Gå till innehåll

Svenska Spel updaterar

Burning

Recommended Posts

• Svars 399
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Vad tycker ni om senaste updaten? Jag gillar den. Både att man kan betta pott, halvpott osv samt att man kan dölja tex 10 borden o HU borden i lobbyn!

I det stora hela ett steg i rätt riktning men tycker att programmerarna bakom BOSS-klienten borde titta lite närmre på Full Tilt och Pokerstars som i mina ögon är världsledande när det gäller nätpoker.

Minivy - ett plus men varför inte skapa bord där man kan justera storleken efter eget tycke?

Tidsbank - Äntligen.

Bordsfilter - Fint men glömde de inte ett filter för turbo/regular-bord?

Betknappar - Bra funktion som var eftertraktad.

En väldigt skön bugg de fixat (iaf för mig) är att om jag reggat mig på en turre och sedan stängt ner klienten, för att sedan öppna upp den efter att turren startat så poppade turren upp men lobbyn laggade ur. Detta ledde till att jag antingen fick stänga ner turren och sedan invänta lobbyn, så jag kunde spela några fler bord, sedan öppna turren igen vilket ledde till att lobbyn laggade ur, igen!

En trevlig sak som de borde kunna ordna är möjligheten till att ha egna skins. De skulle även kunna anordna en tävling där spelarna får göra egna skins. En jury plockar sedan ut de tio bästa skinsen som går till en omröstning där spelarna korar en vinnare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur nyttjar man tidsbanken?

Tidsbank

I vissa turneringar och på vissa ringspelsbord kommer spelarna att få en tidsbank. Det är extra betänketid, som man kan ta till om man hamnar i ett läge där det behövs funderas lite extra.

Tidsbanken kommer att finnas på alla ringspelsbord från 10/20 och uppåt samt i alla turneringar med "vanlig" mörkstruktur eller långsammare (alltså inte Snabbis, X-snabb, Lotto etc).

Källa: http://www.svenskaspel.se/pl.aspx?PageID=4127&menuid=7&parentid=5151&catid=78

Länk till kommentar

Tidsbank

I vissa turneringar och på vissa ringspelsbord kommer spelarna att få en tidsbank. Det är extra betänketid, som man kan ta till om man hamnar i ett läge där det behövs funderas lite extra.

Tidsbanken kommer att finnas på alla ringspelsbord från 10/20 och uppåt samt i alla turneringar med "vanlig" mörkstruktur eller långsammare (alltså inte Snabbis, X-snabb, Lotto etc).

Källa: http://www.svenskaspel.se/pl.aspx?PageID=4127&menuid=7&parentid=5151&catid=78

Ringspel är det all cashgame? Frågan kvarstår dock hur jag nyttjar den.

Länk till kommentar

För oss som lirar lowstakes på svs är betknapparna ett rent helvette. Helt plötsligt börjar "Börje, 56" att protecta sina tvåpar med pottbet, innan uppdateringen fick man i de allra flesta fall försöka sätta sina drag för 3-4bb oavsett pott. Jag skojar inte, skillnaden är otroligt stor!

Länk till kommentar

För oss som lirar lowstakes på svs är betknapparna ett rent helvette. Helt plötsligt börjar "Börje, 56" att protecta sina tvåpar med pottbet, innan uppdateringen fick man i de allra flesta fall försöka sätta sina drag för 3-4bb oavsett pott. Jag skojar inte, skillnaden är otroligt stor!

Jag ser hur du menar, tycker att dessa potknappar är det värsta som kan ha hänt.

Fiskarna kan helt plötsligt trycka på ett ordentligt bet på en dragig bräda där de tidigare bara orkat scrolla så pass att det ser okej ut.. Fast egentligen lämnar odds till alla tänkbara drag.

Länk till kommentar

Är det fler än jag som har problem med att klienten kraschar med jämna mellanrum? "unable to reconnect to lobby", provar två ggr och sedan fimpar klienten. Funkar dock att start upp direkt igen men rätt träligt i längden, särskilt när man hittat ett smörgåsbord!

Länk till kommentar

• 3 weeks later...
Du måste använda hand-history converter. Ligger under Forumets bästa inlägg avdelningen.

Det har jag gjort och så här blir formatteringen med det (inget fel på den va?):

#Game No : 730350949

***** Hand History for Game 730350949 *****

$100 NL Texas Hold'em - Thursday, June 26, 17:02:44 ET 2008

Table Anna 26 (Real Money)

Seat 3 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: Fidde_3 ( $69.28 )

Seat 2: Belito ( $234.13 )

Seat 3: haka ( $33.29 )

Seat 4: Maui ( $112 )

Seat 5: LobL ( $100 )

Maui posts small blind [$0.5].

LobL posts big blind [$1].

** Dealing down cards **

Dealt to LobL [ Ac Ts ]

Fidde_3 raises [$2].

Belito raises [$7].

haka folds.

Maui folds.

LobL folds.

Fidde_3 calls [$5].

** Dealing Flop ** [ 5s, 3h, Jd ]

Fidde_3 checks.

Belito bets [$12].

Fidde_3 calls [$12].

** Dealing Turn ** [ 9s ]

Fidde_3 checks.

Belito checks.

** Dealing River ** [ 4h ]

Fidde_3 checks.

Belito checks.

Fidde_3 shows [ 7c, Jc ] a pair of jacks.

Fidde_3 wins $38.52 from the main pot with a pair of jacks.

Länk till kommentar

• 1 month later...

Såg idag på följande länk att Svenska Spel som första pokersajt som skall börja med funktionen "övermörk/straddle" tillåts ju live vet jag.

http://www.svenskaspel.se/pl.aspx?PageID=4127&childid=&parentid=5151&menuid=7&catID=78&newsID=122055

Vad är fördelen respektive nackdelen med denna funktion? För man har ju ingen aning om vad man får för kort.

Är det några speciella situationer, vid antal spelare per bord typ SH/FR. Tight bord/aggresivt bord för att bygga upp potter.

Länk till kommentar

Såg idag på följande länk att Svenska Spel som första pokersajt som skall börja med funktionen "övermörk/straddle" tillåts ju live vet jag.

http://www.svenskaspel.se/pl.aspx?PageID=4127&childid=&parentid=5151&menuid=7&catID=78&newsID=122055

Önskemål från kunder som tittat på high stakes poker kanske?

Kanske får vi också snart se bord med optionen seven-deuce-game? ;-)

Länk till kommentar