cassano Postad 3 Februari , 2008 Rapport Postad 3 Februari , 2008 Hej, Loggade in på FTP idag och fick se att någon sex gånger har försökt att komma åt mitt konto. Behöver man vara orolig? Personen har ju uppenbarligen inte mitt lösenord men det är ändå lite småjobbigt. Vad gör ni på FTP med personer som försöker med sånt här? Konton knutna till detta IP bör kollas upp. Feb 01 2008 12:34 pm 70.173.251.64 United States FAIL Feb 01 2008 12:33 pm 70.173.251.64 United States FAIL Feb 01 2008 12:33 pm 70.173.251.64 United States FAIL Feb 01 2008 12:33 pm 70.173.251.64 United States FAIL Feb 01 2008 12:33 pm 70.173.251.64 United States FAIL Feb 01 2008 12:33 pm 70.173.251.64 United States FAIL Citera
@ntonius Postad 3 Februari , 2008 Rapport Postad 3 Februari , 2008 maila ftp så spärrar dom troligtvis ipn Citera
Joeduck Postad 3 Februari , 2008 Rapport Postad 3 Februari , 2008 Kontakta Cox Communications och säg åt dem att det är en hackare som använder sig utav deras uppkoppling för att försöka komma åt ett konto där du har pengar online? Det är en ISP, och troligt att IP't används som proxy, men dem kan vilja ha den informationen ändå. Byt gärna lösenord också. http://www.cox.com Citera
IngeRik Postad 3 Februari , 2008 Rapport Postad 3 Februari , 2008 hur ser man om någon försökt logga in? Citera
Smocke_ Postad 3 Februari , 2008 Rapport Postad 3 Februari , 2008 hur ser man om någon försökt logga in? Leta lite först? Requests > check my login history Citera
Nice Hand GG Postad 3 Februari , 2008 Rapport Postad 3 Februari , 2008 kontakta självklart Full Tilt. Och så länge byt till ett säkert lösenord som du måste skriva ner på en LAPP för att komma ihåg. använd denna: http://www.pctools.com/guides/password/ Citera
TotalFarsa Postad 3 Februari , 2008 Rapport Postad 3 Februari , 2008 Alltså, kan man brute force:a FTP (eller random pokerklient)? Om man gör x antal inloggsförsök (där X är mindre än fem) så borde ju kontot låsas automagiskt. Var det inte Legatos konto som "hackades" genom att nån fjortis satt och gissade lösen? Citera
Joeduck Postad 3 Februari , 2008 Rapport Postad 3 Februari , 2008 Alltså, kan man brute force:a FTP (eller random pokerklient)? Om man gör x antal inloggsförsök (där X är mindre än fem) så borde ju kontot låsas automagiskt. Det är olika, jag vet för jag har testat själv och har en för mig avancerad formel för lösenord. Har kontont på >30st pokersajter. Det händer att jag räknar fel X gånger, vissa sidor bryr sig inte alls, men dem flesta stänger av kontot minst 1 timma efter 3-5misslyckade inloggningar. Fast när dem som FTP ger användaren tillgång till olika inloggninsgsförsök samt IP kan man anta att dem har någon loginspärr åtminstonde. Jag tycker dock trådkskaparen bör byta lösenord, för att oftast tror jag inte en hackare väljer random pokerspelare och bruteforce:ar sig alt. gissar på vanligaste lösenord. Det är nog oftare dem har fått en hint av vad lösenordet är innan dem ens försöker. Citera
zoom840 Postad 3 Februari , 2008 Rapport Postad 3 Februari , 2008 Har du ett vanligt förekommande nickname? Det KAN ju vara så att nån med liknande nick har missat en bokstav eller så, och slagit in sitt lösen med ditt nick. Citera
Kape Postad 4 Februari , 2008 Rapport Postad 4 Februari , 2008 OP: 1. Kontakta Full Tilt och be att få byta användarnamn 2. Byt lösenord. Använd ett långt (+10 tecken) som inte är ett ord. 3. Be Full Tilt kolla upp om de kan göra något åt den som försökt logga in. IP-spärr är rätt meningslöst men de kanske kan identifiera snubben om det är en riktigt klantskalle. 4. Fråga Full Tilt om inte de kan fixa en lösning med engångskoder. Jag brukar slentrianmässigt alltid fråga supporten på alla siter om när de ska fixa engångskoder. Vilket påminner mig om att det är dags att byta ut mina lösenord... Citera
Full Tilt Support Postad 4 Februari , 2008 Rapport Postad 4 Februari , 2008 Hej Cassano, Som tidigare posters här har föreslagit så bör du skicka ett e-mail till oss så att vi kan undersöka fallet närmare. Under tiden bör du göra så mycket du kan från din sida, t.ex byta lösenord om det är lättgissat. Förhoppningsvis är det så som zoom840 föreslog, helt enkelt ett misstag från någon med liknande användarnamn. Om du misstänker att någon annan har olovlig tillgång till ditt konto så ska du omedelbart meddela support@fulltiltpoker.com Med vänlig hälsning, Full Tilt Support Citera
Recommended Posts