Gå till innehåll

NL 25/50 Fel linje 3-handat ur position?


Recommended Posts

25.00/50.00 Texas Hold'em (No Limit ) - Friday, January 25, 2008 6:49:22 PM

Julia 3 (Vanlig /Cash Game )

Plats 2: Hiro (19104.38)

Plats 3: Imperatore (12680.08)

Plats 4: hagi 9 (1305.89)

Hiro lägg LM 25.00

Imperatore lägg SM 50.00

** Giv **

Hiro [Knk, 8k]

Imperatore [N/A, N/A]

hagi 9 [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

hagi 9 Lägg

Hiro Höj till 200.00

Imperatore Höj till 700.00

Hiro Syna 700.00

*** Flop(Board): *** : [2k, 4h, 7k]

*** Bet Runda 2 ***

Hiro Passa

Imperatore Satsa 1200.00

Hiro Syna 1200.00

*** Turn(Board): *** : [2k, 4h, 7k, 10s]

*** Bet Runda 3 ***

Hiro Passa

Imperatore Satsa 3200.00

Hiro All-in 17204.38

 

 

Uppfattar imperatore som aggressiv men något fiskig. Förlorade bland annat en stor pott tidigare där han synade med 5Ts på knappen och jag försökte bluffa bort hans rivrade färg. Är min lnje helt åt skogen? Pass pre? Pass turn? CR flop? Jag hade troligtvis spelat en stark hand likadant så om ni tycker det är helt fel också kan ni ju hojta till.

 

Angående turncheckraisen var den planerad, nu råkar jag ju plocka upp några extra outs också, oberoende av vad han har.

 

Och eftersom Hiro Nakamura är världens bästa hero så ändrade jag nicket lite.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 65
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Nja, Peter Petrelli kan ju absorbera alla andra krafter, så jag håller nog honom som störst. Å andra sidan hade han inte varit nånting utan de andra hjältarna, så det är inte helt glasklart. Jag stör mig även lite på Hiro som person, t ex när han börjar skrika Flying man så fort han ser Nathan. Hans kraft är dock den starkaste imo.

 

My ¢2

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag svarar igen fast jag inte har någon större koll. c/r flopp hade jag spelat. jag skulle ha svårt att sätta dig på en hand på turn som du inte höjer på flopp. jag hade nog hittat syn med överpar iaf lite som du skrev i ST dagbok känns det konstigt. om du har en made hand varför ska du gå allin med så sjupa stackar. så hur snävt trebetar han och hur ofta skjuter han tom?

 

Som sagt ingen vidare koll. Hur tycker du att ditt spel förändras när du spelar så här djupt? Min erfarenhet är att spelare generellt inte förstår att de oftare behöver ha stål ju djupare du kommer i potterna på svs. Det är iofs en egen ide så det kanske är fel. Hoppas hjort eller youjihad kan ge mig en sanning här. Synpunkter mottages tacksamt?

 

Jaf tror samtidigt för att motsäga mig själv lite att jag spelar för vekt postflopp.

 

Blev rörigt det här...

 

Jag är å andra sidan riktigt full nu så vad vet jag...

 

marbella ftw

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså (utan att ha analyserat så jätte noga) kan jag inte fatta varför ni klagar så mycket på det här. OK han kan aggera på floppen men gjorde inte det. I så fall måste han ju spela så här på turn? Som balans.

Sedan så när det gäller 3-handed så foldar jag inte den handen för 3-bet pre.

Så ja jag hade spelat lika.( I alla fall ofta)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är linjen bra om vi inte plockar upp extra outs på turn?

Den ska finnas som balans(det handlar ju om %). Det måste ju finnas en viss del C/R på turn eller hur som balans till vårat stål.

Edit: sedan kan man ju fundera över om han ska bjuda ut alla sina drag på floppen och spara 72 händer till turnen.. Någon som har funderingar om detta?

Om man ser det i ett balansmässigt perspektiv och inte att han råkar kunna folda sitt överpar i just denna hand(sådant tar ju över ens tänk i praktiken, och med rätta också)

PS

I det här fallet kommer han att folda sina 4 barrels och om han är vek lite annat vilket gör spelet lönsamt:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Orkar du förklara vad du menar med det här? Jag förstår inte.

Beroende på vilken HD man har på floppen. Det kan ju bli så att man måste bjuda ut handen direkt på floppen för att få balans.

Säg att du ex kan ha drag eller KK+ vid en c/r. Sedan måste man räkna ut förhållandet mellan hur ofta man har draget och KK+. Vi antar att vi träffar så att vi har draget 50% av gångerna(kan vara fel).Det känns som om man då tvingar fi att lägga TP till ca KK (skattningsvis) om han ska försvara sig optimalt mot vårat spel.

Grejen är att man vill ju ha kvar en del drag till turnen som man kan balansera med där och då kan det kanske bli så att man för sällan C/R floppen. Och att man måste gå in med luft i vissa lägen. Sedan vill man väl fortfarande ha kvar draget på river antar jag en viss % av gångerna. Annars vet ju fi vad vi har!

Edit:Säg att han i detta ex sitter med topsett och att både färg och stege sitter på river, då vet han ju fortfarande att han har nöten!

 

Jag kan inte detta så bra så jag ville se en diskussion om detta av duktiga analytiker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beroende på vilken HD man har på floppen. Det kan ju bli så att man måste bjuda ut handen direkt på floppen för att få balans.

Säg att du ex kan ha drag eller KK+ vid en c/r. Sedan måste man räkna ut förhållandet mellan hur ofta man har draget och KK+. Vi antar att vi träffar så att vi har draget 50% av gångerna(kan vara fel).Det känns som om man då tvingar fi att lägga TP till ca KK (skattningsvis) om han ska försvara sig optimalt mot vårat spel.

Grejen är att man vill ju ha kvar en del drag till turnen som man kan balansera med där och då kan det kanske bli så att man för sällan C/R floppen. Och att man måste gå in med luft i vissa lägen. Sedan vill man väl fortfarande ha kvar draget på river antar jag en viss % av gångerna. Annars vet ju fi vad vi har!

 

Edit:Säg att han i detta ex sitter med topsett och att både färg och stege sitter på river, då vet han ju fortfarande att han har nöten!

 

Ok, det handlar i princip om att balancera alla gator. Men i det sista du säger: Om han har toppset o dragen sitter vet han att han har nöt. Detta gäller ju då bara om vi synar ner hela vägen (med made hands) och aldrig gör detta med drag, eller? För vi balanserar ju som sagt made hands med drag genom CR, ibland på flop - ibland på turn, så då kan han ju inte veta det?

 

Menar du att vi ibland måste syna ner ända till river med drag för att balansera de gångerna vi gör det med made hands för pottkontroll?

 

Lite över mitt huvud det här känner jag, så bli inte arg om jag är lite trögfattad ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gillar inte pre, flop är okej.. gillar ej check-raise flop då du nästan blir commited att syna en push..? Turn är given tycker jag.. vet ej hur mkt FE du har men du kan inte lägga nu och bara syna känns kallt.

 

Folda pre? Lägger jag för stor vikt vid att det är 3-handed?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Synen prelop är dålig. J8s ur position i trebetad pott, nej tack. Ska du check-raisa så gör det på floppen, beroende på hur mycket FE du uppskattar att du har. När du synar flop hoppas du på att träffa på turn, alternativt att turn går check-check så du kan värdebeta/check-raisa vid träff eller bluffa en bra river. När han betar turn kan du inte förvänta dig en fold tillräckligt ofta om du check-raisar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Synen prelop är dålig. J8s ur position i trebetad pott, nej tack. Ska du check-raisa så gör det på floppen, beroende på hur mycket FE du uppskattar att du har. När du synar flop hoppas du på att träffa på turn, alternativt att turn går check-check så du kan värdebeta/check-raisa vid träff eller bluffa en bra river. När han betar turn kan du inte förvänta dig en fold tillräckligt ofta om du check-raisar.

Så du c/r aldrig turnen som bluff/semibluff menar du? Blir ju ganska lätt att spela mot.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...