelade nu idag efter att jag nyktrat till en aning. Det gick inte särskilt bra. Har dålig tajming som fan för tillfället. Det är iofs ganska centralt då man spelar poker. Bra tajming = vinst. Dålig tajming = förlust. Kan väl hoppas man återfinner flytet och kommer in i zonen inom snaraste. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
pezdawg Postad 10 Mars , 2008 Rapport Share Postad 10 Mars , 2008 Mitt i prick. Har inte spelat sådär jättemycket emot honom heller, men det finns fler som sagt liknande saker. Hur menar du? Hans syn eller mitt spel eller vad kan diskuteras? Förresten, vad nickar du på SvS? Har nog frågat innan, men minns inte. Ah ja mena bara att just den synen av honom e inte den lösaste jag sett honom göra precis. Den e ju rätt ok ändå. Synd bara att han ska tvåpara. Haft svårt att skaka av honom när han har träff själv de få gånger jag svingats med honom nämligen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Staash Postad 10 Mars , 2008 Författare Rapport Share Postad 10 Mars , 2008 Ah ja mena bara att just den synen av honom e inte den lösaste jag sett honom göra precis. Den e ju rätt ok ändå.Synd bara att han ska tvåpara. Haft svårt att skaka av honom när han har träff själv de få gånger jag svingats med honom nämligen. Nej, det har du rätt i faktiskt. Men gångerna är många då jag sitter med stål i dessa situationerna. Inte mkt att göra åt. Hade inte den berömda dagen där direkt. Ja, han är inte den lättaste att få bort. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Staash Postad 10 Mars , 2008 Författare Rapport Share Postad 10 Mars , 2008 Avslutade nyss kvällens förmodligen sista session poker. Har inte spelat så mkt idag heller, men det blev ett par minuter Svenska Spel innan läggdags. Hann med att plussa runt 8-9k så det är väl godkänt. Slutar dagen minus på SvS ändå men marginellt. Spelade även Betfair och lyckades bättre där, även om jag tabbade mig med överpar - som vanligt. Slutade cirka 12k SEK upp där, och med tanke på min rulle där är det otroligt bra. Skottar friskt och det går bra. Får se hur långt det räcker. Snart kommer kanske satsningen.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Staash Postad 10 Mars , 2008 Författare Rapport Share Postad 10 Mars , 2008 Ligger 21k upp och funderar på att gå ut och ta en promenad i det fina vädret eller göra något annat vettigt men bestämmer mig för att grinda vidare ett tag till. Det var ju såklart ett väldigt dåligt beslut, klart ev- att fortsätta. Backade 20 fina och var plötsligt en sketen tossing plus. Blir så trött. Uppgiven.. Överpar återigen. Denna spelade jag annorlunda, och förlorade hela stacken. Kanske borde vika dom redan preflop? Eller turn? Känns stark eller svag? Rök ett inköp där i alla fall. Ett tidigare när en söt spelare synar 4bet med J10 i battle of the blinds. Blir så less. Hur kan folk få såna setups? Kommer jag ifrån? Han ställer ju inte direkt med bluff där. Här kommer dom båda händerna: Eftersom HH strejkar i vanlig ordning lägger jag till dom vid ett senare tillfälle. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
-PK- Postad 10 Mars , 2008 Rapport Share Postad 10 Mars , 2008 Köp några bullar Rasmus. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Staash Postad 10 Mars , 2008 Författare Rapport Share Postad 10 Mars , 2008 Köp några bullar Rasmus. Det låter fan gott. Men är inte så hungrig än. Har ni bra väder där uppe? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Fetto Postad 10 Mars , 2008 Rapport Share Postad 10 Mars , 2008 wooow saft o bulla Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Staash Postad 10 Mars , 2008 Författare Rapport Share Postad 10 Mars , 2008 Förresten! Semestertips någon? Både skidor och solsemester funkar. Brorsan letar så smått skidresor, men är nog som vanligt mer sugen på sol. Har ni något bra på lager? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Staash Postad 12 Mars , 2008 Författare Rapport Share Postad 12 Mars , 2008 Man måste älska att förlora AA vs AK all in preflop. Redan då det visar sig två hjärter på floppen så vet man att man är dömd. Givetvis skall den låta vänta på sig tills river bara för spänningens skull. Lyckades trots denna pott på cirka 900$ sluta på plus. Rätt skönt ändå, spelade riktigt stabilt. Slutade 6-800$ plus vilket får anses godkänt. Andra sessionen idag på samma sajt och båda har slutat plus. Fint som snus! Skall nog käka något nu och sen ge mig på det igen. Eller kanske inte, vi får se. Mat måste jag i alla fall få i mig. Hungrig som fan. Nattamaud ligger nära till hands. Peace! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Illvillja Postad 12 Mars , 2008 Rapport Share Postad 12 Mars , 2008 Förresten!Semestertips någon? Både skidor och solsemester funkar. Brorsan letar så smått skidresor, men är nog som vanligt mer sugen på sol. Har ni något bra på lager? Jag drar till Kreta med tjejen o lillen, men e inte förrän 8e maj... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Staash Postad 13 Mars , 2008 Författare Rapport Share Postad 13 Mars , 2008 Har varit inne en sväng på Betfair idag, på förmiddagen. Det gick helt okej och slutade 1200$ upp. Spelade 2.5-5 idag. Håller på att jobba upp rullen där, som jag säkert nämt förut. Spelade också en sväng på Svenska Spel 50-100 med en del okända lirare. Kände värdet var bra, och tableselection har blivit viktigt nu när man har mindre harmoni i sitt lir. Lirade tight och det är väl egentligen det enda rätta. Slutade 11k upp, så det är fint. Kanske man får fart på den också i sinom tid. Jag bara väntar på den berömda dagen.. Har tankar på resa, som sagt. Har sug efter Tunisien, Egypten, Oman eller något i den stilen. Min polare som nyss avslutat sin handbollssäsong skall förmodligen agera resesällskap. Han nämnde tidigare idag New York som potentiell destination. Någon som varit där och kan såga/hylla? Vore stort. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts