Gå till innehåll

$225 SnG - Vad är vår callingrange här?


Nevermind

Recommended Posts

UTG och CO är inga nick jag känner igen, inga reads heller eftersom jag kört många bord.

 

BTN med lillstacken är en duktig grinder som förmodligen inte kommer göra bort sig särskilt mkt som shortstack i kommande händer, om ni tycker det är relevant :).

 

Var rätt länge sen jag körde SnGs så lite ringrostig, help med plz.

 

Det är alltså en vanlig fullring med tre priser.

 

EDIT: Postade visst i fel forumdel, borde kanske ligga i HA istället. Mod får gärna flytta om de vill.

 

Poker Stars, $210 + $15 NL Hold'em Tournament, 100/200 Blinds, 5 Players

LeggoPoker.com - Hand History Converter

 

BTN: 670

SB: 3,975

Hero (BB): 3,615

UTG: 1,190

CO: 4,050

 

Pre-Flop: (425) :Xy: :Xy: dealt to Hero (BB)

UTG raises to 1,165 and is All-In, CO raises to 4,025 and is All-In, 2 folds, Hero

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eeeeeh... Det blir lite svårt att veta hur det ser ut...

Vad står (425) för? Är det hur mkt som ligger i potten? Sen så ser det ut som att dina två kort är XX mao inget angivet...

Eller menar du att det kan skulle kunna vara syn med vad som helst då du har 425kvar, medans det tidigare står att du har 3.615....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eeeeeh... Det blir lite svårt att veta hur det ser ut...

Vad står (425) för? Är det hur mkt som ligger i potten? Sen så ser det ut som att dina två kort är XX mao inget angivet...

 

425 är vad som ligger i potten pre, dvs blinds+ante.

 

Jag dolde mina kort medvetet för att jag vill ha input på vilken range vi synar med, vad jag har för faktiskt hand i det här specifika fallet är inte särskilt relevant. När vi fått lite diskussion kan jag väl iofs säga vad jag hade och hur jag gjorde.

 

EDIT: Lite småkul att modsen inte kan tyda en vanlig converter :).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Handanalyser är svåra utan en hand. Flyttat till enbordsturneringar.

 

Jaha, så jag postade alltså rätt från början men ni var snabba att flytta? :roll::-).

 

Sen förstår jag inte varför man inte kan ha den här i vanliga HA-delen. Jag tycker iaf att det är MYCKET mer intressant att diskutera vilken range än om vi ska syna med en specifik hand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att syna med AK i det här läget känns lite kallt enligt mig. Men jag känner att jag vet för lite om SnG-spelandet... QQ KK AA känns ju som automatsyn eftersom om vi vinner handen så har vi ju runt 8.400 och tvåan 3.900.

Däremot vill jag ha osagt om vi synar med andra händer.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha, så jag postade alltså rätt från början men ni var snabba att flytta? :roll::-).

 

Sen förstår jag inte varför man inte kan ha den här i vanliga HA-delen. Jag tycker iaf att det är MYCKET mer intressant att diskutera vilken range än om vi ska syna med en specifik hand.

 

Ja, du postade "rätt". Varför tror du inte du kan få en diskussion om range här?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns som CO kan isolera ganska brett här. QQ+ AKs känns som en bra syn HD även om jag personligen synar lite lösare. Kanske AKs+ och JJ+.

 

Känns väldigt sjukt lirat att isolera med AA, KK kanske tom QQ här då om vi hittat AT+ eller 88+ skulle vi försöka isolerat ut CO istället då han reppat svaghet. Alltså kanske man kan ta med lite mera par i syn HD tom. kanske 99+ och AKs.

 

Blev väldigt flummigt det hära nu kanske editerar till något läsbart senare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

.

Är nog ändå inte helt kul att syna med QQ, men resten är lätta att syna med.

 

Sant. Är gränsfall med QQ. AK som Ängel föreslog ovan en jättefold. Jättefold. Faktum är att det ICM-mässigt är +-0 endast om CO pushar med ATC. Sätter vi CO på en HD av A9s, ATo och 55+, så kostar det dig runt 5% equity varje gång du tar den synen och det är jäkligt mycket pengar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror ändå att CO kan pusha rätt brett här, typ ATo+, A9s+, 77+ och kanske bara syna med AA. Någon som orkar kolla vad vi behöver för att syna mot den rangen?

Pushar han de händerna så behöver vi KK+

 

Pushar han 22+,A2s+,A3o+,KTs+,KJo+,QJs (vilket han inte lär göra) så kan vi syna med QQ+

 

Då är iofs inte UTG:s push inräknat, SNGPT funkar inte med 2 allins.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...