Gå till innehåll

Swalle; NL100 at PokerStars & Prima


swalle

Recommended Posts

  • Svars 662
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hittade visst 50$ på Leepoker av alla ställen, lirade en kortare session i förmiddags och det slutade på +60$.

 

Ska jag vara ärlig så har jag inga specifika resultatmål med mitt lirande nu i början, utan jag vill mest komma igång och se vart jag står och sedan ut efter det bestämma mig för hur jag ska lägga upp mina mål.

 

Eftersom jag känner mig ganska regular på NL50$ som jag lirat mestadels tidigare kommer jag förmodligen att börja på NL20€ alt. NL40€. Har ju inte en perfekt rulle för det, (350-400€) men jag tror att jag ganska lätt kan bygga upp en, och snabbt gå upp i nivå.

 

 

4/2 - +60$

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittade visst 50$ på Leepoker av alla ställen, lirade en kortare session i förmiddags och det slutade på +60$.

 

Ska jag vara ärlig så har jag inga specifika resultatmål med mitt lirande nu i början, utan jag vill mest komma igång och se vart jag står och sedan ut efter det bestämma mig för hur jag ska lägga upp mina mål.

 

Eftersom jag känner mig ganska regular på NL50$ som jag lirat mestadels tidigare kommer jag förmodligen att börja på NL20€ alt. NL40€. Har ju inte en perfekt rulle för det, (350-400€) men jag tror att jag ganska lätt kan bygga upp en, och snabbt gå upp i nivå.

 

 

4/2 - +60$

 

l0l det är ju du från leepoker där spelade man förut skitsite. gl >_<

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har ju som sagt smygstartat liret litegrann (svårt att hålla sig borta). Och det flyter väl på helt okej. Inte så mycket att prata om egentligen, har grindat ihop ett plus idag helt enkelt. Vilket tillslut blev 4 inköp!

 

Ska försöka fixa min dator innan jag sätter igång stornötandet, så det blir väl någon gång i veckan! Hoppas det kan intressera någon iallfall :)

 

/swalle

 

 

4/2 +220

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förmodligen blir det lite smågrind idag också, har gått och blivit sjuk. Så vad ska man göra? :) Har nästa dubblat min rulle som jag hade tänkt att sätta in på Unibet redan, så kan bli möjligt att börja lira NL50€ direkt, vi får se hur det går!

 

 

 

Lycka till. Du skall bli rolig att följa, sätt dig rätt ofta på Lee och vad jag har sätt så tillhör du väll du dom bättre på den siten :)

 

He he tack!

Vad nickar du?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara en timmas lir nu, blev ett inköp plus ungefär! Hade tänkt att gå och köpa mig lite mat nu plus det nya nummret av First Poker :o och sätta mig framför reprisen av Dubai Desert Classic (Golf). Mer poker om några timmar!

 

4/2 +220$

5/2 +51$

 

Totalt Februari: +271$

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Febern tog över min ork idag så det blev inget mer spelande under eftermiddagen. Har dock beställt PokerOffice nu, så hoppas att lincensen slinker ner i inboxen snart.

Väntar på lite överföringar, så snart kan jag hoppa på tåget med ny rulle hos Unibet, är riktigt taggad nu!

 

Så såhär ser det ut nu efter 2 speldagar:

 

1-3/2 -

4/2 - +220$

5/2 - +51$

 

 

Totalt Februari: +271$

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen vidare fart på den här dagboken :) Har ändå bestämt mig för att köra på, kan vara nyttigt att kunna skriva av sig någonstans när man lirar. Förmodligen trappar jag ner skrivandet tills jag börjat nötandet på Unibet, vilket bör bli inom ett par dagar när jag har allting klart! Håll tillgodo.

 

1-3/2 -

4/2 +220$

5/2 +51$

6/2 +30$

 

Totalt Februari: +301$

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan ändå lägga upp en hand här för att skapa något slags liv :)

 

Vad tycker ni om spelet här? Och vad gör vi på floppen?

Att han sitter på damen känns för mig ganska självklart efter man sett hans spel. Men att call/folda denna brädan med de pengar som finns på bordet känns väldigt kallt! Så hur gör ni?

 

SB (109.48$)

UTG (98.75$)

HERO (48$)

 

Hålkort: King of DiamondsAce of Diamonds

UTG höjer till $2.00

HERO höjer till $7.50

CO lägger sig

BUTTON lägger sig

SB synar $7.25

BB lägger sig

UTG synar $5.50

Pott: 23$

--- Lägger flop ---

 

Bord: Queen of DiamondsQueen of Hearts7 of Diamonds

SB checkar

UTG checkar

HERO bettade $10.00 <-- Om vi betar, hur mkt isåfall?

SB lägger sig

UTG höjer till $20.00

HERO ??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle nog bettat 3/4 pot på flop. Känns väldigt troligt att UTG sitter med en dam i nuläget. 10$ för att syna i en pot på 53$. Någon som är bättre på siffror får gärna rätta mig, men det känns som fold. I värsta fall träffar du färgen och han sitter på ngn äcklig kåk. Gissar på AQ =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, fast om han floppat en kåk tror jag inte han hade höjt på floppen. Dock så har han ju ca 10 outs på turn om han inte träffat den alla redan. Så även ifall vi träffar färgen så kommer vi ändå "bara" ha ett 80/20 läge inför rivern. Men som du säger potten är på 50$, kan kanske vara värt att gambla ibland, har inte heller superkoll på matten här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, fast om han floppat en kåk tror jag inte han hade höjt på floppen. Dock så har han ju ca 10 outs på turn om han inte träffat den alla redan. Så även ifall vi träffar färgen så kommer vi ändå "bara" ha ett 80/20 läge inför rivern. Men som du säger potten är på 50$, kan kanske vara värt att gambla ibland, har inte heller superkoll på matten här.

 

Han kan ju i alla fall knappast enbart höja med Dam elle kåk. Tippar på väldigt många pocket par där, och mot de finns ju mängder med outs. Det bästa vore ett sämre drag! Minst syn, beroende på hur du spelar andra händer tippar jag.

 

Alltid roligt med en ny dagbok. Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han kan ju i alla fall knappast enbart höja med Dam elle kåk. Tippar på väldigt många pocket par där, och mot de finns ju mängder med outs. Det bästa vore ett sämre drag! Minst syn, beroende på hur du spelar andra händer tippar jag.

 

Alltid roligt med en ny dagbok. Lycka till!

 

Du har rätt där! Dock har jag lirat med de här spelarna väldigt mkt, och deras eller hans spel innehåller inte många sådana spel, men det är klart att man kan inte utesluta det helt. Så om FIs range inehåller sådana händer så är det väl call/push.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte hur relevant det är hur jag spelade AK handen, men vill gärna ha lite mer input där.

 

Kan lägga upp två till..

 

Vet inte om jag spelar lite brant här? Går dock på mina gamla reads på spelaren, och hade nyss vunnit halva hans stack så det kändes som han var på tilt. Med andra ord tror jag han inte skulle spela något annat en en dam på det viset. Mot okända FI hade jag nog inte spelat lika aggressivt.

 

SB (91.86$)

HERO (76.65$)

 

HERO: Ace of HeartsAce of Clubs

HERO raises to $2.50

BUTTON calls $2.50

SB calls $2.25

BB folds

 

--- Dealing flop ---

Jack of HeartsQueen of Hearts5 of Diamonds

 

SB bets $2.50

HERO raises to $6.00

BUTTON folds

SB raises to $18.00

HERO raises to $74.15 and moves all-in!

SB calls $56.15

HERO shows Ace of HeartsAce of Clubs (One Pair)

SB shows 7 of DiamondsQueen of Spades (One Pair)

 

--- Dealing turn ---

Jack of HeartsQueen of Hearts5 of Diamonds6 of Diamonds

 

--- Dealing river ---

Jack of HeartsQueen of Hearts5 of Diamonds6 of Diamonds4 of Hearts

 

HERO wins $153.30 with One Pair Aces

Dock kom denna som en kalldusch redan handen efter:

 

 

BUTTON (85.01$)

HERO (152$)

BB (46.04$)

 

HERO: Ace of Spades4 of Diamonds

 

BUTTON calls $0.50

HERO calls $0.25

BB checks

 

--- Dealing flop ---

9 of Spades4 of HeartsAce of Hearts

 

HERO bets $2.00

BB calls $2.00

BUTTON raises to $4.00

HERO raises to $13.00

BB calls $11.00

BUTTON calls $9.00

 

--- Dealing turn ---

9 of Spades4 of HeartsAce of Hearts3 of Diamonds

 

HERO bets $19.00

BB raises to $32.94 and goes all-in!

BUTTON folds

HERO calls $13.94

HERO shows Ace of Spades4 of Diamonds (Two pair)

BB shows 5 of Hearts2 of Clubs (Straight)

 

--- Lägger river ---

9 of Spades4 of HeartsAce of Hearts3 of Diamonds2 of Diamonds

 

BB wins $104.58 with a Straight, Five High

 

(Reserverar mig för stavfel etc. skrev nämligen om Leepokers usla handhistorik själv.)

 

Kom gärna med input!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som sagt vill gärna ha lite input på mitt spel, så har ni något tveka inte att kommentera!

 

Har nu fixat det mesta, förutom PO licensen och det faktum att mina pengar ska överföras till Neteller. Så jag beräknar att första Unibet-session blir imorgon eftermiddag/kväll! YUMMIE :)

Bankrullen kommer ligga på 600$, vilket blir ca 410€. Ingen super rulle direkt, men jag tror jag kan lira upp det ganska snabbt.

Får nog ta och börja med att känna på NL40€ borden, så får jag se hur länge jag klarar det.

 

1-3/2 -

4/2 +220$

5/2 +51$

6/2 +31$

7/2 +114$

 

Totalt Februari: +416$

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har börjat lira på Unibet nu! Lirade 2h innan, ständigt i motvind då jag var stor favorit i många stora potter, kunde dock hämta upp det mesta efter ett tag.

 

Tog en paus var nere på stan och inhandlade lite kläder för senaste plusset!

Sjukt snygg Aeronautica skjorta plus en fin polo från La martina! Skjortan var väldigt sällsynt i svergie fick jag höra, fanns bara 2 butiker till som sålde den, bara det gör ju den värd att köpas :P

 

Sitter och lirar nu igen och kommer med update senare, in och ge input här så länge. http://pokerforum.nu/forum/texas-nl-cashgame-lowstakes-max-2-4-10-20-kr/44868-nl40-confused.html#post912930

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En jäkla massa upp och ner idag, och ett par badbeats då och då. Det håller inte, särskilt inte när man börjar slaska! Var väl som mest 2 inköp ner och som bäst 2 inköp upp, men slutar ändå på ett ner för dagen.

 

Lirar dock en Satellit till deras 175k garanti.. 21st kvar 10 får ticket, jag ligger på 10:e platsen även här efter mkt upp o ner, hoppas jag kan avsluta dagen bra iallafall.

 

1-3/2 -

4/2 +220$

5/2 +51$

6/2 +31$

7/2 +114$

8/2 -54€

 

Totalt Februari:+336$ (+229€)

 

EDIT: Klara ticketen :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...