Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Kan man lägga KK preflop i detta läge? Ny site, nya motståndare och andra nivån i en $11.

Jag höjer upp till 3bb pre, får en reraise och två allin efter mig att ta ställning till.

GAME #1330736365: Texas Hold'em NL Tournament 2008-02-03 22:32:37

Table 132503091 (Tournament: Brisbane Buy-In: $10+$1)

Seat 2: HERO ($1,610.00 in chips)

Seat 3: PokerTheDonn ($1,400.00 in chips)

Seat 4: omg4ryflmayn ($1,680.00 in chips)

Seat 5: AMLP8BDN ($1,310.00 in chips)

Seat 6: sand panzer ($1,190.00 in chips)

Seat 7: kjcc22 ($2,950.00 in chips)

Seat 8: Mbolitar ($1,780.00 in chips) DEALER

Seat 9: radu10000 ($1,650.00 in chips)

Seat 10: hairoil ($1,430.00 in chips)

radu10000: Post SB $30.00

hairoil: Post BB $60.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to HERO King of DiamondsKing of Hearts

HERO: Raise $180.00

PokerTheDonn: Fold

omg4ryflmayn: Fold

AMLP8BDN: Raise $300.00

sand panzer: Allin $1,190.00

kjcc22: Fold

Mbolitar: Fold

radu10000: Fold

hairoil: Call $1,130.00

HERO: ?

Postad

Visst kan det vara så att du leder i detta fall, men jag är rätt övertygad om att du på inget sätt har EV att syna här i längden. Iaf inte om du inte har ngr som helst reads på killarna.

Postad

Luktar fold, även om de inte har AA så åker du upp mot 2 pers där minst en av dem har A. Fördelaktigt om fler har A/AK/AQ iofs, men ändå.

Så får nog ta Appels linje. Du får väga lite om de är värt att ta risken att åka såhär tidigt eller inte mot hur ofta du ligger efter/åker med bra EV.

Postad
Visst kan det vara så att du leder i detta fall, men jag är rätt övertygad om att du på inget sätt har EV att syna här i längden. Iaf inte om du inte har ngr som helst reads på killarna.

Hur menar du här? Att man möter AA oftare än 2/3 här tidigt i en $10 SNG? Jag känner mig inte alls lika övertygad om att det är -EV att syna faktiskt...

Postad

Glöm inte att AMLP8BDN har reraisat oss till $300 innan två personer slänger in såsen, vilket gör att det med stor sanolikhet är 3spelare som vi kommer att möta om vi slänger in såsen. Och att KK skall stå mot alla tre spelare tycker iaf jag känns kallt.

Å andra sidan är jag inte ngn S&G-expert..

Postad
Det beror väl på vem man är och vilken BR man har.

Helt riktigt. Anser man att $11 är mycket slantar kanske man bör folda här. Jag skulle iaf ha svårt att göra det - misstänker att minst en av de andra sitter med AJ-AK och du är då grym ledare. Satt nån med AA? Ok, shit happens...

Postad

Vi kan definitivt bortse från "bankrulle-argument" på den här nivån.

Anledningen till att jag blev tveksam i detta läge var som Appel påpekade att vi nu står med en KK mot troligtvis 3 personer som spelar om hela stacken preflop. Jag tänkte snabbt att här möter jag JJ+ och AQ+ och AMLP8BDN kom in efter oss med en raise som ger mig skrämmande bra odds.

Postad
Vi kan definitivt bortse från "bankrulle-argument" på den här nivån.

Anledningen till att jag blev tveksam i detta läge var som Appel påpekade att vi nu står med en KK mot troligtvis 3 personer som spelar om hela stacken preflop. Jag tänkte snabbt att här möter jag JJ+ och AQ+ och AMLP8BDN kom in efter oss med en raise som ger mig skrämmande bra odds.

Sjukt nyfiken på hur fanken du gjorde här. Jag som sagt hade haft det väldigt svårt att lägga handen...

Postad
Man har säkert 50% att åka ut även om ingen av dom har AA om man går all in mot 3. Bara det tyder ju på fold...

Mmm, 50% chans att fyrdubbla, det tyder ju verkligen på fold...

Postad
Glöm inte att AMLP8BDN har reraisat oss till $300 innan två personer slänger in såsen, vilket gör att det med stor sanolikhet är 3spelare som vi kommer att möta om vi slänger in såsen. Och att KK skall stå mot alla tre spelare tycker iaf jag känns kallt.

Å andra sidan är jag inte ngn S&G-expert..

? Med de argumenten är det ju uppenbar jättesyn både i CG och turnering.

Postad

Om man säger så här, jag skulle inte folda. Fast å andra sidan skulle jag syna med TT jag skulle bli allt för sugen att vara med i en fyrvägs allin då det inte sker så ofta:) fast på 33 och 54 lägger jag TT då jag inte är gjord av pengar....